abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121984944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik hoor je nog wel een keer als je straks daadwerkelijk je hypotheek hebt afgelost, en als je zorg nodig hebt de overheid je dwingt om alsnog een nieuwe hypotheek af te sluiten. :o
Tja, vermogen opbouwen wordt in dit land op alle mogelijke manieren gestraft. Triest maar waar....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:47:43 #227
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121985337
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, vermogen opbouwen wordt in dit land op alle mogelijke manieren gestraft. Triest maar waar....
Hoho, je kan ook niet verwachten dat je zorg betaald wordt door de werkende die steeds meer moeten inleveren terwijl je zelf behoorlijk in de slappe was zit.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_121985386
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik hoor je nog wel een keer als je straks daadwerkelijk je hypotheek hebt afgelost, en als je zorg nodig hebt de overheid je dwingt om alsnog een nieuwe hypotheek af te sluiten. :o
De overheid zou jou dan verplichten om je langertermijn obligateis te verzilveren en dat te gebruiken voor je zorg, of het nu linksom or rechtom gehaald wordt.

Dat is mijns inziens hetzelfde wanneer jij of ik voor een langere periode werkeloos zouden worden, dan mogen zowel jij als ik gaan interen op ons vermogen voordat we in aanmerking gaan komen voor bijstand.
pi_121985539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:47 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hoho, je kan ook niet verwachten dat je zorg betaald wordt door de werkende die steeds meer moeten inleveren terwijl je zelf behoorlijk in de slappe was zit.
Dat zeg ik: je kan het beter opbrassen anders moet je straks je eigen zorg betalen omdat je heel je leven netjes gespaard hebt terwijl Henk en Ingrid die alles altijd uitgegeven hebben zelf niet bij hoeven te springen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_121985792
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat zeg ik: je kan het beter opbrassen anders moet je straks je eigen zorg betalen omdat je heel je leven netjes gespaard hebt terwijl Henk en Ingrid die alles altijd uitgegeven hebben zelf niet bij hoeven te springen.
Maar je weet niet op welke leeftijd je die kosten moet of gaat maken. Ik wil graag op den duur partime gaan werken dan is het wel makkelijk als je je vast lasten zo minimaal mogelijk gemaakt hebt voor die tijd en dan gewoon op dezelfde voet door kan leven.
  donderdag 24 januari 2013 @ 15:00:47 #231
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121985845
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gek he? Je eigen zorg betalen.....
and made it rain upward
pi_121985908
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:00 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Gek he? Je eigen zorg betalen.....
Erg gek als de één het wel moet en de ander die altijd met geld gesmeten heeft niet ja.
  donderdag 24 januari 2013 @ 15:04:19 #233
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121986006
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Erg gek als de één het wel moet en de ander die altijd met geld gesmeten heeft niet ja.
Zorg wordt voor je betaald als je het zelf niet kan betalen. Vind ik een goed systeem. Dat jij het vanuit het verkeerde perspectief gaat zien is jou probleem.
and made it rain upward
pi_121986201
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:48 schreef Basp1 het volgende:
De overheid zou jou dan verplichten om je langertermijn obligateis te verzilveren en dat te gebruiken voor je zorg, of het nu linksom or rechtom gehaald wordt.
Die zijn tegen die tijd allang verzilverd en niet meer te traceren. :+

quote:
Dat is mijns inziens hetzelfde wanneer jij of ik voor een langere periode werkeloos zouden worden, dan mogen zowel jij als ik gaan interen op ons vermogen voordat we in aanmerking gaan komen voor bijstand.
Voor mij slechts een kwestie van verzilveren en een jaar geen bijstand aanvragen. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121986285
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:04 schreef Sjabba het volgende:
Zorg wordt voor je betaald als je het zelf niet kan betalen. Vind ik een goed systeem. Dat jij het vanuit het verkeerde perspectief gaat zien is jou probleem.
En ik maar denken dat het een collectieve verzekering is. Maar die verzekering keert alleen uit als je geen geld hebt, begrijp ik? Heb je wel geld, dan mag je slechts de premie betalen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 15:14:28 #236
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121986448
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het een collectieve verzekering is. Maar die verzekering keert alleen uit als je geen geld hebt, begrijp ik? Heb je wel geld, dan mag je slechts de premie betalen.
Ach het gaat niet over echte zorg, maar over bv je huisvesting in een tehuis. Die kosten betaal je gewoon zelf, tenzij je het geld niet hebt, dan komt het ergens anders vandaan.
and made it rain upward
pi_121986567
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die zijn tegen die tijd allang verzilverd en niet meer te traceren. :+

[..]

Voor mij slechts een kwestie van verzilveren en een jaar geen bijstand aanvragen. ;)
Nou zeg om daar trots op te zijn, de staat der nederlanden op te lichten je bent dan in mijn optiek net zo'n klaploper als xeno.
pi_121986801
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:14 schreef Sjabba het volgende:
Ach het gaat niet over echte zorg, maar over bv je huisvesting in een tehuis. Die kosten betaal je gewoon zelf, tenzij je het geld niet hebt, dan komt het ergens anders vandaan.
Nu nog wel ja. Maar hoe is de situatie over 30 20 10 jaar?
  donderdag 24 januari 2013 @ 15:24:29 #239
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121986871
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nu nog wel ja. Maar hoe is de situatie over 30 20 10 jaar?
Dat weet niemand.

O wacht jawel. Xeno weet dat je precies te vertellen.
and made it rain upward
pi_121986992
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:17 schreef Basp1 het volgende:
Nou zeg om daar trots op te zijn, de staat der nederlanden op te lichten je bent dan in mijn optiek net zo'n klaploper als xeno.
Als het voor Xeno betaald wordt, mag het voor mij ook betaald worden. :Y
pi_121987213
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als het voor Xeno betaald wordt, mag het voor mij ook betaald worden. :Y
Nee want jij hebt het niet nodig en xeno vanwege zijn gebrek aan werk wel.

Maar zoals je weet ben ik ook een voorstander er van dat je HRA berekent zou moeten worden over het openstaande hypotheek bedrag wat dus verminderd is door je spaargeld (met inachtneming van die 20K belasting vrije som). Dan zouden zulke excessen ook niet voorkomen dat het hebben van schulden meer geld opelevert als het sparen/ aflossen van hypotheken.
  donderdag 24 januari 2013 @ 15:42:00 #242
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121987648
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:47 schreef Sjabba het volgende:
Dat is een van de grote dilemma's van alle "sociale voorzieningen":
-Aan de ene kant is het idioot dat werkenden moeten betalen voor zieken/ouderen/etc. die zelf voldoende middelen hebben.
-Aan de andere kant is het idioot dat mensen die spaarzaam leven daarvoor gestraft worden, terwijl mensen die alles verbrassen daarvoor beloond worden.

In beide gevallen deugt er iets niet. Een alternatief zou zijn alleen zorg voor wie het kan betalen, dan klagen niet degenen die nu moeten bijbetalen, maar dan klagen degenen die nu wel zorg nodig hebben maar er niets voor (kunnen) betalen. Ik denk dat je wel kan stellen dat dit veroorzaakt wordt door de enorme toename van de "zorgvraag", zeg maar de wal keert het schip omdat dit probleem wat toch pas 50+ jaar bekend is al die tijd vooruit geschoven is.
censuur :O
  donderdag 24 januari 2013 @ 15:53:56 #243
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121988147
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is een van de grote dilemma's van alle "sociale voorzieningen":
-Aan de ene kant is het idioot dat werkenden moeten betalen voor zieken/ouderen/etc. die zelf voldoende middelen hebben.
-Aan de andere kant is het idioot dat mensen die spaarzaam leven daarvoor gestraft worden, terwijl mensen die alles verbrassen daarvoor beloond worden.

In beide gevallen deugt er iets niet. Een alternatief zou zijn alleen zorg voor wie het kan betalen, dan klagen niet degenen die nu moeten bijbetalen, maar dan klagen degenen die nu wel zorg nodig hebben maar er niets voor (kunnen) betalen. Ik denk dat je wel kan stellen dat dit veroorzaakt wordt door de enorme toename van de "zorgvraag", zeg maar de wal keert het schip omdat dit probleem wat toch pas 50+ jaar bekend is al die tijd vooruit geschoven is.
Er moet een vangnet zijn voor zorg en dat moet worden betaald van gemeensschapsgeld. Het is hier een welvarend land komop zeg...

Dat je je hele leven hebt gespaard kan je ook vertalen naar dat je teveel geld hebt gehad.

Bij 75 + geen dure zorg meer. Ook niet als mensen het kunnen betalen dat legt teveel druk op het zorgsysteem.
Maargoed het gaat over de huizenmarkt..
and made it rain upward
  donderdag 24 januari 2013 @ 16:24:18 #244
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_121989550
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:53 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Er moet een vangnet zijn voor zorg en dat moet worden betaald van gemeensschapsgeld. Het is hier een welvarend land komop zeg...

Dat je je hele leven hebt gespaard kan je ook vertalen naar dat je teveel geld hebt gehad.

Bij 75 + geen dure zorg meer. Ook niet als mensen het kunnen betalen dat legt teveel druk op het zorgsysteem.
Maargoed het gaat over de huizenmarkt..
we krijgen hier marktwerking bij de oudjes zorg net als in China en India, gewoon weer aan het werk en anders de straat op
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 24 januari 2013 @ 17:42:56 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_121993011
Men moet gewoon de overwaarde opmaken dus de staat moet het vermogen aan hen lenen op onderpand van het huis.
Zodat de staat niet opdraait voor rijke ouderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_121993077
als de huizenmarkt weer genormaliseerd is kun je helemaal je oude dag niet betalen van je huis. daarbij heb je een pensioen voor je oude dag. wat denken ze nu helemaal, dat we gek zijn geworden :')
  donderdag 24 januari 2013 @ 17:47:40 #247
323876 michaelmoore
pi_121993164
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als de huizenmarkt weer genormaliseerd is kun je helemaal je oude dag niet betalen van je huis. daarbij heb je een pensioen voor je oude dag. wat denken ze nu helemaal, dat we gek zijn geworden :')
nou vind het niet zo slecht idee

ze hebben toch voor die oude dag gespaard, voor een goede verzorging
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_121993202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou vind het niet zo slecht idee
de zorgmarkt is als de huizenmarkt; de hoeveelheid geld die erheen kan stromen is groot door overheidsbijdrage en verzekeringsmaatschappijen. dit drijft de zorgkosten ontzettend op. eerst moeten we eens gaan kijken waarom het zoveel kost, alvorens oplossingen te verzinnen om die steeds hogere kosten te gaan dekken.
  donderdag 24 januari 2013 @ 17:49:50 #249
323876 michaelmoore
pi_121993232
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de zorgmarkt is als de huizenmarkt; de hoeveelheid geld die erheen kan stromen is groot door overheidsbijdrage en verzekeringsmaatschappijen. dit drijft de zorgkosten ontzettend op. eerst moeten we eens gaan kijken waarom het zoveel kost, alvorens oplossingen te verzinnen om die steeds hogere kosten te gaan dekken.
of je moet met je overwaarde naar het buitenland en daar zelf zorg kopen
pi_121993235
los daarvan, als ik nu weet dat ik later mijn huis moet opeten, motiveert dat totaal niet tot het aanschaffen van een huis. koop ik liever een leuke wagen. het is gewoon een operationele oplossing voor een probleem wat totaal niet goed geanalyseerd lijkt te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')