Ditquote:Op dinsdag 22 januari 2013 05:36 schreef SpecialK het volgende:
Afgezien van dat het smakeloos is vind ik niet dat de overheid (een rechter) moet gaan beslissen of mijn uiting op een of andere manier beledigend is voor een bevolkingsgroep.1. Of iets een belediging is is subjectief. Alles is wel beledigend voor -iemand-. Of het nou gericht is aan een individu of een groep.2. Niemand kan beslissen voor een bevolkingsgroep wat wel en niet beledigend is.a. omdat niemand echt kan claimen leider van een bevolkingsgroep te zijn. Zelfs de paus wordt niet als leider gezien door alle katholieken.b. omdat niemand echt kan claimen dat het grootste gedeelte van zijn bevolkingsgroep het met hem eens is zonder referenda. En als je dan zo'n referenda hebt gehouden wat dan? bij 50% van de "ik ben beledigd" stemmers krijg je 50% van de strafmaat?3. Omdat er wel degelijk dingen gezegd kunnen worden over groepen mensen en je uiteindelijk een concept of idee aanvalt. Een concept of idee is geen rechtspersoon en kan dus ook geen slachtoffer zijn.4. Omdat elke uitspraak wel zo uit te leggen is dat het beledigend wordt voor een bevolkingsgroep. "De aarde is 4,6 miljard jaar oud". Hoppa. Belediging voor Young Earth Creationists.Het is essentieel voor een politiek vrij land om vrijheid te geven aan alle uitspraken omdat het niet aan de overheid is om te beslissen wat waar is en wat wel of niet geroepen kan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |