Nee dat gaan zij niet doen. Want ze krijgen een goede, liefdevolle opvoeding.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 03:47 schreef 2cv het volgende:
[..]
Voor of nadat ze al stiekum hebben lopen rommelen (lees: neuken, zoenen en wellicht zwanger zijn geworden) ?
denken dat jongeren vroeg sex hebben omdat ze een slechte opvoeding hebben gehadquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:15 schreef selen het volgende:
[..]
Nee dat gaan zij niet doen. Want ze krijgen een goede, liefdevolle opvoeding.
Dat jij dit niet hebt gekregen, wilt niet zeggen dat niemand dit krijgt.
Liefde is een goed ding.. toch?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 03:39 schreef selen het volgende:
[..]
Op een leeftijd, wanneer ze onderscheid kunnen maken tussen het goede en het kwade.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je post klopt van geen kanten. Ik ga mijn kinderen wél voorlichting geven over geslachtsgemeenschap, wanneer de tijd daarvoor geschikt is. Ik zal mijn kinderen altijd leren om fatsoenlijk en deugzaam te blijven. Ik zal hun uitleggen wat kwade en het goede is. Wat er gebeurt al je op het verkeerde pad komt, wat er gebeurt als je geen eer meer hebt etc. Ik zal mijn kinderen altijd op een fatsoenlijke, eervolle, barmhartige manier opvoeden. Zodat ze later goede mensen kunnen worden, die een effective bijdrage kunnen leveren aan de huidige maatschappij.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:08 schreef comfortably_dumb het volgende:
[..]
denken dat jongeren vroeg sex hebben omdat ze een slechte opvoeding hebben gehad!
zoiets heet Geslachtsrijp worden, en dat gebeurt dus ( inderdaad) in de pubertijd![]()
gelovig of niet, ik vind dat je domweg de plicht hebt om je kinderen eerlijk voor te lichten over seks, als jij bewust dingen gaat verdraaien of simpelweg niks vertelt, dan vind ik dat je als ouder mede verantwoordelijk bent als je kind bv zwanger wordt.
je kind de dupe laten worden van het feit dat jij seks heel vies en verwerpelijk vind, dat is voor mij een toppunt van triestheid.
Dat jij bepaalde waarden hebt en daarnaar handelt wil niet zeggen dat iedereen deze waarden heeft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef selen het volgende:
[..]
Je post klopt van geen kanten. Ik ga mijn kinderen wél voorlichting geven over geslachtsgemeenschap, wanneer de tijd daarvoor geschikt is. Ik zal mijn kinderen altijd leren om fatsoenlijk en deugzaam te blijven. Ik zal hun uitleggen wat kwade en het goede is. Wat er gebeurt al je op het verkeerde pad komt, wat er gebeurt als je geen eer meer hebt etc. Ik zal mijn kinderen altijd op een fatsoenlijke, eervolle, barmhartige manier opvoeden. Zodat ze later goede mensen kunnen worden, die een effective bijdrage kunnen leveren aan de huidige maatschappij.
Ik zal altijd binnen de fatsoensnormen handelen. Voor een betere schone mensheid met een pure schone geweten. En het spijt mij , maar dat wat u zegt (zwangerschap voor het huwelijk, seks gebruiken als lust), hoort niet bij een schoon en moreel geweten.
Ik ben helemaal niet voorgelicht of ik weet het niet meer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:08 schreef comfortably_dumb het volgende:
[..]
denken dat jongeren vroeg sex hebben omdat ze een slechte opvoeding hebben gehad!
zoiets heet Geslachtsrijp worden, en dat gebeurt dus ( inderdaad) in de pubertijd![]()
gelovig of niet, ik vind dat je domweg de plicht hebt om je kinderen eerlijk voor te lichten over seks, als jij bewust dingen gaat verdraaien of simpelweg niks vertelt, dan vind ik dat je als ouder mede verantwoordelijk bent als je kind bv zwanger wordt.
je kind de dupe laten worden van het feit dat jij seks heel vies en verwerpelijk vind, dat is voor mij een toppunt van triestheid.
Dat is het mooie, dat snapt ze zelf niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef Herr_Munk het volgende:
Je eigen "eerbaarheid", normen en waarden op anderen projecteren en vervolgens in de waan zijn dat jouw "eerbaarheid" de enige juiste is... Als er toch iemand asociaal bezig is, dan is het de schrijver van dat stukje wel...
precies mijn gedachtequote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef Herr_Munk het volgende:
Je eigen "eerbaarheid", normen en waarden op anderen projecteren en vervolgens in de waan zijn dat jouw "eerbaarheid" de enige juiste is... Als er toch iemand asociaal bezig is, dan is het de schrijver van dat stukje wel...
Dit is een beetje het niveau van TS, daardoor is het niet echt mogelijk om een goede discussie aan te gaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:29 schreef selen het volgende:
[..]
Ik met grote verbazing jouw post gelezen.
Inderdaad, Het blijkt dat beargumenteren niet echt je sterkste punt is. Want dan zal je wel met betere dingen komen. Maar wees gerust, je bent nooit te oud om te lerenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dit is een beetje het niveau van TS, daardoor is het niet echt mogelijk om een goede discussie aan te gaan.
Mensen met een religieuze achtergrond hebben vaak een dergelijke arrogantie. Hoe zei Hans Teeuwen dat ook alweer zo mooi in Bimbo's en Burka's? "Gelovigen menen een monopolie op de waarheid te hebben."quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat is het mooie, dat snapt ze zelf niet.
Twee goede posts van een user achtereen,quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:41 schreef Herr_Munk het volgende:
[..]
Mensen met een religieuze achtergrond hebben vaak een dergelijke arrogantie. Hoe zei Hans Teeuwen dat ook alweer zo mooi in Bimbo's en Burka's? "Gelovigen menen een monopolie op de waarheid te hebben."
Met Selen is het niet veel anders. Ik hoop dat ze een flinke kortingskaart heeft bij de Hornbach. Want zo'n dikke plaat voor zijn/haar kop moet ongelofelijk duur zijn. Alles wat zijn/haar normen en waarden zijn is het enige juiste en zij komt ons wel even vertellen hoe het moet niet, niet om in een discussie wijzer te worden.
snap je het niet? of wil je het gewoon niet zien?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef selen het volgende:
[..]
Je post klopt van geen kanten. Ik ga mijn kinderen wél voorlichting geven over geslachtsgemeenschap, wanneer de tijd daarvoor geschikt is. Ik zal mijn kinderen altijd leren om fatsoenlijk en deugzaam te blijven. Ik zal hun uitleggen wat kwade en het goede is. Wat er gebeurt al je op het verkeerde pad komt, wat er gebeurt als je geen eer meer hebt etc. Ik zal mijn kinderen altijd op een fatsoenlijke, eervolle, barmhartige manier opvoeden. Zodat ze later goede mensen kunnen worden, die een effective bijdrage kunnen leveren aan de huidige maatschappij.
Ik zal altijd binnen de fatsoensnormen handelen. Voor een betere schone mensheid met een pure schone geweten. En het spijt mij , maar dat wat u zegt (zwangerschap voor het huwelijk, seks gebruiken als lust), hoort niet bij een schoon en moreel geweten.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef selen het volgende:
[..]
Inderdaad, Het blijkt dat beargumenteren niet echt je sterkste punt is. Want dan zal je wel met betere dingen komen. Maar wees gerust, je bent nooit te oud om te leren
ik heb weer hoop voor de toekomstquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
"mijn waarheid is de enige waarheid, jullie zijn allemaal onrein en een product van ouders die niet liefdevol of eervol zijn".
Wellicht zijn onze ouders realistisch. Willen onze ouders wel het beste voor ons, en om een kind zich echt te laten ontwikkelen zal het moeten vallen en opstaan, experimenteren, ontdekken.
Niet wanhopig afgeschermd worden door een overbezorgde moeder, die ongelofelijk ver van de maatschappij af staat. Jouw kinderen zullen zich tegen jou afzetten, of altijd weten dat ze dingen voor je moeten verbergen, bang voor jouw afkeuring, bang voor jouw normen en waarden die ze nergens anders terugvinden. Altijd alleen.
Dat is niet waar en onrealistisch. Als je kinderen niet goed begeleidt, dan maken ze grove fouten. Wat is er nou mis mee met een eervolle leven? Wat is er nou mis mee met een preutse, kuise dochter? Wat is er nou zo vreemd aan een moraal die ons tot betere mensen maakt? Een goed functionerende maatschappij is juist onmogelijk als we afstand gaan nemen van onze normen en waarden en een leven leiden vol met immoreel gedrag.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
"mijn waarheid is de enige waarheid, jullie zijn allemaal onrein en een product van ouders die niet liefdevol of eervol zijn".
Wellicht zijn onze ouders realistisch. Willen onze ouders wel het beste voor ons, en om een kind zich echt te laten ontwikkelen zal het moeten vallen en opstaan, experimenteren, ontdekken.
Niet wanhopig afgeschermd worden door een overbezorgde moeder, die ongelofelijk ver van de maatschappij af staat. Jouw kinderen zullen zich tegen jou afzetten, of altijd weten dat ze dingen voor je moeten verbergen, bang voor jouw afkeuring, bang voor jouw normen en waarden die ze nergens anders terugvinden. Altijd alleen.
ja, en in de plaatsen waar men het het dichtst bij die normen en waarden blijft ( staphorst, urk)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:44 schreef selen het volgende:
[..]
Dat is niet waar en onrealistisch. Als je kinderen niet goed begeleidt, dan maken ze grove fouten. Wat is er nou mis mee met een eervolle leven? Wat is er nou mis mee met een preutse, kuise dochter? Wat is er nou zo vreemd aan een moraal die ons tot betere mensen maakt? Een goed functionerende maatschappij is juist onmogelijk als we afstand gaan nemen van onze normen en waarden en een leven leiden vol met immoreel gedrag.
Ik laat mijn kinderen niet bang maken of ik laat ze niet afschrikken door mijn gewetensdwang. Ik ga ze uitleggen wat de consequenties zijn, en hoe ze ervoor moeten zorgen dat ze niet op het verkeerde pad moeten komen. Want als je er eenmaal gekomen bent, dan is het al te laat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |