TS wil even klagen over een opgefokte voetganger die de verkeersregels niet kent.
Voor een samenvatting van deze wonderschone OP, klik hier:
KLB / Opgefokte voetgangerVanochtend reed TS, zoals te doen gebruikelijk, in zijn
auto bolide naar zijn
werk eigen bedrijvenpark. Voor hem reed toevallig een buurman die bij hem in de
flat villawijk woont.
![aayukg.jpg]()
De buurman (B) nadert een rotonde en moet daar wachten voor fietsers op het fietspad (F).
Aangezien de buurman een nogal grote auto heeft -
een Volkswagen Polo 
- staat de achterkant van zijn auto een beetje over het pad waar voetgangers kunnen oversteken; hooguit een meter.
Voor de goede orde:
het betreft hier geen zebrapad of een plek waar voetgangers voorrang hebben; het is een plek waar voetgangers kunnen oversteken.TS ziet van rechts de voetganger (V) aankomen en ziet ook dat de buurman voor hem staat te wachten op fietsers en auto's op de rotonde. Ervaren, elegant en sociaal als hij is, positioneert TS zijn slagschip daarom dusdanig dat de voetganger voldoende ruimte heeft om achter buurmans auto langs te lopen en over te steken.
De voetganger doet dat vervolgens, waarna hij hevige gebaren richting de buurman begint te maken; tegen het voorhoofd tikken, wegwerpgebaar, etc.
Klacht:Opgefokte, ongeduldige voetganger, die niet weet dat hem een
gunst wordt verleend, dat hij geen voorrang heeft en dat hij normaal gewoon moet wachten tot de auto's zijn vertrokken.
Genomen besluit: De volgende keer in zo'n situatie plaatst TS zijn bolide strak tegen de bumper van de buurman.
Tot zover mijn belevenissen. Dan ga ik nu weer verder met mijn imperium leiden.[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2013 12:20:59 ]