abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:02:27 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121897098
De man heeft een punt, maar in Nederland is het niet bespreekbaar, zelfs al zou je dood willen ipv in een verzorgingstehuis te komen mag je dat niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:02:50 #52
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_121897115
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Profit is ook een prikkel natuurlijk. Feit is wel dat het ontspoord is, zo'n beetje alle grote farmaceutische bedrijven hebben de afgelopen 10 jaar elk jaar winst gemaakt, elk jaar ruim meer dan 10% winst gemaakt, en elk jaar meer winst gemaakt dan ze uitgeven aan research, en als ik me niet vergis geven ze allemaal meer uit aan marketing dan aan research. Dus het kan zeker goedkoper.

Maar als die Aso klaagt over de hoge kosten, heeft hij het tegelijkertijd over de hoge verdiensten voor deze en andere bedrijven. Het geld gaat wel ergens heen. Hoogbejaarden zijn de kip met de gouden eieren. De zorgindustrie doet er dan ook alles aan om hoogbejaardheid te veroorzaken en de gerontologie verder uit te diepen, en zal er ook alles aan doen om het taboe in stand te houden.

Die zitten dan ook flink te lobby-en om harde maatregelen tegen het roken, en tegen de 'onmenselijke' euthenasie.
Dat klopt R&D maakt zo'n 16% uit van de omzet van het gemiddelde farmaceutische bedrijf. Het is de bescherming die deze bedrijven van de staat krijgen die alleen al in ons land ervoor zorgen dat we 5 a 6 miljard teveel betalen.

http://www.volkskrant.nl/(...)gebakken-lucht.dhtml?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_121897305
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:49 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat is dus echt onzin want er zijn zat hoogbejaarden die nog voor kanker en weet ik veel wat behandelt worden. Mijn opa werd ook nog bestraald en geopereerd tegen darmkanker en heeft daardoor twee maanden extra kunnen leven, maar dat heeft allemaal wel tonnen gemeenschapsgeld gekost.

En helemaal prima dat een pacemaker goed helpt maar dat kost de gemeenschap wel minimaal 5.000 euro, dus als die persoon het zelf betaalt vind ik het prima.
Hoe oud was je opa toen en wanneer was dat?

Mijn ervaring is de laatste tijd (werk in de zorg) dat ouderen steeds meer terughoudend zijn betreffende zware operaties bij oudere mensen. En is er enige twijfel over de conditie gebeurd dat helemaal niet.
pi_121897405
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe oud was je opa toen?
85, dat had dus niet meer door de gemeenschap betaalt hoeven worden
-XOXO-
pi_121897576
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:02 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat klopt R&D maakt zo'n 16% uit van de omzet van het gemiddelde farmaceutische bedrijf. Het is de bescherming die deze bedrijven van de staat krijgen die alleen al in ons land ervoor zorgen dat we 5 a 6 miljard teveel betalen.

http://www.volkskrant.nl/(...)gebakken-lucht.dhtml?
Dit is het daadwerkelijke probleem. Verder, ik werk dus in de zorg en bij hoogbejaarden zie je vooral staaroperaties en heupoperaties, dat die nog worden uitgevoerd, maar een zware hartoperatie of een operatie om kanker weg te halen terwijl de prognose toch is dat deze bejaarde snel overlijdt? Ik heb het echt niet meegemaakt.
pi_121897595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:56 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Mogen ze zelf weten :).
Mensen zijn geen eigendom van de staat, hoe graag sommigen dat ook zouden willen en hoeveel het er momenteel ook op lijkt dat het wel zo is.
Ze zijn ook geen eigendom van bedrijven, hoe graag sommigen dat ook zouden willen en hoeveel het er momenteel ook op lijkt dat het wel zo is. De staat is ook geen eigendom van bedrijven, hoe graag sommigen dat ook zouden willen en hoeveel het er momenteel ook op lijkt dat het wel zo is.

Het lijkt mij dat de zorg gewoon een kwart goedkoper kan als onze politici niet zo bang zijn om hun oud-collega's, vriendjes en toekomstige collega's in de zorgindustrie te ontrieven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:28:59 #57
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_121897988
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zijn ook geen eigendom van bedrijven, hoe graag sommigen dat ook zouden willen en hoeveel het er momenteel ook op lijkt dat het wel zo is. De staat is ook geen eigendom van bedrijven, hoe graag sommigen dat ook zouden willen en hoeveel het er momenteel ook op lijkt dat het wel zo is.

Het lijkt mij dat de zorg gewoon een kwart goedkoper kan als onze politici niet zo bang zijn om hun oud-collega's, vriendjes en toekomstige collega's in de zorgindustrie te ontrieven.
Bedrijven kunnen mensen tot helemaal niks dwingen.
Dat kan en doet slechts de overheid.

En de dag erna nationaliseren we de autoindustrie en dan rijdt iedereen in een auto voor twee tientjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door TweeGrolsch op 22-01-2013 18:37:56 ]
pi_121898043
Hehe, wat een held. Misschien wat verkeerd verwoord, maar hij durft het tenminste ter discussie te stellen.

Het taboe moet echt doorbroken worden.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:42:50 #59
379943 Paper_Tiger
pi_121898560
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:30 schreef robin007bond het volgende:
Hehe, wat een held. Misschien wat verkeerd verwoord, maar hij durft het tenminste ter discussie te stellen.

Het taboe moet echt doorbroken worden.
Misschien zou de discussie moeten gaan over hoe je het stervensproces zo goed mogelijk kan begeleiden.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:44:40 #60
379943 Paper_Tiger
pi_121898649
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dit is het daadwerkelijke probleem. Verder, ik werk dus in de zorg en bij hoogbejaarden zie je vooral staaroperaties en heupoperaties, dat die nog worden uitgevoerd, maar een zware hartoperatie of een operatie om kanker weg te halen terwijl de prognose toch is dat deze bejaarde snel overlijdt? Ik heb het echt niet meegemaakt.
Een nieuwe heup of een staaroperatie kost de halve wereld niet. Daar kan zelf nog voor gespaard worden.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:45:29 #61
379943 Paper_Tiger
pi_121898685
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
De man heeft een punt, maar in Nederland is het niet bespreekbaar, zelfs al zou je dood willen ipv in een verzorgingstehuis te komen mag je dat niet.
Zoveel voor leven in een vrij land.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:19:09 #62
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121920548
quote:
dat is wat die man ook zegt ...
Als ik er voor kies hier in Nederland als 40 er en supergezond maar wil gewoon niet meer leven om welke reden dan ook ..
dan lukt het je niet op een legale manier en pijnloos dood te mogen gaan .

Zonder dat het woord MOORD weer komt kijken?
En zodra dat woord er staat is iedereen in eens bang en moeten er allemaal regels en wetten komen waaraan je de eisen stel

Zelf al zou ik nu 100% willen en zelfs op een veel oudere leeftijd is het al haast niet te doen ..
Zie ook mensen die al eigenlijk dood zijn maar machinaal in leven worden gehouden .

kost en hoop en wie wordt er beter van ?

Na 20 jaar uit een coma komen is ook geen pretje en je bevind je dan ook in een hele andere wereld.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_121922461
quote:
Punt is een beetje dat het Aso zelf is die de ouderen graag dood wil (zo proef ik uit z'n woorden). :')
pi_121922647
Hitler vermoordde ook de oude mensen.

H-hier, Godwins wet. De discussie is voorbij. Confronteer mij niet steeds met mijn sterfelijkheid.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_121923755
De ouder wordende Japanner is op meerdere fronten een probleem.

Ik doe zelf oogonderzoek, en daarbij doe ik wel eens metingen aan Japanse ogen. Wat daarbij opvalt, is dat de ogen van Japanse pensioengerechtigden er vaak beter uitzien dan die van 25-jarige Amerikanen. Japanners hebben een uitermate sobere levensstijl. Ze doen vaak aan sport, bewegen veel, eten zeer mager voedsel. Rijst, zeewier en vis. En dat drie keer per dag. Drinken en roken ook wel veel, maar dat lijkt gek genoeg niet eens zo veel uit te maken (voor hun ogen dan). Japanners staan vaak wel onder zware stress, maar als ze daar goed mee weten om te gaan, dan slijt een Japans lichaam nauwelijks. De 65-jarige pensioenleeftijd is niet meer van deze tijd.

Wij hebben op dit moment 2 professoren die jonger zijn dan 65 jaar, en 3 professoren die ouder zijn dan 65 jaar. Bij de laatste groep is er 1 professor die nog full time werkt, en nog net zo actief is als in zijn jonge jaren.

Japan moet wel. Meer 70% van de Japanse rijstboeren is bijvoorbeeld ouder dan 60 jaar.

Wat mij betreft schuiven ze de pensioenleeftijd op naar de 70, en doen meer vrouwen mee in de arbeidsmarkt.

Een groot nadeel is dat jongeren niet de verantwoordelijkheid krijgen die ze verdienen, nu al die ouderen aanblijven en hun macht behouden. Daarnaast verdienen die ouderen vaak goud geld: naast hun pensioen krijgen ze ook nog vet doorbetaald, terwijl de jongeren het met veel minder moeten doen.

Meer info hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 23-01-2013 06:34:48 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:29:17 #66
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_121929243
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:51 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

En niemand die dan nog nieuwe medicijnen wil ontwikkelen
Jawel hor, alleen niet meer met overdreven grote marges.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')