Heb ik ook vaak gehad hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:24 schreef Amoeba het volgende:
Oké, lach me maar uit. Dit ding is begin januari hier op de mat 'gevallen', en ik heb nu al m'n dikke E-snaar gemold. Geen idee hoe.
Hangt van je budget af.quote:Op woensdag 23 januari 2013 01:27 schreef Lienzz het volgende:
Wat is een goede amp voor de Amerikaanse seventies sound?
Voor ¤300 is er genoeg te vinden. Gewoon naar een winkel gaan en gitaren testen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ok ik heb een budget van 300¤ voor een leuke starters gitaar.
Akoustisch.
Is de zee zo groot dat ik het beste gewoon een muziekwinkel in kan stappen of hebben jullie nog gouden tips?
Bovenaan. Denk dat ik 'm te strak aan het spannen was. De tuner op mijn cube gaf alsmaar hoger aan, dus dat moet het probleem geweest zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:46 schreef The_Dean het volgende:
Ja. Daarna leerde ik spelen en was het over
Nee, deels misschien het spelen, maar er kan ook een braampje op je brug zitten bijvoorbeeld die je snaar langzaam kapot schuurt. Waar is hij geknapt?
Kun je dan wel vanuit gaan jaquote:Op woensdag 23 januari 2013 19:24 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Bovenaan. Denk dat ik 'm te strak aan het spannen was. De tuner op mijn cube gaf alsmaar hoger aan, dus dat moet het probleem geweest zijn.
Ok thanks, dan gaan we dat maar eens proberen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Voor ¤300 is er genoeg te vinden. Gewoon naar een winkel gaan en gitaren testen.
Je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld Cort, Lag en Tanglewood. Die maken leuke dingen in die prijsklasse.
Had het vandaag nog.. zat lekker wat gitaar te spelen en opeens was het pats pats. 2 achter elkaar. de D en G snaarquote:
Ja, heb het programmatje " Piano Booster " Gedownload, en dat lukt me opzich al redelijk.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
braddie lukt het noten lezen? en als mijn bod geaccepteerd word ben ik mogelijk binnenkort bezitter van een vintage dreadnought
Was die bak inderdaad, maar ik ben er alweer op teruggevallen. De reden?quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Korg A3? Was dat niet dat teringdure ding waar je van droomde?
Goed bezig dan
Ja, zit er met smart op te wachten, ben erg benieuwdquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:28 schreef Svyatagor het volgende:
Vandaag die interface van 15 euro van de Feedback ontvangen (thanks Dribbel); tof ding! Hij wordt gevoed door firewire, dus scheelt weer een adapter. Plus dat er al een preamp in zit, dus ik kan rechtstreeks mijn gitaar erin pluggen. Voorheen deed ik dat nog via een behringer mixertje. Dus ook dat scheelt weer bureauruimte. Was ook nog eens plug & play, geen drivers nodig.
Maakt alle 15 euros dus makkelijk waar.
Deels. Ik kocht destijds een Audiophile vanwege latency issues. Toen niet echt goed opgelet of ik er rechtstreeks een mic of gitaar in kon prikken (nee dus). Op zich ging het met zo'n mixertje ervoor ook wel, was ook handig om er een piano naast te hebben. Maar inmiddels moet ik mijn werk/muziekkamer delen, dus is de ruimte wat beperkter.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, zit er met smart op te wachten, ben erg benieuwd
Maar het nut van een interface is toch dat je direct in kan pluggen?
Ah ok, coolquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Deels. Ik kocht destijds een Audiophile vanwege latency issues. Toen niet echt goed opgelet of ik er rechtstreeks een mic of gitaar in kon prikken (nee dus). Op zich ging het met zo'n mixertje ervoor ook wel, was ook handig om er een piano naast te hebben. Maar inmiddels moet ik mijn werk/muziekkamer delen, dus is de ruimte wat beperkter.
Ja voor dat geld kon er ook weinig fout gaanquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:28 schreef Svyatagor het volgende:
Vandaag die interface van 15 euro van de Feedback ontvangen (thanks Dribbel); tof ding! Hij wordt gevoed door firewire, dus scheelt weer een adapter. Plus dat er al een preamp in zit, dus ik kan rechtstreeks mijn gitaar erin pluggen. Voorheen deed ik dat nog via een behringer mixertje. Dus ook dat scheelt weer bureauruimte. Was ook nog eens plug & play, geen drivers nodig.
Maakt alle 15 euros dus makkelijk waar.
Adobe audition is een makkelijke als je begint met dat spul.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ah ok, cool
Welke software heb jij er bij?
Guitar Rig 4, Garageband en Logic.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ah ok, cool
Welke software heb jij er bij?
Ik heb gezocht naar " Line 6 pod x3 drivers " maar ik kreeg niks te pakken. Ja ik kwam wel op de Line 6 site met downloads, maar ik kon daar niet de Pod drivers tussen vinden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Waar heb je op zitten googlen dan, ik heb hem gewoon op de eerste hit. En daarnaast kom je er via de line 6 site ook gelijk op.
LTD dus, je noemt een Epiphone toch ook geen Gibsonquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:21 schreef Braddie het volgende:
Ik ga volgende maand een ESP EC nogwathalen
(hele mond vol)
Wát een fijne gitaar zeg voor dat geld, ik heb geen idee welk model het was.. volgens mij de 250, heb er een klein half uurtje op zitten spelen i.c.m de Pod en ik was eigenlijk meteen wel verkocht. Wat een sustain zit er in die gitaar zeg (En nee, het was niet de pod, want ik probeerde hem ook met een Tele en daar kreeg ik amper sustain uit)
Ahh een LTDquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:25 schreef The_Dean het volgende:
[..]
LTD dus, je noemt een Epiphone toch ook geen Gibson
Coolquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:01 schreef morpheus_at_work het volgende:
Zaterdag een mini les paul ophalen in het haagse , 23 cm model , puur voor de sier en niet bespeelbaar gelijk combineren met de Epihone Les Paul Custom Pro uit proberen bij Rockpalace.
[ afbeelding ]
LTD ook, is de 'budget' lijn van ESP.quote:
Wat moet jij nou met een LTD, koop lekker mijn Telecasterquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
LTD ook, is de 'budget' lijn van ESP.
Google eens op LTD EC250, en je vind jouw gitaar.
Hele fijne gitaren trouwens, zelf binnenkort ook een LTD
Te duurquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:33 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Wat moet jij nou met een LTD, koop lekker mijn Telecaster
Staan ook paar duizend kostende gibsons op , waarom die van jou dan niet. gitaarmarkt.nl kan ook nog al is het slecht gebouwde markt, maar wel goed bezocht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:25 schreef QuincydeKoster het volgende:
Gewoon een gek vraagje he, waar zou ik het beste mijn gitaar te koop kunnen zetten? (Het is best een duur gevalletje dus marktplaats zal 'm niet worden tenzij er gericht gezocht wordt, gaat om een gitaar uit de Elite reeks van Epiphone)
Omdat er toch gericht gezocht moet worden. Niet iemand hier interesse toevallig?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Staan ook paar duizend kostende gibsons op , waarom die van jou dan niet. gitaarmarkt.nl kan ook nog al is het slecht gebouwde markt, maar wel goed bezocht.
Je hebt geen toestemming om dit bericht te bekijken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:40 schreef guitarist het volgende:
Waar trouwens ook een setje Yamaha monitoren te koop staan!
http://www.facebook.com/g(...)ink/399118333514135/
Even toegang vragen!quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:41 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Je hebt geen toestemming om dit bericht te bekijken.
Gewoon op marktplaats zetten de goede benaming in de titel. Je zal maar net een treffen die een zoektquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:25 schreef QuincydeKoster het volgende:
Gewoon een gek vraagje he, waar zou ik het beste mijn gitaar te koop kunnen zetten? (Het is best een duur gevalletje dus marktplaats zal 'm niet worden tenzij er gericht gezocht wordt, gaat om een gitaar uit de Elite reeks van Epiphone)
Vanalles. Van zelfgemaakte, tot goedkope merken. Laatste jaar een van London City, momenteel een van GFS.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:49 schreef morpheus_at_work het volgende:
Wat voor gitaarkabels gebruiken jullie en met welke reden heb je die gekozen.
Heb er wat over gelezen, maar krijg er beetje zelfde gevoel bij als audiokabels door de engelen gesmeed fabeltjes.
Het is maar net hoe breed je je tags en titels zetquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:39 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Omdat er toch gericht gezocht moet worden. Niet iemand hier interesse toevallig?Ik maak morgen ff fotos en neem ik het typenummer en dergelijke ff over
Cordial is over het algemeen gewoon goed. De kwaliteit gaat vooral om hoe snel de kabels en pluggen slijten, dat is bij deze prima.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:49 schreef morpheus_at_work het volgende:
Wat voor gitaarkabels gebruiken jullie en met welke reden heb je die gekozen.
Heb er wat over gelezen, maar krijg er beetje zelfde gevoel bij als audiokabels door de engelen gesmeed fabeltjes.
Ik gebruik thuis wel eens kabels van 2 euro per stuk. Merk er niets van eerlijk gezegd... En die zijn inmiddels ook al heel wat jaren oud.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:08 schreef Svyatagor het volgende:
Precies, qua geluidskwaliteit is het imho een gevalletje nieuwe kleren van de keizer. Maar het is wel belangrijk of ze een beetje roadworthy zijn, want als je veel speelt (niet eens live, maar ook in oefenruimtes) krijgt zo'n kabel behoorlijk wat te verwerken. Ik bezuinig er in ieder geval niet op; liever één goede kabel van 40 euro dan elk jaar een paar nieuwe van een tientje. En bij mij (ik heb een paar van Klotz) gaan ze al jaren me.
Origineel is 138 meen ikquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:59 schreef starla het volgende:
Haha, dat stuk ja.
Kan hem nu op 110 bpm, almost there!
Ja, nek voelt wel erg breed aan zoquote:
Net dat stukje laag erbij wat bij sommige nummers gewoon lekker is, makkelijk een D akkoord erin verwerken bij normale tuning, waar je anders een andere stemming voor moet gaan hanteren...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:58 schreef brother52 het volgende:
Ik zie nog steeds het nut niet van de extra snaar.
We spelen met Black No.1 in BEADF.B.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:58 schreef brother52 het volgende:
Ik zie nog steeds het nut niet van de extra snaar.
Vroeger ook een Epiphone LP 100 gehad, maar echt een supergitaar was dat niet. Wel een prima ding, maar voor dat geld heb je veel betere types.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:04 schreef Braddie het volgende:
Ok dan, nieuwe gitaar op het oog.
Sowieso een Les Paul. Budget is 250-300 euro, zit een beetje te twijfelen.
Epiphone heeft een fijne gitaar lijn uit met die Les Paul Studio, ze hebben ook een serie goedkoper. de Les Paul 100 (Al weet ik niet of dat zulke goede gitaren zijn...)
Vintage heeft de V100 series, die zitten zo rond de 270-300, en nou kan ik m`n budget opzich wel omhoog schroeven tot de 300 euro, maar dat is puur omdat ik éigenlijk grootendeels goede dingen lees over Vintage, schijnen hele fijne gitaren te zijn (Geen idee, heb er nog nooit opgespeeld)
ESP heeft dan de EC-256, heb ik afgelopen donderdag opgespeeld, en ik ben niet gek van de finish op die gitaar, vind ze qua finish niet heel mooi, maar zoals de gitaar speelde vond ik heel fijn (Zelfs zonder enige goede afstelling) en het geluid van de gitaar beviel me ook wel aardig. Maar toch.. de finish, en de afwerking hielde me een beetje tegen..
Dus ik vraag me echt af.. wat is nou een beetje fatsoenlijk.. budget is 250-300 euro, ik wil graag weer terug naar een Les Paul. Want ik mis het geluid van een humbucker, en het was toch prettig om lekker te kunnen rocken met een Les Paul.
Wat ik tot nu toe heb is dus, eigen ervaring met Epiphone. Goedkoop, maar vaak toch wel goed.. al lees ik over die 100 serie niet heel veel soeps, en de Studios heb ik geen ervaring mee.
Vintage, ik ken ze heel vaag, heb er ooit eens 1 vast gehouden toen ik net gitaarspeelde, dus een oordeel vellen.. nee, al lees ik op het internet dat het hele goede gitaren zijn grotendeels.
ESP. Naja, ik vond de Pick-ups heel fijn klinken, en ik vond de playability ook wel prettig, alleen de afwerking en de finish vond ik niet mooi (Dat valt natuurlijk op te lossen, maar dan zit ik alweer over het budget heen, en ik wil niet hoeven te sleutelen aan een nieuwe gitaar, behalve dan misschien nieuwe pups en natuurlijk het nodige afstel werk)
Heeft er iemand tips voor me? Zit ook nog een beetje in dubio waar ik de gitaar dan moet bestellen.. Bax-Shop/Thomann/Musicstore. Of gewoon ouderwets langs een muziekzaak (Niet dat ik iets heb aan te merken op 1 van de 3.. m`n bas komt bij Musicstore weg, was er met 3 dagen.. en m`n interface komt bij Bax-Shop weg, en die was er ook met 2 dagen)
Alvast bedankt.
Spaar even door en koop een Gibson.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:04 schreef Braddie het volgende:
Ok dan, nieuwe gitaar op het oog.
Sowieso een Les Paul. Budget is 250-300 euro, zit een beetje te twijfelen.
Epiphone heeft een fijne gitaar lijn uit met die Les Paul Studio, ze hebben ook een serie goedkoper. de Les Paul 100 (Al weet ik niet of dat zulke goede gitaren zijn...)
Vintage heeft de V100 series, die zitten zo rond de 270-300, en nou kan ik m`n budget opzich wel omhoog schroeven tot de 300 euro, maar dat is puur omdat ik éigenlijk grootendeels goede dingen lees over Vintage, schijnen hele fijne gitaren te zijn (Geen idee, heb er nog nooit opgespeeld)
ESP heeft dan de EC-256, heb ik afgelopen donderdag opgespeeld, en ik ben niet gek van de finish op die gitaar, vind ze qua finish niet heel mooi, maar zoals de gitaar speelde vond ik heel fijn (Zelfs zonder enige goede afstelling) en het geluid van de gitaar beviel me ook wel aardig. Maar toch.. de finish, en de afwerking hielde me een beetje tegen..
Dus ik vraag me echt af.. wat is nou een beetje fatsoenlijk.. budget is 250-300 euro, ik wil graag weer terug naar een Les Paul. Want ik mis het geluid van een humbucker, en het was toch prettig om lekker te kunnen rocken met een Les Paul.
Wat ik tot nu toe heb is dus, eigen ervaring met Epiphone. Goedkoop, maar vaak toch wel goed.. al lees ik over die 100 serie niet heel veel soeps, en de Studios heb ik geen ervaring mee.
Vintage, ik ken ze heel vaag, heb er ooit eens 1 vast gehouden toen ik net gitaarspeelde, dus een oordeel vellen.. nee, al lees ik op het internet dat het hele goede gitaren zijn grotendeels.
ESP. Naja, ik vond de Pick-ups heel fijn klinken, en ik vond de playability ook wel prettig, alleen de afwerking en de finish vond ik niet mooi (Dat valt natuurlijk op te lossen, maar dan zit ik alweer over het budget heen, en ik wil niet hoeven te sleutelen aan een nieuwe gitaar, behalve dan misschien nieuwe pups en natuurlijk het nodige afstel werk)
Heeft er iemand tips voor me? Zit ook nog een beetje in dubio waar ik de gitaar dan moet bestellen.. Bax-Shop/Thomann/Musicstore. Of gewoon ouderwets langs een muziekzaak (Niet dat ik iets heb aan te merken op 1 van de 3.. m`n bas komt bij Musicstore weg, was er met 3 dagen.. en m`n interface komt bij Bax-Shop weg, en die was er ook met 2 dagen)
Alvast bedankt.
SX maakt wel ok stratjes, maar les Pauls ? Nooit geweten, houd ik ook in m'n achterhoofd, doodad lijkt me ook okquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:30 schreef The_Dean het volgende:
Meer goedkope merken? SX, Stagg, Steiner, Bakers, Le Marquis.
Of een gave Fenix, alleen dan moet er wel wat budget bij
http://link.marktplaats.nl/638530010
Okquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:20 schreef The_Dean het volgende:
Ik zou zelf lekker SX en Doodad links laten liggen, als je toch budget hebt voor een degelijke Epiphone of iets anders.
Niks mis met tweedehands. Ik heb in mijn hele leven maar drie gitaren nieuw gekochtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
OkJa, dan weet ik dat! Moet wel een nieuwe gitaar zijn trouwens.. 2e hands dingen ben ik wel op uitgekeken (Tenzij er opeens een oude Rickenbacker voor 300 euro op Marktplaats staat)
hmm.. naja, voor 300 euro een nieuwe Epiphone, of een gebruikte.. tenzij ik een Epiphone Les Paul Ultra kan kopen voor dat geld, maar dat zal wel nietquote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Niks mis met tweedehands. Ik heb in mijn hele leven maar drie gitaren nieuw gekocht
Ik heb een prijs in m`n hoofd, PM?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:29 schreef QuincydeKoster het volgende:
Gewoon een gek vraagje, hoeveel denken jullie dat ik kan vangen voor een compleet nieuwe Epiphone Eltite Les Paul Custom Wine Red met Gold hardware?
Hij is dus van de Elite/Elitistenlijn en naar mijn weten zijn die niet supergoedkoop.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ze staan voor ¤600/650 op marktplaats. Met een beetje geluk moet je er dus wel ¤500/550 voor kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:29 schreef QuincydeKoster het volgende:
Gewoon een gek vraagje, hoeveel denken jullie dat ik kan vangen voor een compleet nieuwe Epiphone Eltite Les Paul Custom Wine Red met Gold hardware?
Hij is dus van de Elite/Elitistenlijn en naar mijn weten zijn die niet supergoedkoop.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Heuj! Dat is opzich nog best redelijkquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ze staan voor ¤600/650 op marktplaats. Met een beetje geluk moet je er dus wel ¤500/550 voor kunnen krijgen.
Het is die Japanse serie toch? Dan moet iets meer ook nog wel mogelijk zijn. Nieuw zaten ze ergens rond de ¤1000 geloof ik.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:37 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Heuj! Dat is opzich nog best redelijkHad iets meer gehoopt maargoed
Dribbel had/heeft een EC1000. Dat is een paar stappen omhoog, in kwaliteit, speelbaarheid en prijs.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:47 schreef Braddie het volgende:
http://www.rockpalace.com(...)aded-Cherry-Sunburst
Is dit een beetje fijne gitaar? Dribbel had jij niet zoiets?![]()
Zat ook nog even te kijken naar een Epiphone Nighthawk, zit net op het randje van m`n budget (299) Maar in hoeverre kan je daar mee rocken? en in hoeverre heb je daar écht dat lekkere sustain mee?(Die strat valt wat dat betreft tegen, ook doro de single coils)
Als het goed is is het een jap ja, en hij is nog compleet nieuw (Zelfs nog niet bespeeldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is die Japanse serie toch? Dan moet iets meer ook nog wel mogelijk zijn. Nieuw zaten ze ergens rond de ¤1000 geloof ik.
Ahh de 1000quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dribbel had/heeft een EC1000. Dat is een paar stappen omhoog, in kwaliteit, speelbaarheid en prijs.
Maar het zijn wel fijne gitaren, eens een Viper 50 [volgens mij enigzins vergelijkbaar] in handen gehad, maar speelde en klonk erg prima!
Dat doet er niet toe. Jij hebt hem gehad, dus is hij meteen tweedehands en dus verminderd direct de waarde. Hoe spijtig dat ook isquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:05 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Als het goed is is het een jap ja, en hij is nog compleet nieuw (Zelfs nog niet bespeeld)
Die omschrijving gaat over je Vibe?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:06 schreef Braddie het volgende:
die Classic Vibe, het is brandhout, speelde prima, klonk aardig, maar verder.. nee.)
Waarom spaar je niet gewoon even door voor tenminste een les paul standard van Epiphone. Dat studio spul en 100 serie is allemaal niet veel soeps. Je speelt al best lang gitaar, dan ga je toch niet weer terug naar zo'n gitaartje dat word gekocht door mensen die net beginnen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
hmm.. naja, voor 300 euro een nieuwe Epiphone, of een gebruikte.. tenzij ik een Epiphone Les Paul Ultra kan kopen voor dat geld, maar dat zal wel niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |