Tussen 1935 en 1945 was het strafbaar om het niet te doen....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 02:47 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het brengen van een hitlergroet kan strafbaar zijn, wat een onzin. Volgens mij word men zo nogal beperkt in het kunnen uiten van gevoelens. Omstreeks 1935-65 lijkt het me nogal logisch, maar tijden zijn veranderd. Vrijheid blijheid.
Deze vraag is te moeilijk voor de fokkertjes ...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:19 schreef BalotelliFan het volgende:
Waarom is het " discriminatie " als het te maken heeft met joden, maar vrijheid van meningsuiting als het met moslims te maken heeft? Niet dat ik tegen zon behandeling ben van discriminatie.
Je bedoelt de Joden? Die daar in Haatraël zijn niets minder dan Hitler en zijn leger nazi's. Misschien op een wat kleinere schaal, maar dan nog.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:55 schreef haan33 het volgende:
Typisch weer. De oneindige vrijheid, zelfs als je miljoenen mensen daarmee beledigt
gastquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:05 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Je bedoelt de Joden? Die daar in Haatraël zijn niets minder dan Hitler en zijn leger nazi's. Misschien op een wat kleinere schaal, maar dan nog.
Ik ben het hier best wel mee eensquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:05 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Je bedoelt de Joden? Die daar in Haatraël zijn niets minder dan Hitler en zijn leger nazi's. Misschien op een wat kleinere schaal, maar dan nog.
Jij wilt beweren van niet? Hitler pleegde dan wel op grote schaal genociden, maar Israël doet precies hetzelfde bij de Palestijnen alleen heeft Israël Amerika achter zijn rug staan en geen haan die ernaar durft te kraaien of ze op de vingers te tikken. Stel je voor dat we Joden iets kwalijks gaan nemen, dan is de slachtofferkaart alweer snel getrokken.quote:
Hitler heeft onder meer mensen en volkeren voor slachtoffers gezorgd dan slechts bij de joden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:05 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Hitler zorgde voor 12 miljoen doden en een wereldoorlog. Israel niet eens 1/10000 daarvan. Kom toch opquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:13 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Jij wilt beweren van niet? Hitler pleegde dan wel op grote schaal genociden, maar Israël doet precies hetzelfde bij de Palestijnen alleen heeft Israël Amerika achter zijn rug staan en geen haan die ernaar durft te kraaien of ze op de vingers te tikken. Stel je voor dat we Joden iets kwalijks gaan nemen, dan is de slachtofferkaart alweer snel getrokken.
Hitler ontnam Polen dan niet alle leraren, professoren en officieren. (lees: executie)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:14 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hitler heeft onder meer mensen en volkeren voor slachtoffers gezorgd dan slechts bij de joden.
1/10000 van 12 miljoen vind ik nog steeds veelquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:15 schreef haan33 het volgende:
[..]
Hitler zorgde voor 12 miljoen doden en een wereldoorlog. Israel niet eens 1/10000 daarvan. Kom toch op
Ben jij wel helemaal lekker?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:18 schreef Jachtgeweer het volgende:
Even voor de duidelijkheid ik ben niet tegen Joden ofzo, maar tegen de manier waarop zij altijd overal mee uit de voeten komen vanwege vroeger. Het is wel klaar nu die slachtoffer rol.
Daarom ook makkelijk om in een slachtofferrol te kruipen zoals ze bijv. huidig nog steeds doen in Nederland met herdenkingen waar Duitse soldaten ook herdacht worden. En rechters gaan er zonder twijfel in mee want wat hebben ze wel moeten doorstaan die joden in de tweede wereldoorlog. Oh wacht dat waren hun niet, maar hun ouders/opa&oma. En zo blijven we doorgaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:19 schreef haan33 het volgende:
Joden zijn altijd de zondebok geweest in de wereld. Ze zijn het gewend om gediscrimineerd te worden
Nee, ik ben gewoon reëel. Vooral met je kop blijven hangen in het verleden, zo kom je er wel uit.quote:
Dus het moet maar vergeten worden?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:24 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon reëel. Vooral met je kop blijven hangen in het verleden, zo kom je er wel uit.
Polen (Slaven) waren ook als üntermenschen beschouwt door de nazi's.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:16 schreef kedge het volgende:
[..]
Hitler ontnam Polen dan niet alle leraren, professoren en officieren. (lees: executie)
Hij ging voor het uitroeien van de Untermensch.
Leer eens lezen jostiquote:Op dinsdag 22 januari 2013 02:57 schreef wenfer2 het volgende:
Ik ben helemaal niet racistisch of antisemitisch, integendeel. Maar dat het brengen van een hitlergroet bij voorbaat niet mag vind ik vreemd. Dan kan je op het laatst wel 1000 gebaren verboden maken en dan mag je op het laatst elkaar niet eens meer aankijken of naar elkaar zwaaien.
Als iemand dmv het brengen van een hitlergroet iemand discrimineert en beledigd moet wel bestraft kunnen worden. Maar dan ten laste van de belediging als overtreding en niet de hitlergroet op zich zelf.
quote:Een Hitlergroet uitbrengen alleen als gebaar is niet strafbaar, maar wanneer dit bijvoorbeeld in het openbaar wordt gebracht in combinatie met het roepen van bepaalde leuzen (Heil Hitler, Sieg Heil, Joden weg ermee) of tijdens een herdenking, kan het strafbaar zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |