Allemaal meedoen dit weekend! En resultaat hier posten (en bij de Vogelbescherming natuurlijk).quote:
Tuinvogeltelling
De Nationale Tuinvogeltelling, georganiseerd door Vogelbescherming Nederland in samenwerking met SOVON Vogelonderzoek Nederland, is een vogeltelling waaraan iedereen mee kan doen. Elk jaar, in het derde weekend van januari, tellen tienduizenden mensen door heel Nederland gedurende een half uur de vogels die ze zien in hun eigen tuin of op hun balkon.
Hoe werkt het?
De eerstvolgende landelijke Tuinvogeltelling zal plaatsvinden in 2013, op 19 en 20 januari. Het exacte moment waarop u wilt tellen, kunt u zelf bepalen. Zoek op één van deze dagen een plek bij het raam vanwaar u de hele tuin of het balkon op een comfortabele manier kunt overzien. Houd pen en papier (of onze handige scorelijst bij de hand en eventueel een vogelgids en verrekijker. Tel vervolgens gedurende een half uur de vogels die u in uw tuin ziet.
Kijk voor de telinstructies en het formulier via welke de resultaten online kunnen worden doorgegeven, op de site www.tuinvogeltelling.nl. U kunt op deze site ook terecht voor tips over hoe u de meest voorkomende tuinvogelsoorten het makkelijkst kun herkennen.
http://www.vogelbeschermi(...)ers/tuinvogeltelling
Hier in Engeland mag dat, dus in Nederland zal dat ook wel mogen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:45 schreef Cat22 het volgende:
Leuk! Mag je ze ook lokken met vogelzaad?
Het zal wel een beetje moeten denk ik haast, want heel de tuin ligt vol met sneeuw. Dus weinig vogeltjes anders ben ik bangquote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier in Engeland mag dat, dus in Nederland zal dat ook wel mogen.
ik zag op de site dat het zelf gestimuleerd werd, want meer vogeltjes dan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Het zal wel een beetje moeten denk ik haast, want heel de tuin ligt vol met sneeuw. Dus weinig vogeltjes anders ben ik bang
Ik heb niet gecheckt wat de regels in Nederland zijn, maar hier in Engeland tel je de maximum hoeveelheid vogels van dezelfde soort die je tegelijkertijd ziet. Dus 5x dezelfde merel telt gewoon als 1.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
ik zag op de site dat het zelf gestimuleerd werd, want meer vogeltjes dan.
Kan ik vijf keer dezelfde merel tellen.
Die sneeuw verandert de omstandigheden inderdaad aanzienlijk, maar het had ook positief kunnen werken: veel vogeltjes op het voederplankje. Ze moeten nu wel...quote:Op zondag 20 januari 2013 19:05 schreef tjoptjop het volgende:
Welgeteld 1 juveniele waterhoen
Niet zo vreemd gezien de sneeuw, heeft weinig zin om dit door te geven lijkt me.
Heb geen vogelhuisje/voederplankquote:Op zondag 20 januari 2013 19:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die sneeuw verandert de omstandigheden inderdaad aanzienlijk, maar het had ook positief kunnen werken: veel vogeltjes op het voederplankje. Ze moeten nu wel...
Ik heb er ook geen (woon op 2 hoog). Maar inderdaadquote:Op zondag 20 januari 2013 19:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Heb geen vogelhuisje/voederplank![]()
Misschien toch maar eens aanschaffen, mooi warm buffet voor een havik
Ik woon in een appartement op de begane grond en heb al ruim 2 maanden vetbolletjes hangen, in die tijd heb ik slechts één keer een pimpelmeesje gezien.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen (woon op 2 hoog). Maar inderdaad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |