Ik zie vaak dat mensen foto's met auto's plaatsen, toevallig danwel bedoelt. En bijna altijd is dan het kenteken weggesoept....Alsof ook maar iemand wat met die gegevens kan.....je rijd er toch ook de hele dag mee over straat??? Of heb je ze IRL ook geblindeerd???
ik lach me elke keer weer een slag in .......tja iets...
Enlighten me
Mod!!! kun je me topictitel verbeteren???
quote:Tis toch vrij gemakkelijk te achterhalen van wie die auto is. Je zal maar een duur bakkie hebben.
Op zondag 01 september 2002 20:53 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Dus,Ik zie vaak dat mensen foto's met auto's plaatsen, toevallig danwel bedoelt. En bijna altijd is dan het kenteken weggesoept....Alsof ook maar iemand wat met die gegevens kan.....je rijd er toch ook de hele dag mee over straat??? Of heb je ze IRL ook geblindeerd???
![]()
Enlighten me
quote:Wat bedoel je nou??? ik loop hier de straat op en ik kan 1000 kentekens lezen opschrijven en.....dan???
Op zondag 01 september 2002 20:54 schreef Zworld het volgende:[..]
Tis toch vrij gemakkelijk te achterhalen van wie die auto is. Je zal maar een duur bakkie hebben.
irl heeft het geen zin om nummerborden op te schrijven, behalve als het iemand is die doorrijd na een aanrijding ofzo.
quote:Geef mij één bron waar ik kan achterhalen van wie een auto is....
Op zondag 01 september 2002 20:56 schreef MrWilliams het volgende:
sommige mensen willen op fok! anoniem blijven.irl heeft het geen zin om nummerborden op te schrijven, behalve als het iemand is die doorrijd na een aanrijding ofzo.
quote:Bij de RDW, met gegronde reden, dat wel.
Op zondag 01 september 2002 20:57 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Geef mij één bron waar ik kan achterhalen van wie een auto is....
quote:www.ikzitbijdepolitieenwiljenaaien.nl
quote:Toen ik bij CB werkte kon ik dat wel doen :-)
quote:The page cannot be displayed
Op zondag 01 september 2002 21:00 schreef Cybersailor het volgende:[..]
www.ikzitbijdepolitieenwiljenaaien.nl
quote:Sommige mensen werken bij bijv de politie of RDW (of hebben daar contacten) en kunnen als ze dat willen (illegaal) aan gegevens komen......
mij boeit het niet of mensen mijn kenteken hebben...ik heb niets te verbergen ofzo..
quote:sja, er zijn legio beroepen waar je foute dingen kunt doen....dat heeft weinig met mijn vraag te maken
Op zondag 01 september 2002 21:00 schreef RaymanX het volgende:[..]
Toen ik bij CB werkte kon ik dat wel doen :-)
quote:de rondte
ik lach me elke keer weer een slag in .......tja iets...Enlighten me
quote:Ok....
Op zondag 01 september 2002 21:02 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
sja, er zijn legio beroepen waar je foute dingen kunt doen....dat heeft weinig met mijn vraag te maken
quote:sja.....dan durf je ook niet meer de straat op
Op zondag 01 september 2002 21:03 schreef RaymanX het volgende:[..]
Ok....
Maar ze maakten gebruik van een landelijk systeem neem ik aan.... dus als je daarbij kunt komen heb je dé bron
quote:
Op zondag 01 september 2002 21:03 schreef showmelove het volgende:[..]
de rondte
quote:Okee. kzal ook ff ontopic reageren dan...
Op zondag 01 september 2002 21:06 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
dankje jij oplettende lezer jij!!!!
![]()
Misschien is het over komen waaien uit Amerika ofzow waar deze gegevens niet zo beschermd zijn als hier? just a guess.
quote:Op de foto kunnen ook wel 's auto's staan die niet van de fotograaf zijn, maar van hem volslagen onbekenden. Je weet maar nooit of die mensen er al dan niet prijs op stellen dat hun kenteken (in theorie) de hele wereld rondgaat. Het kan heel goed zijn dat ze daar (al dan niet op grond van legitieme redenen; dat is niet aan mij, en ook niet aan jou om te bepalen) op tegen zijn. Om het gezeik dan maar voor te zijn, maak je het nummerbord onleesbaar. Sim-pel.
Dus,Ik zie vaak dat mensen foto's met auto's plaatsen, toevallig danwel bedoelt. En bijna altijd is dan het kenteken weggesoept....Alsof ook maar iemand wat met die gegevens kan.....je rijd er toch ook de hele dag mee over straat??? Of heb je ze IRL ook geblindeerd???
![]()
Enlighten me
quote:DAT! mijn beste fok!ker is een legitieme reden. ik denk alleen dat er weinig mensen zijn die daar rekening mee houden. Maar je kunt er nog steeds geen ruk mee.
Op zondag 01 september 2002 21:10 schreef Treinhomo het volgende:[..]
Op de foto kunnen ook wel 's auto's staan die niet van de fotograaf zijn, maar van hem volslagen onbekenden. Je weet maar nooit of die mensen er al dan niet prijs op stellen dat hun kenteken (in theorie) de hele wereld rondgaat. Het kan heel goed zijn dat ze daar (al dan niet op grond van legitieme redenen; dat is niet aan mij, en ook niet aan jou om te bepalen) op tegen zijn. Om het gezeik dan maar voor te zijn, maak je het nummerbord onleesbaar. Sim-pel.
quote:My point exactly
Op zondag 01 september 2002 21:09 schreef K3 het volgende:
DaBuzz heeft wel gelijk. Je moet wel paranoia zijn om die kentekens weg te soepen, of iemand heeft het één keer gedaan en nu doet iedereen het.
Ik vind het wel aandoenlijk om in een autotopic weer zo'n fletsrood golfje (type I) of Opel Kadett te zien waar het kenteken is weggesoept. Op straat staan ook allemaal auto's.
quote:Hmzzzz welke kuddedieren???
Op zondag 01 september 2002 21:08 schreef showmelove het volgende:[..]
Okee. kzal ook ff ontopic reageren dan...
Misschien is het over komen waaien uit Amerika ofzow waar deze gegevens niet zo beschermd zijn als hier? just a guess.
quote:Dat vind ik dus vette onzin. Als ze niet willen dat hun auto op de foto komt, moeten ze hem niet op straat parkeren. Er geldt geen portretrecht op de auto, en bovendien is het nummerbord niet eens van hun, maar van de staat. De volgende stap is dat je hele huizen moet wegsoepen omdat iemand er geen prijs op stelt dat je in je straat een foto maakt.
Op de foto kunnen ook wel 's auto's staan die niet van de fotograaf zijn, maar van hem volslagen onbekenden. Je weet maar nooit of die mensen er al dan niet prijs op stellen dat hun kenteken (in theorie) de hele wereld rondgaat. Het kan heel goed zijn dat ze daar (al dan niet op grond van legitieme redenen; dat is niet aan mij, en ook niet aan jou om te bepalen) op tegen zijn. Om het gezeik dan maar voor te zijn, maak je het nummerbord onleesbaar. Sim-pel.
quote:
dacht het niet hoor
sim-pel
[Dit bericht is gewijzigd door showmelove op 01-09-2002 21:22]
quote:nou waar blijven de "stoere strakke verlaagde dikke DOHC civic en andere posters"??? die weten toch wel waarom ze dat doen???
Op zondag 01 september 2002 21:17 schreef showmelove het volgende:[..]
Ja das leuk. Dan gaat zo'n kenteken de hele wereld rond. En dan? Als iemand al a/d hand van dat kenteken kan zien van wie de auto is, wat zou er dan daarna nog kunnen gebeuren? Zal de autobezitter gestalked gaan worden door iemand die de hele tijd belt met de melding "ik weet lekker dat jij in een zwart corsaatje rijdt, met kenteken BL-AB-LA, joh! lekker puh."dacht het niet hoor
sim-pel
quote:
Op zondag 01 september 2002 21:20 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
nou waar blijven de "stoere strakke verlaagde dikke DOHC civic en andere posters"??? die weten toch wel waarom ze dat doen???
okee, okee:
maar wat bedoel je nou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |