Ik werk nu al 4 jaar bij het zelde Bedrijf.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:15 schreef shazaam het volgende:
[..]
Zeker waar, liegen lijkt mij het meest schadelijk op dat moment, je kan wel aangeven (afhankelijk van hoe groot het gat natuurlijk is) dat je tijd hebt genomen om persoonlijke zaken op orde te zetten of een sabatical genomen hebt (kleine leugen, maar dicht genoeg bij de waarheid).
Maar aangezien TS nu een niveau 2 opleiding gaat doen lijkt het mij dat TS gemakkelijk kan zeggen dat wat hij daarvoor deed niet echt relevant is voor de functie die hij nu gaat bekleden, volgens mij is TS ook niet zo heel erg oud dat het uit maakt.
22 jaartjesquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:15 schreef shazaam het volgende:
[..]
Zeker waar, liegen lijkt mij het meest schadelijk op dat moment, je kan wel aangeven (afhankelijk van hoe groot het gat natuurlijk is) dat je tijd hebt genomen om persoonlijke zaken op orde te zetten of een sabatical genomen hebt (kleine leugen, maar dicht genoeg bij de waarheid).
Maar aangezien TS nu een niveau 2 opleiding gaat doen lijkt het mij dat TS gemakkelijk kan zeggen dat wat hij daarvoor deed niet echt relevant is voor de functie die hij nu gaat bekleden, volgens mij is TS ook niet zo heel erg oud dat het uit maakt.
ook lui met toegang tot het electronisch patienten dossier weten dat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:55 schreef shazaam het volgende:
[..]
die stopt automatisch als je gaat werkenTenminste je moet het natuurlijk wel gewoon doorgeven aan het uwv dat je werk hebt gevonden. Mocht je weer ziek worden en niet meer in staat zijn te werken is je wajong ook weer net zo makkelijk geactiveerd.
Wajong is in ieder geval niets wat je blijft achtervolgen als iemand jouw sofinummer ergens intiept, behalve bij de belasting en het uwv weet niemand die jij het niet verteld dat je een wajong hebt gehad.
Ja als je daar via een reintegratiebedrijf gaat werken. Dan krijgt het bedrijf namelijk subsidie. Anders is er geen enkel voordeel.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kan voor je toekomstig werkgever juist een voordeel zijn dat je Wajong hebt.
Hahaha ja je moet er ook niet inzetten dat je een master chirurgie hebt als je in werkelijkheid slager bent geweest.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:58 schreef Masyl het volgende:
[..]
Als je gaten in je CV hebt moet je bij sollicitaties aangeven wat je in die periode gedaan hebt. Je kunt gaan liegen, maar als ze daar achter komen zal dat (vaak) leiden tot ontslag op staande voet.
Zoveel mogelijk profiteren van het sociale stelsel moet je inderdaad gewoon doen. Zoveel mogelijk mazen in de wet zoeken en zo op een legale manier meer geld krijgen. Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Wajong nooit zelf stopzetten!
Profiteer ervan zolang het kan, werk desnoods in zwart als je boven de maximale bijverdiensten grens uitkomt. Van te eerlijk zijn is nog nooit iemand beter geworden en vooral niet financieel.
Zou kunnen, maar dan krijg je het al niet meer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:44 schreef HeertjeB het volgende:
[..]
Na 5 jaar full time werken kan je er volgens mij uit.. zoiets is me iig ooit verteld
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:42 schreef Groenalsgras het volgende:
[..]
Dingen verzwijgen is ook liegen
Toch heeft hij wel gelijk. Zaken die je beperken in het uitoefenen van je functie wegens psychische/lichamelijk beperken hoef niet verplicht vermeld te worden. Echter als ze dat naderhand alsnog ontdekken heeft degene die gekozen heeft het niet te vertellen geen gronden om zich op te beroepen en mag deze gewoon ontslagen worden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]jij gooit zeker alles meteen op tafel
Je moet vertellen wat relevant is voor de functie. Niet je levensverhaal.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zou kunnen, maar ik ben het niet eens met de algemeenheid van het statement. Als je alles vertelt wordt je namelijk nergens aangenomen.
Goed, jij je zin. In dit geval vind ik het verzwijgen van dit feit hetzelfde als erover liegen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zou kunnen, maar ik ben het niet eens met de algemeenheid van het statement. Als je alles vertelt wordt je namelijk nergens aangenomen.
Oke dankjewel!quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:44 schreef LovingGabbertje het volgende:
Waarom post je jouw vraag niet op het wajongforum van wajong startpagina?
Daar reageert regelmatig (hier ook wel eens, maar daar vaker) iemand van het uwv.
Die kan je wellicht meer vertellen..
Plus daar zitten meer (ex)wajongers die je misschien kunnen helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |