abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121835672

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door So_Surreal op 21-01-2013 11:04:29 ]
pi_121835703
Ik zou sowieso ook gewoon even een basis schema vragen bij je sportschool, dan kan je dat aanpassen als je er meer van weet.
Be someone that makes you happy
pi_121835745
kun je het plaatje in de OP verkleinen? door er [img=400] voor te zetten?
Worry is a misuse of imagination
  maandag 21 januari 2013 @ 11:00:50 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121836034
Welkom So_Surreal! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121836206
Majo: klopt inderdaad!

Maar dat analyseren van mensen deed ik altijd al. Als ex reclasseringswerker moest ik ook altijd heel snel een hypothese stellen en dan werd dat wel of niet door een psycholoog of psychiater bevestigt.

Als je zo ingesteld bent, maakt het in de priveleven niets uit. Nu zie ik ook dingen in mijn omgeving, maar dan doe ik er niets mee. Het enige dat er zal veranderen is dat ik het sneller leer zien en kan beargumenteren wat ik zie. Als ik het bij familie zie, zal ik er niets van zeggen of vinden omdat er aan de persoonlijkheid van die persoon niets verandert.

En in de opleiding is er ook veel aandacht voor je persoonlijke instelling in het vak.
pi_121836219
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Welkom So_Surreal! *O*
Wat Maria zegt. Welkom!
pi_121836258
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:50 schreef Nallie het volgende:
Ik zou sowieso ook gewoon even een basis schema vragen bij je sportschool, dan kan je dat aanpassen als je er meer van weet.
Ga ik doen, ga sowieso vandaag rustig aan doen aangezien het weer de eerste keer is.
Heb ook al een paar weken niet meer gekitesurft.
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:51 schreef Probability het volgende:
kun je het plaatje in de OP verkleinen? door er [img=400] voor te zetten?
[/quote]
Done :)
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op maandag 21 januari 2013 11:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Welkom So_Surreal! *O*
Thnx :*
pi_121836268
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:06 schreef An24 het volgende:

[..]

Wat Maria zegt. Welkom!
En jij ook bedankt :D !
pi_121836311
Ja, #durfaftewijken

NIET WELKOM!! :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_121836346
Eerste keer zullen ze je ook moeten instrueren voor verzekeringstechnische redenen :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121836391
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:10 schreef V1z0R het volgende:
Eerste keer zullen ze je ook moeten instrueren voor verzekeringstechnische redenen :)
Is dat bij die goedkope fitnesscentra ook zo?
pi_121836465
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:10 schreef V1z0R het volgende:
Ben nu al een tweede sportschool tegen gekomen waar dat dus niet het geval is.
pi_121836477
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:11 schreef MarMar het volgende:

[..]

Is dat bij die goedkope fitnesscentra ook zo?
Neem ik aan van wel, of je moet dan een complete vrijwaring ondertekenen of zo.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121836524
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Neem ik aan van wel, of je moet dan een complete vrijwaring ondertekenen of zo.
Volgens mij niet bij basic fit en consorten.. ik hoor er mensen over dat ze dan eerst bij een andere sportschool zijn geweest voor meer geld, omdat ze dan tenminste een schema hebben waar ze mee verder kunnen.
Enfin, ik betaal sowieso liever iets meer als je er goede begeleiding en een goede sauna voor terug krijgt ;)
pi_121836559
Ik zit ook bij zo'n goedkope fitness, deze ziet bij het treinstation van mijn werk.
Als ik 's avonds thuis kom van mijn werk om 19:00 en ik nog moet eten en fitnessen heb ik er eigenlijk nooit meer energie en puf voor.

