abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121887903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij zegt nota bene zelf dat ze maar elkaar moeten gaan verlinken en verklikken om de boel helemaal schoon te krijgen. Had hij veel eerder moeten doen.
Omdat daar nu het juiste moment voor is. Nu staat de tent toch al in de fik en kan maar beter alles tegelijk duidelijk worden. Als Nelissen een paar jaar terug was beginnen praten, had hij er op dat moment voor gezorgd dat Rabo zou stoppen met sponseren en hadden de huidige gasten zonder sponsor gezeten. En als hij ergens niet op uit was, dan was het dat wel.
pi_121887960
DitisdeDag twitterde op dinsdag 22-01-2013 om 14:19:32 'Een goede sfeer in de ploeg is belangrijker dan #doping' @kuipers_harm in #DIDD #Radio1 reageer retweet
Harm weer door de bocht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_121887971
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het WADA wordt wakker.
Ben benieuwd hoe ver het WADA bereid is te gaan
pi_121887989
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ver het WADA bereid is te gaan
Ze kunnen niet veel zeggen ze zelf in dat interview. Ze lopen tegen een muur op.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:22:56 #188
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_121888030
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef TheArt het volgende:

[..]

Omdat daar nu het juiste moment voor is. Nu staat de tent toch al in de fik en kan maar beter alles tegelijk duidelijk worden. Als Nelissen een paar jaar terug was beginnen praten, had hij er op dat moment voor gezorgd dat Rabo zou stoppen met sponseren en hadden de huidige gasten zonder sponsor gezeten. En als hij ergens niet op uit was, dan was het dat wel.
Dit heet ook wel meehuilen met de wolven in het bos.

Ik vind hem hypocriet.

Als die renners goed zijn dan vinden ze ergens anders wel onderdak. Zo zal het nu ook gaan trouwens.

Los daarvan is het nu gespeelde dramatiek als hij zegt dat het "even niet leuk" zal zijn maar dat ze elkaar maar even moeten gaan verklikken. Dat heeft ook grote gevolgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:23:44 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_121888062
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef marcodej het volgende:

[..]

En daarom worden alle andere sporten buiten het wielrennen buiten schot gehouden in het Fuentes-onderzoek.
Laten we hopen dat het gebeurt. Spanje weg, Messi weg, Ronaldo weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 14:23:49 #190
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121888067
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef marcodej het volgende:
DitisdeDag twitterde op dinsdag 22-01-2013 om 14:19:32 'Een goede sfeer in de ploeg is belangrijker dan #doping' @kuipers_harm in #DIDD #Radio1 reageer retweet
Harm weer door de bocht.
Wie haalt die vent even publiekelijk neer. Irritante man. :{
pi_121888071
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij zegt nota bene zelf dat ze maar elkaar moeten gaan verlinken en verklikken om de boel helemaal schoon te krijgen. Had hij veel eerder moeten doen.
Ja, ze moeten gaan praten zegt ie. Maar hij zei ook dat een generaal pardon, dus zonder verlies van baan, daarbij erg belangrijk kan zijn.
pi_121888093
Ik vind de houding van Nelissen nogal irritant eigenlijk. Ik beken dus daarmee is de kous af en verdien ik respect. Zo werkt het natuurlijk niet. Lekker in de slachtofferrol kruipen: "Denk je dat het leuk is om in zo'n systeem te fietsen? Ik had vrouw en kinderen en hypotheek en zag een carrière door mijn vingers glippen blablabla". Hij verdiende 300.000 gulden aan het begin van z'n profcarrière. Dat is natuurlijk een belachelijk bedrag voor een gast van zo'n leeftijd en er zijn maar een paar sporten waarin je dat kan evenaren of overtreffen. Als je denkt dat je daar op een of andere manier rechten aan kan ontlenen voor een toekomstig inkomen in de wielrennerij en daarom de spuit gaat zetten is je wereldbeeld gewoon vertekend. Erg eens met Mark Huizinga in dezen:

huizingatweets twitterde op maandag 21-01-2013 om 23:14:48 Wielrenners die teleurgesteld afgehaakt zijn omdat ze niet wilden gebruiken, DIE verdienen respect. Niet de gebruikers. reageer retweet
Geen enkele reden om hem verder iets slechts toe te wensen, maar denken dat alleen de loftrompet gestoken zou worden is wel heel naïef.

Geldt een beetje voor het hele Rabo-verhaal: het eerste voorjaar wordt er slecht gereden DUS gaan we gelijk met z'n allen aan de spuit.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:27:20 #193
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_121888244
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef marcodej het volgende:
Harm weer door de bocht.
Hij is op twitter ook alweer goed bezig zie ik :')

kuipers_harm twitterde op maandag 21-01-2013 om 23:12:55 #dopingschandaal #rtl7 epo is geen wondermiddel. Nelissen, Jakobs, Lotz, Th Dekker en vele anderen bleven op hetzelfde niveau reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:29:58 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_121888378
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:23 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ja, ze moeten gaan praten zegt ie. Maar hij zei ook dat een generaal pardon, dus zonder verlies van baan, daarbij erg belangrijk kan zijn.
en daarom kan ik de woede wel voorstellen bij het publiek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_121888382
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef CPS2000 het volgende:
Ik vind de houding van Nelissen nogal irritant eigenlijk. Ik beken dus daarmee is de kous af en verdien ik respect. Zo werkt het natuurlijk niet. Lekker in de slachtofferrol kruipen: "Denk je dat het leuk is om in zo'n systeem te fietsen? Ik had vrouw en kinderen en hypotheek en zag een carrière door mijn vingers glippen blablabla". Hij verdiende 300.000 gulden aan het begin van z'n profcarrière. Dat is natuurlijk een belachelijk bedrag voor een gast van zo'n leeftijd en er zijn maar een paar sporten waarin je dat kan evenaren of overtreffen. Als je denkt dat je daar op een of andere manier rechten aan kan ontlenen voor een toekomstig inkomen in de wielrennerij en daarom de spuit gaat zetten is je wereldbeeld gewoon vertekend. Erg eens met Mark Huizinga in dezen:

huizingatweets twitterde op maandag 21-01-2013 om 23:14:48 Wielrenners die teleurgesteld afgehaakt zijn omdat ze niet wilden gebruiken, DIE verdienen respect. Niet de gebruikers. reageer retweet
Geen enkele reden om hem verder iets slechts toe te wensen, maar denken dat alleen de loftrompet gestoken zou worden is wel heel naïef.

Geldt een beetje voor het hele Rabo-verhaal: het eerste voorjaar wordt er slecht gereden DUS gaan we gelijk met z'n allen aan de spuit.
Ik denk niet dat je direct snapt wat de druk van binnenuit als van buitenuit, van zowel de sponsor als van de publieke opinie, was op dat moment. De beslissing zal ook echt niet van de ploeg van het ene op het andere moment zijn genomen. Daar zullen Raas en co. ook wel behoorlijk wat nachten over hebben geslapen.

Ik vind het sowieso link om met allerlei makkelijke beschuldigingen richting renners te komen als je die druk om die beslissing te moeten nemen niet persoonlijk hebt ervaren. Het klinkt allemaal zo makkelijk hoe mensen erover denken, en ook Huizinga denkt er wel heel makkelijk over, maar zo makkelijk is het natuurlijk echt niet.
pi_121888418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:27 schreef Mani89 het volgende:

[..]

kuipers_harm twitterde op maandag 21-01-2013 om 23:12:55 #dopingschandaal #rtl7 epo is geen wondermiddel. Nelissen, Jakobs, Lotz, Th Dekker en vele anderen bleven op hetzelfde niveau reageer retweet
De eenvoudige knecht Lotz zagen we ineens met zijn neus vooraan in de bergen en de terugval van Dekker nu hij bij Garmin rijdt is ook opmerkelijk.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:31:46 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_121888469
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je direct snapt wat de druk van binnenuit als van buitenuit, van zowel de sponsor als van de publieke opinie, was op dat moment. De beslissing zal ook echt niet van de ploeg van het ene op het andere moment zijn genomen. Daar zullen Raas en co. ook wel behoorlijk wat nachten over hebben geslapen.

Ik vind het sowieso link om met allerlei makkelijke beschuldigingen richting renners te komen als je die druk om die beslissing te moeten nemen niet persoonlijk hebt ervaren. Het klinkt allemaal zo makkelijk hoe mensen erover denken, en ook Huizinga denkt er wel heel makkelijk over, maar zo makkelijk is het natuurlijk echt niet.
"Druk van de publieke opinie". Weer zo'n slap excuus. Als je te hard rijdt zeg je dan ook "druk van de werkgever".
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_121888470
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

en daarom kan ik de woede wel voorstellen bij het publiek.
Het grote publiek zal ook hun bek houden als ze hun baan verliezen wanneer ze hun bek opentrekken.
pi_121888514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"Druk van de publieke opinie". Weer zo'n slap excuus. Als je te hard rijdt zeg je dan ook "druk van de werkgever".
Ja, als je als koerier geacht wordt ergens binnen bepaalde tijd te zijn of als pizzabezorger met een warme pizza in je bakje rijdt.
pi_121888865
quote:

[..]

Het klopt dat ik niet weet hoe het destijds was, de start van Rabo is voor mijn tijd. Maar ik vind het wel erg snel beslist als je als ploeg in mei al georganiseerd aan de dope gaat. Er moet nogal wat druk geweest zijn om in het eerste jaar direct met de grote jongens mee te doen blijkbaar.

Desalniettemin vind ik dat Nelissen niet moet zeiken, zit net het interview met Erben terug te luisteren en hij zegt dat Erben blij moet zijn dat hij uit de kast komt. Die arrogante houding misstaat gigantisch. En ik blijf erbij dat van je hobby je werk maken en er fl 300.000 per jaar mee verdienen een voorrecht is en achteraf een slecht excuus om aan de epo te gaan. Wie geschoren wordt moet stilzitten, Nelissen dacht dat hij er makkelijker af zou komen blijkbaar.
pi_121888965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:27 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Heeft ook maar weinig volgers.... goh.
U MAD?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:48:35 #202
168304 Mani89
pi_121889277
Hier trouwens nog een mooie debunk van dat hele onzin onderzoek van Kuipers door Peter Janssen, oud ploegdokter van Vacansoleil.

http://endurancesupport.c(...)rm-kuipers-over-epo/
pi_121889313
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:40 schreef CPS2000 het volgende:

[..]

Het klopt dat ik niet weet hoe het destijds was, de start van Rabo is voor mijn tijd. Maar ik vind het wel erg snel beslist als je als ploeg in mei al georganiseerd aan de dope gaat. Er moet nogal wat druk geweest zijn om in het eerste jaar direct met de grote jongens mee te doen blijkbaar.

Desalniettemin vind ik dat Nelissen niet moet zeiken, zit net het interview met Erben terug te luisteren en hij zegt dat Erben blij moet zijn dat hij uit de kast komt. Die arrogante houding misstaat gigantisch. En ik blijf erbij dat van je hobby je werk maken en er fl 300.000 per jaar mee verdienen een voorrecht is en achteraf een slecht excuus om aan de epo te gaan. Wie geschoren wordt moet stilzitten, Nelissen dacht dat hij er makkelijker af zou komen blijkbaar.
Dat was er ook. Rabobank investeerde 10 miljoen gulden en wilde direct resultaat zien. Die hele sponsorovereenkomst was vanaf dag 1 al een hele slechte. Rabobank was veel te veeleisend als sponsor en oefende vreselijk veel druk uit, dat merkte je ook in het laatste stadium van de sponsorovereenkomst nog.

Natuurlijk is de houding van Nelissen op dit moment niet de juiste, maar het bewijst wel opnieuw hoe goed die omerta werkt. Wat je ook doet en zegt, je kan het nooit goed doen. Al die voorbeelden uit het verleden bewijzen dat.
pi_121889395
Harm Kuipers is ook lekker bezig. Die moet toch echt eens met Massi of Beloki gaan praten over het effect van Epo.

quote:

[..]

Nou, ik ben het in die zin wel met Huizinga eens dat de renners die in die periode besloten om geen doping te nemen meer respect verdienen dan een ieder die dat wel heeft gedaan. Want je zag op dat moment wel gewoon een carriere waar je 15 jaar hard voor hebt gewerkt in rook verdwijnen. Doping nemen was de makkelijke weg geweest.

Echter, Nelissen verdient wel respect dat hij als eerste in Nederland zijn biecht doet en vertelt hoe alles is gegaan. En die onzin van 15 jaar te laat e.d. slaat allemaal nergens op, laten we blij zijn dat er iemand tenminste open wat vertelt. Maar dat moet door het wielermilieu wel op de juiste manier worden opgepakt, te beginnen bij de KNWU. Al verwacht ik niet dat die er wat mee gaan doen, die schuiven liever de afgelopen 16 jaar onder het kleed heb ik het vermoeden.

En Wennemars moett niet zeuren, want het schaatsen heeft ook gewoon zijn EPO-periode gehad, net als langlaufen en talloze andere sporten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_121889707
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:50 schreef Steven184 het volgende:
Nou, ik ben het in die zin wel met Huizinga eens dat de renners die in die periode besloten om geen doping te nemen meer respect verdienen dan een ieder die dat wel heeft gedaan. Want je zag op dat moment wel gewoon een carriere waar je 15 jaar hard voor hebt gewerkt in rook verdwijnen. Doping nemen was de makkelijke weg geweest.
Zeer mee eens. Alleen waarom hebben die mensen toen ook niet hun mond open gedaan? Om dezelfde reden als waarom Nelissen heeft gezwegen. Zo'n Wielenga bijvoorbeeld. Groot talent maar snel gestopt. Mogelijk omdat hij niet mee deed met de rest.

Het lijkt me makkelijker om te weigeren en te zwijgen, dan om te weigeren om vervolgens je collega's te verlinken.
pi_121889820
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Zeer mee eens. Alleen waarom hebben die mensen toen ook niet hun mond open gedaan? Om dezelfde reden als waarom Nelissen heeft gezwegen. Zo'n Wielenga bijvoorbeeld. Groot talent maar snel gestopt. Mogelijk omdat hij niet mee deed met de rest.

Het lijkt me makkelijker om te weigeren en te zwijgen, dan om te weigeren om vervolgens je collega's te verlinken.
Bewijs is hierin misschien wel het sleutelwoord. En de UCI en KNWU stonden toen ook niet te springen om doping aan te pakken(alhoewel dat mbt Epo ook onmogelijk was, meer dan 50% regel kon men ook niet doen).
pi_121889916
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wielinga had pelotonangst. Die durfde niet in een peloton te rijden en kwam er daarom niet aan te pas. Of dat met wel of niet gebruik van doping te maken heeft, durf ik echt niet te zeggen.
pi_121890026
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:59 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Bewijs is hierin misschien wel het sleutelwoord. En de UCI en KNWU stonden toen ook niet te springen om doping aan te pakken(alhoewel dat mbt Epo ook onmogelijk was, meer dan 50% regel kon men ook niet doen).
Toch kan ik me daarom de frustratie van Nelissen wel voorstellen. Hij steekt nu zijn nek uit terwijl een heleboel andere Rabo-renners anoniem verklaringen hebben afgelegd. Ik zou zeggen laat je horen tegen o.a. Vierhouten, Den Bakker, Hiemstra (waarschijnlijk 1 vd anonieme bronnen van de NOS).
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:05:26 #209
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_121890056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:57 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Valencia was het vooral, waar al die sterren bij andere clubs jammerlijk faalden.
Dat was jaren daarvoor toch (eind jaren '90, begin 2000), met o.a. Mendieta?
pi_121890228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wielinga had pelotonangst. Die durfde niet in een peloton te rijden en kwam er daarom niet aan te pas. Of dat met wel of niet gebruik van doping te maken heeft, durf ik echt niet te zeggen.
Ik noemde maar een naam. Mogelijk wel de verkeerde aangezien Wielinga bij Cecchini onder behandeling is geweest voor zijn knieproblemen. Die kennen we nog van T. Dekker.
pi_121890385
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik noemde maar een naam. Mogelijk wel de verkeerde aangezien Wielinga bij Cecchini onder behandeling is geweest voor zijn knieproblemen. Die kennen we nog van T. Dekker.
Wie was eigenlijk die 4e plaats in de Eneco tour uit het verhaal van Zonneveld?
pi_121890441
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wie was eigenlijk die 4e plaats in de Eneco tour uit het verhaal van Zonneveld?
TD, al was het een 5e plaats irl volgens mij.
pi_121890486
T. Dekker werd vierde in de eerste editie in 2005. Achter Julich, E. Dekker en Hoste.
pi_121890493
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef CPS2000 het volgende:

Eens. Lees ook de afscheidsrede van Nicole Cooke eens.
http://www.guardian.co.uk(...)retirement-statement

quote:
I am appalled that so many men bleat on about the fact that the pressures were too great. Too great for what? This is not doing 71 mph on the motorway when the legal limit is 70. This is stealing somebody else's livelihood. It is theft just as much as putting your hand in a purse or wallet and taking money is theft. Theft has gone on since the dawn of time but because somebody, somewhere else, does it, does not mean it is right for you to do it. There can be no excuse.

In all this furore, the women's scene has been hit twice.

Every scandal on the men's side has caused sponsors to leave on the Women's side. And with such thin budgets, the losses have a greater relative impact on what survives. In areas where there was unique female development and growth, such as in Canada, which hosted a major Tour, a World Cup and the World Championships, all geared to supporting their number one rider — Genevieve Jeanson, there has been calamity. Perhaps Jeanson will not be a name familiar to you. She was the Canadian superstar, a national icon. She never tested positive. She missed a drugs test when she beat me and received a meaningless fine as a consequence. She exceeded the 50% Hematocrit level and the authorities acted in line with their legislation and imposed a "health rest" on her.

Second fiddle to Jeanson during this time in Canada was a rider with morals called Lyne Bessette. Nobody can give back to Lyne Bessette or I the wins Jeanson stole from us. Throughout her career Jeanson repeatedly lied, just like Lance and yet now, she confesses that she had been on an extensive doping program since she was 16. The full story only came out, via quality investigative journalism.

Jeanson states, like all the others, she is "repentant" and all that is behind her. All these "born again" champions of a clean sport. They could be more accurately described as criminals who stole other's livelihoods who are only ever genuinely sorry about one thing — they are very sorry they were caught.

I do despair that the sport will ever clean itself up when the rewards of stealing are greater than riding clean. If that remains the case, the temptation for those with no morals will always be too great. Lyne summed it up quite nicely with a statement that won her few plaudits but was entirely right. I can't help thinking that the cheats win on the way up and the way down.

Tyler Hamilton will make more money from his book describing how he cheated than Bessette or I will make in all our years of our honest labour. The situation requires the very basics of morality. Please don't reward people like Hamilton with money. That is the last thing he needs. Donate his literary prize and subsequent earnings from such publications to a charity. There are many places infinitely more deserving than the filthy hands of Hamilton. I am happy to offer some ideas!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:16:13 #215
168304 Mani89
pi_121890517
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar Dekker heeft meermaals aangegeven dat Cecchini niks met dope te maken had. (in zijn geval dan)
pi_121890552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:16 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Maar Dekker heeft meermaals aangegeven dat Cecchini niks met dope te maken had. (in zijn geval dan)
Armstrong pleitte ook Ferrari, nota bene gelinkt aan Cecchini, vrij, dus of dat wat waard is?
pi_121890592
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Armstrong pleitte ook Ferrari vrij, dus of dat wat waard is?
Hoeft niets te zeggen, maar er zijn wel degelijk grote verschillen tussen Cecchini en Ferrari.
pi_121890703
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoeft niets te zeggen, maar er zijn wel degelijk grote verschillen tussen Cecchini en Ferrari.
De prijs waarschijnlijk. Ferrari hielp Armstrong aan 7 Tourzeges. Cecchine Riis aan 1.
pi_121890865
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:04 schreef alpeko het volgende:

[..]

Toch kan ik me daarom de frustratie van Nelissen wel voorstellen. Hij steekt nu zijn nek uit terwijl een heleboel andere Rabo-renners anoniem verklaringen hebben afgelegd. Ik zou zeggen laat je horen tegen o.a. Vierhouten, Den Bakker, Hiemstra (waarschijnlijk 1 vd anonieme bronnen van de NOS).
Nelissen moest natuurlijk ook wel omdat hij als wielerjournalist actief is en wil blijven. Het verhaal van Rabo rust op meerdere bronnen dus hij zou linksom of rechtsom weer geconfronteerd worden met vragen over het dopingverleden van de ploeg en zijn geloofwaardigheid kwam dus steeds meer onder druk te staan. Voor anderen is die druk minder omdat ze niet zo in de openbaarheid zijn. Wat dat betreft is zijn bekentenis ook te beschouwen als een vlucht vooruit en gaat het echt niet alleen om de nobele redenen. Dat is wat mij betreft ook het antwoord op Erben's vraag 'Waarom nu?"
pi_121890927
Boogerd doet bij de NOS wat Nelissen bij Eurosport doet. En Vierhouten werkt voor Radio 1.
pi_121891037
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:15 schreef alpeko het volgende:
T. Dekker werd vierde in de eerste editie in 2005. Achter Julich, E. Dekker en Hoste.
Het ging volgens mij om de Eneco tour na de Rasmussen-tour.
pi_121891040
Toch niet zo prominent en actief als Nelissen. Hij is misschien ook wat uitgekiender dan die twee. Zeker dan Boogerd.
pi_121891122
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:29 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Het ging volgens mij om de Eneco tour na de Rasmussen-tour.
Toen werd Dekker iid wel vijfde.
pi_121891144
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Armstrong pleitte ook Ferrari, nota bene gelinkt aan Cecchini, vrij, dus of dat wat waard is?
Hamilton pleitte Cecchini in zijn boek min of meer ook vrij. Volgens Cecchini moest je drie dingen hebben om succesvol te zijn als wielrenner. Je moest extreem fit zijn, heel dun en een hoog hematocriet hebben. Hij zorgde voor de eerste twee, het derde beschouwde hij als een gegeven, maar liet zich daarmee nooit in.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:34:08 #225
168304 Mani89
pi_121891209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:32 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hamilton pleitte Cecchini in zijn boek min of meer ook vrij. Volgens Cecchini moest je drie dingen hebben om succesvol te zijn als wielrenner. Je moest extreem fit zijn, heel dun en een hoog hematocriet hebben. Hij zorgde voor de eerste twee, het derde beschouwde hij als een gegeven, maar liet zich daarmee nooit in.
Nu je het zegt, Jorg Jaksche pleitte hem ook al vrij.
pi_121891874
Was deze al voorbij gekomen?

julienpretotRTR twitterde op dinsdag 22-01-2013 om 15:41:46 UCI asked Belgian federation to open proceedings against Hoste on basis of bio passport data reageer retweet
pi_121891917
quote:
Exclusief: wielerbond waarschuwde jarenlang Armstrong en andere renners met verdachte waarden

De internationale wielerunie UCI heeft jarenlang Lance Armstrong en vele andere renners gewaarschuwd wanneer zij groot risico liepen geschorst te worden wegens dopinggebruik.
Door de redactie

In een interview met Vrij Nederland zegt Hein Verbruggen dat hij als voorzitter van de UCI het initiatief had genomen om bloedtests af te nemen en de renners te waarschuwen zodra de uitslagen verdacht werden.
Al in 2001 kreeg Lance Armstrong van de wielerbond te horen dat de bij hem gemeten waarden verdacht waren. Maar Verbruggen heeft de Amerikaanse renner in de media altijd vurig verdedigd. Verbruggen in Vrij Nederland: ‘Daar heb je in zoverre moeite mee dat je meer weet dan je kunt zeggen. Dat je meer vragen hebt en publiekelijk kun je dat niet uiten.’

De Nederlander Verbruggen was van 1991 tot 2005 voorzitter van de internationale wielerunie.

Uit vertrouwelijke documenten blijkt dat toprenners en teammanagers op het hoofdkantoor van de UCI in Zwitserland werden uitgenodigd en daar van UCI-arts Mario Zorzoli een presentatie kregen over de strategie van de UCI en de gevonden waardes. Andere renners werden door diezelfde Zorzoli of door het Nederlandse lid van de anti-dopingcommissie van de UCI, Lon Schattenberg, gebeld.

Er zijn ook Nederlandse renners gewaarschuwd door de UCI. Karsten Kroon bevestigt aan Vrij Nederland dat hij in 2004, toen hij voor de Rabobankploeg reed, een telefoontje kreeg van Schattenberg om hem te informeren over zijn afwijkende bloedwaardes.

De Australische antidopingexpert Michael Ashenden, die van 2008 tot 2012 werkzaam is geweest voor de UCI, kent geen andere bond die zijn sporters met verdachte waardes waarschuwt. Volgens Ashenden geeft het de renner de mogelijkheid zijn dopinggebruik aan te passen zodat hij niet positief wordt bevonden.

Verbruggen zegt dat het hem niet interesseert dat de kans renners te betrappen met dit beleid verkleind werd. De UCI probeerde de renners er op deze manier van te overtuigen om met doping te stoppen. Verbruggen: ‘Wellicht overtuig je hem om geen doping meer te gebruiken, en wellicht niet.’

In het interview bevestigt Hein Verbruggen dat een deel van zijn vermogen in beheer is bij de Amerikaan Thomas Weisel, die tevens sponsor en investeringspartner van Lance Armstrong is. Verbruggen zegt dat hij niet op de hoogte was van de connectie. ‘Als ik het had geweten, had ik er eerlijk gezegd nog niet bij nagedacht.’

Het hele artikel verschijnt deze week in Vrij Nederland: morgen op de deurmat en in de kiosk.

Vrij Nederland
pi_121891922
Nee, bloedpaspoortwaarden waren dus abnormaal. Hoste is overigens al gestopt.

En Hanouard is twee jaar geschorst, vanwege EPO.

Het is weer koers, mensen!
pi_121892008
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:54 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dezelfde waarschuwing die T.Dekker kreeg in zijn laatste Rabo-jaren? En het ontbieden van Hamilton in Aigle, waar diezelfde Hamilton dus de hand van Armstrong achter zocht, moeten we in datzelfde licht zien?
pi_121892166
Hein kan wel zeggen dat ze met de waarschuwing probeerden om renners van de doping af te krijgen, in werkelijkheid was het niet meer dan een 'zorg dat je niet gepakt wordt'-waarschuwing.
pi_121893277
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dezelfde waarschuwing die T.Dekker kreeg in zijn laatste Rabo-jaren? En het ontbieden van Hamilton in Aigle, waar diezelfde Hamilton dus de hand van Armstrong achter zocht, moeten we in datzelfde licht zien?
En de waarschuwing aan Rabo door de UCI om Rasmussen niet te laten starten?
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 16:33:29 #233
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_121893474
quote:

[..]

Wtf.

:') Hein :') Verbruggen :')

Dit kan toch niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_121893681
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wtf.

:') Hein :') Verbruggen :')

Dit kan toch niet.
Het was al jaaaaren bekend dat de UCI Hamilton bijvoorbeeld in 2004 na de Ronde van Romandië had gewaarschuwd (desondanks werd hij later dat jaar gepakt).
pi_121893802
Maar goed, er is in dat opzicht dus geen complot dat de UCI wat dit betreft Armstrong anders behandelde dan anderen.
pi_121893845
quote:

[..]

Wat een zieke wereld is het toch ook. Vraag me ook af of Hoste nog gaat ontkennen de komende dagen met de lijst ploegen achter zijn naam ten tijde van enkele gewaarderde dokters bij die ploegen. Mapei, Quick-Step, Lotto, Discovery Channel en Katusha om maar wat te noemen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:53:55 #237
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_121894474
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:38 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Het was al jaaaaren bekend dat de UCI Hamilton bijvoorbeeld in 2004 na de Ronde van Romandië had gewaarschuwd (desondanks werd hij later dat jaar gepakt).
Maar dat Verbruggen nu zoiets toegeeft is wel uniek
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_121894664
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:53 schreef Szura het volgende:

[..]

Maar dat Verbruggen nu zoiets toegeeft is wel uniek
Ook niet uniek, bijvoorbeeld de donatie van Armstrong heeft hij ook zelf genoemd járen geleden. Het zou pas uniek zijn als hij de beweegredenen die meespeelden zou openbaren (nu zegt 'ie steeds dat al die acties juist gedaan werden in het kader van de strijd tegen doping).
pi_121894779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:41 schreef marcodej het volgende:
Maar goed, er is in dat opzicht dus geen complot dat de UCI wat dit betreft Armstrong anders behandelde dan anderen.
Ik ben er ook niet van overtuigd moet ik zeggen. Bijvoorbeeld die positieve test, eigenlijk is dat de afgelopen maanden wel ontkracht: het was een verdachte test, ook volgens USADA. Opmerkingen gemaakt door Armstrong tegen teamgenoten kunnen ook wel uit 'stoerheid' gedaan zijn, dat hij de boel wat overdreef. Hij voelde zich onaantastbaar natuurlijk.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:01:03 #240
40566 Ericr
Livewrong
pi_121894790
UCI _O_ Echt een faciliterende bond, alles doen om de sporters optimaal te laten presteren.

Die Verbruggen is ook echt van god los, van geen kwaad bewust. Tijd om Hein maar eens uit het IOC te kwakken maar die club is net zo ziek en corrupt als de UCI. Zal dus wel zonder gevolgen blijven voor Hein.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:49:04 #241
14505 OProg
A Life in Music
pi_121896606
quote:
Gestopte wielrenner Hoste verdacht van doping
AIGLE - De internationale wielrenunie UCI verdenkt de Belg Leif Hoste van overtreding van de dopingregels.

Daarom heeft de UCI de Belgische wielerbond KBWB gevraagd een disciplinaire procedure te starten tegen Hoste (35), die inmiddels zijn loopbaan beëindigd heeft.
Dat maakte de UCI dinsdag bekend.
De verdenkingen zijn een gevolg van afwijkende bloedwaarden in het biologisch paspoort van Hoste. De renner krijgt de kans zich te verdedigen voordat een definitief oordeel wordt gevormd.
Hoste, die onder meer voor Domo-Farm Frites, Omega-Pharma-Lotto en Katoesja uitkwam, maakte afgelopen najaar bekend te stoppen wegens aanhoudend blessureleed.
Hij werd tijdens zijn loopbaan liefst drie keer tweede (2004, 2006, 2007) in de Ronde van Vlaanderen.
Houanard

De UCI maakte tevens bekend dat de Fransman Steve Houanard voor twee jaar is geschorst. Bij de renner van AG2R werden in september bij een out-of-competition controle sporen van het verboden middel epo aangetroffen.
Houanard, die eerder ook voor het Nederlandse Skil-Shimano uitkwam, heeft de straf geaccepteerd.
Dit gaat dan wat doormodderen en als ze hem dan schorsen is hij een half jaar geleden gestopt. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_121899432
Ik zat net te denken aan Ivan Quaranta. Gezien de periode dat hij prof was, zijn Italiaanse nationaliteit, de ietswat dubieuze ploegen waar hij reed met dito ploeggenoten acht ik het niet onwaarschijnlijk dat hij aan de doping zat, waarschijnlijk ook epo.

Maar hij hoe verdomme slecht had hij wel niet geklommen zonder doping. >:)
pi_121901117
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:01 schreef Steven184 het volgende:
Ik zat net te denken aan Ivan Quaranta. Gezien de periode dat hij prof was, zijn Italiaanse nationaliteit, de ietswat dubieuze ploegen waar hij reed met dito ploeggenoten acht ik het niet onwaarschijnlijk dat hij aan de doping zat, waarschijnlijk ook epo.

Maar hij hoe verdomme slecht had hij wel niet geklommen zonder doping. >:)
De man met de ultieme "kattensprong" _O_
pi_121901121
Matthé Pronk en zijn vrouw straks bij DWDD. Reed naar eigen zeggen schoon, oa tussen 99 en 01 bij Rabo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')