abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:17:31 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121676664

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Haaksels uit het vorige topic:
warme tinten door haar lens: Ynskes herfst & winterhaaksels

Doobsies golfjes deken:

warme voeten met CREADO's sloffen:

Eiermonsters van trui:

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 17-01-2013 13:23:26 ]
in de haak.
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:23:56 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121676929
trovey, ik heb de honneurs maar even waargenomen. hope you don't mind?
in de haak.
pi_121677005

[ Bericht 100% gewijzigd door twinkle3 op 17-01-2013 13:26:15 ]
pi_121680568
Het garen bij de Lidl ziet er best goed uit en 4 bollen voor ¤4,- is ook wel een mooie prijs denk ik.
Bij het filiaal in Zeist hebben ze veel kleuren, maar je moet er dan 2 of 4 dezelfde kopen en dat vond ik wat veel van het goede.
De haaknaalden gaan per 3 stuks. Ik heb de 2, 2,5 en 3 gekocht, benieuwd hoe lang die mee gaan.
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 januari 2013 @ 15:17:56 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_121680915
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:09 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Het garen bij de Lidl ziet er best goed uit en 4 bollen voor ¤4,- is ook wel een mooie prijs denk ik.
Bij het filiaal in Zeist hebben ze veel kleuren, maar je moet er dan 2 of 4 dezelfde kopen en dat vond ik wat veel van het goede.
De haaknaalden gaan per 3 stuks. Ik heb de 2, 2,5 en 3 gekocht, benieuwd hoe lang die mee gaan.
welk garen is t dat ze hebben?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:23:17 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121681143
ik zie bijv. dit, en dit. maar ze zetten er dan weer niet bij of 't acryl is of iets anders.
in de haak.
pi_121684828
Bij de 2e link staat dat er 20% wol in zit. Dan zal de rest wel acryl zijn, denk ik.
Het is maar goed dat wij geen Lidl in de buurt hebben. O, wacht, ik zal mijn man eens laten zien wat ik niet koop :P
pi_121684952
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:23 schreef trui het volgende:
trovey, ik heb de honneurs maar even waargenomen. hope you don't mind?
Was ik de laatste? :@ Oeps, even gemist. Bedankt. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121685951
Dit wordt mn volgende project denk ik ....

http://www.droomwieg.nl/p(...)haakt-grijsbeigewit/

Het dekentje wat ik heb gemaakt is uiteindelijk 45 x 55 geworden dus beetje te klein achteraf :P, hij kan wel voor in de kinderwagen of voor de maxi cosi even dr overheen, maar deze lijkt me wel leuk om te maken voor in de wieg.... *O*
haken is cool
  donderdag 17 januari 2013 @ 17:23:36 #10
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_121686088
De ene soort bij de Lidl was 80% acryl, 20% wol en de andere soort was katoen. Ik heb niks meegenomen, want ik vind het jammer dat je dan zoveel bollen van 1 kleur hebt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 januari 2013 @ 18:18:25 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_121687733
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:23 schreef Spuuglokje het volgende:
De ene soort bij de Lidl was 80% acryl, 20% wol en de andere soort was katoen. Ik heb niks meegenomen, want ik vind het jammer dat je dan zoveel bollen van 1 kleur hebt.
k vind t ook niet zo heel fijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_121691517
Ik heb vandaag bij de aldi een pakket wol (10 bolletjes) voor 5,- meegenomen. Acryl, maar wel heel lekker zacht. Eh..ik heb 2 pakketten meegenomen :-) aqua blauw en donkerpaars /aubergine -achtig.

Leuk die eitjes Trui!
Mooie deken Doobsie _O_
pi_121692185
Ben weer aan mij kussentjes project begonnen. Tijdje niet meer gehaakt, maar de kussentjes moeten binnenkort af. Het is alleen zo saai........ Wel prima om te doen tijdens het tv kijken, dat scheelt weer!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_121695781
Sorry dames, de post van mn deken had ik ff snel gedaan omdat ik weinig tijd had maar m wel graag wilde laten zien.
Leuk trouwens dat mn deken in de OP staat :)
Bedankt voor de reacties erop, ben er helemaal blij mee :)
Heb weer heel wat mooie dingen voorbij zien komen..Wat zijn we toch heerlijk creatief met zn allen :)

MisN mag ik geloof ik feliciteren met haar zwangerschap als ik het in de gauwigheid goed gelezen heb :) Dus bij deze van harte en geniet er van!!

Nou heb ik ook nog een vraagje...
Ik ben met dit kleedje bijna klaar..

Nou ben ik op zoek naar patroontjes in het nederlands geschreven van ronde tafelkleedjes.
Ik heb op ravelry een waanzinnig mooi patroon gezien, maar kom er maar niet uit in het engels :(
http://www.ravelry.com/pa(...)-and-spider-web-7520

Is er iemand die een site weet waar ik patroontjes in het nederlands geschreven kan vinden?
pi_121698963
Leuk ik sta in OP! :-)
By DMB
pi_121699106
Leuke dingen weer allemaal! En wat een werk die kleedjes en rondjes. Ik moet me er echt toe zetten om mijn deken af te krijgen :-)
By DMB
pi_121699213
Trui heb je het vilt op de eiermonsters geplakt en met stift de oogjes gedaan?
By DMB
pi_121700063
quote:
...echt geen idee wat ik nou wil haken wat een beetje te doen is als beginner. Granny stripe vind ik het al lastig om de vasten te haken in de lossen bv. Zo een beestje lijkt me leuk maar is dat wat. Dan heb je iets nodig om te zien waar je bent begonnen stitch marker tochof een draadje maar dat doe je dan op de plek waar je weer een "nieuw" rondje begint?
Dapmar..Granny is niet zo heel moeilijk als je het eenmaal door hebt. Begin met een klein beestje, bloempje, vlindertje of een uiltje. Je kunt een marker gebruiken, maar met een draadje of paperclip gaat het ook prima hoor om te beginnen. Dat doe je dan in de eerste steek :-), zodat je altijd het begin kunt vinden.

By DMB
pi_121700377
Ahhhh ok je doet hem er zo tussen leggen en dan je steek! Granny square ken ik wel de basis maar verder kom ik nog niet hihi en dat frustreerde dan terwijl ik het zo leuk vind juist allemaal.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_121701134
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:11 schreef dapmar het volgende:
Ahhhh ok je doet hem er zo tussen leggen en dan je steek! Granny square ken ik wel de basis maar verder kom ik nog niet hihi en dat frustreerde dan terwijl ik het zo leuk vind juist allemaal.
hoe bedoel je, je komt niet verder? Je moet een idee in gedachten hebben wat je er dan van maakt :-)

Je kunt ook gewoon met een simpel balletje beginnen en dan je idee er op loslaten :-) verder staan er zo veel makkelijke patroontjes op internet en wellicht ben je lid van een bieb?:-)
By DMB
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:26:50 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121704432
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:54 schreef CREADO het volgende:
Trui heb je het vilt op de eiermonsters geplakt en met stift de oogjes gedaan?
bij de meeste inderdaad wel, maar ik heb ook bij een van die beestjes (dat roze fantasiebeestje) kleinere blauwe rondjes (met een perforator mooi rond uitgesneden) bovenop de witte grotere rondjes geplakt bij wijze van iris/pupil.

vandaag een 'kikker-achtig beestje', een eendje, en een vis erbij gemaakt. moest ook sporten, dus niet zoveel tijd over.

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 18-01-2013 00:00:19 ]
in de haak.
pi_121707487
^O^ top OP, weer allemaal leuke dingen
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_121710188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:26 schreef trui het volgende:

[..]

bij de meeste inderdaad wel, maar ik heb ook bij een van die beestjes (dat roze fantasiebeestje) kleinere blauwe rondjes (met een perforator mooi rond uitgesneden) bovenop de witte grotere rondjes geplakt bij wijze van iris/pupil.

vandaag een 'kikker-achtig beestje', een eendje, en een vis erbij gemaakt. moest ook sporten, dus niet zoveel tijd over.
foto? :-)
By DMB
  vrijdag 18 januari 2013 @ 09:27:21 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121711330
u vraagt, wij draaien (ik wilde er eigenlijk eerst nog wat bij maken voor ik weer wat liet zien, maar ik ben best makkelijk te vermurwen. ;) )

de 'vlinder' heeft er toch ook nog een paar voelsprieten bijgekregen.

de southbay shawl is trouwens ook geblockt & klaar:

(echt nog flink gegroeid sinds de vorige foto, grotendeels door het blocken (die derde bol voegde maar een paar rijen toe).
in de haak.
pi_121711451
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:27 schreef trui het volgende:

de southbay shawl is trouwens ook geblockt & klaar:
[ afbeelding ]
(echt nog flink gegroeid sinds de vorige foto, grotendeels door het blocken (die derde bol voegde maar een paar rijen toe).

Mooi :Y Wel gigantisch, of niet? Als die stoel net zo breed is als je schouders, dan kun je wonen in die shawl!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')