tnxquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:33 schreef FredvZ het volgende:
Dat kan met een router met 2 wan-poorten en load-balancing.
Let daarbij wel op de throughput van de router. Ik zie net dat die Draytek waar ik naar linkte niet meer dan 147mbps door kan laten. Dan heb je een slordige 80mbps die niet kan benutten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:35 schreef Danny het volgende:
tnxben meteen aan het zoeken gegaan naar een betaalbare
Denk dat je daar idd gelijk in hebt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:36 schreef Catch22- het volgende:
Denk dat je wel geneuzel gaat krijgen met IP logins/sessies etc
heb nu een draytek 2130n, die doet 800mbit wan. Ik wil beslist niet lager, want kpn zal snel na invoer van glasvezel hier waarschijnlijk al haar 500mbit abo aanbieden. Is dus inderdaad iets waar ik op ga lettenquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Let daarbij wel op de throughput van de router. Ik zie net dat die Draytek waar ik naar linkte niet meer dan 147mbps door kan laten. Dan heb je een slordige 80mbps die niet kan benutten.
zoals ik het begrijp geef je op basis van regels aan welk verkeer over welke verbinding moet lopen. In geval dat er een verbinding wegvalt doet de andere verbinding dienst als failover. In dat geval krijg je inderdaad een probleem als je sessie op ip-basis werkt inderdaad, maar dat is puur in noodgevallen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:36 schreef Catch22- het volgende:
Denk dat je wel geneuzel gaat krijgen met IP logins/sessies etc
Dan zou het inderdaad goed moeten gaan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:42 schreef Danny het volgende:
[..]
zoals ik het begrijp geef je op basis van regels aan welk verkeer over welke verbinding moet lopen. In geval dat er een verbinding wegvalt doet de andere verbinding dienst als failover. In dat geval krijg je inderdaad een probleem als je sessie op ip-basis werkt inderdaad, maar dat is puur in noodgevallen.
ik heb 2x lan in m'n pc. maar in huis staan 3pc's, twee laptops, een on-demand kastje, een tv, vijf mediaspelers, een ps3, een x360, een wii, een alarmsysteem, een NAS, een backup NAS etc.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
en als je nu eens 2 netwerkkaarten in je computer stopt?
of moederbord met 2 netwerkpoorten nemen.
1 verbind je met een kabel aan je ziggo modem en die andere aan je kpn modem
als ik een bluray download is het handig als dat op volle snelheid kan zonder traagheid bij het surfen te ervaren. Nu moet ik downloads knijpen met QoS settings. Dat is dan niet meer nodigquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:59 schreef Bart het volgende:
Voor de bandbreedte heb je het toch niet nodig? Dus waarom van twee verbindingen tegelijk gebruik willen maken? In dat enkele geval dat een keer het glas eruit ligt, is een utp-kabeltje ompluggen toch ook niet zo'n probleem lijkt me.
Ah zo, alle usenetverkeer over de ene, en de rest over de andere verbinding ofzo. Tja, als jou dat een router van een paar honderd euro waard is, vooral doenquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:02 schreef Danny het volgende:
[..]
als ik een bluray download is het handig als dat op volle snelheid kan zonder traagheid bij het surfen te ervaren. Nu moet ik downloads knijpen met QoS settings. Dat is dan niet meer nodig
Het gaat mij er vooral om dat ik naadloos door kan werken als er een verbinding uit ligt, zonder eerst kasten in te moeten duiken en kabeltjes om te zetten (en later te vergeten terug te prikken).quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Ah zo, alle usenetverkeer over de ene, en de rest over de andere verbinding ofzo. Tja, als jou dat een router van een paar honderd euro waard is, vooral doen.
Je werkt natuurlijk vanuit huis, dan is dat op zich wel een investering waard.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Het gaat mij er vooral om dat ik naadloos door kan werken als er een verbinding uit ligt, zonder eerst kasten in te moeten duiken en kabeltjes om te zetten (en later te vergeten terug te prikken).
om de een of andere reden heeft ziggo altijd een storing als er net een pagina door me gesloopt is, waardoor de fix langer duurtquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Je werkt natuurlijk vanuit huis, dan is dat op zich wel een investering waard.
1 2 3 4 5 6 | S modem 1 -> router 1 (gateway 1) -> W I ----> pc's/consoles/tv's/mediaspelers etc. modem 2 -> router 2 (gateway 2) -> T C H |
Dat kan heel goed.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:10 schreef Danny het volgende:
In dat geval zou ik dus handmatige per systeem moeten bepalen welke verbinding gebruikt gaat worden. Maar; is het mogelijk tussen de gateways en de switch nog een loadbalancer te zetten? Een simpel klein pc'tje met wat software die de requests balanceert en zorgt voor een failover als een van de verbindingen uit valt?
Dat is imo the best of both worlds.
welke router zou dit ondersteunen met een NAT throughput van >650mbit? want het is verder redelijk geniaal natuurlijk.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Nog altijd een stuk duurder dan één fatsoenlijke router met OpenWRT.
http://wiki.openwrt.org/doc/uci/multiwan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |