abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121888965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:27 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hij is op twitter ook alweer goed bezig zie ik :')

kuipers_harm twitterde op maandag 21-01-2013 om 23:12:55 #dopingschandaal #rtl7 epo is geen wondermiddel. Nelissen, Jakobs, Lotz, Th Dekker en vele anderen bleven op hetzelfde niveau reageer retweet
Heeft ook maar weinig volgers.... goh.
U MAD?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:48:35 #202
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_121889277
Hier trouwens nog een mooie debunk van dat hele onzin onderzoek van Kuipers door Peter Janssen, oud ploegdokter van Vacansoleil.

http://endurancesupport.c(...)rm-kuipers-over-epo/
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_121889313
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:40 schreef CPS2000 het volgende:

[..]

Het klopt dat ik niet weet hoe het destijds was, de start van Rabo is voor mijn tijd. Maar ik vind het wel erg snel beslist als je als ploeg in mei al georganiseerd aan de dope gaat. Er moet nogal wat druk geweest zijn om in het eerste jaar direct met de grote jongens mee te doen blijkbaar.

Desalniettemin vind ik dat Nelissen niet moet zeiken, zit net het interview met Erben terug te luisteren en hij zegt dat Erben blij moet zijn dat hij uit de kast komt. Die arrogante houding misstaat gigantisch. En ik blijf erbij dat van je hobby je werk maken en er fl 300.000 per jaar mee verdienen een voorrecht is en achteraf een slecht excuus om aan de epo te gaan. Wie geschoren wordt moet stilzitten, Nelissen dacht dat hij er makkelijker af zou komen blijkbaar.
Dat was er ook. Rabobank investeerde 10 miljoen gulden en wilde direct resultaat zien. Die hele sponsorovereenkomst was vanaf dag 1 al een hele slechte. Rabobank was veel te veeleisend als sponsor en oefende vreselijk veel druk uit, dat merkte je ook in het laatste stadium van de sponsorovereenkomst nog.

Natuurlijk is de houding van Nelissen op dit moment niet de juiste, maar het bewijst wel opnieuw hoe goed die omerta werkt. Wat je ook doet en zegt, je kan het nooit goed doen. Al die voorbeelden uit het verleden bewijzen dat.
pi_121889395
Harm Kuipers is ook lekker bezig. Die moet toch echt eens met Massi of Beloki gaan praten over het effect van Epo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je direct snapt wat de druk van binnenuit als van buitenuit, van zowel de sponsor als van de publieke opinie, was op dat moment. De beslissing zal ook echt niet van de ploeg van het ene op het andere moment zijn genomen. Daar zullen Raas en co. ook wel behoorlijk wat nachten over hebben geslapen.

Ik vind het sowieso link om met allerlei makkelijke beschuldigingen richting renners te komen als je die druk om die beslissing te moeten nemen niet persoonlijk hebt ervaren. Het klinkt allemaal zo makkelijk hoe mensen erover denken, en ook Huizinga denkt er wel heel makkelijk over, maar zo makkelijk is het natuurlijk echt niet.
Nou, ik ben het in die zin wel met Huizinga eens dat de renners die in die periode besloten om geen doping te nemen meer respect verdienen dan een ieder die dat wel heeft gedaan. Want je zag op dat moment wel gewoon een carriere waar je 15 jaar hard voor hebt gewerkt in rook verdwijnen. Doping nemen was de makkelijke weg geweest.

Echter, Nelissen verdient wel respect dat hij als eerste in Nederland zijn biecht doet en vertelt hoe alles is gegaan. En die onzin van 15 jaar te laat e.d. slaat allemaal nergens op, laten we blij zijn dat er iemand tenminste open wat vertelt. Maar dat moet door het wielermilieu wel op de juiste manier worden opgepakt, te beginnen bij de KNWU. Al verwacht ik niet dat die er wat mee gaan doen, die schuiven liever de afgelopen 16 jaar onder het kleed heb ik het vermoeden.

En Wennemars moett niet zeuren, want het schaatsen heeft ook gewoon zijn EPO-periode gehad, net als langlaufen en talloze andere sporten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_121889707
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:50 schreef Steven184 het volgende:
Nou, ik ben het in die zin wel met Huizinga eens dat de renners die in die periode besloten om geen doping te nemen meer respect verdienen dan een ieder die dat wel heeft gedaan. Want je zag op dat moment wel gewoon een carriere waar je 15 jaar hard voor hebt gewerkt in rook verdwijnen. Doping nemen was de makkelijke weg geweest.
Zeer mee eens. Alleen waarom hebben die mensen toen ook niet hun mond open gedaan? Om dezelfde reden als waarom Nelissen heeft gezwegen. Zo'n Wielenga bijvoorbeeld. Groot talent maar snel gestopt. Mogelijk omdat hij niet mee deed met de rest.

Het lijkt me makkelijker om te weigeren en te zwijgen, dan om te weigeren om vervolgens je collega's te verlinken.
pi_121889820
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Zeer mee eens. Alleen waarom hebben die mensen toen ook niet hun mond open gedaan? Om dezelfde reden als waarom Nelissen heeft gezwegen. Zo'n Wielenga bijvoorbeeld. Groot talent maar snel gestopt. Mogelijk omdat hij niet mee deed met de rest.

Het lijkt me makkelijker om te weigeren en te zwijgen, dan om te weigeren om vervolgens je collega's te verlinken.
Bewijs is hierin misschien wel het sleutelwoord. En de UCI en KNWU stonden toen ook niet te springen om doping aan te pakken(alhoewel dat mbt Epo ook onmogelijk was, meer dan 50% regel kon men ook niet doen).
pi_121889916
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wielinga had pelotonangst. Die durfde niet in een peloton te rijden en kwam er daarom niet aan te pas. Of dat met wel of niet gebruik van doping te maken heeft, durf ik echt niet te zeggen.
pi_121890026
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:59 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Bewijs is hierin misschien wel het sleutelwoord. En de UCI en KNWU stonden toen ook niet te springen om doping aan te pakken(alhoewel dat mbt Epo ook onmogelijk was, meer dan 50% regel kon men ook niet doen).
Toch kan ik me daarom de frustratie van Nelissen wel voorstellen. Hij steekt nu zijn nek uit terwijl een heleboel andere Rabo-renners anoniem verklaringen hebben afgelegd. Ik zou zeggen laat je horen tegen o.a. Vierhouten, Den Bakker, Hiemstra (waarschijnlijk 1 vd anonieme bronnen van de NOS).
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:05:26 #209
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_121890056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:57 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Valencia was het vooral, waar al die sterren bij andere clubs jammerlijk faalden.
Dat was jaren daarvoor toch (eind jaren '90, begin 2000), met o.a. Mendieta?
pi_121890228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wielinga had pelotonangst. Die durfde niet in een peloton te rijden en kwam er daarom niet aan te pas. Of dat met wel of niet gebruik van doping te maken heeft, durf ik echt niet te zeggen.
Ik noemde maar een naam. Mogelijk wel de verkeerde aangezien Wielinga bij Cecchini onder behandeling is geweest voor zijn knieproblemen. Die kennen we nog van T. Dekker.
pi_121890385
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik noemde maar een naam. Mogelijk wel de verkeerde aangezien Wielinga bij Cecchini onder behandeling is geweest voor zijn knieproblemen. Die kennen we nog van T. Dekker.
Wie was eigenlijk die 4e plaats in de Eneco tour uit het verhaal van Zonneveld?
pi_121890441
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wie was eigenlijk die 4e plaats in de Eneco tour uit het verhaal van Zonneveld?
TD, al was het een 5e plaats irl volgens mij.
pi_121890486
T. Dekker werd vierde in de eerste editie in 2005. Achter Julich, E. Dekker en Hoste.
pi_121890493
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef CPS2000 het volgende:
Ik vind de houding van Nelissen nogal irritant eigenlijk. Ik beken dus daarmee is de kous af en verdien ik respect. Zo werkt het natuurlijk niet. Lekker in de slachtofferrol kruipen: "Denk je dat het leuk is om in zo'n systeem te fietsen? Ik had vrouw en kinderen en hypotheek en zag een carrière door mijn vingers glippen blablabla". Hij verdiende 300.000 gulden aan het begin van z'n profcarrière. Dat is natuurlijk een belachelijk bedrag voor een gast van zo'n leeftijd en er zijn maar een paar sporten waarin je dat kan evenaren of overtreffen. Als je denkt dat je daar op een of andere manier rechten aan kan ontlenen voor een toekomstig inkomen in de wielrennerij en daarom de spuit gaat zetten is je wereldbeeld gewoon vertekend. Erg eens met Mark Huizinga in dezen:

huizingatweets twitterde op maandag 21-01-2013 om 23:14:48 Wielrenners die teleurgesteld afgehaakt zijn omdat ze niet wilden gebruiken, DIE verdienen respect. Niet de gebruikers. reageer retweet
Geen enkele reden om hem verder iets slechts toe te wensen, maar denken dat alleen de loftrompet gestoken zou worden is wel heel naïef.

Geldt een beetje voor het hele Rabo-verhaal: het eerste voorjaar wordt er slecht gereden DUS gaan we gelijk met z'n allen aan de spuit.
Eens. Lees ook de afscheidsrede van Nicole Cooke eens.
http://www.guardian.co.uk(...)retirement-statement

quote:
I am appalled that so many men bleat on about the fact that the pressures were too great. Too great for what? This is not doing 71 mph on the motorway when the legal limit is 70. This is stealing somebody else's livelihood. It is theft just as much as putting your hand in a purse or wallet and taking money is theft. Theft has gone on since the dawn of time but because somebody, somewhere else, does it, does not mean it is right for you to do it. There can be no excuse.

In all this furore, the women's scene has been hit twice.

Every scandal on the men's side has caused sponsors to leave on the Women's side. And with such thin budgets, the losses have a greater relative impact on what survives. In areas where there was unique female development and growth, such as in Canada, which hosted a major Tour, a World Cup and the World Championships, all geared to supporting their number one rider — Genevieve Jeanson, there has been calamity. Perhaps Jeanson will not be a name familiar to you. She was the Canadian superstar, a national icon. She never tested positive. She missed a drugs test when she beat me and received a meaningless fine as a consequence. She exceeded the 50% Hematocrit level and the authorities acted in line with their legislation and imposed a "health rest" on her.

Second fiddle to Jeanson during this time in Canada was a rider with morals called Lyne Bessette. Nobody can give back to Lyne Bessette or I the wins Jeanson stole from us. Throughout her career Jeanson repeatedly lied, just like Lance and yet now, she confesses that she had been on an extensive doping program since she was 16. The full story only came out, via quality investigative journalism.

Jeanson states, like all the others, she is "repentant" and all that is behind her. All these "born again" champions of a clean sport. They could be more accurately described as criminals who stole other's livelihoods who are only ever genuinely sorry about one thing — they are very sorry they were caught.

I do despair that the sport will ever clean itself up when the rewards of stealing are greater than riding clean. If that remains the case, the temptation for those with no morals will always be too great. Lyne summed it up quite nicely with a statement that won her few plaudits but was entirely right. I can't help thinking that the cheats win on the way up and the way down.

Tyler Hamilton will make more money from his book describing how he cheated than Bessette or I will make in all our years of our honest labour. The situation requires the very basics of morality. Please don't reward people like Hamilton with money. That is the last thing he needs. Donate his literary prize and subsequent earnings from such publications to a charity. There are many places infinitely more deserving than the filthy hands of Hamilton. I am happy to offer some ideas!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:16:13 #215
168304 Mani89
pi_121890517
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar Dekker heeft meermaals aangegeven dat Cecchini niks met dope te maken had. (in zijn geval dan)
pi_121890552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:16 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Maar Dekker heeft meermaals aangegeven dat Cecchini niks met dope te maken had. (in zijn geval dan)
Armstrong pleitte ook Ferrari, nota bene gelinkt aan Cecchini, vrij, dus of dat wat waard is?
pi_121890592
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Armstrong pleitte ook Ferrari vrij, dus of dat wat waard is?
Hoeft niets te zeggen, maar er zijn wel degelijk grote verschillen tussen Cecchini en Ferrari.
pi_121890703
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoeft niets te zeggen, maar er zijn wel degelijk grote verschillen tussen Cecchini en Ferrari.
De prijs waarschijnlijk. Ferrari hielp Armstrong aan 7 Tourzeges. Cecchine Riis aan 1.
pi_121890865
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:04 schreef alpeko het volgende:

[..]

Toch kan ik me daarom de frustratie van Nelissen wel voorstellen. Hij steekt nu zijn nek uit terwijl een heleboel andere Rabo-renners anoniem verklaringen hebben afgelegd. Ik zou zeggen laat je horen tegen o.a. Vierhouten, Den Bakker, Hiemstra (waarschijnlijk 1 vd anonieme bronnen van de NOS).
Nelissen moest natuurlijk ook wel omdat hij als wielerjournalist actief is en wil blijven. Het verhaal van Rabo rust op meerdere bronnen dus hij zou linksom of rechtsom weer geconfronteerd worden met vragen over het dopingverleden van de ploeg en zijn geloofwaardigheid kwam dus steeds meer onder druk te staan. Voor anderen is die druk minder omdat ze niet zo in de openbaarheid zijn. Wat dat betreft is zijn bekentenis ook te beschouwen als een vlucht vooruit en gaat het echt niet alleen om de nobele redenen. Dat is wat mij betreft ook het antwoord op Erben's vraag 'Waarom nu?"
pi_121890927
Boogerd doet bij de NOS wat Nelissen bij Eurosport doet. En Vierhouten werkt voor Radio 1.
pi_121891037
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:15 schreef alpeko het volgende:
T. Dekker werd vierde in de eerste editie in 2005. Achter Julich, E. Dekker en Hoste.
Het ging volgens mij om de Eneco tour na de Rasmussen-tour.
pi_121891040
Toch niet zo prominent en actief als Nelissen. Hij is misschien ook wat uitgekiender dan die twee. Zeker dan Boogerd.
pi_121891122
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:29 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Het ging volgens mij om de Eneco tour na de Rasmussen-tour.
Toen werd Dekker iid wel vijfde.
pi_121891144
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Armstrong pleitte ook Ferrari, nota bene gelinkt aan Cecchini, vrij, dus of dat wat waard is?
Hamilton pleitte Cecchini in zijn boek min of meer ook vrij. Volgens Cecchini moest je drie dingen hebben om succesvol te zijn als wielrenner. Je moest extreem fit zijn, heel dun en een hoog hematocriet hebben. Hij zorgde voor de eerste twee, het derde beschouwde hij als een gegeven, maar liet zich daarmee nooit in.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:34:08 #225
168304 Mani89
pi_121891209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:32 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hamilton pleitte Cecchini in zijn boek min of meer ook vrij. Volgens Cecchini moest je drie dingen hebben om succesvol te zijn als wielrenner. Je moest extreem fit zijn, heel dun en een hoog hematocriet hebben. Hij zorgde voor de eerste twee, het derde beschouwde hij als een gegeven, maar liet zich daarmee nooit in.
Nu je het zegt, Jorg Jaksche pleitte hem ook al vrij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')