men zal iedereen verplicht moeten laten sparen voor later op een geblokkeerde rekeningquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
los daarvan, als ik nu weet dat ik later mijn huis moet opeten, motiveert dat totaal niet tot het aanschaffen van een huis. koop ik liever een leuke wagen. het is gewoon een operationele oplossing voor een probleem wat totaal niet goed geanalyseerd lijkt te zijn.
ah dus gewoon nog meer pensioen opbouwen! nog meer vaste lasten (eigenlijk gewoon verkapte belasting), dat gaat het worden ja.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men zal iedereen verplicht moeten laten sparen voor later op een geblokkeerde rekening
Ik kwam de laatste weken diverse oorzaken tegen:quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de zorgmarkt is als de huizenmarkt; de hoeveelheid geld die erheen kan stromen is groot door overheidsbijdrage en verzekeringsmaatschappijen. dit drijft de zorgkosten ontzettend op. eerst moeten we eens gaan kijken waarom het zoveel kost, alvorens oplossingen te verzinnen om die steeds hogere kosten te gaan dekken.
dit. geldt ook voor medicijnen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kwam de laatste weken diverse oorzaken tegen:
-kinderarts kijkt naar baby in het ziekenhuis: "niets aan de hand". Minder dan 2 minuten. Rekening: 1700 euro.
-ruggeprik, paar minuten werk: 934 euro.
-oorsmeer verwijderen: 1000 euro
De grootste reden: de overheid betaalt toch wel, onafhankelijk van wat ze vragen. Dus vragen ze veel. Heel veel.
^^ Klopt. Zonder overheid is er stomweg een limiet aan wat mensen kunnen betalen. Met overheid laat men gerust 1000 mensen een jaar werken om 1 ziek leven 1 jaar te rekken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dit. geldt ook voor medicijnen.
ow girl , over 20 jaar ben je 38 en afgeschreven!quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:02 schreef monkyyy het volgende:
Als ik mijn lichaam verpest door een ongezonde levensstijl en over 20 jaar aan de monitoren hang en ziektekosten van hier tot aan Tokio maak, dan eis ik dat anderen dat betalen.
Als dat niet gebeurt, dan vind ik dat onethisch.
En als je gezond leeft eis je het over 30 jaar wel...quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:02 schreef monkyyy het volgende:
Als ik mijn lichaam verpest door een ongezonde levensstijl en over 20 jaar aan de monitoren hang en ziektekosten van hier tot aan Tokio maak, dan eis ik dat anderen dat betalen.
Als ik een brandverzekering heb, netjes (verplicht zelfs!) premie daarvoor afdraag, en mijn huis en dat van de buurman brand tegelijk af, en ik krijg niks omdat ik de herbouwkosten zelf kan financieren, en de buurman krijgt wel alles betaald. dan is dat inderdaad onethisch. Behoorlijk onethisch zelfs. Schandalig zelfs.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:02 schreef monkyyy het volgende:
Slechte vergelijking die totaal niet opgaat voor de AWBZ en andere langdurige zorg: dat is een omslagstelsel, het is niet alsof de huidige "gebruikers" alleen de in het verleden betaalde premie benutten (zoals met een brandverzekering, waar de verzekeraar een spaarpotje heeft).quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik een brandverzekering heb, netjes (verplicht zelfs!) premie daarvoor afdraag, en mijn huis en dat van de buurman brand tegelijk af, en ik krijg niks omdat ik de herbouwkosten zelf kan financieren, en de buurman krijgt wel alles betaald. dan is dat inderdaad onethisch. Behoorlijk onethisch zelfs. Schandalig zelfs.
nee de buurman krijgt niets, want het tijdperk van krijgen is voorbijquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik een brandverzekering heb, netjes (verplicht zelfs!) premie daarvoor afdraag, en mijn huis en dat van de buurman brand tegelijk af, en ik krijg niks omdat ik de herbouwkosten zelf kan financieren, en de buurman krijgt wel alles betaald.
dan is het tijdperk van geven ook voorbij. desnoods vertrekken mensen naar een land waar we niet met een erfenis zitten waarvoor we nog decennia lang moeten bloeden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee de buurman krijgt niets, want het tijdperk van krijgen is voorbij
Lood om oud ijzer. Je kunt niet zeggen (nou ja, blijkbaar wel) betaal maar heel je leven, en als je zelf wat mankeert zoek je het maar uit.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Slechte vergelijking die totaal niet opgaat voor de AWBZ en andere langdurige zorg: dat is een omslagstelsel, het is niet alsof de huidige "gebruikers" alleen de in het verleden betaalde premie benutten (zoals met een brandverzekering, waar de verzekeraar een spaarpotje heeft).
Het probleem is dat 'ze' heel hun leven betaald hebben voor een relatief klein groepje, en nu verwachten dat steeds minder mensen voor steeds meer mensen gaan betalen. En niet alleen meer mensen, ook langer per persoon tegen hogere kosten per persoon... Je kan niet en-en-en hebben in dit geval, het houdt een keer op... Momenteel is de gigantische staatsschuld gelijk aan slechts 4 jaar zorguitgaven. Een JSF (waar zo populair tegen geschopt wordt) kost een middagje zorgkosten per stuk...quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Lood om oud ijzer. Je kunt niet zeggen (nou ja, blijkbaar wel) betaal maar heel je leven, en als je zelf wat mankeert zoek je het maar uit.
het probleem is dat de zorgkosten enkel hoger worden, en we al in de top 3 ter wereld zitten. rarara.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het probleem is dat 'ze' heel hun leven betaald hebben voor een relatief klein groepje, en nu verwachten dat steeds minder mensen voor steeds meer mensen gaan betalen. En niet alleen meer mensen, ook langer per persoon tegen hogere kosten per persoon... Je kan niet en-en-en hebben in dit geval, het houdt een keer op... Momenteel is de gigantische staatsschuld gelijk aan slechts 4 jaar zorguitgaven. Een JSF (waar zo populair tegen geschopt wordt) kost een middagje zorgkosten per stuk...
uiteraardquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
desnoods vertrekken mensen naar een land waar we niet met een erfenis zitten waarvoor we nog decennia lang moeten bloeden.
Tja marktwerking hequote:Op donderdag 24 januari 2013 19:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het probleem is dat de zorgkosten enkel hoger worden, en we al in de top 3 ter wereld zitten. rarara.
niet waar. de pensioenfondsen die met ons geld hun salaris en bonussen betalen bepalen voor een groot deel hoe mijn pensioen (en daarmee oude dag) eruit gaan zien.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard
en terecht , dat is ook een oplossing
hoe je je ouwe dag regelt is jouw zaak en blijft jouw zaak
nee juist niet, anders had ik wel medicijnen mogen kopen in afrika en hier weer verkopen. die hele zorgmarkt is ziek (en dit was dan een voorbeeldje van de medicijnen markt)quote:
"Marktwerking" zou als woord gewoon moeten verdwijnen: overal waar het woord gebruikt wordt, is het niet, en overal waar het woord niet gebruikt wordt, is het wel...quote:
+1quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Marktwerking" zou als woord gewoon moeten verdwijnen: overal waar het woord gebruikt wordt, is het niet, en overal waar het woord niet gebruikt wordt, is het wel...
+2quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Marktwerking" zou als woord gewoon moeten verdwijnen: overal waar het woord gebruikt wordt, is het niet, en overal waar het woord niet gebruikt wordt, is het wel...
http://nos.nl/artikel/465866-hypotheekregels-niet-versoepeld.htmlquote:Het kabinet wil de hypotheekregels niet versoepelen. De Eerste Kamer had erop aangedrongen de aflossingsverplichting te verruimen, maar minister Blok voor Wonen voelt daar niet voor.
Vanaf dit jaar moeten alle nieuwe hypotheken binnen dertig jaar 100 procent worden afgelost. De Eerste Kamer vroeg voor het Kerstreces om hier 50 procent aflossing binnen veertig jaar van te maken. De senaat hoopte dat er op die manier weer meer huizen verkocht zouden worden.
Minister Blok wil dat niet doen omdat dat het kabinet geld kost vanwege meer hypotheekrenteaftrek, en omdat het onverstandig is om schulden niet helemaal af te lossen. Ook de plannen om de huren te verhogen, wil hij doorzetten, net als de heffing voor corporaties. Die moet uiteindelijk 2 miljard moet opleveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |