quote:KNWU stelt onderzoekscommissie in
Toegevoegd: dinsdag 6 nov 2012, 23:05
De KNWU gaat een onderzoekscommissie instellen die het dopinggebruik in de wielersport in Nederland in kaart moet brengen. De commissie wordt eind deze maand geinstalleerd en zal uiterlijk 1 juli rapport uitbrengen.
Renners en begeleiders die meewerken met het onderzoek en schuld bekennen, kunnen volgens de commissie rekenen op strafvermindering. Dit zal nog wel met het mondiale anti-dopingagentschap WADA moeten worden kortgesloten.
Aanvankelijk onderzocht de KNWU of het mogelijk was een waardheidscommissie in te stellen, maar aan het verklaren onder ede zaten te veel juridische haken en ogen.
Hij zei dat de lol van het kijken naar wielrennen totaal weg is als je bij elke bijzondere prestatie je twijfels hebt, zoals bij Sky. Lastig punt, ik ben het wel met Dijkstra eens, alleen kan je het nooit hard maken.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat mag wel, maar je kan als schone Blancorenner niet zeggen dat je concurrenten niet schoon zijn.
Ik wacht eigenlijk op een extra journaal, vanavond nog, waarin hij bekent.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:11 schreef Szura het volgende:
Ik vraag me wel af wanneer Boogerd nou eindelijk overstag gaat.
Wanneer begint die waarheidscommissie, daar wou hij toch heen?
Of hij stort zich van de Weense bloedbankquote:Op maandag 21 januari 2013 23:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik wacht eigenlijk op een extra journaal, vanavond nog, waarin hij bekent.
Hoaxquote:
Knaven was natuurlijk clean. Dankzij een perfect geprepareerde Museeuw PR winnenquote:Op maandag 21 januari 2013 23:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Gert had het erover dat geen van de huidige Nederlandse renners in het dopingtijdperk actief was, maar dan vergeet hij Karsten Kroon. En Knaven raakt zijn baan natuurlijk ook kwijt wanneer hij bekent. Die twee hebben bovendien een aantal grote overwinningen (touretappes, PR) op hun naam staan en hebben dus veel te verliezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |