In het begin lekker laten rijden, na verloop van tijd op full load.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met je treinen? Full-load of lekker laten rijden?
Normaal doe ik hem altijd op full-load, maar ben nu net met een nieuwe game begonnen en ben geneigd hem gewoon lekker te laten rijden zo in het begin. Duurt nu nog lang voordat de trein 100% geladen is, terwijl ik het idee heb dat het voor de portemonnee nu nog handiger is om ze gewoon te laten laden wat er staat (wat na een ritje naar het afleverstation toch al gauw de helft van de trein is).
Ik heb nu een centraal gelegen houtzagerij met daarom heen een flink aantal bossen. Wat ik nu aan het doen ben is bij de houtzagerij een station maken en alle bossen daarheen laten gaan. Het plan is om alle bossen zo snel mogelijk 1 trein te geven. Of zou jij dan je concentreren op een paar bossen en daar alles zo snel mogelijk verdubbelen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
In het begin lekker laten rijden, na verloop van tijd op full load.
Ik doe meestal treinen vanaf alle bossen in de buurt naar 1 bos toe gaan en daar overladen en vanaf dat ene bos één grote trein naar de houtzagerij, maar dat is wel afhankelijk van hoe de afstand van de bossen zich verhoud tot de houtzagerij.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb nu een centraal gelegen houtzagerij met daarom heen een flink aantal bossen. Wat ik nu aan het doen ben is bij de houtzagerij een station maken en alle bossen daarheen laten gaan. Het plan is om alle bossen zo snel mogelijk 1 trein te geven. Of zou jij dan je concentreren op een paar bossen en daar alles zo snel mogelijk verdubbelen?
Ik heb nu alle bossen rechtstreeks naar de houtzagerij gestuurdquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik doe meestal treinen vanaf alle bossen in de buurt naar 1 bos toe gaan en daar overladen en vanaf dat ene bos één grote trein naar de houtzagerij, maar dat is wel afhankelijk van hoe de afstand van de bossen zich verhoud tot de houtzagerij.
Zaandam waypoint staat niet voor Zaandam mines in de Orders? De trein pakt dus de eerste de beste afslag - de onderste en dus het onderste perron.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Weet iemand waarom de onderste trein op dat perron staat de laden
[ afbeelding ]
Terwijl dit de orders zijn:
[ afbeelding ]
Het rare is dat die bovenste trein zijn kloon is, dus precies dezelfde orders heeft en die gaat wel steeds goed.
En hier gaat het wél allemaal goed:
[ afbeelding ]
Kortom, wat doe ik fout?
Maar waarom pakt die bovenste trein dan wél altijd de goede afslag, terwijl die shared orders heeft met de trein die steeds fout rijdt?quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:27 schreef Sejt het volgende:
[..]
Zaandam waypoint staat niet voor Zaandam mines in de Orders? De trein pakt dus de eerste de beste afslag - de onderste en dus het onderste perron.
Waarschijnlijk komt die bovenste trein later aan?quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar waarom pakt die bovenste trein dan wél altijd de goede afslag, terwijl die shared orders heeft met de trein die steeds fout rijdt?
Ja, klopt, maar als je Sejt's logica volgt zou die dan toch ook via Amsterdam Osdorp waypoint #3 gaan en het spoor boven de ladende trein pakken in plaats van helemaal naar boven doorrijden?quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt die bovenste trein later aan?
Amsterdam Osdorp waypoint #3 staat niet als verplichte locatie voor je trein ingesteld. Dus is niet verplicht voor de trein om daarheen te gaan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar als je Sejt's logica volgt zou die dan toch ook via Amsterdam Osdorp waypoint #3 gaan en het spoor boven de ladende trein pakken in plaats van helemaal naar boven doorrijden?
Maar goed, hij doet het nu iig
Dus de logica van Sejt (hij pakt gewoon het eerste vrije spoor) klopt eigenlijk niet begrijp ik?quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Amsterdam Osdorp waypoint #3 staat niet als verplichte locatie voor je trein ingesteld. Dus is niet verplicht voor de trein om daarheen te gaan.
Dat doen ze toch juist wel allebei.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dus de logica van Sejt (hij pakt gewoon het eerste vrije spoor) klopt eigenlijk niet begrijp ik?
Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor...quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat doen ze toch juist wel allebei.
maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:55 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor...
Nee, staat ie ook niet omdat ze eigenlijk via Zaandam Waypoint moeten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.
Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:00 schreef voederbietel het volgende:
Volgens mij heeft het er mee te maken dat in de eerste order lijst Zaandam Waypoint helemaal niet te bereiken is. De trein zoekt de korste route naar Zaandam Mines, dat is via Amsterdam-Osdorp Waypoint, en ziet vervolgens niet hoe 'ie bij Zaandam Waypoint moet komen. Dan krijg je van die rare impliciet orders en ik weet niet goed wat impliciet orders zijn maar wel dat als je iets heb je iets fout doet in het orders geven en dat treinen dan onlogische dingen gaan doen.
Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |