abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121674478
TS wil even klagen over een opgefokte voetganger die de verkeersregels niet kent.

Voor een samenvatting van deze wonderschone OP, klik hier:
KLB / Opgefokte voetganger

Vanochtend reed TS, zoals te doen gebruikelijk, in zijn auto bolide naar zijn werk eigen bedrijvenpark. Voor hem reed toevallig een buurman die bij hem in de flat villawijk woont.

De buurman (B) nadert een rotonde en moet daar wachten voor fietsers op het fietspad (F).

Aangezien de buurman een nogal grote auto heeft - een Volkswagen Polo :@ - staat de achterkant van zijn auto een beetje over het pad waar voetgangers kunnen oversteken; hooguit een meter.

Voor de goede orde: het betreft hier geen zebrapad of een plek waar voetgangers voorrang hebben; het is een plek waar voetgangers kunnen oversteken.

TS ziet van rechts de voetganger (V) aankomen en ziet ook dat de buurman voor hem staat te wachten op fietsers en auto's op de rotonde. Ervaren, elegant en sociaal als hij is, positioneert TS zijn slagschip daarom dusdanig dat de voetganger voldoende ruimte heeft om achter buurmans auto langs te lopen en over te steken.

De voetganger doet dat vervolgens, waarna hij hevige gebaren richting de buurman begint te maken; tegen het voorhoofd tikken, wegwerpgebaar, etc.

Klacht:
Opgefokte, ongeduldige voetganger, die niet weet dat hem een gunst wordt verleend, dat hij geen voorrang heeft en dat hij normaal gewoon moet wachten tot de auto's zijn vertrokken.

Genomen besluit:
De volgende keer in zo'n situatie plaatst TS zijn bolide strak tegen de bumper van de buurman.

Tot zover mijn belevenissen. Dan ga ik nu weer verder met mijn imperium leiden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2013 12:20:59 ]
pi_121674565
Anticlimax. :l
pi_121674574
ik mis de dagboek tags
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_121674576
Teregten klacht

gr gr
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. - Mark Twain
pi_121674589
Geen handgemeen?
pi_121674622
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:15 schreef MultiBanaan het volgende:
Geen handgemeen?
Nee, saai hè?

Ik dacht: hoe kan ik dit verhaaltje zo lang mogelijk maken, voordat de anticlimax wordt onthuld...
pi_121674643
TS, en nu wat er echt gebeurde.
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:18:17 #8
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121674675
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:17 schreef EvanStone het volgende:
Zeg, moedig die idioot nou niet aan!
-weg-
pi_121674686
Heb jij nooit geleerd dat je andere weg gebruikers niet mag hinderen en of blokkeren?
Neemt niet weg dat die voetganger gewoon achter de auto langs kan lopen en helemaal niet wild hoeft lopen te gebaren.
pi_121674714
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:17 schreef EvanStone het volgende:
Een overstekende voetganger, die geen voorrang had, maakte onterecht gebaren naar mijn buurman, terwijl hij van mij genoeg ruimte had gekregen om probleemloos over te steken.

Zie... ik kan het ook gewoon in één zin. *)
pi_121674741
Kutvoetgangers.

Ook altijd op de stoep lopen en dan vanuit het niets in een keer het zebrapad op knallen als ik daar met 50 per uur op af rijd en er al bijna ben.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_121674787
Ik mis de ingetikte ruiten.
pi_121674939
Sowieso opgefokte mensen in het verkeer/op straat :')
Woord.
pi_121674981
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:20 schreef IPA35 het volgende:
Kutvoetgangers.

Ook altijd op de stoep lopen en dan vanuit het niets in een keer het zebrapad op knallen als ik daar met 50 per uur op af rijd en er al bijna ben.
Inderdaad. Er is zoiets als voetgangers op een zebrapad hebben voorrang, maar als je kijkt en je ziet een auto snel al bijna naderen, of zelfs helemaal niet kijkt, ben je als voetganger gewoon dom.
pi_121675042
Een punt waar daarentegen vaak veel voetgangers oversteken over een zebrapad, moet je natuurlijk wel als auto met verminderde snelheid naderen, en goed kijken en meteen stoppen als er voetgangers naderen
pi_121675043
Ja precies. Soms schieten ze zonder te kijken van links ergens schuin het zebrapad op. En ik reed er nog geen 10 meter voor. Was altijd leuk tijdens de rijles, ja je had moeten stoppen :( .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_121675240
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:29 schreef IPA35 het volgende:
Ja precies. Soms schieten ze zonder te kijken van links ergens schuin het zebrapad op. En ik reed er nog geen 10 meter voor. Was altijd leuk tijdens de rijles, ja je had moeten stoppen :( .
Ik vind het altijd wel leuk als het wat traag gaat met die overstekende mensjes de auto nog wat te laten rollen en toeren te maken :)
pi_121675249
Goed idee.
pi_121675366
hehe topic # 68428652 over het verkeer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')