abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122218169
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:41 schreef Bart-Willem het volgende:
Hmm ben ik niet de enige dus, enig idee wat de reden ervan is? Is de poen op bij de adverteerders ofzo? :X
ik denk het :(

rpm:
pi_122218788
¤ 888,88
Deze maand tot dusver

Beste maand ever, dus weet niet precies, wat er aan de hand is ;)
pi_122218831
¤ 870,17
Deze maand tot dusver

Het kan nog........ kom op :D
Facts don't care about your feelings
pi_122219790
Godverdegodver, je gaat me inhalen op de laatste dag, ik weet het nu al! :P

Tis helemaal naar de kak deze dagen haha.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:37:07 #280
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_122220136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 07:49 schreef Blester het volgende:

[..]

Laat ik nou gister ook voor die domeinnaam te hebben gekeken :')
Ik denk dat je daar best wat traffic op kan verwachten in de periode ervoor, maar voor de rest van het jaar weinig... en dan is nog de vraag of je daar voldoende inkomsten mee kan krijgen, wie weet! Maargoed, ik denk dat de persoon die 'm heeft geregistreerd, gewoon binnen één minuut al die aanvraag heeft gedaan, nadat het bekend is geworden.

www.koningsdag.nl bestaat al iets langer, dat is gewoon iets vooruit kijken en geluk hebben dat het nu al is en niet over 20 jaar.

Adsense inkomsten vallen hier ook tegen... deze maand nog maar 11 euro bij elkaar gesprokkeld (al is dat wel verdubbeld met het jaar er voor als ik kijk naar de wintermaanden)..
maar je moet het zo zien; je had ook helemaal niets kunnen krijgen. De domeinkosten voor site 2 zijn er in elk geval bijna uit. :+

Even over de belastingaangifte, inkomsten uit ander werk, de bedragen die je invult bij de belastingaangifte zijn toch altijd bruto bedragen? Hoe ga je dat met deze Adsense inkomsten eigenlijk doen?
pi_122220844
Bruto? Alle bedragen die je invult op je belastingaangifte zijn bruto :') je wilt immers weten wat je aan belasting moet betalen. Maar we hebben het hier niet over bruto/netto want dit heeft niets met loondienst te maken.

Je vult gewoon bij resultaat uit overige werkzaamheden je inkomsten van adsense in en je haalt daar wat kosten vanaf op basis van facturen (ja dus gewoon incl. btw).
pi_122223353
985.15 tot dusver deze maand

Ook hier de beste maand ooit, zowel kliks, bezoekers als cpc.
pi_122224090
Van dat soort bedragen kan ik alleen maar dromen. :P Wat voor sites hebben jullie wel niet? :D
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:08:34 #284
4259 JK
pi_122226939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Bruto? Alle bedragen die je invult op je belastingaangifte zijn bruto :') je wilt immers weten wat je aan belasting moet betalen. Maar we hebben het hier niet over bruto/netto want dit heeft niets met loondienst te maken.

Je vult gewoon bij resultaat uit overige werkzaamheden je inkomsten van adsense in en je haalt daar wat kosten vanaf op basis van facturen (ja dus gewoon incl. btw).
Ja het is geen loondienst idd. :) Dan komt het wel goed.

JDX, heb je je site al verkocht?

@Bart-Willem; werkt die donatieknop nog een beetje op je site? Of zijn het allemaal krenten?
pi_122228446
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:08 schreef JK het volgende:

[..]

@Bart-Willem; werkt die donatieknop nog een beetje op je site? Of zijn het allemaal krenten?
Hij vroeg om stats en urls en heb gezegd dat ik die wel wil geven, maar de site niet weg gaat voor minder dan 10k. Nu is het stil :)
pi_122229284
quote:

[..]

Heb nooit 1 donatie ontvangen. :') Tenminste: volgens mij.... Paypal zou een mail moeten sturen als je iets ontvangen hebt, maar nooit iets gehad. :X Het aantal clicks op de site valt sowieso tegen, terwijl de bezoekersaantallen weer best goed zijn (maar ik scoor ook redelijk tot goed op google, op de long tail sta ik vrijwel altijd op de eerste pagina en zelfs nog vrij hoog dan, in enkele gevallen op 1).

Over Adsense gesproken: soms heb je advertenties die je absoluut niet wil hebben, zoals die Open PDF Download-ads maar de maker ervan valt niet te traceren en kan je dus lastig vinden wie je moet blocken bij het Adsense control panel. :{
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:44:07 #287
4259 JK
pi_122233548
Tja mensen zijn wel snel in het meenemen van informatie, maar er voor bedanken, ho maar. Dat doen de meesten niet. Heb ook nog wel eens gedacht aan een donatieknop op een site, maar die gedachte maar laten varen.. ik doe het wel van de kliks.

Je kan toch in Adsense wel aangeven wat voor soort advertenties je ongeveer wilt hebben?
Ik heb alles open staan... maar meestal komt er wel wat relevants op te staan.

Ondertussen opzetje gemaakt voor het verfrissen van mijn eerste site... even een half uurtje, de rest komt binnenkort wel een keer. Kan ik meteen de nieuwe analytics code doorduwen, zat nog steeds de oude te gebruiken.
pi_122233745
Heb jij wel eens gedoneerd aan iemand dan??
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:54:02 #289
4259 JK
pi_122234285
Jazeker, heb wel eens een opkomend forum wat echt geld nodig had om uit te kunnen breiden gedoneerd. Inmiddels is het zo groot dat ze nu jaarlijkse abonnementen hebben, maar omdat ik met wat anderen een vrijwillige donatie hebben gedaan, zijn we eeuwig lid en hoeven we niet jaarlijks te betalen. ^O^ Via dat forum heb ik ook weer dagelijks bezoekers en indirect dus ook inkomsten (al zit ik jaarlijks maar op 150 euro ofzo). oO<

Maar willekeurige sites met donatieknoppen kom ik maar weinig tegen, maar als ik via een site een probleem op kan lossen wat anders niet was gelukt staat daar echt wel een donatie tegenover. Maar ik kom ze eigenlijk maar weinig tot helemaal niet tegen.
pi_122234555
Ik ben donateur van een klassiekervereniging, helaas zie je er weinig van terug en hangt men zelfs de copycat uit. :X :') Dat is trouwens iets waar ik me echt gruwelijk aan erger bij Nederlanders: enorm schraapvolk, maar je wil niet weten hoeveel ik al heb terug mogen lezen van m'n artikelen in tijdschriften etc (info die ik rechtstreeks van Volvo zelf heb en zelfs de eerste van ben), maar kennelijk is het voor 't schraapvolk hier belangrijker om te doen alsof ze het wiel zelf uitgevonden hebben. :')
pi_122234738
waarom zouden ze die informatie niet mogen gebruiken? :? en hoezo zou dat nou weer iets van nederlanders zijn..
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:09:48 #292
4259 JK
pi_122235350
Als je jouw teksten ergens anders terug ziet zonder bronvermelding, is dat toch niet echt leuk?
Dat is voor wat betreft de copycats. Ben jij uren aan het uitzoeken en teruglezen, doen zij even ctrl+c, ctrl+v en nog wat reclames er naast.. ;)
pi_122235690
hele artikelen niet nee... maar stukken informatie is toch doodnormaal, anders zou je pas het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn als je alle onderzoeken zelf opnieuw moest gaan uitvoeren.
  woensdag 30 januari 2013 @ 07:45:34 #294
340341 Blester
Membre très utile
pi_122244844
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:37 schreef JK het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar best wat traffic op kan verwachten in de periode ervoor, maar voor de rest van het jaar weinig... en dan is nog de vraag of je daar voldoende inkomsten mee kan krijgen, wie weet! Maargoed, ik denk dat de persoon die 'm heeft geregistreerd, gewoon binnen één minuut al die aanvraag heeft gedaan, nadat het bekend is geworden.

www.koningsdag.nl bestaat al iets langer, dat is gewoon iets vooruit kijken en geluk hebben dat het nu al is en niet over 20 jaar.

Adsense inkomsten vallen hier ook tegen... deze maand nog maar 11 euro bij elkaar gesprokkeld (al is dat wel verdubbeld met het jaar er voor als ik kijk naar de wintermaanden)..
maar je moet het zo zien; je had ook helemaal niets kunnen krijgen. De domeinkosten voor site 2 zijn er in elk geval bijna uit. :+

Even over de belastingaangifte, inkomsten uit ander werk, de bedragen die je invult bij de belastingaangifte zijn toch altijd bruto bedragen? Hoe ga je dat met deze Adsense inkomsten eigenlijk doen?
Als ik hem echt had willen hebben had ik hem wel kunnen registreren, maar het was meer eens om te kijken wat er nou allemaal nog vrij was daarvan :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 30 januari 2013 @ 07:47:31 #295
340341 Blester
Membre très utile
pi_122244868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:01 schreef Deeltjesversneller het volgende:
waarom zouden ze die informatie niet mogen gebruiken? :? en hoezo zou dat nou weer iets van nederlanders zijn..
Als ze teksten van jouw website willen publiceren dienen ze eerst contact te zoeken met de eigenaar, en die zal er dan vaak een geldbedrag voor willen ontvangen of een duidelijke bronvermelding.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:48:12 #296
131603 Afwazig
Serious business
pi_122247931
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:47 schreef Blester het volgende:

[..]

Als ze teksten van jouw website willen publiceren dienen ze eerst contact te zoeken met de eigenaar, en die zal er dan vaak een geldbedrag voor willen ontvangen of een duidelijke bronvermelding.
In de perfecte wereld gaat dat zo ja. In de praktijk kopieert iedereen er op los.
pi_122248735
quote:

Alsof we het over de duivel hebben: gisteren probeerde ik in te loggen bij Paypal, account slapend oid. Meteen weer in orde gemaakt en guess what: vandaag heb ik ineens een donatie ontvangen! :o
pi_122248964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:14 schreef Deeltjesversneller het volgende:
hele artikelen niet nee... maar stukken informatie is toch doodnormaal, anders zou je pas het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn als je alle onderzoeken zelf opnieuw moest gaan uitvoeren.
In sommige gevallen is een compleet gewoon door Google Translate gehaald en gepubliceerd, inclusief vertaalfouten. :')
pi_122249802
tm 13:00 0,45¤ per .nl domein bij transip dat is wel heel verleidelijk..
pi_122250287
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:09 schreef JK het volgende:
Als je jouw teksten ergens anders terug ziet zonder bronvermelding, is dat toch niet echt leuk?
Dat is voor wat betreft de copycats. Ben jij uren aan het uitzoeken en teruglezen, doen zij even ctrl+c, ctrl+v en nog wat reclames er naast.. ;)
Dat komt bij mijn sites ook redelijk vaak voor, volledige artikelen worden gewoon gekopieerd zonder aanpassing, soms zijn ze nog wel zo vriendelijk om een pingback te sturen maar toch.

Vraag me trouwens af of dit soort sites het wel goed doen, het is ook risicovol gezien ze vervolgd kunnen worden. Sommige nieuwssites als trouw zijn daar vrij actief in en de boetes zijn vaak minimaal enkele 100'en euros voor een gekopieerd artikel. Misschien een idee om dat later zelf ook maar eens te gaan doen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')