abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121887681
quote:
Japanse minister tegen burgers: “Ga eens dood!”

PEKING - De Japanse minister van Financiën Taro Aso heeft voor ophef gezorgd door de bevolking op te roepen sneller dood te gaan. ,,Haast jullie en sterf”, zo was zijn dringende advies aan de miljoenen Japanse ouderen.

Aso deed zijn uitspraken naar aanleiding van het nationale debat over de hoge kosten van de gezondheidszorg. Japan vergrijst in rap tempo. Een kwart van de 128 miljoen inwoners is op dit moment ouder dan 60 jaar, en de verwachting is dat dat percentage de komende decennia oploopt tot 40 procent.

Volgens Aso zou dat allemaal niet zo’n probleem zijn, als de Japanners maar niet zo lang in leven zouden blijven. ,,God verhoede dat je gedwongen wordt door te leven wanneer je eigenlijk liever dood wil”, zo zei hij maandag. ,,Ik zou me verschrikkelijk voelen als ik wist dat al mijn medische zorg wordt betaald door de overheid. We kunnen dit probleem niet oplossen als we mensen niet haast laten maken met doodgaan.”

Aso, zelf een respectabele 72 jaar, stoort zich aan terminale patiënten die sondevoeding krijgen. Dat kost de overheid voor elke patiënt tienduizenden euro’s per jaar, zo rekende hij voor. ,,Persoonlijk zit ik niet op zo’n behandeling te wachten.”
Verplichte euthanasie dan maar? :X
pi_121887754
Wel een beetje aso.
Woord.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:16:29 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121887766
NOMEN EST OMEN
The End Times are wild
pi_121887788
:')
pi_121887794
Hij kan er toch gewoon 's avonds en 's nachts een baantje bij nemen? })

OT: tikje lomp en ongepast :') en laten we met hem beginnen als voorbeeld. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121887847
Geen verplichte euthenasie maar een door de overheid betaalde pacemaker na je 70e slaat ook nergens op.
Dus als je na je 70e nog dat soort ingrepen wilt mag je dat zelf betalen
-XOXO-
pi_121887876
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef datismijnmening het volgende:
Geen verplichte euthenasie maar een door de overheid betaalde pacemaker na je 70e slaat ook nergens op.
Dus als je na je 70e nog dat soort ingrepen wilt mag je dat zelf betalen
Optimist tot in de kist
pi_121887899
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Goede argumenten ^O^
-XOXO-
pi_121887940
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Goede argumenten ^O^
De emoticon zegt alles wat ik er van vind. :*
Optimist tot in de kist
pi_121888000
En hij heet nog Aso ook :')
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:22:21 #11
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_121888005
Iemand voor een paar ton een paar maanden in leven houden mag inderdaad best ter discussie staan als dat betaald moet worden door de belastingbetaler. Uiteindelijk gaan we namelijk allemaal dood.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:24:42 #12
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_121888110
Helaas zit er nog steeds een taboe op de discussie hoeveel het verlengen van een leven waard is. Zolang dit niet doorbroken wordt blijft het normaal om tonnen uit te geven om iemand een paar dagen langer in leven te houden. :X
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:31:07 #13
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_121888441
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef mstx het volgende:
Helaas zit er nog steeds een taboe op de discussie hoeveel het verlengen van een leven waard is. Zolang dit niet doorbroken wordt blijft het normaal om tonnen uit te geven om iemand een paar dagen langer in leven te houden. :X
Terwijl het toch een hele legitieme vraag is. Tenzij je die tonnen uit eigen middelen betaalt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_121888536
Die man heeft zeker te vaak op geenstijl.nl zitten rondsurfen...
pi_121888660
Het bericht is wel redelijk aso wel leuk dat hij ook aso heet.

De vraag is willen we dit taboe van hoeveel een mensen leven mag kosten wel doorbreken? Want dan krijg je situaties als: ik ben ziek, maar de behandeling wordt niet vergoed omdat de kosten hoger zijn dan wat ik de maatschappij al gekost heb. En geef toe als je nog iets langer op deze aardkloot kan blijven om leuke dingen te doen zou iedereen willen.

De verzekeringen zullen dan echt nog erger worden als er ene prijs op een mensen leven wordt gezet, dus ik ben van mening dat we geen prijs op een mensen leven moeten plakken.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:41:08 #16
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_121888917
Doet me denken aan een oude Star Trek aflevering: perfecte planeet, iedereen happy, geen armoede, geen schulden, iedereen vroeg met pensioen, overheid zorgt overal voor.... Enige nadeel: je krijgt op je 65ste verjaardag een inslaap-spuitje. De samenleving is betaalbaar omdat er geen kosten zijn voor ouderenzorg, want er zijn geen ouderen :P Misschien heeft Aso ook die aflevering gezien?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_121890302
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:41 schreef robdriessen het volgende:
Doet me denken aan een oude Star Trek aflevering: perfecte planeet, iedereen happy, geen armoede, geen schulden, iedereen vroeg met pensioen, overheid zorgt overal voor.... Enige nadeel: je krijgt op je 65ste verjaardag een inslaap-spuitje. De samenleving is betaalbaar omdat er geen kosten zijn voor ouderenzorg, want er zijn geen ouderen :P Misschien heeft Aso ook die aflevering gezien?
of Logan's run, iedereen dood op zn 25ste geloof ik.
of soylent green, gaan de bejaarden naar een euthenasie centrum en maken ze er voedsel van voor de bevolking.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:37:03 #18
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_121891322
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:41 schreef robdriessen het volgende:
Wat opzich natuurlijk op basis van het Star Trek universum totaal overbodig is, aangezien op de aarde zogenaamd ook geen armoede, etc, meer heerst en mensen daar niet op hun 65-ste zo'n spuitje krijgen.
Krekker is de bom!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:43:33 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_121891542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:11 schreef okiokinl het volgende:

[..]

of Logan's run, iedereen dood op zn 25ste geloof ik.
of soylent green, gaan de bejaarden naar een euthenasie centrum en maken ze er voedsel van voor de bevolking.
In In Time ook. Tenminste, daar hebben ze nog 1 jaar te leven na hun 25ste en daarna gaan ze dood, tenzij ze 'levensduur erbij kopen'. De rijken hebben in die film dus een soort van eeuwig leven en de armen gaan dood op hun 26ste...

Matige film btw.
Krekker is de bom!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:45:31 #20
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_121891623
Er zijn natuurlijk grenzen, je kunt moeilijk iedereen (als in de overheid, als in de maatschappij) verplicht stellen om iedereen zo lang mogelijk in leven te houden. Stel dat we een enorm dure machine hadden die iemand nog 100 jaar in een vegetatieve staat kon houden, dan zou een maatschappij dat ook niet doen, want dat is simpelweg niet te onderhouden en het totaal niet waard. De grens ligt ergens, dus op zich moet het te bespreken zijn. Er is blijkbaar een maximale prijs die we er aan vast leggen.

Verder is er een enorm verschil in 'verplichte euthenasie' en geen dure ingreep doen terwijl de kwaliteit van leven toch laag is natuurlijk.

Met 40 procent vergrijzing loop je een enorm risico, dat gaat niet weg met 'schande' geroep. Maar het was zo lekker goedkoop toen al die ouderen nog jong waren...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:50:45 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_121891804
quote:
Aso, zelf een respectabele 72 jaar, stoort zich aan terminale patiënten die sondevoeding krijgen. Dat kost de overheid voor elke patiënt tienduizenden euro’s per jaar, zo rekende hij voor. ,,Persoonlijk zit ik niet op zo’n behandeling te wachten.”
Daar heeft de man wel gelijk in. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_121892011
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In In Time ook. Tenminste, daar hebben ze nog 1 jaar te leven na hun 25ste en daarna gaan ze dood, tenzij ze 'levensduur erbij kopen'. De rijken hebben in die film dus een soort van eeuwig leven en de armen gaan dood op hun 26ste...

Matige film btw.
oh ja, die was ik inderdaad al weer vergeten..
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2013 @ 16:02:09 #23
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_121892174
quote:
,,Ik zou me verschrikkelijk voelen als ik wist dat al mijn medische zorg wordt betaald door de overheid.”
Laat dat bij hem nu net het punt zijn.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:07:47 #24
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_121892374
Iedereen die ooit in een verzorgingstehuis is geweest kent de 80 jarige patienten die de hele dag huhu aaaaah roepen terwijl ze heen en weer bewegen in hun rolstoel. Ik zou zo niet willen leven. Een pacemaker op je 72e terwijl je voor de rest nog in orde bent is totaal wat anders eng moordzuchtig persoon boven me.
pi_121892443
Nou ja, het is ook treurig om mensen die bv door slokdarmkanker niet meer kunnen eten en inderdaad het niet zullen redden maar dankzij die sondevoeding bv nog een jaar kunnen leven maar te laten verhongeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')