Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Ik ken de Friezen als rustige nuchtere mensen die niet zo snel in paniek raken. Harde werkers, aanpakkers en zeuren ook niet snel. Dat zijn allemaal goede eigenschappen die ik bij veel ''Hollanders'' mis. Ik ben zelf zeker geen Fries maar qua karakter zou ik er één kunnen zijn. Veel ''Hollanders'' raken meteen in de stress als het een nacht gevroren heeft. Na 2 nachten vorst slaat meteen de e-koorts toe. Ik snap wel dat de Friezen zich daar aan irriteren. Blij toch normaal doen, je merkt vanzelf wel wanneer it oan git.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:10 schreef Innisdemon het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat Fryslân het hele jaar de tering kan krijgen van 'die hollanders' totdat er kans op een Elfstedentocht is.
We hebben het hier over Friesen, niet over Friezenquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:14 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
[..]
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Ik ken de Friezen als rustige nuchtere mensen die niet zo snel in paniek raken. Harde werkers, aanpakkers en zeuren ook niet snel. Dat zijn allemaal goede eigenschappen die ik bij veel ''Hollanders'' mis. Ik ben zelf zeker geen Fries maar qua karakter zou ik er één kunnen zijn. Veel ''Hollanders'' raken meteen in de stress als het een nacht gevroren heeft. Na 2 nachten vorst slaat meteen de e-koorts toe. Ik snap wel dat de Friezen zich daar aan irriteren. Blij toch normaal doen, je merkt vanzelf wel wanneer it oan git.
Het aidsquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:18 schreef HighVolume het volgende:
Friesland.....Het Aids van Nederland.
Friesland, Gelderlandquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:18 schreef HighVolume het volgende:
Haten op Gelderland.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Friesland, Gelderland, Drenthe, Brabant, Limburg...we hebben behoorlijk wat aids ja.
Hoe kan je nu aids krijgen in de frisse lucht.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Friesland, Gelderland, Drenthe, Brabant, Limburg...we hebben behoorlijk wat aids ja.
Aidsquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:18 schreef HighVolume het volgende:
Als ik een Fries op de radio hoor is het vaak 'jullie Hollanders' als ze de rest van Nederland bedoelen. Daarom de aanhalingstekens.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:46 schreef Anyanka het volgende:
Altijd die Friezen die klagen over het Elfsteden-enthousiasme van "Hollanders" (tussen aanhalingstekens, want welke groep wordt er nou bedoeld? Volgens mij zo'n beetje randstedelingen). Je reinste projectie!
Friezen zijn net zo nuchter als Brabanders gezellig zijn. Niet opvallend dus.
Als je aan een Fries vraagt of ze daar bijvoorbeeld ook Limburgers mee bedoelen, is dat meestal niet het geval. De prototype "Hollander" is een arrogante randstedelijke windbuil die weinig respect voor de nuchtere, bescheiden Friezen heeft.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als ik een Fries op de radio hoor is het vaak 'jullie Hollanders' als ze de rest van Nederland bedoelen. Daarom de aanhalingstekens.
Oja, typo in de tt, ik zie het nu pas. Kan iemand deze verbeteren?
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:12 schreef Casos het volgende:
Het zijn vooral de media, niet zozeer de Hollanders.
Waar heb je nou precies en hekel aan?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:12 schreef Grumpey het volgende:
Heb altijd een hekel aan die stereotypering van die rotfriezen uit de provincie elk jaar, waarom zeggen jullie niet gewoon nederlanders ipv hollanders!
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:12 schreef Casos het volgende:
Het zijn vooral de media, niet zozeer de Hollanders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |