Dus je gebruikt het na het wassen voor extra glans?quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Last Touch is gewoon een QD met glansversterkers, en geen waterless wash..
Last Touch is handig als QD en als kleihulp.
Voor waterless wash zou je naar een product als 'Optimum No Rinse' kunnen kijken. Ride and Shine verkoopt dat spul in NL.
Waterless wassen kan met Spray&Wipe ook, maar dan heb je veel product en veel doeken nodig. ONR is er speciaal voor gemaakt om waterless te wassen iig.
Daarnaast werkt zoiets eigenlijk alleen bij lichte vervuiling. Denk aan een flinke zomer waarin je alleen wat stuifmeel en opgewaaid zand hebt.
Opzich werkt het goed, maar ik was me auto graag, dus ik foam em in de zomer wel een keer alvorens ik em was. Voor wagens die binnenstaan is het wel heel handig.
Dus je zou na de Last Touch er nog met een spray wax/sealent eroverheen kunnen gaan voor extra bescherming? Of kan je dat beter eerst doen? Of helemaal niet?quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Jep. Qua bescherming doet et niks, maar het glanst dan wat extra.
Je kan em ook als drooghulp gebruiken (net als alle andere QD's), werkt toppie (kheb er hier al 1 gallon doorheen gejaagd, en kheb nog een nieuwe staan en die gebruik ik om te kleien/QD/Drooghulp)
Mijn top QD momenteel is Auto-Finesse Finale. Deze geeft een hele kleine bescherming, maar de geur en verwerking vind ik persoonlijk nog fijner dan Last Touch. (ik wissel tussendoor af met andere QD's)
Je kan het na een wax/sealant gerust gebruiken voor wat extra glans, maar extra bescherming zit er helaas niet in.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus je zou na de Last Touch er nog met een spray wax/sealent eroverheen kunnen gaan voor extra bescherming? Of kan je dat beter eerst doen? Of helemaal niet?
Maar wat als je toch ietsjes extra bescherming wilt en een quick wax hebt liggen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Je kan het na een wax/sealant gerust gebruiken voor wat extra glans, maar extra bescherming zit er helaas niet in.
Dat heb ik allemaal gedaan. Auto gekleid, SRP, EXP en Natty's erop. Glans is beter dan ooit.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oh wacht ik las je opmerking verkeerd.
Maar Last Touch is echt als QD bedoeld, en niet om als basis te leggen voor een wax.
Glansversterkers en dergelijke (eventuele siliconen) zorgen voor mindere hechting van wax, dus je kan beter eerst je wax aanbrengen en daarna Last Touch gebruiken.
Wil je extreme glans, polijst dan de lak. Glans is 90% afhankelijk van het polijstwerk, en niet van de wax (zoals velen voorgehouden wordt)
Dan gaan we dat dit weekend eens proberenquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De benoemde volgorde is juist.
Na het wassen kun je een quick wax gebruiken, en dan na het uitpoetsen ervan Last Touch opsprayen en uitbuffen. Dan heb je maximale glans.
Zondag wordt het vijf graden. Binnen in de washal/box zeker 8quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Have fun! (hopelijk wordt het weer wat beter)
Wat voor een auto heb je dat op gebruikt? Die is meestal niet grof genoeg om alles eruit te halen..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:19 schreef Prullenbak6 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb dit vorig jaar gebruikt om de auto te polijsten, super spul.
Ik heb het dus net geprobeerd, en omg, wat een glans komt erafquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Have fun! (hopelijk wordt het weer wat beter)
Ik heb het gebruikt op een E38, en ik heb eerst nog even bij het schadeherstelbedrijf gevraagd wat nou goed spul was. Toen hebben ze naar de lak gekeken en het viel allemaal nog wel mee, alleen een paar swirls en dat was het. Dus kreeg ik deze fles mee.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:40 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Wat voor een auto heb je dat op gebruikt? Die is meestal niet grof genoeg om alles eruit te halen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |