Het is wel interessant om te zien hoe het stempel wordt geplakt dat iedereen in 'Holland' opeens een elfstedentocht verwacht na een nachtje vorst. Ook 'hier' in holland zijn de meeste mensen niet stom. Het is gewoon leuk voor het mediaspel en voor identiteitsbepaling van friezen zelf om zulke tegenstellingen te creëren, die er in de praktijk helemaal niet zijn. Dat is slechts een soort media of folkloristische werkelijkheid.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:43 schreef Jelleeee het volgende:
Omdat de Hollanders bij de eerste nacht dat het vriest gelijk in een 'elfstedenmood' komen. Wij (Friezen) bekijken het echter nuchter en blijven rustig, omdat we weten dat er meer moet gebeuren. Oja, we vinden die elfstedenkoorts van die Hollanders ook ontzettend irritant. Ook dit jaar was dat weer te zien in mijn dorp.Iedereen met wie je praatte, had het erover. Was wel grappig.
Dit dus. Verder wel vrij ironisch dat Friezen in dit topic en elders bijna over elkaar struikelen om als eerste te schreeuwen en tieren dat zij nuchter zijn en "Hollanders" nietquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:17 schreef thettes het volgende:
[..]
Het is wel interessant om te zien hoe het stempel wordt geplakt dat iedereen in 'Holland' opeens een elfstedentocht verwacht na een nachtje vorst. Ook 'hier' in holland zijn de meeste mensen niet stom. Het is gewoon leuk voor het mediaspel en voor identiteitsbepaling van friezen zelf om zulke tegenstellingen te creëren, die er in de praktijk helemaal niet zijn. Dat is slechts een soort media of folkloristische werkelijkheid.
Sterker nog, ik denk dat een groot deel van Holland wel andere dingen aan hun hoofd hebben na een nachtje vorst.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:17 schreef thettes het volgende:
[..]
Het is wel interessant om te zien hoe het stempel wordt geplakt dat iedereen in 'Holland' opeens een elfstedentocht verwacht na een nachtje vorst. Ook 'hier' in holland zijn de meeste mensen niet stom. Het is gewoon leuk voor het mediaspel en voor identiteitsbepaling van friezen zelf om zulke tegenstellingen te creëren, die er in de praktijk helemaal niet zijn. Dat is slechts een soort media of folkloristische werkelijkheid.
Ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb zelf voor mijn werk veel contact met mensen uit de rest van Nederland (ja ik kom uit Friesland). Ik bezorg de eigen gemaakte producten bij mensen thuis.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:41 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dit dus. Ik gun die Friezen wel hun elfstedentocht, maar ga niet doen alsof heel Nederland in de ban ervan is. Behalve diverse media, hoor ik er niemand over praten.
Waarschijnlijk omdat ze wisten dat je uit Friesland kwam en graag geïnteresseerd over wilden komen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:25 schreef Happy_postcrossing het volgende:
[..]
Ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb zelf voor mijn werk veel contact met mensen uit de rest van Nederland (ja ik kom uit Friesland). Ik bezorg de eigen gemaakte producten bij mensen thuis.
Mensen die ik totaal niet ken, maar mensen die wel weten dat ik in Friesland woon (aangezien ze hebben bekeken of het te doen was om het artikel zelf op te halen, of dat bezorging beter uitkomt).
Vorig jaar in 2012 was het echt belachelijk, in de periode dat het vroor, werkelijk bij 9 op de 10 personen waar ik het artikel kwam afleveren werd de Elfstedentocht binnen de eerste minuut van de 5 minuten dat ik aanwezig ben ter sprake gebracht.
De sloot in Balk (plaats in Friesland) lag nog gewoon open!
Dus het is absoluut niet alleen de media
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:29 schreef SpecialK het volgende:
Nederlander: goh het kan wel eens gaan sneeuwen morgen.
Andere nederlanders: KIJK ALLLL DIE NEDERLANDERS EENS IN PANIEK RAKEN OE RUSTIGGG IK HAAL DE HONDENFLUISTERAAR ER BIJ DOE NORMAAL!!!! AHH DE TREIENEN GAAN STUK HOU ME VAST!!!
Nederlander: Hey, zou wel eens door kunnen gaan dit jaar. Die elfsteden tocht. Dat zou best aardig...
Fries: NEEM GODDOMM MIJ ENS AS VOORBEELD IK BEN VEEL RUSTIGER DAN JIJ DOE NORMAAL IK BEN RELAXED JIJ FLIPT EM HELEMAAL DE FAKKING PAN UIT COCKSUCKERMATHAFUACKAKA!GY!&^T!YU!&*Y@(RTY@(^ AARGGG NUCHTER FRIESLAND BOPPE KANKERLIJERS!!!!!!!!!!!!!!!
Typisch.
domme kutfriesquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:58 schreef CoExist het volgende:
Ti's toch ook belachelijk dat bij 3 dagen vorst je stukje cultureel erfgoed elk jaar word afgepakt door Unox, Chocomel, SBS Shownieuws en Hollanders die 3 hoog achter in de Jordaan wonen?
Enne, eerlijk is eerlijk, Friezen zijn toch ook gewoon de betere mensen van Nederland.
Oant sjen,
CoeXisT
Leeuwarden, Fryslân, The Netherlands, Earth, The Universe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |