quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
-1
Het is meer dat het doorlopend gebruik door autisten met een persoonlijkheidsstoornis het woord degenereert.
Goed nieuws.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/465866-hypotheekregels-niet-versoepeld.html
Dat blijft juist tot het moment dat bestaande aflossingsvrije hypotheken ook hun renteaftrek kwijtraken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:07 schreef Sjabba het volgende:
Gewoon eens vasthouden aan het oorspronkelijke idee. Niet de ene helft wel de andere niet, compensatie hier, uitzondering daar en door dat alles het oorspronkelijk probleem nog moeilijker/groter maken.
Dat gebeurt toch? Dat wordt uitgefaseerd. Je snapt toch wel dat je in deze tijd niet iedereen het vel over de neus kan trekken. Alhoewel sommig dat hier graag willen zien...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat blijft juist tot het moment dat bestaande aflossingsvrije hypotheken ook hun renteaftrek kwijtraken.
Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Tenminste niet uit officiele bron, hooguit uit vermoedens.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:26 schreef Sjabba het volgende:
Dat gebeurt toch? Dat wordt uitgefaseerd.
Dat lijkt me ook een prima overgangsperiode. Zeker omdat daarnaast ook het maximaal aftrekbare percentage omlaag gaat. En je bent ook altijd een type dat er om juicht dat de afgelopen jaren zo weinig wordt verkocht dus de groep waarvoor het geldt is ook niet zo sterk toegenomen. Ruim binnen de dertig jaar is het grootste deel van de besparingen daarmee al gerealiseerd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Tenminste niet uit officiele bron, hooguit uit vermoedens.
Tenzij je met uitfaseren de komende 30 jaar bedoelt.
Bron?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:40 schreef 99.999 het volgende:
En je bent ook altijd een type dat er om juicht dat de afgelopen jaren zo weinig wordt verkocht
Afbouw hypotheekrenteaftrek ook voor bestaande hypothekenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Tenminste niet uit officiele bron, hooguit uit vermoedens.
Tenzij je met uitfaseren de komende 30 jaar bedoelt.
Die gaan logischerwijs hand in hand in dit geval. De markt komt onder je gejuich totaal tot stilstand.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bron?
Ik juich prijsdalingen van producten toe, hoeveel ervan verkocht wordt is bijzaak.
Ik niet, ik verwacht niet dat de ongelijkheid "de een wel, de ander niet" 30 jaar in stand wordt gehouden. Hoewel dat wel heel veel ambtenaren aan het werk gaat houden, dus het zou zomaar kunnen.quote:
Tsja, ik zou graag zien dat lagere prijzen veroorzaakt worden door goedkopere bouwgrond en meer nieuwbouw, waardoor lagere prijzen hand in hand zouden gaan met meer verkopen... Maar dat mag niet van de politiek.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:47 schreef 99.999 het volgende:
Die gaan logischerwijs hand in hand in dit geval. De markt komt onder je gejuich totaal tot stilstand.
vrije markt blijft altijd doorgaan, de subsidie gedreven woningmarkt zal vastlopen, hoe dan ook, om dat het tegennatuurlijk isquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die gaan logischerwijs hand in hand in dit geval. De markt komt onder je gejuich totaal tot stilstand.
Hoe kan je uitfaseren zonder ongelijkheid dan?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik niet, ik verwacht niet dat de ongelijkheid "de een wel, de ander niet" 30 jaar in stand wordt gehouden. Hoewel dat wel heel veel ambtenaren aan het werk gaat houden, dus het zou zomaar kunnen.
Wat een nuttelose post zeg...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vrije markt blijft altijd doorgaan, de subsidie gedreven woningmarkt zal vastlopen, hoe dan ook, om dat het tegennatuurlijk is
met subsidie huizenprijzen verhogen en tegelijk de economie platleggen door de bouw plat te gooien, de basisindustrie van een land.
Als men niet gesubsidieerd had was de bouw al langzamer gegaan in het verleden
Krijgen we dit verhaaltje weer. Daarvan is je toch al vele malen uitgelegd dat het leven niet zo simplistisch is?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tsja, ik zou graag zien dat lagere prijzen veroorzaakt worden door goedkopere bouwgrond en meer nieuwbouw, waardoor lagere prijzen hand in hand zouden gaan met meer verkopen... Maar dat mag niet van de politiek.
jaja.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vrije markt blijft altijd doorgaan, de subsidie gedreven woningmarkt zal vastlopen, hoe dan ook, om dat het tegennatuurlijk is
met subsidie huizenprijzen verhogen en tegelijk de economie platleggen door de bouw plat te gooien, de basisindustrie van een land.
Als men niet gesubsidieerd had was de bouw al langzamer gegaan in het verleden
Per direct de HRA afschaffen, dat is het wondermiddelquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:57 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoe kan je uitfaseren zonder ongelijkheid dan?
Dan kom je in de knoei met geblokkeerde spaarrekeningen, die zou je dan vrij moeten geven ter aflossing op de hypotheek en dan krijgen de banken het moeilijk omdat de inkomsten dan in 1 klap teruglopen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:04 schreef Basp1 het volgende:
Ik had als extra maatregel nog wel willen zien dat huidige bezitter alleen HRA voor hun echte schuld krijgen dus dat sparen tegen een iets hoger rentetarief door de HRA ook net meer rendabel zou zijn.
Helaas zijn de banken to big to fail (is bewezen) dus is het voor de staat hetzelfde als jezelf in de vinger snijden. De staat zal dit dus moeten gaan opvangen en dan kost het joost-mag-het-weten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:10 schreef Basp1 het volgende:
Dat is dan een bancair probleem dat hoeven we toch niet voor besparingen op HRA kosten uit de weg te gaan. Dat die banken van die belachelijke prodcuten geintroduceerd hadden alleen maar om de HRA aftrek voor de klant een beetje op te rekken en hun eigen renteinkomsten te maximaliseren.
Dan geven we banken ook een periode waarover het afgebouwd wordt, net zoals we burgers dar geven. Het is en blijft belachelijk dat er mensen door HRA ism financiele producten gestimuleerd werden om maar niet af te lossen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:13 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Helaas zijn de banken to big to fail (is bewezen) dus is het voor de staat hetzelfde als jezelf in de vinger snijden. De staat zal dit dus moeten gaan opvangen en dan kost het joost-mag-het-weten.
Daarom kan dit vanaf nu niet meer bij nieuwe gevallen ontstaan. Enige juiste oplossing in mijn optiek.
Hoe zie je dat voor je, de banken een periode geven om af te bouwen? Als de overheid je spaartegoed van je spaarhypotheek vrij geeft kan je vrij snel gaan aflossen daarmee en dat zal gebeuren. Vrij snel zelfs. Hoe moeten de banken dan ruimte krijgen om de misgelopen inkomsten op te vangen?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan geven we banken ook een periode waarover het afgebouwd wordt, net zoals we burgers dar geven. Het is en blijft belachelijk dat er mensen door HRA ism financiele producten gestimuleerd werden om maar niet af te lossen.
?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:27 schreef Basp1 het volgende:
Jaarlijks 10 % van het spaartegoed verplicht aflossen. En de banken hebben zelf deze producten bedacht, waarom waren er tot de jaren 90 voornamelijk alleen maar linieare en annuitaire hypotheken op de markt? Het is niet zo dat de overheid toen gezegd heeft tegen banken doe aan financiele innovatie, neer dat moest zogenaamd door de tucht der markt omdat winstconsolidatie een vies woord werd en er jaarlijks winstgroei moest komen. Dan krijgen de banken ook maar wat magere jaren, net zoals de rest van NL al jaren heeft.
Zo zijn er nog meer van die producten:quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:18 schreef Basp1 het volgende:
Het is en blijft belachelijk dat er mensen door HRA ism financiele producten gestimuleerd werden om maar niet af te lossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |