abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:29:36 #51
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121651875
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dit ( http://www.anwb.nl/verzekeringen ) zijn de verzekeringen van de ANWB, Wegenwacht is pech hulp service. waarom die assurantie belasting? Geen idee, bel het juridisch loket op van de ANWB
Snap je nu waar de verwarring vandaan komt ;)

Het is een verzekering omdat de overheid het als zodanig heeft aangemerkt. De ANWB moet er immers assurantiebelasting over afdragen aan de overheid. Daar is ook wel iets voor te zeggen. Je betaald namelijk om een speculatief risico af te dekken (net zoals je bij een rechtsbijstandverzekering betaald voor de hulp in geval van een juridisch conflict betaal je nu voor de hulp in geval van een technisch probleem).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_121656279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Snap je nu waar de verwarring vandaan komt ;)

Het is een verzekering omdat de overheid het als zodanig heeft aangemerkt. De ANWB moet er immers assurantiebelasting over afdragen aan de overheid. Daar is ook wel iets voor te zeggen. Je betaald namelijk om een speculatief risico af te dekken (net zoals je bij een rechtsbijstandverzekering betaald voor de hulp in geval van een juridisch conflict betaal je nu voor de hulp in geval van een technisch probleem).
Ik weet het niet zeker,

maar volgens mij moet de ANWB over het hele verzekering gebeuren assurantie belasting betalen. Om de kosten niet al te hoog willen maken per klant wordt dit uitgesmeerd over alle diensten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')