abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_355326
http://www.actieisreactie.cjb.net

Brandstofprijzen absurd hoog:
‘Een volle tank is bijna decadent’

Van onze verslaggever – Uit protest tegen de alsmaar stijgende brandstofprijzen is inmiddels een spontane actie op het internet ontstaan van verontruste burgers waarin via e-mails wordt opgeroepen tot een zogenaamde protestactie.

Het motto van de actie is: ‘Actie = Reactie’. De organisatoren roepen de Nederlandse burger op tot een landelijke protestactie en vragen hen om op vrijdag 5 oktober tijdens de ochtendspits tussen 8.15 uur en 8.30 uur de motor stil te zetten. Als een olievlek verspreiden dergelijke oproepen zich over het land. ‘Wij zijn van mening dat de overheid te weinig doet om de burgers te ontlasten van de hoge brandstofprijzen. Natuurlijk weten wij dat de hoge olieprijs voor een belangrijk deel debet is aan de huidige prijzen, maar in het verleden zijn de accijnzen op brandstof meermalen verhoogd om een financieringstekort in Nederland te voorkomen. Op dit moment hoeft het kabinet zich daar geen zorgen meer over te maken. Maar de burger daarentegen betaalt ten opzichte van januari 1999 ongeveer 25% meer aan brandstof! Wij begrijpen dit niet meer, en vandaar deze actie’, aldus een van de organisatoren achter de landelijke protestactie, die verder anoniem wenst te blijven.

Particulier
De transportsector heeft op dit moment al meer successen geboekt. Het kabinet is in onderhandeling met Transport en Logistiek Nederland om een inventarisatie te maken van de mogelijkheden rond een compensatieregeling. Het actie comité ‘Actie = Reactie’ probeert zich in te spannen voor de particulier. ‘ Wij willen graag dat de overheid ook de burgers serieus neemt. Maar ja, wat kun je als burger nu doen? In je eentje niets, maar wij hebben wel een idee. Het gaat om een zogenaamde ‘wilde actie’. Er is niets rationeels aan ons plan. We hebben het wel een beetje professioneel aangepakt met website enzo - http://www.actieisreactie.cjb.net [red.] – We hopen dat wij met dit initiatief een beter klimaat kunnen scheppen om de onderhandelingen die de ANWB nu voert met de regering over afschaffing van de wegenbelasting ter compensatie van de hoge brandstofprijzen, positief te beïnvloeden. Ik bedoel je tank volgooien is nu toch al bijna decadent? Wie kan het nu nog allemaal betalen?’

  vrijdag 22 september 2000 @ 19:50:30 #2
2835 Sweetheart
Still beating on..
pi_355546
quote:
Op 22 september 2000 17:25 schreef actie-comite het volgende:
De organisatoren roepen de Nederlandse burger op tot een landelijke protestactie en vragen hen om op vrijdag 5 oktober
Donderdag 5 oktober óf vrijdag 6 oktober ? !
quote:
tijdens de ochtendspits tussen 8.15 uur en 8.30 uur de motor stil te zetten.
Rond die tijd staat het merendeel toch in de file, dus wat is het nut ?
quote:
... maar in het verleden zijn de accijnzen op brandstof meermalen verhoogd om een financieringstekort in Nederland te voorkomen. Op dit moment hoeft het kabinet zich daar geen zorgen meer over te maken...
Helaas is het bij de regering waarschijnlijk net als bij ons. Hoe meer geld je binnenkrijgt hoe meer je uit gaat geven.
quote:
Het actie comité ‘Actie = Reactie’ probeert zich in te spannen voor de particulier. ‘ Wij willen graag dat de overheid ook de burgers serieus neemt. Maar ja, wat kun je als burger nu doen? In je eentje niets, maar wij hebben wel een idee. Het gaat om een zogenaamde ‘wilde actie’. Er is niets rationeels aan ons plan. We hebben het wel een beetje professioneel aangepakt met website enzo [red.] – We hopen dat wij met dit initiatief een beter klimaat kunnen scheppen om de onderhandelingen die de ANWB nu voert met de regering over afschaffing van de wegenbelasting ter compensatie van de hoge brandstofprijzen, positief te beïnvloeden. Ik bedoel je tank volgooien is nu toch al bijna decadent? Wie kan het nu nog allemaal betalen?’
Ik ben ook niet blij met de hoge brandstofprijzen, maar ik denk niet dat deze actie enig effect sorteert.

[Dit bericht is gewijzigd door Sweetheart op 22-09-2000 19:51]

We never listen. . .when we are eager to speak. . .
  zaterdag 23 september 2000 @ 01:18:42 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_356135
Je zou ook een keer kunnen gaan fietsen met je luie reet...

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_356558
quote:
Op 23 september 2000 01:18 schreef Verbal het volgende:
Je zou ook een keer kunnen gaan fietsen met je luie reet...

V


Gewoon idd gaan fietsen, gaat je hart ook weer een tijdje mee.....
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_357597
* Xamira fietst vrijwel altijd
1. Het is gezond
2. Beter voor het milieu
3. Beter voor mijn beursje


Iedereen reageerde al vrij heftig tegen slechts 1 autoloze zondag.
Je kunt al op je vingers natellen hoe men deze actie zal steunen op een tijdstip dat juist iedereen naar huis wil.

[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 23-09-2000 23:42]

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  zaterdag 23 september 2000 @ 23:45:06 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_357607
Lang leven de Fiets!
Lang leven de OV-Jaartkaart!
Langleven Connexxion en de NS
  zondag 24 september 2000 @ 00:01:15 #7
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_357667
En dan wat? Accijnsverlaging? We zitten momenteel in een hoogconjunctuur, dus is remming van de bestedingen wel op z'n plaats (accijns op brandstof zijn daar een uitstekend middel voor, omdat de kosten ervan bijna overal in terugkomen), en de schatkist moet meer dan ooit gespekt worden (ooit van vergrijzing, AOW, zorgsector en staatschuld gehoord?)

Laat die benzineprijs maar zo. Omdat de OPEC prijzen verhoogt hoeft de overheid toch niet in te gaan leveren?

Bovendien mag de OPEC nu ook wel eens wat gaan verdienen. Toen zo'n vaatje olie nog 10 dollar kostte kregen ze toch ook geen subsidie van het rijke westen?

Het gezeik van de transportsector is ook overdreven. Bij slechte bedrijven is dit de druppel die de emmer van onbekwaam management deed overlopen. Een goed transportbedrijf zoals Frans Maas maakt gewoon nog steeds winst, hoge benzineprijzen of niet.

edit: heb deze post ook op het actie-is-reactie forum geplaatst, eens zien wat voor reacties te komen. Ik weet het, 't is crossposting, maar omdat de fora duidelijk anders zijn lijkt het me wel de moeite waard.

[Dit bericht is gewijzigd door MacBeth op 24-09-2000 00:10]

Down[br]Under
  zondag 24 september 2000 @ 11:33:06 #8
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_358203
quote:
Op 24 september 2000 00:01 schreef MacBeth het volgende:
En dan wat? Accijnsverlaging? We zitten momenteel in een hoogconjunctuur, dus is remming van de bestedingen wel op z'n plaats (accijns op brandstof zijn daar een uitstekend middel voor, omdat de kosten ervan bijna overal in terugkomen), en de schatkist moet meer dan ooit gespekt worden (ooit van vergrijzing, AOW, zorgsector en staatschuld gehoord?)

Laat die benzineprijs maar zo. Omdat de OPEC prijzen verhoogt hoeft de overheid toch niet in te gaan leveren?

Bovendien mag de OPEC nu ook wel eens wat gaan verdienen. Toen zo'n vaatje olie nog 10 dollar kostte kregen ze toch ook geen subsidie van het rijke westen?

Het gezeik van de transportsector is ook overdreven. Bij slechte bedrijven is dit de druppel die de emmer van onbekwaam management deed overlopen. Een goed transportbedrijf zoals Frans Maas maakt gewoon nog steeds winst, hoge benzineprijzen of niet.


Ik ben het helemaal met je eens. Ik schreef in het andere topic hierover dit:

Ik weet niet of het een taak is van de overheid om een milieuvriendelijke motor te ontwerpen. Iig wel om de ontwikkeling ervan te stimuleren. En hoge brandstofprijzen zijn daar perfect voor. Dus dat is de overheid wel te verwijten ja, niet veel eerder voor een hoge brandstofprijs zorgen d.m.v. accijnzen. Nu is het tenslotte de markt die voor de hoge prijs zorgt. In die zin is het huidige regeringsbeleid dus nog steeds nalatig, er moeten dus hogere accijnzen op brandstof komen. En zeker geen compensatiemaatregelen voor marginale bedrijfstakken en nalatige bewindvoerders van transportbedrijven.

quote:
edit: heb deze post ook op het actie-is-reactie forum geplaatst, eens zien wat voor reacties te komen. Ik weet het, 't is crossposting, maar omdat de fora duidelijk anders zijn lijkt het me wel de moeite waard.
Wat is het actie-is-reactie forum?
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  maandag 25 september 2000 @ 10:00:25 #9
4316 Arnof
Socioofzo.......
pi_359299
Hoe stom ben je als je zo'n actie gaat voeren?

Om de regering duidelijk te maken dat we het niet eens zijn met de huidige hoge acijnzen gaan we in de file onze motoren uitzetten.

Gevolg -> na 15 min stilstaan nog langere files, dus daarna nog meer optrekken en afremmen dus meer benzineverbruik.

Uiteindelijk ben je dus te laat op je werk door een actie die juist het tegendeel heeft bewerkstelligd dan wat je voor ogen had.

Geweldig. Is deze actie door de Shell verzonnen ofzo?

Laat ik dus enkele slimme opties bieden:
* Per huishouden 1 auto. Voor de tweede auto aan te schaffen moet aannemelijk gemaakt worden dat je hem écht nodig hebt en dan nog moet je 50% meer wegenbelasting betalen. Scheelt 20% idioot autogebruik (zoals met auto naar een brievenbus rijden)
* Een landelijke fietsdag houden
* Autovrije week houden (dat voel je in het benzinegebruik)
* Mensen belonen die geen auto gebruiken
* Mensen die minder dan 5000 km per jaar rijden belonen

Probeer het hier eens mee actie=reactie. Zo dring je autogebruik en dus benzinegebruik en dus benzineprijzen terug. En als added bonus zijn we misschien ook van wat files af op deze manier.

* Arnof zal maar niet beginnen over het feit dat je eigenlijk gewoon het autogebruik terug zou moeten dringen en de benzineprijzen niet hoog genoeg kunnen zijn.

Don't speak unless you can improve the silence. -Hunter
  maandag 25 september 2000 @ 10:22:27 #10
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_359312
Nou, het heeft duidelijk geen zin om een Fok!-Meet&Greet tijdens de actie te organiseren!

Dat verandert alles
pi_359317
Tuurlijk is fietsen wel beter voor je enzo, ik fiets ook altijd. Maar ik heb liever wel de keuze of ik met de auto dan wel de fiets ga.
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 25 september 2000 @ 10:39:08 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_359325
quote:
Op 25 september 2000 10:28 schreef Manono het volgende:
Tuurlijk is fietsen wel beter voor je enzo, ik fiets ook altijd. Maar ik heb liever wel de keuze of ik met de auto dan wel de fiets ga.
Maar die keuze heb je toch ook, lieve Manono?

Voor het een betaal je alleen veel meer...

Maar al die acties en dat gemopper zijn allemaal leuk en aardig, maar het zal allemaal nog veel erger worden: over een jaar of 50/60 zijn de fossiele brandstoffen opperdepop. Dus ik verwacht dat er over een jaar of 10 wel een gulden of 5 zal moeten worden betaald voor een liter benzine, als het niet meer is...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 25 september 2000 @ 13:57:01 #13
4316 Arnof
Socioofzo.......
pi_359577
quote:
Op 25 september 2000 10:39 schreef Verbal het volgende:
Maar al die acties en dat gemopper zijn allemaal leuk en aardig, maar het zal allemaal nog veel erger worden: over een jaar of 50/60 zijn de fossiele brandstoffen opperdepop. Dus ik verwacht dat er over een jaar of 10 wel een gulden of 5 zal moeten worden betaald voor een liter benzine, als het niet meer is...
In een vertrouwelijke nota aan de tweede kamer staat dat rond 2003 (pin me niet vast op die datum, kan een jaartje of wat schelen) een liter benzine 5 piek moet gaan opbrengen. Da's dus sneller dan je denkt.

Enne over de fossiele voorraden. We hebben nog voor:
- 29 jaar olie (conventioneel)
- 90 jaar aardgas (idem)
- 200 jaar steenkool
- 1000+ jaar hydraatgas
Olie is dus binnenkort op. Fossiele brandstoffen in het algemeen zijn vrijwel onuitputtelijk.

Voor meer info zie:
De Hubbertpeak. Campbell en Laherre zijn de grote namen hier.

Don't speak unless you can improve the silence. -Hunter
pi_359773
Ik zie het al, zoals vele nederlanders zitten er hier ook veel mensen die het ook geen RUK kan schelen hoeveel ze moeten gaan betalen voor de benzine. "Ach, maak het maar duurder, IK zij zelf toch niet zo veel ..."
"Waarom pak je dan niet gewoon de fiets ?"

Actie voeren haalt niets uit in NL, de mensen denken TE veel aan zich zelf.

Maarruh,
Waarom gaan jullie zelf niet met een roeiboot naar de states ? Is toch veel goedkoper dan met een cruise ?
Offuh, wat dacht je van een ballonvaartje ? Die vliegreizen worden veel te duur toch ?
En wat maakt die dubbele reistijd nu uit ?

Verzin eens wat origineels zeg ...
*GAAP*

Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
  maandag 25 september 2000 @ 15:24:31 #15
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_359815
quote:
Verzin eens wat origineels zeg ...
*GAAP*
Lameraden... actievoeren is origineel?

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_359863
Ach, ik rij zelf ook auto en ik vind zelf ook dat de brandstofprijzen op het moment erg hoog zijn, maar aan de andere kant... het maakt ons ook bewust van het feit dat we zo afhankelijk zijn van de auto. Want zoals eerder gezegd: over een paar decennia is het toch echt gebeurd hoor. Voor die tijd gaan we denk ik nog veel gekkere prijzen betalen voor een litertje olie, ik denk dat 5 gulden dan nog een redelijk voordelige aanbieding is!

Ik zag op het journaal, toen de blokkades in Frankrijk net bezig waren, wel wat leuks. De voice over meldde: 'Mensen, die normaal gesproken met de auto naar het werk gaan, moesten noodgedwongen lopend naar hun werk'. Wel grappig dat het dan opeens WEL kan.

Maar kennelijk mag je in dit geval het alleen maar met de massa meelopen en geen andere mening hebben, toch jammer.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_359955
quote:
Op 25 september 2000 15:24 schreef Verbal het volgende:
Lameraden... actievoeren is origineel?

V


Nee, fietsen wel ?
Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
  maandag 25 september 2000 @ 16:38:30 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_360028
quote:
Op 25 september 2000 16:12 schreef §erum het volgende:
Nee, fietsen wel ?
Nee, maar ik blaat niet over originaliteit...
Fietsen is een mogelijke oplossing, actievoeren niet.

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_360576
Actie voeren is inderdaad geen oplossing, maar fietsen slaat al helemaal nergens op.
Denk eens na, de fiets kan de auto toch niet vervangen ... of denk jij van wel ?
Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
  maandag 25 september 2000 @ 23:00:34 #20
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_360784
quote:
Op 25 september 2000 21:32 schreef §erum het volgende:
Denk eens na, de fiets kan de auto toch niet vervangen ... of denk jij van wel ?
Ik denk dat een heleboel mensen die nu de auto pakken vaak best op de fiets zouden kunnen, ja.
Van het overgebleven deel zou een heel behoorlijk aantal mensen kunnen carpoolen, ja.

Dat doen ze niet, nee. Ze blaten liever over brandstofkosten die de meerderheid zou kunnen halveren door een van bovengenoemde oplossingen...

Maar voer gerust actie...

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_360946
De brandstofprijs bestaat in de hoofdzaak uit 2 delen: de olieprijs en de accijns.

De recente verhogingen komen voort uit de hogere olieprijs.
Deze olieprijs is gestegen door een hogere vraag. (basiseconomie: prijs wordt bepaald door vraag en aanbod)
De olieproductie opvoeren (het aanbod vergroten) is nauwelijks mogelijk omdat alleen Saoudi Arabie nog ruimte daarvoor heeft en alle raffinaderijen al op maximale capaciteit draaien. De prijs van olie kan dus voorlopig niet zakken.

Als de accijnzen verlaagd worden neemt de vraag weer iets toe, waardoor de oliepris weer stijgt waardoor de brandstof uiteindelijk weer even duur is. Het verschil is alleen dat er verhoudingsgewijs minder geld naar de Nederlandse staatskas gaat en meer naar die van de olieproducerende landen.

Accijnsverlaging heeft derhalve geen enkele zin.

[Dit bericht is gewijzigd door rosebud op 26-09-2000 00:09]

pi_360979
Venezuela zou ook, naast Saudi Arabie, de productie kunnen verhogen, maar afdoende is het niet. Er kan veel meer olie geproduceerd worden, maar alleen na investeringen in de aardolieindustie in de OPEC landen.
Iran en Irak hebben recentelijk nog enorme olievelden ontdekt, maar nog geen geld om die te exploiteren.

Dus idd, de olieprijs zal voorlopig nog wel hoog blijven, protesten of niet. Als je ergens tegen wilt protesteren (niet dat het zin heeft) voor de hoge olieprijs van dit moment, kun je beter de oliemaatschapijen uitkiezen. Door hun slechte vooruitziende blik en te geringe investeringen kan er nu simpelweg niet meer olie geproduceerd worden. Ze zijn gewoon veel te laat met hun investeringen.

En ik ben het met Verbal eens, neem eens dus fiets of bus of trein of zo. Al die mensen die in het weekend met de auto naar de stad gaan om ff te shoppen, die paar km kan je ook makkelijk fietsen. En zo zijn er 1001 voorbeelden waarbij je makkelijk de auto kunt laten staan en je op een andere manier verplaatsen.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 26 september 2000 @ 00:24:56 #23
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_361011
quote:
Op 26 september 2000 00:05 schreef rosebud het volgende:
De olieproductie opvoeren (het aanbod vergroten) is nauwelijks mogelijk omdat alleen Saoudi Arabie nog ruimte daarvoor heeft en alle raffinaderijen al op maximale capaciteit draaien. De prijs van olie kan dus voorlopig niet zakken.
Daarom komt bij dat Irak de export dreigt te stoppen, dan wordt het aanbod nog kleiner.

Wat de uitputting van brandstoffen betreft: 90 jaar voor gas vind ik wel erg optimistisch, volgensmij zullen we daar nog eerder door heen zijn dan olie. Bovendien komt het meeste gas uit Rusland en Afghanistan, wat het gas-aanbod gevoelig maakt voor onstabiele politieke relaties.

Het enige waar in Europa nog een echte overvloed aan is is kool. Bovendien kan dat verschrikkelijk efficient verwerkt worden, waardoor de energie-opbrengst dus hoog is. Grote nadeel is dat het zeer veel CO2 uitstoot ('t is immers een plantaardige binding), en daardoor dus veel bijdraagt aan de vernietiging van de ozonlaag en zure regen (CO2(aq) + H20(g) <-> H2CO3) (CO2 lost op in regenwolken).

Wind energie levert weinig op, is maar op weinig plaatsen efficient, is duur en vervuilt het landschap ('horizonsvervuiling'). Er zijn plannen voor drijvende vlotten met windmolens erop in zee, maar dat zijn en blijven al enkele jaren plannen.

Zonne-energie is veel te duur, en levert relatief weinig op, zeker in ons klimaat (in bv Spanje is het een stuk rendabeler). Overigens levert het wel energie op bij schemerlicht, alhoewel minder dan bij direct zonlicht.

Water-energie (stuwdammen) levert flink wat op, maar de meeste geschikte plekken in Europa zijn reeds gebruikt en de publieke opinie staat er negatief tegenover ivm vernietiging van landschap (stuwmeer). Er is ge-experimenteerd met getijdecentrales (recent ook op een Nederlandse rivier), maar datl lijkt op niets uit te lopen.

Kern-energie is zeer efficient en is voorlopig voldoende voorradig, maar het kwijtraken van de afvalstoffen is een ramp (halveringstijd van meer dan 10.000 jaar). Bovendien is er een klein, maar gevaarlijke risico voor de gevreesde 'meltdown', zoals in Tsjernobyl destijds gebeurde. In Europa blijft Frankrijk veel kern-energie gebruiken, in de andere landen probeert men het zoveel mogelijk kwijt te raken.

De nieuwe type energie-centrales, die gebruik maken van allerlei natuurafval (zaagsel, kippenmest, etc.) zijn nog weinig rendabel en over de ernst van de mileu-gevolgen wordt nog getwist. Het zal waarschijnlijk nooit een grote speler op de energie-markt worden.

Down[br]Under
pi_361328
quote:
Op 25 september 2000 23:00 schreef Verbal het volgende:
Ik denk dat een heleboel mensen die nu de auto pakken vaak best op de fiets zouden kunnen, ja.
Van het overgebleven deel zou een heel behoorlijk aantal mensen kunnen carpoolen, ja.
Misschien wel, ja. Maar dat zijn er toch echt veel minder dan JIJ denk.
En dat carpoolen ... dat is de grootste mislukkig aller tijden, de nederlanders is graag ONafhankelijk, dus wachten op een ander is geen optie.
quote:
Dat doen ze niet, nee. Ze blaten liever over brandstofkosten die de meerderheid zou kunnen halveren door een van bovengenoemde oplossingen...
Kijk, ik heb geen mogelijkheid om het anders te doen.
M'n collega's wonen allemaal ver weg van mij, en 60KM fietsen lijkt me een beetje overdreven.
Maar daarnaast komt er ook nog bij dat ik een lease-wagen heb en ook geen brandstof hoef te betalen. En toch vind ik het absurt dat deze kosten maar blijven stijgen in NL.
Waarom zeur ik dan ?
Omdat het niet normaal is, waarom moet dat hier in NL nou zo duur ?

Gaan roepen dat de mensen maar moeten gaan fietsen is dus echt niet echt nuttig.
Verzin liever iets wat het auto-rijden WEL kan vervangen ?

Ennuh, hoe ga JIJ naar je werk ?

Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
  dinsdag 26 september 2000 @ 09:41:40 #25
4316 Arnof
Socioofzo.......
pi_361371
quote:
Op 26 september 2000 09:14 schreef §erum het volgende:
Kijk, ik heb geen mogelijkheid om het anders te doen.
M'n collega's wonen allemaal ver weg van mij, en 60KM fietsen lijkt me een beetje overdreven.
Lijkt me dat je dus gewoon te ver van je werk afwoont en dus je mobiliteitsprijs te laag is. Mobiliteitsprijs hoger maken en verhuizen aantrekkelijker maken is hier een optie
quote:
Maar daarnaast komt er ook nog bij dat ik een lease-wagen heb en ook geen brandstof hoef te betalen. En toch vind ik het absurt dat deze kosten maar blijven stijgen in NL.
Waarom zeur ik dan ?
Ja waarom eigenlijk?
quote:
Omdat het niet normaal is, waarom moet dat hier in NL nou zo duur ?
O, daarom.... Sorry ik onderbrak je
quote:
Gaan roepen dat de mensen maar moeten gaan fietsen is dus echt niet echt nuttig.
Verzin liever iets wat het auto-rijden WEL kan vervangen ?
Ik weet het. Ik weet het. Mag ik het zeggen??
Op-en-baar-ver-voer. Zeg het met z'n allen eens even na op-en-baar-ver-voer.
quote:
Ennuh, hoe ga JIJ naar je werk ?
Ik carpool.... In een zuinige diesel.
Don't speak unless you can improve the silence. -Hunter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')