Nu ga ik maar fitnessen direct uit mijn werk, en dan daarna eten als ik thuis ben.
Volgens mij is dat voor de stofwisseling en het afvallen ook beter toch ?
pi_121836664
Ik ga vanavond om 9 uur nog een uurtje naar de sportschool. Met alweer een nieuw stuk schema.
Wekelijkse planning wordt dan:
Ma krachttraining
Di hardlopen ofzo
Wo crossfit workout met wat cardio
Do kickfit
Vr 2e deel krachttraingingschema
Za: spinnen of hardlopen
Zo niets
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121836906
Bikkelschema Henk!

Lijstje:

O: havermout, banaan, cacao
T: koffie verkeerd, appel
L: 3 crackers geitenkaas/kipfilet, de usual salade
T: rijstwafel pindakaas
S: 30 min cardio en verder buikspieren en oefeningen
D: denk vegetarische Chili
T: yoghurt met kiwi
Be someone that makes you happy
pi_121836994
Herstel is overgewaardeerd :{w
pi_121837170
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:27 schreef V1z0R het volgende:
Herstel is overgewaardeerd :{w
Het is behoorlijk gevarieerd qua belasting en het zijn ook geen uren durende schema's. Mij is beloofd dat mijn krachttrainingsschema's niet langer dan een uur gaan duren en op beide dagen zijn ze anders. B-)
En zoveel mogelijk met losse gewichten, want apparaten zijn stom. B-)
Doe wat je niet durft.
  maandag 21 januari 2013 @ 11:35:15 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121837304
Oh en Henkz0r! Sari lijkt nog niet helemaal 'af'? Wist je dat? :o Als in, randjes zijn niet omgestikt.

En tutorials willen niet zo :@ :')

Je rok paste trouwens wel :+
pi_121837355
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het is behoorlijk gevarieerd qua belasting en het zijn ook geen uren durende schema's. Mij is beloofd dat mijn krachttrainingsschema's niet langer dan een uur gaan duren en op beide dagen zijn ze anders. B-)
En zoveel mogelijk met losse gewichten, want apparaten zijn stom. B-)
Als je per keer andere spiergroepen aanpakt is het doable, maar een uur KT is best al fiks.
Is het handig om met alles tegelijk te beginnen, of ga je wel opbouwen eerst?
pi_121837467
Ik doe meestal na zware krachttraining twee dagen rust. Soms doe ik wel wat cardio dan, maar dan probeer ik alles op souplesse te doen.

Edit: ben ik de enige die sommige spierpijn goed vind voelen? Of ben ik gewoon raar :P

[ Bericht 41% gewijzigd door the85mc op 21-01-2013 11:45:36 ]
pi_121837789
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:38 schreef the85mc het volgende:
Ik doe meestal na zware krachttraining twee dagen rust. Soms doe ik wel wat cardio dan, maar dan probeer ik alles op souplesse te doen.

Edit: ben ik de enige die sommige spierpijn goed vind voelen? Of ben ik gewoon raar :P
Ja soms is het wel lekker :D
pi_121837835
ik heb spierpijn in m'n dijbenen, bijna m'n kont van het schaatsen, en dat voelt heerlijk! :)
pi_121837854
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:49 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb spierpijn in m'n dijbenen, bijna m'n kont van het schaatsen, en dat voelt heerlijk! :)
Ja in je kont wel! Armen en buik minder!
pi_121837906
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh en Henkz0r! Sari lijkt nog niet helemaal 'af'? Wist je dat? :o Als in, randjes zijn niet omgestikt.

En tutorials willen niet zo :@ :')

Je rok paste trouwens wel :+
Hehehe, dat klopt! :D Is dat een bezwaar bij het dragen? Anders moet je maar wat randjes omstikken hoor. :)
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:36 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als je per keer andere spiergroepen aanpakt is het doable, maar een uur KT is best al fiks.
Is het handig om met alles tegelijk te beginnen, of ga je wel opbouwen eerst?
O+ Marcello O+ verzint mijn schema en als O+ Marcello O+ zegt dat ik moet springen, dan spring ik. B-)

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:38 schreef the85mc het volgende:

Ik kan wel doseren. Maak je geen zorgen.
En niets mis met een beetje spierpijn, maar na mijn allereerste keer krachttraining (lang geleden) heb ik nooit meer zoveel spierpijn gehad. :) Voel het nu wel als ik een nieuw schema heb of wat zwaardere gewichten pak, maar niet zo erg dat alles pijn doet.
Doe wat je niet durft.
pi_121837954
Prima te doen zo'n schema, maar HPKW is sowieso bikkel. :P
pi_121838013
Spierpijn in je buik dat je niet uit bed kunt komen, dus dan maar heen en weer schommelen en je uit bed laten vallen. :')
Ik vind 'pump' een fijner gevoel trouwens :@
pi_121838023
Haha, ben ik toch niet de enige :) Ik vind vooral bovenin borstspieren goed voelen, vlakbij het sleutelbeen. Wat wel raar is, dat ik na het schaatsen spierpijn net boven mijn schouderbladen heb. Voor zover ik weet schaats ik niet met mijn armen..
pi_121838163
Je beweegt wel met je bovenlichaam, bij dat roteren van je bekken bewegen je schouderen ook mee (romprotatie). Hierbij wordt er wat rotatie van borstbeenderen gevraagd en werken ook de spieren tussen de schouderbladen om die bewegingen in je schouders te kunnen maken. Het is voornamelijk de duur van de inspanning en houding van het schaatsen die de last veroorzaken, het is niet iets wat je dagelijks doet. :P

20 reppers op de squat, leg press of hack squat met zwaarder gewicht zijn ook altijd zo fijn voor de spierpijn in de bovenbenen. :')
pi_121838528
Ik ga maar eens aan de studie :W!
pi_121838584
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:53 schreef V1z0R het volgende:
Spierpijn in je buik dat je niet uit bed kunt komen, dus dan maar heen en weer schommelen en je uit bed laten vallen. :')
Ik vind 'pump' een fijner gevoel trouwens :@
Ik heb een bed met veren dus dan kun je jezelf 'lanceren' :')
pi_121840694
Spierpijn O+

Als ik EDS pijn heb, ga ik juist goed trainen, zodat de EDS pijn vervangen wordt door spierpijn :+

Net weer een uur yoga aan yoga gedaan. Instant strak gevoel O+
  Moderator maandag 21 januari 2013 @ 13:19:15 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121841197
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:05 schreef An24 het volgende:
Majo: klopt inderdaad!

Maar dat analyseren van mensen deed ik altijd al. Als ex reclasseringswerker moest ik ook altijd heel snel een hypothese stellen en dan werd dat wel of niet door een psycholoog of psychiater bevestigt.

Als je zo ingesteld bent, maakt het in de priveleven niets uit. Nu zie ik ook dingen in mijn omgeving, maar dan doe ik er niets mee. Het enige dat er zal veranderen is dat ik het sneller leer zien en kan beargumenteren wat ik zie. Als ik het bij familie zie, zal ik er niets van zeggen of vinden omdat er aan de persoonlijkheid van die persoon niets verandert.

En in de opleiding is er ook veel aandacht voor je persoonlijke instelling in het vak.
Wel knap dat je zo makkelijk om kan schakelen :) maar wat voor werk doe je nu dan, want je bent toch (ook) fotograaf of ben ik nu weer in de war? :@ mag ook per PM uiteraard!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 21 januari 2013 @ 13:22:11 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121841310
En inderdaad welkom voor So Surreal! Heb nu de hele tijd So Real van Jeff Buckley in mijn hoofd O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121841432
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:22 schreef MaJo het volgende:
En inderdaad welkom voor So Surreal! Heb nu de hele tijd So Real van Jeff Buckley in mijn hoofd O+
Als dat een leuk liedje is, dan graag gedaan :D

Vanavond beginnen :)
pi_121841645
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wel knap dat je zo makkelijk om kan schakelen :) maar wat voor werk doe je nu dan, want je bent toch (ook) fotograaf of ben ik nu weer in de war? :@ mag ook per PM uiteraard!
Ik ben beleidsmedewerker in Den Haag. En het fotograferen doe ik er een beetje bij.
pi_121841652
Kijken jullie trouwens vaak naar de weegschaal ?

Ik ben eigenlijk van plan om dit niet te doen.
Als ik ga trainen en spieren ga aanmaken en vet zal verbranden zal dit op de weegschaal niet echt zichtbaar zijn denk ik, en dus misschien wel demotiverend.

Heb d'r wel vertrouwen in, ik denk maar zo: ik kon stoppen met roken, dan lukt het ook wel om 5 tot 10kg kwijt te raken.
pi_121841830
Lijstje:

O: yoghurt met banaan en bran flakes
L: 2 toast (multigraan) met scrambled eggs (3 eitjes) en wat gerookte zalm, mok melk
T: wat dadels, 2 mandarijntjes
T: hand walnoten
D: volkorenpasta met veel groente, wat uitgebakken spekjes, chilli, basilicum, olijfolie en geraspte kaas

Zodadelijk eens door de teller halen. Ben qua voedingsstoffen zeker tevreden al. Eens zien of er nog een T bij moet :)
Ja doei.
pi_121841860
En nog twee nieuwe bezichtigingen op de agenda. *O* .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_121841864
quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:30 schreef So_Surreal het volgende:
Kijken jullie trouwens vaak naar de weegschaal ?

Ik ben eigenlijk van plan om dit niet te doen.
Als ik ga trainen en spieren ga aanmaken en vet zal verbranden zal dit op de weegschaal niet echt zichtbaar zijn denk ik, en dus misschien wel demotiverend.

Heb d'r wel vertrouwen in, ik denk maar zo: ik kon stoppen met roken, dan lukt het ook wel om 5 tot 10kg kwijt te raken.
Eerder woog ik me best vaak, nu eens in de 2 weken ofzo. Spiegel, broeken en overhemden zijn ook prima indicatoren. Mijn gewicht kan sowieso best wel varieren, 3 kg verschil binnen een paar dagen is neit zo raar. Wat ik nu wel doe is op vaste tijdstip wegen. 's ochtends voor ontbijt bijvoorbeeld. Dan kun je nog een beetje vergelijken.
pi_121841872
Weegschaal is an sich een goede indicator om te zien of je de juiste kant opgaat, maar met krachttraining kan dit inderdaad een verkeerd beeld geven. Maar maak dan ook gebruik van de spiegel en meet je maten op, vooral je taille zou zeker moeten afnemen.
pi_121841880
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat gaat lekker!
  maandag 21 januari 2013 @ 13:36:42 #44
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121841886
Meh. Fouten maken op je werk is nooit leuk!

Verkeerde aanname ;(
pi_121842083
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
wat goed!!
Ja doei.
pi_121842162
quote:
9s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:36 schreef MariaEtcetera het volgende:

Verkeerde aanname ;(
:* iedereen maakt foutjes he ? En je bent awesome, dus dat vergeven ze je heus! Desalniettemin niet leuk natuurlijk!
Ja doei.
pi_121842438
quote:
9s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:36 schreef MariaEtcetera het volgende:

Verkeerde aanname ;(
Ohw oeps ;( wat Mo zegt :Y
pi_121842468
heeft iemand ervaring met pr/social media/ communicatie /start up/ mvo

Dat houdt m'n nieuwe baantje ongeveer in :)

Eigen inbreng wordt gewaardeerd, ik mag zelf het plan maken enz. heel leuk dus. Maar ik ben daar nog wel vrij onzeker over :o Dus is een van deze slankies hier werkzaam in en zou hij/zij mij wat tips willen geven?
pi_121842505
Coco geeft communicatie...
pi_121842512
Startup waarin? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')