abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129674442
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:35 schreef Toekito het volgende:

[..]

tsja hoe wil je die jongeren hier houden dan?
Niet dat ik zeg dat je het moet doen, maar daar zijn wel maatregelen voor te bedenken. Bijvoorbeeld het terugbetalen van een studie zou een drempel opwerpen. Dan zijn ze in ieder geval een paar jaar ten bate van Nederland werkzaam.

Wat je nu veel ziet is dat rechtse rakkers is op kosten van de door hen zo gehate Nederlandse overheid dure studies volgen, om daar vervolgens in het buitenland geld mee te gaan verdienen. Dat in Nederland iedereen kan studeren, komt juist door de overheid die dit zo sterk subsidieert.

Het is een beetje wrang dat er eerst op kosten van de Nederlandse belastingbetaler gestudeerd wordt, en dat er dan uitgeweken wordt naar het buitenland omdat ze geen belasting willen betalen terwijl ze daar zelf sterk van geprofiteerd hebben.
pi_129674525
Het belangrijkste kritiekpunt van thuisblijvers en immigranten is: gebrek aan natuur en stilte. Daar is ook best wat aan te doen, vooral veel minder dicht bebouwen en niet nog meer natuur laten verdwijnen ten gunste van zesbaans snelwegen etc. Sowieso niet meer bouwen om het bouwen, we hebben niet nog meer winkels en kantoorpanden nodig. Maar goed, dat gaat om prioriteiten stellen en de tegenstelling tussen snel geld verdienen en de leefbaarheid verhogen.
pi_129674590
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:35 schreef Toekito het volgende:

[..]

tsja hoe wil je die jongeren hier houden dan?
Een paar ideetjes:
- Meer werkgelegenheid creëren
- Woningmarkt hervormen zodat je als jongere ook ergens kan gaan wonen als je een baan aangeboden krijgt
- Maak veel meer natuur, met een goede ontsluiting, dus veel wandelpaden, MTB-tracks, noem maar op. Het groene hart waar geen natuur is en waar je alleen vanaf een 10-baans-snelweg iets van ziet, daar heeft niemand wat aan.
- Meer buiten-recreatiemogelijkheden: plekken waar je mag barbecuen in het park of op het strand, stadsstranden met beachvolleybalvelden, enzovoort
- Leegstaande gebouwen omvormen tot goedkope ruimte voor alternatievelingen voor dingen zoals kunstgaleries, oefenruimtes voor bandjes, etc.
pi_129674598
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:46 schreef Ludd het volgende:

[..]

Niet dat ik zeg dat je het moet doen, maar daar zijn wel maatregelen voor te bedenken. Bijvoorbeeld het terugbetalen van een studie zou een drempel opwerpen. Dan zijn ze in ieder geval een paar jaar ten bate van Nederland werkzaam.

Wat je nu veel ziet is dat rechtse rakkers is op kosten van de door hen zo gehate Nederlandse overheid dure studies volgen, om daar vervolgens in het buitenland geld mee te gaan verdienen. Dat in Nederland iedereen kan studeren, komt juist door de overheid die dit zo sterk subsidieert.

Het is een beetje wrang dat er eerst op kosten van de Nederlandse belastingbetaler gestudeerd wordt, en dat er dan uitgeweken wordt naar het buitenland omdat ze geen belasting willen betalen terwijl ze daar zelf sterk van geprofiteerd hebben.
Studeren is in Nederland al hartstikke duur in vergelijking met bijna alle andere landen.
pi_129674643
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Studeren is in Nederland al hartstikke duur in vergelijking met bijna alle andere landen.
Dat neemt niet weg dat het nog steeds zwaar gesubsidieerd wordt, al is het de afgelopen tijd minder geworden. Er zijn mensen die een studie volgen, profiteren dus van de Nederlandse belastingbetaler, maar willen daar vervolgens niet aan bijdragen.
pi_129674692
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:56 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat het nog steeds zwaar gesubsidieerd wordt. Degene die die studie volgen, profiteren dus van de Nederlandse belastingbetaler, maar willen daar vervolgens niet aan bijdragen.
Sommigen emigreren en nemen gesubsidieerde kennis mee, sommigen immigreren en nemen kennis die in het land van herkomst werd gesubsidieerd gratis mee naar Nederland.

Bovendien vind ik het nogal een negatieve, zure, pessimistische en sadistische gedachtegang om niet van Nederland een leuk land te willen maken maar mensen die het niet naar hun zin hebben tegen hun wil in gevangen te houden. Ik dacht dat we dat met de val van het ijzeren gordijn achter ons hadden gelaten.
pi_129674709
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Sommigen emigreren en nemen gesubsidieerde kennis mee, sommigen immigreren en nemen kennis die in het land van herkomst werd gesubsidieerd gratis mee naar Nederland.

Bovendien vind ik het nogal een negatieve, zure, pessimistische en sadistische gedachtegang om niet van Nederland een leuk land te willen maken maar mensen die het niet naar hun zin hebben tegen hun wil in gevangen te houden. Ik dacht dat we dat met de val van het ijzeren gordijn achter ons hadden gelaten.
Ik gaf al aan dat ik hier ook geen voorstander van ben.
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:42:30 #158
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_129677200
Waarom ook niet? In andere landen kan het zonniger zijn en het eten kan er lekkerder zijn. :Y
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_129677452
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:56 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat het nog steeds zwaar gesubsidieerd wordt, al is het de afgelopen tijd minder geworden. Er zijn mensen die een studie volgen, profiteren dus van de Nederlandse belastingbetaler, maar willen daar vervolgens niet aan bijdragen.
Jongeren die na hun studie vertrekken geef ik groot gelijk. De overheid heeft het toekomstperspectief voor hun compleet verziekt. Denk aan werken tot je 72e, niet of nauwelijks nog uitzicht op een pensioen, exorbitant hoge woonlasten, steeds verder oplopende jongerenwerkloosheid.
  zondag 4 augustus 2013 @ 14:23:56 #160
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_129678121

bron: CBS

Denk niet dat mensen vertrekken omdat het allemaal zo kut is in NL. (juist die emigrerende klagers zijn in de minderheid en van de klagers emigreren sowieso maar heel weinig) Lijkt me eerder dat mensen vertrekken om 'op avontuur te gaan' en meer van de wereld te zien.

Grappig is ook dat net na de eerste tekenen van de crisis (2007-2008) er juist minder werd geëmigreerd.

Mensen worden steeds mobieler dus natuurlijk wordt er dan meer en makkelijker geëmigreerd.
reset
pi_129678161
Alles in dit topic was voorspelbaar.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_129678672
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:25 schreef De_Coulance het volgende:
Alles in dit topic was voorspelbaar.
En volledig gespeend van enige cijfermatige onderbouwing.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:46:19 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_129686352
Het kan ook gewoon tegenwoordig, er is geen enkel beletsel om in het buitenland , USA, Canada, Duitsland of China of allebei een paar jaar te werken, en het staat heel goed op je CV
En misschien kun je zo ook sneller internationaal schakelen in de toekomst

dus doen gewoon, altijd doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_129686697
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Jongeren die na hun studie vertrekken geef ik groot gelijk. De overheid heeft het toekomstperspectief voor hun compleet verziekt. Denk aan werken tot je 72e, niet of nauwelijks nog uitzicht op een pensioen, exorbitant hoge woonlasten, steeds verder oplopende jongerenwerkloosheid.
in welke landen krijg je een beter pensioen en zijn de woonlasten lager ? Australie ofzo ?
pi_129686740
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
Het kan ook gewoon tegenwoordig, er is geen enkel beletsel om in het buitenland , USA, Canada, Duitsland of China of allebei een paar jaar te werken, en het staat heel goed op je CV

Nou alleen Duitsland, van de landen die jij noemt, voor alle andere landen moet je moeilijk gaan doen met visums enz..
pi_129686921
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:55 schreef arjan1212 het volgende:

in welke landen krijg je een beter pensioen en zijn de woonlasten lager ? Australie ofzo ?
In de VS mag je zelf je pensioen regelen (ipv verplicht afstorten in een zwart gat), verdien je als goed opgeleidde veel meer, huizen zijn er ook goedkoper.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_129687121
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]

In de VS mag je zelf je pensioen regelen (ipv verplicht afstorten in een zwart gat), verdien je als goed opgeleidde veel meer, huizen zijn er ook goedkoper.
Toevallig kwam deze voorbij in een ander topic.

http://www.mercer.com/press-releases/1484965

Nederland heeft dus gewoon een zeer goed pensioenstelsel en scoort veel hoger dan de VS. Die scoren vergelijkbaar met gekende probleemlanden op dat gebied als Duitsland en Frankrijk.
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:13:55 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129687364
quote:
2s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toevallig kwam deze voorbij in een ander topic.

http://www.mercer.com/press-releases/1484965

Nederland heeft dus gewoon een zeer goed pensioenstelsel en scoort veel hoger dan de VS. Die scoren vergelijkbaar met gekende probleemlanden op dat gebied als Duitsland en Frankrijk.
Voor de huidige pensionados is het ook zeer goed in Nederland, voor jongeren is dat stukken minder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:17:49 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129687489
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

Heb met heel veel plezier internationaal gewerkt en gewoond ( OA Ierland, Duitsland, UK, Italie, Singapore, Denemarken, Belgie) altijd, maar heb nooit gemerkt dat het zo goed stond op mijn cv.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129687608
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor de huidige pensionados is het ook zeer goed in Nederland, voor jongeren is dat stukken minder
Maar in een vergrijzend westen is dat een probleem dat in Nederland dan nog relatief verstandig is opgepakt. Veel landen zitten een stuk beroerder.
pi_129687697
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Een paar ideetjes:
- Meer werkgelegenheid creëren
- Woningmarkt hervormen zodat je als jongere ook ergens kan gaan wonen als je een baan aangeboden krijgt
- Maak veel meer natuur, met een goede ontsluiting, dus veel wandelpaden, MTB-tracks, noem maar op. Het groene hart waar geen natuur is en waar je alleen vanaf een 10-baans-snelweg iets van ziet, daar heeft niemand wat aan.
- Meer buiten-recreatiemogelijkheden: plekken waar je mag barbecuen in het park of op het strand, stadsstranden met beachvolleybalvelden, enzovoort
- Leegstaande gebouwen omvormen tot goedkope ruimte voor alternatievelingen voor dingen zoals kunstgaleries, oefenruimtes voor bandjes, etc.
Goeie plannen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:25:22 #172
323876 michaelmoore
pi_129687760
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:56 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Nou alleen Duitsland, van de landen die jij noemt, voor alle andere landen moet je moeilijk gaan doen met visums enz..
is geen probleem als je eerst een baan regelt, maar dat moet met Duitsland ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_129687788
Nee hoor, je kan gewoon naar ieder EU land gaan , heb je niet een baan voor nodig
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:27:49 #174
323876 michaelmoore
pi_129687855
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar in een vergrijzend westen is dat een probleem dat in Nederland dan nog relatief verstandig is opgepakt. Veel landen zitten een stuk beroerder.
Duitsland heeft een omslagstelsel, daar verlagen ze gewoon de uitkering, hier verhoogt men steeds de premies , omdat de dekking steeds wegzakt
Beroerder wil ik niet zeggen, voor de werkenden zeker niet
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:28:55 #175
323876 michaelmoore
pi_129687890
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:26 schreef arjan1212 het volgende:
Nee hoor, je kan gewoon naar ieder EU land gaan , heb je niet een baan voor nodig
maar dan heb je niks te eten, of je moet accordeon spelen bij de super
pi_129687919
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar dan heb je niks te eten
Hangt ervan af hoeveel geld je hebt, iedereen kan het wel een paar maanden volhouden denk ik
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:31:18 #177
323876 michaelmoore
pi_129687966
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:29 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Hangt ervan af hoeveel geld je hebt, iedereen kan het wel een paar maanden volhouden denk ik
nou dan zou ik liever eerst ergens een baan zoeken in de USA of Duitsland of Canada, ik vind het link zoals jij dat zou doen

Zou toch eerst een baan zoeken , voor ik ging emigreren

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 04-08-2013 19:50:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')