"Some users report..." is geen bron. Zulke berichten zijn letterlijk over elke telefoon in combinatie met elk OS te vinden. Als je batterijduur wilt vergelijken moet je het kwantificeren op een wetenschappelijke wijze (zoals Tweakers bijv. uitstekend doet). Sites als Tweakers zijn vrij van elk spoortje subjectiviteit die de test kan beïnvloeden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:41 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Zoals je hier ziet is dat dus ook met de Iphone 5 gebeurt:
http://appleinsider.com/a(...)-issues-with-ios-602
Wow wat een objectieve argumentatiequote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
En toch zijn hardwarematig gezien de iPad en iPhone de top van de markt.![]()
iPhone 5: onovertroffen accuduur, uitstekende camera, uitstekend scherm, uitstekende grafische prestaties, uitstekend OS.
iPad: idem.
Tweakers is al tijden niet meer objectief te noemen en dat is ook wel duidelijk te merken aan hoe de reviewer zijn gepruts probeert te verdedigen in de comments.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
"Some users report..." is geen bron. Zulke berichten zijn letterlijk over elke telefoon in combinatie met elk OS te vinden. Als je batterijduur wilt vergelijken moet je het kwantificeren op een wetenschappelijke wijze (zoals Tweakers bijv. uitstekend doet). Sites als Tweakers zijn vrij van elk spoortje subjectiviteit die de test kan beïnvloeden.
Beweer je dat de accutesten van Tweakers zijn gefingeerd?quote:Op zondag 20 januari 2013 18:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tweakers is al tijden niet meer objectief te noemen en dat is ook wel duidelijk te merken aan hoe de reviewer zijn gepruts probeert te verdedigen in de comments.
Ah ja, ga lekker reviews in twijfel trekken.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wow wat een objectieve argumentatie
En dan aankomen zetten met de bevooroordeelde tweakers test (de iphone 5 kreeg daar destijds meer kritiek dan de 920 maar kreeg toch meer sterren, maar goed Apple staat wel bekend om geen review expemplaren te willen leveren als de vorige review niet in goede aarde viel).
Gefingeerd niet maar dat de Tweakers reviews niet objectief zijn wel. Het kan niet zo zijn dat 2 toestellen met vergelijkbare kritiek 1 4 sterren krijgt en de andere 2,5. Als de reviewer dan later ook nog eens aangeeft in een reactie dat hij meer had verwacht van de tweede dan is het wel helemaal duidelijkquote:Op zondag 20 januari 2013 19:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Beweer je dat de accutesten van Tweakers zijn gefingeerd?
Heb je nu al objectieve argumenten gevonden fanboy?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ah ja, ga lekker reviews in twijfel trekken.Kom op hè.
Die benchmarks waar ik naar link zijn gewoon objectief. Ik kijk niet naar sterren of bewoordingen, puur de testjes. Tevens heb ik nog geen enkele keer naar een Apple site gelinkt.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heb je nu al objectieve argumenten gevonden fanboy?
Reviews die het verdienen in twijfel te worden getrokken, trek ik in twijfel, zeker als de rest van de review wereld tot hele andere conclussies komt.
Zelfs het kleinste beetje kritiek op Apple, waarvan ik al had aangegeven dat ze prima producten maken maar een beetje saai naar mjin mening, gaat bij jou al te ver en kom je niet verder dan "ja maar ze hebben het beste os en dat is objectief" en maak je je vervolgens helemaal belachelijk door te stellen dat Ms alleen kopieertHeb je daar trouwens ook nog "objectieve" argumentatie voor, wellicht van 1 of andere mac fan blogsite
Oh jij was niet de fanboy die tot 2x toe niet verder kwam dan "MS kopieert alleen maar" en dit blijkbaar ook nog als "objectieve" reacte ziet? Dan is het niet vreemd dat je niet heel erg serieus genomen word.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:28 schreef TC03 het volgende:
Tevens verwar je mij volgens mij met iemand anders want ik weet niet echt waar je het over hebt, je mag van mij best zeggen dat je de producten saai vindt hoor. Je bent volgens mij in de war.
Hij heeft aandelen Apple en staat dik op verlies, vind je het gek?quote:Op maandag 21 januari 2013 10:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh jij was niet de fanboy die tot 2x toe niet verder kwam dan "MS kopieert alleen maar" en dit blijkbaar ook nog als "objectieve" reacte ziet? Dan is het niet vreemd dat je niet heel erg serieus genomen word.
Hoezo kwam ik 'niet verder dan dat'? Ik kwam veel verder. Ik zei dat MS op tablet en smartphone gebied alleen maar kopieert. Let wel: tegenwoordige tijd, ik heb het niet over Windows Mobile. Voor de rest heb ik mijn argumentatie voorzien van vele bronnen en linkjes (geen enkele afkomstig van een Apple site, overigens) en zie ik bij jou zelden argumentatie. Dus ik snap niet echt wat je punt is.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh jij was niet de fanboy die tot 2x toe niet verder kwam dan "MS kopieert alleen maar" en dit blijkbaar ook nog als "objectieve" reacte ziet? Dan is het niet vreemd dat je niet heel erg serieus genomen word.
Vandaag zijn er geruchten verschenen over een aanstaande 'iPhone Plus', met 4,8" scherm. Ik denk dat dit op waarheid gebaseerd is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:18 schreef TC03 het volgende:
Een tweede bedreiging zijn de concurrenten, en dan met name de concurrenten met grotere schermen. Apple wil dat hun telefoons met één hand te bedienen zijn, en dat is inderdaad erg handig, maar de concurrentie komt met alsmaar grotere schermen en die verkopen zeer goed. Veel consumenten hebben dus liever een groot scherm dat ze met twee handen bedienen dan een 'klein' (4") scherm dat ze met één hand bedienen. Naar mijn mening heeft Apple hier een inschattingsfout gemaakt: consumenten vinden 'one-handed use' makkelijk, maar Apple lijkt hier meer waarde aan te hechten dan de consument.
Een toestel met een groter scherm brengt Apple echter in de problemen, de huidige iPhone 5 resolutie moet dan eigenlijk verdubbelen (anders moeten ontwikkelaars wéér al hun apps aanpassen). En wat blijkt, er zijn aanwijzingen dat Apple bezig is met 'super retina', het gaat hier dus om GUI-elementen met een twee keer zo hoge DPI als de huidige iPhone. Dit is wat mij betreft het bewijs dat Apple aan het werken is aan iOS-device met een schermgrootte tussen de 4" en 5". Gezien het succes van Samsung met de Note en SGS3 weet ik zeker dat zo'n "iPhone XL" zeer goed gaat verkopen. Een bijkomend voordeel: sommige analisten denken dat zo'n grote iPhone goedkoper zal zijn! Dit omdat er dan meer ruimte is in de behuizing, er kan een grotere accu in, componenten hoeven zodoende minder zuinig en klein te zijn, en dus kunnen de kosten omlaag. Dit is echter een ruwe schatting van mijn kant, het zou ook simpelweg onwaar kunnen zijn.
Is algemeen bekend dat Steve Jobs een groot fan was van het design van Braun.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hier kijk hoe Apple het Duitse merk Braun heeft gekopieerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pardon, " beste os is geen argumentatie maar een persoonlijke mening, beste scherm idem.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo kwam ik 'niet verder dan dat'? Ik kwam veel verder. Ik zei dat MS op tablet en smartphone gebied alleen maar kopieert. Let wel: tegenwoordige tijd, ik heb het niet over Windows Mobile. Voor de rest heb ik mijn argumentatie voorzien van vele bronnen en linkjes (geen enkele afkomstig van een Apple site, overigens) en zie ik bij jou zelden argumentatie. Dus ik snap niet echt wat je punt is.
Apple kopieert alleen maar.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is algemeen bekend dat Steve Jobs een groot fan was van het design van Braun.
Dus ze voelen de hete adem in hun nek van sommige andere fabrikanten dat ze ook maar aan het kopieren slaan van goed verkopende afmetingen.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef TC03 het volgende:
Overigens:
[..]
Vandaag zijn er geruchten verschenen over een aanstaande 'iPhone Plus', met 4,8" scherm. Ik denk dat dit op waarheid gebaseerd is.
Maar dan wel zelf iedereen aanklagenquote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is algemeen bekend dat Steve Jobs een groot fan was van het design van Braun.
Zou wel apart zijn, want er wordt iedere keer keihard beweerd dat een groter scherm kut is, zowel door apple zelf als door de fanboys.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef TC03 het volgende:
Overigens:
[..]
Vandaag zijn er geruchten verschenen over een aanstaande 'iPhone Plus', met 4,8" scherm. Ik denk dat dit op waarheid gebaseerd is.
Een Apple fansitequote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef TC03 het volgende:
Overigens:
[..]
Beste OS is inderdaad een mening (nooit iets anders beweerd), het beste scherm niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Pardon, " beste os is geen argumentatie maar een persoonlijke mening, beste scherm idem.
Wie vernieuwt er dan wel? Noem eens iets.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mijn punt was en is dat Apple weinig vernieuwt, voor de ipod waren er al mp3 spelers met hdd en zelfs met flash, voor de iphone waren er al smartphones (met afgeronde hoeken) met capacitief toucscreen, voor de ipad waren er ook al tablets (zelfs die op de ipad leken).
Dat klopt. Maar het gaat niet om de 'technieken', het gaat erom hoe je die samenvoegt, dat is wat een product maakt. Simpelweg stellen dat een product 'gebaseerd is op bestaande technieken' is een denigrerende uitspraak, alsof het niks voorstelt en ze er geen moeite voor hebben gedaan. Elk product ter wereld is gebaseerd op bestaande technieken. Ten tweede is de combinatie van hardware en software zeer belangrijk, en er zijn maar weinig bedrijven die dat begrijpen (eigenlijk niemand, want zowel qua smartphone als tablet was Apple de eerste met een bruikbare interface die met de vingers bediend kan worden).quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat Apple goed gedaan heeft is een nieuwe markt creeren met bestaande technieken.
Ik geef toe dat WP8 zich onderscheidt, maar stellen dat MS wel innoveert en Apple niet is natuurlijk de omgekeerde wereld. MS heeft in de tabletmarkt en smartphonemarkt iets van 1% marktaandeel en kwam bovendien later dan Apple.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
dat jij niet snapt wat mijn punt is was wel duidelijk aangezien je zelf ook maar weinig van de techniek begrijpt, nu stel je ook weer dat MS kopieert maar als er 1 mobiel OS is wat zich op het moment duidelijk onderscheid van Android en IOS is het WP8 wel. Of je het nu prettig werken vind of niet WP8 heeft duidelijk een hele andere kijk op hoe mobiel te werken.
Apple levert zo'n beetje elk apparaat in meerdere formaten, behalve de iPhone. Is gewoon een kwestie van tijd. Tevens gaf ik in mijn post (als je die helemaal leest) aan dat ik van mening ben dat Apple een inschattingsfout heeft gemaakt door kleine schermen heilig te verklaren.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zou wel apart zijn, want er wordt iedere keer keihard beweerd dat een groter scherm kut is, zowel door apple zelf als door de fanboys.
Een Apple fansite inderdaad, die hebben vaak nieuws over Apple. Lijkt me vrij logisch. Klaag me aan als je er niet tegen kan.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een Apple fansite, en je bent er toch hopelijk van op de hoogte dat retina een LG techniek is en dat het eigenlijk pure marketing is?
En nu moet het opeens wel groter met de iphone? Of geld daar dezelfde argumentatie voor als bij de introductie van de ipad mini? Toen deze er nog niet was waren kleine tablets overbodig en zodra de mini uitkwam had Apple weer een geweldige uitvinding gedaan volgens de Apple fanboys (dat jobs rondjes blijft draaien in zijn graf doet er niet veel meer toe)
Die linkjes heb ik bekeken en ja er zijn ook reviews die de lumnia hier hoger op laten scoren (cnet, phonearena bijvoorbeeld) (of zelfs de S3). En die tweakers review kan ik niet heel erg serieus nemen (dat doen de users op tweakers ook niet echt).quote:Op maandag 21 januari 2013 11:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Beste OS is inderdaad een mening (nooit iets anders beweerd), het beste scherm niet.
De iPhone is namelijk superieur qua: helderheid, zwartweergave, contrast en kleurweergave. Die vier dingen zijn allemaal meetbaar en dus is het geen mening. Heb je de linkjes die ik gaf wel bekeken?
Als het op patenten aankomt IBM maar ook MS scoort daar vrij hoog.quote:Wie vernieuwt er dan wel? Noem eens iets.
Als je een idiote patentoorlog gaat voeren dan gaat het zeker wel om de technieken. Gelukkig dat Apple steeds vaker de deksel op de neus krijgt.quote:Dat klopt. Maar het gaat niet om de 'technieken', het gaat erom hoe je die samenvoegt, dat is wat een product maakt. Simpelweg stellen dat een product 'gebaseerd is op bestaande technieken' is een denigrerende uitspraak, alsof het niks voorstelt en ze er geen moeite voor hebben gedaan. Elk product ter wereld is gebaseerd op bestaande technieken. Ten tweede is de combinatie van hardware en software zeer belangrijk, en er zijn maar weinig bedrijven die dat begrijpen (eigenlijk niemand, want zowel qua smartphone als tablet was Apple de eerste met een bruikbare interface die met de vingers bediend kan worden).
Nogmaals MS had al een tablet toen Apple net bezig was met het kopieren van de koreaanse mp3 spelers. Ook windows mobile (wat toch echt als smartphone os bekend staat) was er al ruim voor ios.quote:Ik geef toe dat WP8 zich onderscheidt, maar stellen dat MS wel innoveert en Apple niet is natuurlijk de omgekeerde wereld. MS heeft in de tabletmarkt en smartphonemarkt iets van 1% marktaandeel en kwam bovendien later dan Apple.
Dan kijken ze toch naar Sony?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:11 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Braun heeft niks van 40 inch dus ze kunnen het niet kopieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |