abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121774576
Beste Fok-leden,

Ik heb geen overgewicht, maar wel ALTIJD een reden om veel te eten, weinig te bewegen om daarna te zeuren dat ik ben aangekomen. En dan ga ik weer googlen naar tips en andere onzin, maar blijf ik dezelfde feiten tegenkomen; ''Eet dit wel en dat niet én ga meer bewegen blablablabla''. Seriously, dat eten en bewegen, alleen maar om er goed uit te blijven zien is geen zak aan. Soms kan je een sportschool niet meer betalen en zoek je alternatieven.

Vooral mijn omgeving gaat dan mopperen dat ik klaag en dwingen me om me mond te houden, of iets te gaan doen. Dus mijn voornemens op Facebook posten deed ik niet meer. Het gaat er toch om wat IK vind?! Ik was er helemaal klaar mee. Ook met dat calorieën tellen. Maar dat 'gezond eten' leidt ook tot frustraties, want teveel dáárvan kom je ook aan.

Het klinkt gestoord, maar ik ben de 4-jarige HBO studie Voeding en diëtetiek om alles tot aan de details te leren, want het lichaam werkt zo complex. Maar dat werkt op heden nog niet motiverend; teveel basis chemie en anatomie&fysiologie en andere theorie omzetten in het praktijk is nog niet mogelijk.

Hopeloos ging ik wat apps downloaden. Met mijn niet-geweldige-Engels vond ik dat ik toch buiten mijn comfortzone moest kijken. En tadaaaa; een app die mijn ingenomen calorieën berekent mét óók nog een barcode scanner! Het meet, berekent en houdt van alles bij. MyFitnessPal. Jullie kennen het vast. Ben nogal traag van begrip Ook nog een app om gefietste, gerende of geweetikveelde afstand berekent; Endomondo. En een app voor stomme oefeningen waarmee je in vorm kunt komen; Workout Trainer. En al die 3 apps hebben net als Facebook en Twitter mogelijkheden om 'vrienden' te maken. Daar heb je de key:

De mens vindt het socializen nog belangrijker als het nastreven van een gezonde leefstijl zelf!

Mijn message met deze topic is: creëer een wereld waarin allemaal mensen waarde hechten aan gezondheid. Zo'n grote invloed heeft het op je motivatie!

Kies een dieet die zoveel mogelijk bij je wensen past en onder je maximaal binnen te krijgen calorieën valt. Hoe je het invult moet je zelf weten. Onthoud dat hoe meer je voor lichtere varianten kiest, hoe meer je mag eten. En dat het ene voedsel je honger stilt en de ander je bevordert.
De rest draai allemaal om psychologische en sociologische factoren!

Revisie #0 (origineel bericht) - ingevoerd op 19-01-2013 20:26
Beste Fok-leden,

Ik heb geen overgewicht, maar wel ALTIJD een reden om veel te eten, weinig te bewegen om daarna te zeuren dat ik ben aangekomen. En dan ga ik weer googlen naar tips en andere onzin, maar blijf ik dezelfde feiten tegenkomen; ''Eet dit wel en dat niet én ga meer bewegen blablablabla''. Seriously, dat eten en bewegen, alleen maar om er goed uit te blijven zien is geen zak aan. Soms kan je een sportschool niet meer betalen en zoek je alternatieven.

Vooral mijn omgeving gaat dan mopperen dat ik klaag en dwingen me om me mond te houden, of iets te gaan doen. Dus mijn voornemens op Facebook posten deed ik niet meer. Het gaat er toch om wat IK vind?! Ik was er helemaal klaar mee. Ook met dat calorieën tellen. Maar dat 'gezond eten' leidt ook tot frustraties, want teveel dáárvan kom je ook aan.

Het klinkt gestoord, maar ik ben de 4-jarige HBO studie Voeding en diëtetiek om alles tot aan de details te leren, want het lichaam werkt zo complex. Maar dat werkt op heden nog niet motiverend; teveel basis chemie en anatomie&fysiologie en andere theorie omzetten in het praktijk is nog niet mogelijk.

Hopeloos ging ik wat apps downloaden. Met mijn niet-geweldige-Engels vond ik dat ik toch buiten mijn comfortzone moest kijken. En tadaaaa; een app die mijn ingenomen calorieën berekent mét óók nog een barcode scanner! Het meet, berekent en houdt van alles bij. MyFitnessPal. Jullie kennen het vast. Ben nogal traag van begrip Ook nog een app om gefietste, gerende of geweetikveelde afstand berekent; Endomondo. En een app voor stomme oefeningen waarmee je in vorm kunt komen; Workout Trainer. En al die 3 apps hebben net als Facebook en Twitter mogelijkheden om 'vrienden' te maken. Daar heb je de key:

De mens vindt het socializen nog belangrijker als het nastreven van een gezonde leefstijl zelf!

Mijn message met deze topic is: creëer een wereld waarin allemaal mensen waarde hechten aan gezondheid. Zo'n grote invloed heeft het op je motivatie!

[ Bericht 53% gewijzigd door Snakey op 19-01-2013 22:02:01 ]
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:34:08 #2
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121774919
quote:
Een samenleving waarin iedereen die te dik is wordt opgesloten/ uitgeroeid?
Helemaal super.
pi_121774920
gewoon kip rijst en kwark en liften

verder niks nodig
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_121775237
Wat een moeite voor iets wat zo simpel is.
pi_121775302
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:26 schreef TheDiaryOfCalypso het volgende:
Het gaat er toch om wat IK vind?!
Klopt.
Dus waarom val je ons lastig met je onzin?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121778105
Dus jij gaat je klanten later aanraden om dagelijks 2000 kcal uit suikers als frisdrank te halen? Super man, ga je veel klanten tevreden mee maken.
Ik durf ook te wedden dat je niet de beste van je jaar bent of wel?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:48:31 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 januari 2013 @ 21:55:12 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121778557
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:44 schreef Seam het volgende:
Dus jij gaat je klanten later aanraden om dagelijks 2000 kcal uit suikers als frisdrank te halen? Super man, ga je veel klanten tevreden mee maken.
Ik durf ook te wedden dat je niet de beste van je jaar bent of wel?
Hoeveel glazen wijn gaan er in 2000 kCal?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_121778719
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:48 schreef Snakey het volgende:
Captain obvious stating the obvious. :')
Maar dan wel redelijk onsamenhangend verteld.

Daarbij een opleiding tot diëtiste volgen omdat je zo obsessief met je eigen lijn bezig bent. Ik mis steeds vaker een facepalm-smiley :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 19 januari 2013 @ 22:01:18 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121778791
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Iets meer dan 24 glazen.
pi_121778792
Mag de OP terug?
Dank

[ Bericht 50% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 19-01-2013 22:07:49 ]
pi_121778932
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

sherry dieet _O_
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_121779083
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarbij een opleiding tot diëtiste volgen omdat je zo obsessief met je eigen lijn bezig bent. Ik mis steeds vaker een facepalm-smiley :{
Hoezo? Omdat je zelf geen hobbies en interesses buiten Fok hebt?
pi_121779268
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:08 schreef TheDiaryOfCalypso het volgende:

[..]

Ga jij nou hier jouw hele blog posten of wat?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 januari 2013 @ 22:13:19 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121779313
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:08 schreef TheDiaryOfCalypso het volgende:

[..]

Wat een treffende conclusie... Chapeau! *hips*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_121781883
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:13 schreef Sjeen het volgende:

:D

Hoe komt ze er zelfs op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121784298
Ik heb het forum concept niet echt begrepen :) Mijn excuses. Ik wou meer iets delen of discussiëren over de genoemde punten. Máár ik heb mijn topic gevonden.

Bedankt Isabeau, fijne avond iedereen!
pi_121784939
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Proost :9
Ja doei.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:56:36 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_121891980
:').

als ik iets niet weet vraag ik het Stereotomy wel :D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_121893591
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

deze toch? :|W
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')