abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121875910
Kutgod met zijn kutregels altijd. :{
pi_121880618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 03:47 schreef 2cv het volgende:

[..]

Voor of nadat ze al stiekum hebben lopen rommelen (lees: neuken, zoenen en wellicht zwanger zijn geworden) ?
Nee dat gaan zij niet doen. Want ze krijgen een goede, liefdevolle opvoeding.
Dat jij dit niet hebt gekregen, wilt niet zeggen dat niemand dit krijgt.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:20:33 #53
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_121883027
Ben ik nu de enige die moest gniffelen bij het lezen van de OP? Veels te zwaarmoedige praat voor zo'n jong ding. Alsof ik naar een 120 kg dikke negerin op een driewieler zit te kijken, er klopt iets niet.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:08:24 #54
383377 comfortably_dumb
af en toe een helder momentje
pi_121884893
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:15 schreef selen het volgende:

[..]

Nee dat gaan zij niet doen. Want ze krijgen een goede, liefdevolle opvoeding.
Dat jij dit niet hebt gekregen, wilt niet zeggen dat niemand dit krijgt.
denken dat jongeren vroeg sex hebben omdat ze een slechte opvoeding hebben gehad :') !

zoiets heet Geslachtsrijp worden, en dat gebeurt dus ( inderdaad) in de pubertijd :D

gelovig of niet, ik vind dat je domweg de plicht hebt om je kinderen eerlijk voor te lichten over seks, als jij bewust dingen gaat verdraaien of simpelweg niks vertelt, dan vind ik dat je als ouder mede verantwoordelijk bent als je kind bv zwanger wordt.

je kind de dupe laten worden van het feit dat jij seks heel vies en verwerpelijk vind, dat is voor mij een toppunt van triestheid.

[ Bericht 37% gewijzigd door comfortably_dumb op 22-01-2013 13:16:05 ]
" treat other people like they were you, living another life" - Joe Rogan
" I love and treasure individuals as I meet them; I loathe and despise the groups they identify with and belong to." - George Carlin
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:18:30 #55
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_121885328
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 03:39 schreef selen het volgende:

[..]

Op een leeftijd, wanneer ze onderscheid kunnen maken tussen het goede en het kwade.
Liefde is een goed ding.. toch?
pi_121885407
Er is geen absoluut goed en absoluut kwaad. Ook geen deugdzaamheid. Alles wat je weet is verkeerd TS

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121885763
Wat een debiel topic is dit geworden. Aan de ene kant TS met haar moralistisch getroll en aan de andere kant een boeler die met een verklede kerel in bed ligt die zich vervolgens tot christen bekeert. Ik ben hier weg. :W
pi_121885777
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:08 schreef comfortably_dumb het volgende:

[..]

denken dat jongeren vroeg sex hebben omdat ze een slechte opvoeding hebben gehad :') !

zoiets heet Geslachtsrijp worden, en dat gebeurt dus ( inderdaad) in de pubertijd :D

gelovig of niet, ik vind dat je domweg de plicht hebt om je kinderen eerlijk voor te lichten over seks, als jij bewust dingen gaat verdraaien of simpelweg niks vertelt, dan vind ik dat je als ouder mede verantwoordelijk bent als je kind bv zwanger wordt.

je kind de dupe laten worden van het feit dat jij seks heel vies en verwerpelijk vind, dat is voor mij een toppunt van triestheid.

Je post klopt van geen kanten. Ik ga mijn kinderen wél voorlichting geven over geslachtsgemeenschap, wanneer de tijd daarvoor geschikt is. Ik zal mijn kinderen altijd leren om fatsoenlijk en deugzaam te blijven. Ik zal hun uitleggen wat kwade en het goede is. Wat er gebeurt al je op het verkeerde pad komt, wat er gebeurt als je geen eer meer hebt etc. Ik zal mijn kinderen altijd op een fatsoenlijke, eervolle, barmhartige manier opvoeden. Zodat ze later goede mensen kunnen worden, die een effective bijdrage kunnen leveren aan de huidige maatschappij.

Ik zal altijd binnen de fatsoensnormen handelen. Voor een betere schone mensheid met een pure schone geweten. En het spijt mij , maar dat wat u zegt (zwangerschap voor het huwelijk, seks gebruiken als lust), hoort niet bij een schoon en moreel geweten.
pi_121886945
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef selen het volgende:

[..]

Je post klopt van geen kanten. Ik ga mijn kinderen wél voorlichting geven over geslachtsgemeenschap, wanneer de tijd daarvoor geschikt is. Ik zal mijn kinderen altijd leren om fatsoenlijk en deugzaam te blijven. Ik zal hun uitleggen wat kwade en het goede is. Wat er gebeurt al je op het verkeerde pad komt, wat er gebeurt als je geen eer meer hebt etc. Ik zal mijn kinderen altijd op een fatsoenlijke, eervolle, barmhartige manier opvoeden. Zodat ze later goede mensen kunnen worden, die een effective bijdrage kunnen leveren aan de huidige maatschappij.

Ik zal altijd binnen de fatsoensnormen handelen. Voor een betere schone mensheid met een pure schone geweten. En het spijt mij , maar dat wat u zegt (zwangerschap voor het huwelijk, seks gebruiken als lust), hoort niet bij een schoon en moreel geweten.
Dat jij bepaalde waarden hebt en daarnaar handelt wil niet zeggen dat iedereen deze waarden heeft.
pi_121887285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:08 schreef comfortably_dumb het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet voorgelicht of ik weet het niet meer.

Ik hou er dan ook een aparte (losbandige) seksleven op na:P
pi_121887558
Je eigen "eerbaarheid", normen en waarden op anderen projecteren en vervolgens in de waan zijn dat jouw "eerbaarheid" de enige juiste is... Als er toch iemand asociaal bezig is, dan is het de schrijver van dat stukje wel...
pi_121887629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef Herr_Munk het volgende:
Je eigen "eerbaarheid", normen en waarden op anderen projecteren en vervolgens in de waan zijn dat jouw "eerbaarheid" de enige juiste is... Als er toch iemand asociaal bezig is, dan is het de schrijver van dat stukje wel...
Dat is het mooie, dat snapt ze zelf niet.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:15:14 #63
383377 comfortably_dumb
pi_121887705
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef Herr_Munk het volgende:
precies mijn gedachte :)
" I love and treasure individuals as I meet them; I loathe and despise the groups they identify with and belong to." - George Carlin
pi_121887727
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:29 schreef selen het volgende:

[..]

Ik met grote verbazing jouw post gelezen.
Dit is een beetje het niveau van TS, daardoor is het niet echt mogelijk om een goede discussie aan te gaan.
pi_121888140
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dit is een beetje het niveau van TS, daardoor is het niet echt mogelijk om een goede discussie aan te gaan.
Inderdaad, Het blijkt dat beargumenteren niet echt je sterkste punt is. Want dan zal je wel met betere dingen komen. Maar wees gerust, je bent nooit te oud om te leren ;)
pi_121888934
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat is het mooie, dat snapt ze zelf niet.
Mensen met een religieuze achtergrond hebben vaak een dergelijke arrogantie. Hoe zei Hans Teeuwen dat ook alweer zo mooi in Bimbo's en Burka's? "Gelovigen menen een monopolie op de waarheid te hebben."

Met Selen is het niet veel anders. Ik hoop dat ze een flinke kortingskaart heeft bij de Hornbach. Want zo'n dikke plaat voor zijn/haar kop moet ongelofelijk duur zijn. Alles wat zijn/haar normen en waarden zijn is het enige juiste en zij komt ons wel even vertellen hoe het moet niet, niet om in een discussie wijzer te worden.
pi_121889238
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:41 schreef Herr_Munk het volgende:

[..]

Mensen met een religieuze achtergrond hebben vaak een dergelijke arrogantie. Hoe zei Hans Teeuwen dat ook alweer zo mooi in Bimbo's en Burka's? "Gelovigen menen een monopolie op de waarheid te hebben."

Met Selen is het niet veel anders. Ik hoop dat ze een flinke kortingskaart heeft bij de Hornbach. Want zo'n dikke plaat voor zijn/haar kop moet ongelofelijk duur zijn. Alles wat zijn/haar normen en waarden zijn is het enige juiste en zij komt ons wel even vertellen hoe het moet niet, niet om in een discussie wijzer te worden.
Twee goede posts van een user achtereen, _O_
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:50:49 #68
383377 comfortably_dumb
pi_121889405
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef selen het volgende:

[..]

snap je het niet? of wil je het gewoon niet zien?

jouw geweldige manier van opvoeden gaat ze er niet van weerhouden dat ze gaan experimenteren.
de menselijke natuur laat zich niet beperken door een paar strenge woordjes over hoe slecht mensen zijn die seks hebben voordat ze getrouwd zijn.

stel trouwens dat jouw dochter van 16 later inderdaad zwanger blijkt te zijn geworden hé?

wat zou jij dan eigenlijk doen?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:52:06 #69
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_121889478
mooi topic, ben het er helemaal mee eens. Je hebt trouwens ook een mooie naam, weet niet of het je nickname is of je echte. :)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_121890379
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef selen het volgende:

[..]

Inderdaad, Het blijkt dat beargumenteren niet echt je sterkste punt is. Want dan zal je wel met betere dingen komen. Maar wees gerust, je bent nooit te oud om te leren ;)
_O-
"mijn waarheid is de enige waarheid, jullie zijn allemaal onrein en een product van ouders die niet liefdevol of eervol zijn".

Wellicht zijn onze ouders realistisch. Willen onze ouders wel het beste voor ons, en om een kind zich echt te laten ontwikkelen zal het moeten vallen en opstaan, experimenteren, ontdekken.
Niet wanhopig afgeschermd worden door een overbezorgde moeder, die ongelofelijk ver van de maatschappij af staat. Jouw kinderen zullen zich tegen jou afzetten, of altijd weten dat ze dingen voor je moeten verbergen, bang voor jouw afkeuring, bang voor jouw normen en waarden die ze nergens anders terugvinden. Altijd alleen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:30:30 #71
383377 comfortably_dumb
pi_121891069
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef Murdera het volgende:

[..]

_O-
"mijn waarheid is de enige waarheid, jullie zijn allemaal onrein en een product van ouders die niet liefdevol of eervol zijn".

Wellicht zijn onze ouders realistisch. Willen onze ouders wel het beste voor ons, en om een kind zich echt te laten ontwikkelen zal het moeten vallen en opstaan, experimenteren, ontdekken.
Niet wanhopig afgeschermd worden door een overbezorgde moeder, die ongelofelijk ver van de maatschappij af staat. Jouw kinderen zullen zich tegen jou afzetten, of altijd weten dat ze dingen voor je moeten verbergen, bang voor jouw afkeuring, bang voor jouw normen en waarden die ze nergens anders terugvinden. Altijd alleen.
ik heb weer hoop voor de toekomst _O_
pi_121891587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef Murdera het volgende:

[..]

_O-

Dat is niet waar en onrealistisch. Als je kinderen niet goed begeleidt, dan maken ze grove fouten. Wat is er nou mis mee met een eervolle leven? Wat is er nou mis mee met een preutse, kuise dochter? Wat is er nou zo vreemd aan een moraal die ons tot betere mensen maakt? Een goed functionerende maatschappij is juist onmogelijk als we afstand gaan nemen van onze normen en waarden en een leven leiden vol met immoreel gedrag.

Ik laat mijn kinderen niet bang maken of ik laat ze niet afschrikken door mijn gewetensdwang. Ik ga ze uitleggen wat de consequenties zijn, en hoe ze ervoor moeten zorgen dat ze niet op het verkeerde pad moeten komen. Want als je er eenmaal gekomen bent, dan is het al te laat.
pi_121891621
Ik weet eigenlijk niet zo heel goed hoe ik hier op moet reageren.
Aan de ene kant wil ik jou graag afbranden en uitmaken voor rotte vis. Aan de andere kant vind ik het jammer dat je opgesloten zit in een sprookjesboek.

Geef jou (toekomstige?) kinderen de vrijheid om hun eigen keuzes te maken op gebied van religie en voed ze op met gezond verstand. Mensen kunnen prima onderscheid tussen goed en kwaad maken zonder religie te gebruiken. Daar is geen ''Je gaat branden in de hel!'' bedreiging voor nodig.
Over 9000!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:56:13 #74
383377 comfortably_dumb
pi_121891969
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:44 schreef selen het volgende:

[..]

Dat is niet waar en onrealistisch. Als je kinderen niet goed begeleidt, dan maken ze grove fouten. Wat is er nou mis mee met een eervolle leven? Wat is er nou mis mee met een preutse, kuise dochter? Wat is er nou zo vreemd aan een moraal die ons tot betere mensen maakt? Een goed functionerende maatschappij is juist onmogelijk als we afstand gaan nemen van onze normen en waarden en een leven leiden vol met immoreel gedrag.

Ik laat mijn kinderen niet bang maken of ik laat ze niet afschrikken door mijn gewetensdwang. Ik ga ze uitleggen wat de consequenties zijn, en hoe ze ervoor moeten zorgen dat ze niet op het verkeerde pad moeten komen. Want als je er eenmaal gekomen bent, dan is het al te laat.
ja, en in de plaatsen waar men het het dichtst bij die normen en waarden blijft ( staphorst, urk)
zitten de jongeren massaal aan de poeder... :')
pi_121892271
Eerbaar? Fuck off. Tegenwoordig is het allen voor een, en meer voor mij.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')