Niet dat ik zeg dat je het moet doen, maar daar zijn wel maatregelen voor te bedenken. Bijvoorbeeld het terugbetalen van een studie zou een drempel opwerpen. Dan zijn ze in ieder geval een paar jaar ten bate van Nederland werkzaam.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:35 schreef Toekito het volgende:
[..]
tsja hoe wil je die jongeren hier houden dan?
Een paar ideetjes:quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:35 schreef Toekito het volgende:
[..]
tsja hoe wil je die jongeren hier houden dan?
Studeren is in Nederland al hartstikke duur in vergelijking met bijna alle andere landen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:46 schreef Ludd het volgende:
[..]
Niet dat ik zeg dat je het moet doen, maar daar zijn wel maatregelen voor te bedenken. Bijvoorbeeld het terugbetalen van een studie zou een drempel opwerpen. Dan zijn ze in ieder geval een paar jaar ten bate van Nederland werkzaam.
Wat je nu veel ziet is dat rechtse rakkers is op kosten van de door hen zo gehate Nederlandse overheid dure studies volgen, om daar vervolgens in het buitenland geld mee te gaan verdienen. Dat in Nederland iedereen kan studeren, komt juist door de overheid die dit zo sterk subsidieert.
Het is een beetje wrang dat er eerst op kosten van de Nederlandse belastingbetaler gestudeerd wordt, en dat er dan uitgeweken wordt naar het buitenland omdat ze geen belasting willen betalen terwijl ze daar zelf sterk van geprofiteerd hebben.
Dat neemt niet weg dat het nog steeds zwaar gesubsidieerd wordt, al is het de afgelopen tijd minder geworden. Er zijn mensen die een studie volgen, profiteren dus van de Nederlandse belastingbetaler, maar willen daar vervolgens niet aan bijdragen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Studeren is in Nederland al hartstikke duur in vergelijking met bijna alle andere landen.
Sommigen emigreren en nemen gesubsidieerde kennis mee, sommigen immigreren en nemen kennis die in het land van herkomst werd gesubsidieerd gratis mee naar Nederland.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat het nog steeds zwaar gesubsidieerd wordt. Degene die die studie volgen, profiteren dus van de Nederlandse belastingbetaler, maar willen daar vervolgens niet aan bijdragen.
Ik gaf al aan dat ik hier ook geen voorstander van ben.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Sommigen emigreren en nemen gesubsidieerde kennis mee, sommigen immigreren en nemen kennis die in het land van herkomst werd gesubsidieerd gratis mee naar Nederland.
Bovendien vind ik het nogal een negatieve, zure, pessimistische en sadistische gedachtegang om niet van Nederland een leuk land te willen maken maar mensen die het niet naar hun zin hebben tegen hun wil in gevangen te houden. Ik dacht dat we dat met de val van het ijzeren gordijn achter ons hadden gelaten.
Jongeren die na hun studie vertrekken geef ik groot gelijk. De overheid heeft het toekomstperspectief voor hun compleet verziekt. Denk aan werken tot je 72e, niet of nauwelijks nog uitzicht op een pensioen, exorbitant hoge woonlasten, steeds verder oplopende jongerenwerkloosheid.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat het nog steeds zwaar gesubsidieerd wordt, al is het de afgelopen tijd minder geworden. Er zijn mensen die een studie volgen, profiteren dus van de Nederlandse belastingbetaler, maar willen daar vervolgens niet aan bijdragen.
En volledig gespeend van enige cijfermatige onderbouwing.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:25 schreef De_Coulance het volgende:
Alles in dit topic was voorspelbaar.
in welke landen krijg je een beter pensioen en zijn de woonlasten lager ? Australie ofzo ?quote:Op zondag 4 augustus 2013 13:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jongeren die na hun studie vertrekken geef ik groot gelijk. De overheid heeft het toekomstperspectief voor hun compleet verziekt. Denk aan werken tot je 72e, niet of nauwelijks nog uitzicht op een pensioen, exorbitant hoge woonlasten, steeds verder oplopende jongerenwerkloosheid.
Nou alleen Duitsland, van de landen die jij noemt, voor alle andere landen moet je moeilijk gaan doen met visums enz..quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
Het kan ook gewoon tegenwoordig, er is geen enkel beletsel om in het buitenland , USA, Canada, Duitsland of China of allebei een paar jaar te werken, en het staat heel goed op je CV
En misschien kun je zo ook sneller internationaal schakelen in de toekomst
dus doen gewoon, altijd doen
In de VS mag je zelf je pensioen regelen (ipv verplicht afstorten in een zwart gat), verdien je als goed opgeleidde veel meer, huizen zijn er ook goedkoper.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:55 schreef arjan1212 het volgende:
in welke landen krijg je een beter pensioen en zijn de woonlasten lager ? Australie ofzo ?
Toevallig kwam deze voorbij in een ander topic.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:01 schreef Oud_student het volgende:
[..]
In de VS mag je zelf je pensioen regelen (ipv verplicht afstorten in een zwart gat), verdien je als goed opgeleidde veel meer, huizen zijn er ook goedkoper.
Voor de huidige pensionados is het ook zeer goed in Nederland, voor jongeren is dat stukken minderquote:Op zondag 4 augustus 2013 19:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toevallig kwam deze voorbij in een ander topic.
http://www.mercer.com/press-releases/1484965
Nederland heeft dus gewoon een zeer goed pensioenstelsel en scoort veel hoger dan de VS. Die scoren vergelijkbaar met gekende probleemlanden op dat gebied als Duitsland en Frankrijk.
Heb met heel veel plezier internationaal gewerkt en gewoond ( OA Ierland, Duitsland, UK, Italie, Singapore, Denemarken, Belgie) altijd, maar heb nooit gemerkt dat het zo goed stond op mijn cv.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
Het kan ook gewoon tegenwoordig, er is geen enkel beletsel om in het buitenland , USA, Canada, Duitsland of China of allebei een paar jaar te werken, en het staat heel goed op je CV
En misschien kun je zo ook sneller internationaal schakelen in de toekomst
dus doen gewoon, altijd doen
Maar in een vergrijzend westen is dat een probleem dat in Nederland dan nog relatief verstandig is opgepakt. Veel landen zitten een stuk beroerder.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor de huidige pensionados is het ook zeer goed in Nederland, voor jongeren is dat stukken minder
Goeie plannen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Een paar ideetjes:
- Meer werkgelegenheid creëren
- Woningmarkt hervormen zodat je als jongere ook ergens kan gaan wonen als je een baan aangeboden krijgt
- Maak veel meer natuur, met een goede ontsluiting, dus veel wandelpaden, MTB-tracks, noem maar op. Het groene hart waar geen natuur is en waar je alleen vanaf een 10-baans-snelweg iets van ziet, daar heeft niemand wat aan.
- Meer buiten-recreatiemogelijkheden: plekken waar je mag barbecuen in het park of op het strand, stadsstranden met beachvolleybalvelden, enzovoort
- Leegstaande gebouwen omvormen tot goedkope ruimte voor alternatievelingen voor dingen zoals kunstgaleries, oefenruimtes voor bandjes, etc.
is geen probleem als je eerst een baan regelt, maar dat moet met Duitsland ookquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:56 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Nou alleen Duitsland, van de landen die jij noemt, voor alle andere landen moet je moeilijk gaan doen met visums enz..
Duitsland heeft een omslagstelsel, daar verlagen ze gewoon de uitkering, hier verhoogt men steeds de premies , omdat de dekking steeds wegzaktquote:Op zondag 4 augustus 2013 19:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar in een vergrijzend westen is dat een probleem dat in Nederland dan nog relatief verstandig is opgepakt. Veel landen zitten een stuk beroerder.
maar dan heb je niks te eten, of je moet accordeon spelen bij de superquote:Op zondag 4 augustus 2013 19:26 schreef arjan1212 het volgende:
Nee hoor, je kan gewoon naar ieder EU land gaan , heb je niet een baan voor nodig
nou dan zou ik liever eerst ergens een baan zoeken in de USA of Duitsland of Canada, ik vind het link zoals jij dat zou doenquote:Op zondag 4 augustus 2013 19:29 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoeveel geld je hebt, iedereen kan het wel een paar maanden volhouden denk ik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |