quote:Op maandag 21 januari 2013 00:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eens willen weten wat eerbaar en deugdzaam is voor ik daar een antwoord op kan geven.
quote:
quote:
quote:
quote:Op maandag 21 januari 2013 00:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eens willen weten wat eerbaar en deugdzaam is voor ik daar een antwoord op kan geven.
Zoek maar een woordenboek op dan. Je moet een beetje op niveau zijn voordat wij met jou de discussie kunnen voeren.quote:
Ik kan moeilijk concrete voorbeelden voor je noemen. Maar naar mijn mening is er een algemene moraal.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Jij bent een dier. Ik niet. Spreek dus voor jezelf en niet namens de gelehe mensheid.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:17 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
De mens is een dier. Dieren hebben seks.
The end.
Het gaat niet om de geslachtsgemeenschap en wanneer deze plaats vindt, het gaat er om hoe beiden er mee om gaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:01 schreef selen het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk concrete voorbeelden voor je noemen. Maar naar mijn mening is er een algemene moraal.
Bijv: Als jouw dochter voor het huwelijk geslachtsgemeenschap heeft (en dus haar maagdelijkheid verliest), dan is er geen sprake meer van eerbaarheid.
kutallochtoonquote:Op maandag 21 januari 2013 01:45 schreef Salvad0R het volgende:
TS haat op drugs en hoeren, de 2 pijlers waar 's Nederlandsche welvaart op rust.
Proceed.
Moraliteit is tevens een (min of meer) objectief te onderzoeken verschijnsel en wellicht kan er uit onderzoek 'het best mogelijke' gevonden worden wat betreft menselijke gedragingen. De best mogelijke ervaring, hoe 'nep' of 'ongegrond' deze ook zal zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 02:31 schreef kapiteintje het volgende:
Moraliteit is een subjectief begrip. En daarmee is alles gezegd.
Nee, dat is onzin. Wat jij als 'het best mogelijke' kwalificeert ís juist die moraal en dus subjectief.quote:Op maandag 21 januari 2013 02:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Moraliteit is tevens een (min of meer) objectief te onderzoeken verschijnsel en wellicht kan er uit onderzoek 'het best mogelijke' gevonden worden wat betreft menselijke gedragingen. De best mogelijke ervaring, hoe 'nep' of 'ongegrond' deze ook zal zijn.
Helaas, hier haak ik af. Geslachtsgemeenschap voor het huwelijk is niet oneerbaar en die preutse gedachtegang keur ik ten zeerste af.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:01 schreef selen het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk concrete voorbeelden voor je noemen. Maar naar mijn mening is er een algemene moraal.
Bijv: Als jouw dochter voor het huwelijk geslachtsgemeenschap heeft (en dus haar maagdelijkheid verliest), dan is er geen sprake meer van eerbaarheid.
Ik heb met grote verbazing jouw post gelezen. Jouw ouders hebben dus eigenlijk een zedendelict toegestaan. In welk situatie dan ook, is hetgeen wat je boven beschreven hebt noch maatschappelijk noch sociaal aanvaardbaar. Een moeder, die haar eigen zoon condooms geeft? Waar blijft in Godsnaam haar zelfrespect? Haar onaantastbare eer? Haar moederschap? Haar gebrekkige kennis en haar verwaarloosde ziel, hebben jouw helaas blind gemaakt zodat je op het verkeerde pad bent gekomen.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:41 schreef zolderkamer-autist het volgende:
[..]
Helaas, hier haak ik af. Geslachtsgemeenschap voor het huwelijk is niet oneerbaar en die preutse gedachtegang keur ik ten zeerste af.
Door mensen zoals jij komen mensen in de problemen. Als het niet is dat je dochter niet weet wat sexuele voorbehoedsmiddelen zijn, dan is het wel door op te jonge leeftijd aan de schandpaal genageld worden door je eigen moeder/vader omdat ze een zonde heeft begaan wat eigenlijk een dood gewoon iets is.
Dat je niet wilt dat je dochter een slet is, of er als een slet bij loopt, begrijp ik. Maar met zulke preutsheid is de kans dat ze stiekem dingen buiten de deur doet groot, en met de verkeerde personen om haar heen kan dat juist nog veel erger uitpakken dan wanneer je normaal met zulke dingen omgaat.
Ik ben blij dat ik mensen zoals TS niet in mijn familie heb, wij hebben tenminste een goed beginsel van normen en waarden meegekregen terwijl we de rest toch grotendeels zelf hebben moeten vormen. Ik heb sexualiteit altijd openlijk kunnen bespreken met mijn ouders, en toen ik mijn eerste vriend kreeg (6 jaar terug) kreeg ik zelfs een paar condooms van mijn moeder. Want ik zal er nog eens aids van krijgen.
Dit haalde wel een hoop druk van de ketel af wetende dat mijn ouders comfortabel waren dat ik met een jongen liep die zich als een meisje verkleedde. Ook gedroegen ze zich niet raar als ik haar (zo wilt hij graag genoemd worden) meenam naar het kerstdiner, en zeiden mijn ouders zelf ook ze, haar en meisje.
Als ze hier problemen mee hadden gehad, wist ik denk ik niet wat ik ermee aanmoest en was ik denk ik van huis weggelopen. Ze was al 4 jaar ouder dan ik en woonde op kamers waar ik wel bij in mocht trekken.
Mooie trollquote:Op maandag 21 januari 2013 22:29 schreef selen het volgende:
[..]
Ik met grote verbazing jouw post gelezen. Jouw ouders hebben dus eigenlijk een zedendelict toegestaan. In welk situatie dan ook, is hetgeen wat je boven beschreven hebt noch maatschappelijk noch sociaal aanvaardbaar. Een moeder, die haar eigen zoon condooms geeft? Waar blijft in Godsnaam haar zelfrespect? Haar onaantastbare eer? Haar moederschap? Haar gebrekkige kennis en haar verwaarloosde ziel, hebben jouw helaas blind gemaakt zodat je op het verkeerde pad bent gekomen.
We waren helemaal niet blind door de lust, hij wachtte zelfs met anale sex totdat ik er klaar voor was en heeft daar 2 jaar op lopen wachten. Mijn moeder was het nooit eens met mijn keuzes, maar ze respecteerde ze wel. Tot op de dag van vandaag hebben we nog steeds contact met elkaar maar zijn we wel beide onze kant op gegaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:29 schreef selen het volgende:
[..]
Ik met grote verbazing jouw post gelezen. Jouw ouders hebben dus eigenlijk een zedendelict toegestaan. In welk situatie dan ook, is hetgeen wat je boven beschreven hebt noch maatschappelijk noch sociaal aanvaardbaar. Een moeder, die haar eigen zoon condooms geeft? Waar blijft in Godsnaam haar zelfrespect? Haar onaantastbare eer? Haar moederschap? Haar gebrekkige kennis en haar verwaarloosde ziel, hebben jouw helaas blind gemaakt zodat je op het verkeerde pad bent gekomen.
Een goede moeder, met een schone geweten, accepteert een dergelijke relatie niet. Jouw moeder moest je uitleggen hoe je een gezin kan vormen. Wat er zo mooi, onschendbaar, eervool, aan een gezin is. Hoe mooi het is om een eigen kind te krijgen. Een kind wat een cadeau van God is. Haar kleinkinderen. Jouw moeder moest je uitleggen dat, God wil dat een ieder van ons, seksueel immoreel gedrag vermijden, inclusief seks voor het huwelijk en leren dat wij onze lichamen in bedwang kunnen houden.
Jammer dat je ouders je gestimuleerd hebben om grove fouten (zondes) te maken. Iedere mens is in mijn ogen een diamant. Maar je moet je diamant wel goed beschermen en het niet verliezen. Je moet je nooit laten verleiden door lust. Voor even is het goed, maar in de toekomst zul je hiervoor lijden.
Op een leeftijd, wanneer ze onderscheid kunnen maken tussen het goede en het kwade.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:07 schreef comfortably_dumb het volgende:
op welke leeftijd zou jij je kinderen eigenlijk seksuele voorlichting geven ts?
Voor of nadat ze al stiekum hebben lopen rommelen (lees: neuken, zoenen en wellicht zwanger zijn geworden) ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 03:39 schreef selen het volgende:
[..]
Op een leeftijd, wanneer ze onderscheid kunnen maken tussen het goede en het kwade.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |