abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121904021
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:51 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En dan heb ik het niet over allerhande stijlvorm fouten. En al helemaal niet over de inhoud.

En wat leuk voor je dat jij je NL's 'fijn' vind.

Ik wens je veel succes op de arbeidsmarkt. Wel een kanttekening; goede bedoelingen tellen daar minder. Een correcte beheersing van de NL taal wel.
Nee laten we maar bij de grammaticale fouten blijven dan. Maar wel de correctie doorzetten: ;)

quote:
Hoe denk jij over een gescheiden
onderwijs? Een g Gescheiden onderwijs
in de zin van dat jongens en meiden
naar scholen gaan waarin ze omringd
zijn door hetzelfde geslacht.
In zowel als Nederland en als België
zagen de laatste jongensscholen/
meidenscholen het licht in de 20ste
eeuw. In recente jaren waren er
pogingen geweest om single-sex
onderwijs terug in te voeren, maar wat
daar mee is gebeurt, weet ik niet.
Er is namelijk wel onderzoek gedaan of
mannen en vrouwen mensen beter zouden presteren als ze niet 'afgeleidt ' zonder de afleiding van de andere sekse op school zouden worden door het andere geslacht, en het blijkt dat degenen die getogen zijn in een 'ééngeslachtige' leventje', veel beter af zijn dan degene die grootgebracht zijn in scholen waar beide geslachten samengevoegd zijn. met gescheiden onderwijs opgevoed worden, succesvoller zijn in hun latere leven worden

Zou het plaats kunnen nemen in de
Belgische/Nederlandse cultuur?

Zou het passen in de Nederlandse of Belgische samenleving?

Het is niet zozeer een cultureel vraagstuk als dat het een mastschappelijke is ;)
pi_121904131
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:21 schreef Hetkapitaal het volgende:

Het is niet zozeer een cultureel vraagstuk als dat het een mastschappelijke is ;)
Da's hetzelfde. Hoe je je maatschappij inricht is een cultureel iets.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_121904260
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:01 schreef Roces18 het volgende:
gescheiden onderwijs is zoooo 1950 :')

whats next? leeftijdsgebonden onderwijs? dus al die bejaarden die avondstudie doen mogen niet meer bij de dertigjarigen? :') _O-
hehehhheeeeeeeehhheee _O-
pi_121904380
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Da's hetzelfde. Hoe je je maatschappij inricht is een cultureel iets.
Nee cultuur staat los van maatschappij. Want cultuur is een keuze van levensstijl en dat tweede is de werkelijke stand van zaken zeg maar.
pi_121904581
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:28 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Nee cultuur staat los van maatschappij. Want cultuur is een keuze van levensstijl en dat tweede is de werkelijke stand van zaken zeg maar.
Cultuur is het totaal wat mensen bedenken. De antagonist is natuur.

En de 'natuur' dicteert nergens dat we single- of unisex scholen moeten hebben. Dat mogen we helemaal zelf invullen. Dat hebben we dus zelf bedacht.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_121929849
Op de ICT studies heeft het zich succesvol bewezen
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:53:02 #32
351780 Piye
King of Kush
pi_121930229
Ik ben tegen gescheiden onderwijs. Ik geloof namelijk best dat het de schoolprestaties verbetert. Alleen je zit niet alleen op school om te leren. School wordt grotendeels gebruikt als bezigheidstherapie voor de jeugd. Daarom zitten ze vele nutteloze uren op school. Laat ze dan ook lekker elkaar versieren.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_121934854
Alles lijkt me een verbetering.
Nu is de school min of meer zinloos, de leraren kunnen de leerlingen niet meer hard aanpakken, en ze vernederen als ze het slecht doen of de domme sukkel uithangen wordt niet eens meer gewaardeerd. Nu houden ze zich alleen bezig met schuchtere pogingen indruk te maken op het andere geslacht, alsof die kneusjes met hun nichterige bieberhaar zo stoer zijn, en uiteindelijk levert zo'n school alleen een stroom sukkels af die niet eens normaal kunnen schrijven en niks kunnen dan een mobiele telefoon bedienen.
pi_121943004
Nee niet doen, kun je je in bed niet meer fappen bij de mooie meiden die op school lopen.
IT'er in hart en nieren
pi_121943481
Ik denk dat men eens heel snel moet ophouden met radicale veranderingen in het onderwijs. Ik, als docent in opleiding word, er al knettergek van, laat staan de leerlingen...
pi_121943573
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:30 schreef JennaSometimes het volgende:
Hoe denk jij over een gescheiden onderwijs? Een gescheiden onderwijs in de zin van dat jongens en meiden naar scholen waarin ze omringd zijn door hetzelfde geslacht.

In zowel als Nederland en België zagen de laatste jongensscholen/meidenscholen het licht in de 20ste eeuw. In recente jaren waren er pogingen geweest om single-sex onderwijs terug in te voeren, maar wat daar mee is gebeurt, weet ik niet.

Er is namelijk wel onderzoek gedaan of mannen en vrouwen beter presteren als ze niet 'afgeleidt' zouden worden door het andere geslacht, en het blijkt dat degene die getogen zijn in een 'ééngeslachtige' leventje', veel beter af zijn dan degene die grootgebracht zijn in scholen waar beide geslachten samengevoegd zijn.

Zou het plaats kunnen nemen in de Belgische/Nederlandse cultuur?
Goed idee TS!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')