abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121831849
Het zit dus zo, TS is op z’n 11e achter een deel van zijn seksuele geaardheid gekomen en begon te twijfelen watt e doen. TS was sowieso wel een beetje een outcast en een beetje een geek, maar dit maakte alles voor TS wel een stukje moeilijker. Het gestoei met vriendjes kreeg ineens een tweede betekenis. Alleen als eenzaam FOK!end zolderkamerbewonertje, was TS niet altijd even sociaal en al helemaal niet open naar andere. Pesten maakte me onzeker en ik zocht het internet op voor hulp.
Daar kwam ik (op een site die ik niet noem) een jonge tegen van 13 jaar oud, iets ouder dan mij en na veel praten over mijn gevoelens waar hij zich heel erg in voelde hebben we besloten samen af te spreken. Inmiddels ruim 7 jaar geleden heb ik dus met hem afgesproken en hem ontmoet.
Foto’s waren uitgewisseld, maar je kan eigenlijk al wel raden waar dit naartoe gaat. Er komt geen jongen van mijn leeftijd, er komt een man van rond de 55 jaar, ik word gechanteerd en de auto ingetrokken. Verdere details laat ik weg, want zijn niet van belang van het topic en ik heb geen zin om het Martijn gespuis hun pleziertje te geven.
Later na alles wat er was gebeurt alsnog met hem gesproken op MSN en eigenlijk gedaan alsof ik het niet zo erg vond (terwijl dat duidelijk wel zo was), maar uiteindelijk een klein bedrag gekregen (60 euro), nadat ik had gezegd dat ik iets had “geleend” en toen was kwijt geraakt en niemand dit mocht weten.
Snode plannen uitgevoerd, want ja, ik weet een naam. Alleen, wat nu? Wil ‘m eigenlijk zelf achterhalen en zorgen dat hij in een sloot beland, maar dat doet TS niet, want die misbruiker is niet mijn vrijheid waard.
Wat nu? Naar de politie? Ik heb geen bewijs, geen getuigen, alleen een naam en een eigen verklaring. Uit ervaring weet ik dat de politie echt niets doet, zo ben ik ooit gestalkt door een kerel die ik laatst (nadat ik was ingelicht door de politie), in opsporing verzocht zag. Freek P.
Nu zit ik met Johan H. waarschijnlijk een veel pleger, maar wat kan ik doen, wat zijn mijn rechten? Nog belangrijker, hoe krijg ik die klootzak achter de tralies zodat hij nooit meer aan iemand komt? Het is niet eens zo zeer een gevoel van wrok, ik ben alleen hartstikke bang dat het een veel pleger is die nog niet klaar is.
Wat kan je nog zonder bewijs en zonder getuigen?
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121831913
Zonder bewijs loopt het al moeilijk maar nog niet onmogelijk. In dat geval moet je maar zien het bewijs te verzamelen - of zelf of door de politie óf door een private-investigator (dure optie).

Die kan proberen een mogelijke bekentenis los te krijgen of een verhaal over bepaalde tijdstippen, feiten etc..

Maar dat is nog niet genoeg om in het Nederlands strafrecht om tot een veroordeling te leiden (love den Nederlandsche rechtstaat). Het is altijd:

1) bekentenis +

2) feitenconstatering (kennisneming - dit is als juridisch beginsel erg moeilijk uit te leggen)

+

3) bewijs (sporenmateriaal)

of een combinatie van 1 + 2, 2 + 3, of 1 + 3.

Ik vrees dat je aan 2 voorgoed voorbij bent gegaan, dus resteren maar 1 + 3. Als ik jouw kansen op een juridische overwinning in zou moeten schatten, lijkt het wel erg bleek. Helaas.
  maandag 21 januari 2013 @ 04:00:41 #3
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_121831951
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 03:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Het zit dus zo, TS is op z’n 11e achter een deel van zijn seksuele geaardheid gekomen en begon te twijfelen watt e doen. TS was sowieso wel een beetje een outcast en een beetje een geek, maar dit maakte alles voor TS wel een stukje moeilijker. Het gestoei met vriendjes kreeg ineens een tweede betekenis. Alleen als eenzaam FOK!end zolderkamerbewonertje, was TS niet altijd even sociaal en al helemaal niet open naar andere. Pesten maakte me onzeker en ik zocht het internet op voor hulp.
Daar kwam ik (op een site die ik niet noem) een jonge tegen van 13 jaar oud, iets ouder dan mij en na veel praten over mijn gevoelens waar hij zich heel erg in voelde hebben we besloten samen af te spreken. Inmiddels ruim 7 jaar geleden heb ik dus met hem afgesproken en hem ontmoet.
Foto’s waren uitgewisseld, maar je kan eigenlijk al wel raden waar dit naartoe gaat. Er komt geen jongen van mijn leeftijd, er komt een man van rond de 55 jaar, ik word gechanteerd en de auto ingetrokken. Verdere details laat ik weg, want zijn niet van belang van het topic en ik heb geen zin om het Martijn gespuis hun pleziertje te geven.
Later na alles wat er was gebeurt alsnog met hem gesproken op MSN en eigenlijk gedaan alsof ik het niet zo erg vond (terwijl dat duidelijk wel zo was), maar uiteindelijk een klein bedrag gekregen (60 euro), nadat ik had gezegd dat ik iets had “geleend” en toen was kwijt geraakt en niemand dit mocht weten.
Snode plannen uitgevoerd, want ja, ik weet een naam. Alleen, wat nu? Wil ‘m eigenlijk zelf achterhalen en zorgen dat hij in een sloot beland, maar dat doet TS niet, want die misbruiker is niet mijn vrijheid waard.
Wat nu? Naar de politie? Ik heb geen bewijs, geen getuigen, alleen een naam en een eigen verklaring. Uit ervaring weet ik dat de politie echt niets doet, zo ben ik ooit gestalkt door een kerel die ik laatst (nadat ik was ingelicht door de politie), in opsporing verzocht zag. Freek P.
Nu zit ik met Johan H. waarschijnlijk een veel pleger, maar wat kan ik doen, wat zijn mijn rechten? Nog belangrijker, hoe krijg ik die klootzak achter de tralies zodat hij nooit meer aan iemand komt? Het is niet eens zo zeer een gevoel van wrok, ik ben alleen hartstikke bang dat het een veel pleger is die nog niet klaar is.
Wat kan je nog zonder bewijs en zonder getuigen?
Ik noem je even D, de eerste letter van de naam waar je je hier bekend hebt gemaakt.

Ik had ooit een vriendje op de lagere school, waarover ik je eerst ga vertellen, alvorens op jou in te gaan.

Dat vriendje werd ook al herkend als homo door velen. Niet door mij of de anderen van de vriendengroep. En zelfs al hadden we dit herkend, dan had in elk geval de komende jaren er echt niemand een probleem mee. Sterker nog, we waren allemaal outcasts.

Maar de vriendengroep viel uiteen, de helft bleef elkaar regelmatig zien na hun 13e... een ander deel sloeg een andere weg in. B (de potentiële homo in onze groep) verwijderde zich al vrij snel naar een nieuwe groep mensen in een andere stad.
Ik was denk ik de laatste die contact met hem had (een jaar later).
Het was toen al duidelijk voor mij, dat hij echt een homo was.

Nog steeds geen enkel probleem voor mij... hij is en zou gewoon een vriend blijven, homo of niet.
Ik maakte een aantal grapjes hierover, waarbij ik tegelijkertijd liet blijken dat ik er geen enkele problemen mee had... in de trend van " dat we elkaar niet in de weg zouden zitten op het versier gebied" en dat soort dingen.

Maar hoewel ik het wel begreep dat hij niet durfde toe te geven... begreep ik niet dat hij er voor koos om niemand van die vriendengroep van de lagere school meer te wensen te schrijven of wat dan ook.

Hij leek zich te verliezen in slechts zijn seksuele identiteit in plaats van zijn persoonlijkheid.
NIemand had nog toegang tot hem, behalve mensen die zelf ook openlijk homoseksueel waren.

Dit tot een punt waar hij en mogelijk ook jij ekaar in theorie hadden kunnen ontmoeten.
Waarschijnlijk nooit... maar wat er met jou is gebeurd kan ook met B gebeurd zijn. En nee, dat hadden ik en mijn vrienden waarschijnlijk nooit begrepen... maar goed, destijds was er ook nog geen internet... maar alleen "vieze boekjes" waarin contactadvertenties stonden, en ja daar had B er wel een paar van.

En nu staat jouw tekst op mijn beeldscherm. Ik lees het en ik wil je wel een goed advies geven, maar kan dit niet op maat geven. Ik heb gewoon geen idee hoe ik jou kan helpen... maar ik denk wel aan B. En zelfs als ik B achteraf had willen helpen, dan is dat onmogelijk.

En toch beste D... zelfs al kun je het allemaal niet meer bewijzen... geef die eikel aan.
Alleen sta je misschien nergens, maar denk je nu echt dat jij de enige slachtoffer bent??
Ik zet er nog net geen geld op, maar weet wel bijna zeker dat er iemand voor jou is geweest die aangifte heeft gedaan... en sterker nog... als er minimaal 2 mensen aangifte doen tegen hem, dan durven meer mensen aangifte te doen!

En bedenk altijd; homoseksualiteit is niet hetzelfde als pedoseksualiteit. Je vroeg om andere homoseksuele jongeren of misschien alleen maar om advies.
De pedoseksueel is een heel ander mens... en die behoort achter tralies. Jij net beste Demon from Heaven!

Jij behoort niet letterlijk noch figuurlijk achter tralies. En je doet jezelf onrecht door je door een pedofiel figuurlijk gezien achter tralies te verschuilen. Jij hoort daar niet, hij wel!

Met sterkte als groet!
Eric
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_121831973
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 04:00 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

(...)
Mijn seksualiteit en ook mijn eigen rol als slachtoffer zijn voor mij eigenlijk niet zo van belang (ben overigens panseksueel, haha). Alleen herinner ik me net wel een detail, iets wat ik eigenlijk me niet 123 herinnerde, ik heb 1 keer contact gehad met iemand die contact had gehad met Johan H. geen idee wie het was of hoe ik hem kan vinden.
Overigens, verwar mijn boosheid, zorg om andere niet met schuldgevoel. Dat is zeker niet het geval. (Wel geweest) Ik ben er ook zeker van overtuigd dat het gaat om tientallen slachtoffers, die tip van de sluier is door de man zelf later nog wel opgelicht.

Ik ben alleen in mijn ervaring wel bang dat de politie mij niet serieus neemt of dat ik zelfs word aangeklaagd voor smaad. Daarnaast, zodra ik naar de politie stap kan ik ook zelf geen actie meer ondernemen.

Daarom ben ik heel erg benieuwd naar wat er met zo'n melding word gedaan, wat voor kansen ik heb. Als ik toch al geen kans heb bij de politie ga ik misschien wel zelf op onderzoek uit.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  maandag 21 januari 2013 @ 05:42:08 #5
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_121832093
Sorry voor mijn avatar, maar toch even een serieuze reactie:

Allereerst wil ik zeggen dat ik het echt een rotstreek vind van die gast die je gemanipuleerd heeft en misbruikt. Dat meen ik. Ik kots op mensen die manipuleren en misbruiken.

Als je een chatgesprek gevoerd hebt, is dat gesprek niet ergens opgeslagen, op je harde schijf of zo? Dat is dan toch wel een bewijs?

Ik zou een advocaat inschakelen als ik jou was, als je weinig inkomsten hebt, kan je een advocaat krijgen op basis van toevoeging, je vult dan een bewijs van onvermogen in (af te halen bij het gemeentehuis) en dan betaal je iets van 90 euro totaal.
Mr. Gerard Spong is een van de beste advocaten, maar hij doet volgens mij niets op basis van toevoeging (pro-deo). Knoops is een goede advocaat en hij doet geloof ik ook pro-deo.

Ik weet niet in welke gemeente je woont, je kan je ook laten doorverwijzen door het juridisch loket in je gemeente, bij het stadhuis of de bibliotheek weten ze wel waar een juridisch loket zich bevindt in je gemeente.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo'n eikel de tyfus in wil slaan, maar inderdaad grote kans dat je dan een maand celstraf krijgt - op zich niet zo erg - maar daarna opgescheept zit met een strafblad en dus nergens meer werk vindt in de toekomst.

Probeer een (goede) advocaat en leg de casus voor.

Heb je echt helemaal geen geld kan je wellicht de universiteit binnenstappen en bij de afdeling Rechtswetenschappen een oproep ophangen of een student daar je tegen zeer geringe vergoeding (of wellicht wel helemaal gratis) wil helpen.

Manipulatieve en misbruikende pedoseksuelen zijn te walgelijk voor woorden. :r
pi_121840335
Lok hem en maak hem af :D.
pi_121840629
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 12:53 schreef stagevraag het volgende:
Lok hem en maak hem af :D.
idd ik wil wel helpen
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_121840666
quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:02 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

idd ik wil wel helpen
Niks geen bewijs bull shit. Gewoon BATS 4 rechtsen op zijn pedo kop en direct het graf in :D.
pi_121840696
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:03 schreef stagevraag het volgende:

[..]

Niks geen bewijs bull shit. Gewoon BATS 4 rechtsen op zijn pedo kop en direct het graf in :D.
inderdaad iemand moet t doen
zulke mannetjes :r :r laat ze t eens proberen te flikken bij iemand van hun eigen sterkte
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
pi_121840730
quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:04 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

inderdaad iemand moet t doen
zulke mannetjes :r :r laat ze t eens proberen te flikken bij iemand van hun eigen sterkte
Nederland is het pedo-paradijs.
''Iedereen moet gelijke rechten hebben huehuehue''.

Flikker toch op lol. Pedo's verdienen geen 'gelijke rechten' want het zijn geen mensen :).
pi_121840783
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:05 schreef stagevraag het volgende:

[..]

Nederland is het pedo-paradijs.
''Iedereen moet gelijke rechten hebben huehuehue''.

Flikker toch op lol. Pedo's verdienen geen 'gelijke rechten' want het zijn geen mensen :).
inderdaad fuck dat
sowieso is nederland een land waar de wereld op zn kop staat en criminelen als slachtoffers worden gezien :r theo maasse heeft goed verwoord in 1 van zn shows als je iemand in elkaar slaat en je moet de gevangenis in heb je daar tv bed alles en diegene in t ziekenhuis moet 10 euro per dag betalen voor de tv bijv
pi_121842736
Ik zou het toch gewoon aangeven bij de politie. Inclusief de chat waarin je hem ontmoet hebt en de msn-gesprekken die je met hem gevoerd hebt, als je die nog hebt. Je weet niet wat er bij de politie allemaal al over hem bekend is en wat voor vermoedens de politie mogelijk al over hem heeft. Als al zijn slachtoffers het recht in eigen hand proberen te nemen, wordt er nooit een dossier over hem opgebouwd en wordt hij nooit gepast gestraft.
Raak en plezierig.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 03:38:25 #13
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_121875878
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2013 04:15 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Mijn seksualiteit en ook mijn eigen rol als slachtoffer zijn voor mij eigenlijk niet zo van belang (ben overigens panseksueel, haha). Alleen herinner ik me net wel een detail, iets wat ik eigenlijk me niet 123 herinnerde, ik heb 1 keer contact gehad met iemand die contact had gehad met Johan H. geen idee wie het was of hoe ik hem kan vinden.
Overigens, verwar mijn boosheid, zorg om andere niet met schuldgevoel. Dat is zeker niet het geval. (Wel geweest) Ik ben er ook zeker van overtuigd dat het gaat om tientallen slachtoffers, die tip van de sluier is door de man zelf later nog wel opgelicht.

Ik ben alleen in mijn ervaring wel bang dat de politie mij niet serieus neemt of dat ik zelfs word aangeklaagd voor smaad. Daarnaast, zodra ik naar de politie stap kan ik ook zelf geen actie meer ondernemen.

Daarom ben ik heel erg benieuwd naar wat er met zo'n melding word gedaan, wat voor kansen ik heb. Als ik toch al geen kans heb bij de politie ga ik misschien wel zelf op onderzoek uit.
Ik zou achteraf graag bij de politie (en vooral bij de recherche willen werken).
Ik heb dit uiteindelijk nooit gedaan... Ik zie dezelfde problemen als dat jij zou hebben... dat je geen geloofwaardig betoog zou kunnen houden om een verandering te bewerkstelligen bij de politie.
Zowel de politie, als het leger en ook de wereld van het betaald voetbal zijn deel van een macho wereld.
En zelfs als minstens 5% wel homo of homo vriendelijk is.. zolang niet iedereen hiervoor uitkomt... kun ja als "homo-vriendelijk, doch hetero" van links naar rechts bewegen of van boven naar onderen...
Het houdt op, als er niet ergens eindelijk een Full prof eindelijk eens uit de kast komt.

En de komende 5 jaar zie ik niemand hiertoe komen.
Maar als het gebeurt dan gaat het snel, zeker betreft ex voetballers die clean willen komen :Y
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_121891227
Aangifte doen. Zelf actie ondernemen brengt niks.

Je zegt dat je er zeker van bent dat je niet de enige was die dit is overkomen bij hem. Misschien hebben meerdere personen wel aangifte of melding gedaan van een dergelijk voorval en sta je alweer sterker. Of ik moet zeggen; is de kans dat hij vervolgd wordt weer wat groter.

Mocht jij de enige zijn die aangifte heeft gedaan en er is geen bewijs en enkel jouw woord tegen het zijne zal het in eerste instantie lastig zijn voor justitie om te vervolgen maar mochten er meer aangiften/ meldingen binnenkomen is de jouwe toch wel weer erg belangrijk.

Ik begrijp best dat je direct actie wilt zien na je aangifte maar dat is soms niet helemaal realistisch. Justitie kan niet afgaan op één enkele melding zonder bewijs, hoe zuur en cru dat ook is.

Dat maakt jouw verhaal niet minder tragisch, of waar. Succes met je keuze.
pi_121895550
Uit eigen verleden weet ik dat het best moeilijk is dit alles om het hard te maken. Maar je geeft zelf al aan dat de politie op de zaak zit want de beste mannen zijn daar al bekend. Dus aangifte doen mocht dat allemaal niet werken. Gebruik de DM functie dan maar.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_121895897
Slachtoffers van seksueel geweld kunnen nog jaren na het gebeurenaangifte doen. De termijn is bij aanranding twaalf jaar en bij verkrachting vijftien jaar.

Een minderjarige heeft nog meer tijd om aangifte te doen. De verjaringstermijn begint pas te lopen op het moment dat het slachtoffer achttien jaar is geworden. de termijn is vanaf dat moment weer twaalf jaar voor aanranding en vijftien jaar voor verkrachting.
Op deze termijnen geldt één uitzondering. Wanneer de aanrander of verkrachter op het moment van het plegen van het delict jonger is dan achttien jaar, dan wordt de verjaringstermijn met de helft bekort. Voor aanranding is de termijn in dat geval zes jaar en voor verkrachting zeveneneenhalf jaar. Gaat het echter in dit uitzonderingsgeval om een minderjarig slachtoffer, dan wordt de leeftijdsgrens waarop de dader in aanmerking komt voor halvering van de verjaringstermijn teruggebracht van achttien naar zestien jaar.

http://www.seksueelgeweld(...)s.php?linkhulp_id=19
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
pi_121896056
Wegwezen, figuur...

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 22-01-2013 17:48:31 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_121896086
Maar iets wat ik van Oprah heb opgestoken: Hoe langer jij hiermee blijft worstelen, hoe meer macht je deze persoon over je geeft. Hij heeft je lichaam genomen maar jij geeft hem nu zelf je geest.
Ik heb nooit in jouw schoenen gestaan, maar is het (voor jezelf) niet beter om het los te laten?
En ik vind niet dat deze man niet gestraft moet worden, zeker niet, maar de kans is echt heel klein dat het zal gebeuren op basis van deze gegevens en bewijzen.

Wel aangifte doen, maar daarna zou ik het los (proberen te) laten.
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
pi_121897137
Bel Alberto Stegeman op, en lok hem uit ;)
pi_121899044
Ik zou hem op de een of andere manier er in luizen, op de een of andere manier een bekentenis uitlokken van die goorling en dat met naam en toenaam op the interwebs gooien (uiteraard zou ik dat via tor doen), verder zou ik een brief sturen naar iedereen in zijn omgeving zodat ze weten wat van engbek ze daar rond hebben lopen.
En dan zou ik wachten totdat de schoft zich van een flat werpt.

Het enige wat je volgens mij kan doen is proberen een bekentenis los te krijgen, hoe je dat doet en wat je er mee doet is aan jou
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')