Het gaat om twee verschillende producten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar het gaat wel om hetzelfde product. Nu betrekt de ANWB de voordelen van beide punten naar zichzelf (de opzegtermijn van het lidmaatschap en de assurantiebelasting voor de verzekering) terwijl het product maar een status kan hebben.
Maar in dat geval zou er over het lidmaatschapdeel geen assurantiebelasting geheven moeten worden, en zou het verzekeringsdeel per maand opzegbaar moeten zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Het gaat om twee verschillende producten.
Dit staat op hun site (van de ANWB):quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar je bent wel verzekerd van de hulp (de WW komt naar je toe en sleept je in ieder geval af). De verzekering is niet voor de reparatie, maar voor het weg krijgen van het punt waar je ongetwijfeld ongelukkig staat.
Dat gaat om noodreparaties. Denk aan een lege accu opladen, benzinetank vullen etc. Of zoals ze bij mij eens gedaan hebben een startbeveiliging omzeilen door ergens wat draadjes door te knippen en anders door te verbinden. De echte reparatie doen ze niet voor je.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dit staat op hun site (van de ANWB):
Wat is Wegenwacht Nederland Service?
Met Wegenwacht Nederland kunt u rekenen op 24/7 deskundige hulp van de Wegenwacht bij motor- en autopech in Nederland. In 9 van de 10 pechgevallen reparatie ter plekke, zodat u direct weer verder kunt. U krijgt transport voor uw auto of motor, als de pech niet direct te verhelpen is of een vervangende chauffeur bij ziekte of ongeval tijdens de reis.
De hulp is dus niet alleen maar wegslepen, maar betreft in 9 van de 10 gevallen reparatie ter plekke.
Het gaat om de hulp die je krijgt. Ze doen een inspanning om je weer op weg te krijgen en indien dit niet lukt ben je er van verzekerd dat je auto in ieder geval van die rotplek weg is en ergens bij een garage wordt afgezet. Dus het transport deel is het enige dat ze garanderenquote:Dan is het moeilijk vol te houden dat het juist niet om reparatie gaat maar om wegvoeren van je auto.
Ik geloof je wel, en in de praktijk komt wat je zegt er ook op neer, maar het is geen 'we halen je alleen maar van deze plek weg' service. Dan kunnen ze je auto net zo goed het kanaal in rijdenquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat gaat om noodreparaties. Denk aan een lege accu opladen, benzinetank vullen etc. Of zoals ze bij mij eens gedaan hebben een startbeveiliging omzeilen door ergens wat draadjes door te knippen en anders door te verbinden. De echte reparatie doen ze niet voor je.
Bel ze maar en vraag er maar eens naar
Volgens mij wordt over het gewone lidmaatschap ook geen ass. belasting geheven, maar ik kan het echter op de site van de ANWB niet terugvinden. Sowieso weinig over de tariefsopbouw.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar in dat geval zou er over het lidmaatschapdeel geen assurantiebelasting geheven moeten worden, en zou het verzekeringsdeel per maand opzegbaar moeten zijn.
Zie mijn editquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik geloof je wel, en in de praktijk komt wat je zegt er ook op neer, maar het is geen 'we halen je alleen maar van deze plek weg' service. Dan kunnen ze je auto net zo goed het kanaal in rijden
Zie ook:quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij wordt over het gewone lidmaatschap ook geen ass. belasting geheven, maar ik kan het echter op de site van de ANWB niet terugvinden. Sowieso weinig over de tariefsopbouw.
De ANWB is een vereniging. Je betaalt dus lidmaatschapsgeld of contributie. Over het gewone ANWB lidmaatschap betaal je dan ook geen assurantiebelasting. Maar de Wegenwachthulp die de ANWB heeft wordt gezien als een verzekering.quote:
Volgens mij niet, omdat de wet Van Dam niet voor verenigingen opgaat. En de verzekering Wegenwacht wordt nog steeds door de vereniging ANWB aangeboden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De ANWB is een vereniging. Je betaalt dus lidmaatschapsgeld of contributie. Over het gewone ANWB lidmaatschap betaal je dan ook geen assurantiebelasting. Maar de Wegenwachthulp die de ANWB heeft wordt gezien als een verzekering.
Die moet ik dus wel per maand kunnen opzeggen.
Dat bedoel ik dus. Hoe kan je de regels van het een nu op het ander toepassen, terwijl de rechtsvorm van de ANWB duidelijk een vereniging is. Voor een vereniging betaal je lidmaatschap maar geen assurantiebelasting, voor een verzekering betaal je assurantiebelasting maar kan je per maand opzeggen. Maar niet dubbelop.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij niet, omdat de wet Van Dam niet voor verenigingen opgaat. En de verzekering Wegenwacht wordt nog steeds door de vereniging ANWB aangeboden.
Overigens is dit geen opzet van de ANWB, maar een ongelukkige uitkomst van de wet Van Dam. De ANWB was ver daarvoor al een vereniging.
Waarom zou een vereniging geen verzekering kunnen aanbieden? Dat product is niet gebonden aan een rechtsvorm.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Hoe kan je de regels van het een nu op het ander toepassen, terwijl de rechtsvorm van de ANWB duidelijk een vereniging is. Voor een vereniging betaal je lidmaatschap maar geen assurantiebelasting, voor een verzekering betaal je assurantiebelasting maar kan je per maand opzeggen. Maar niet dubbelop.
Dat bedoel ik niet. Het gaat me erom dat je de voordelen van het ene niet zondermeer kan overhevelen naar het andere door er een ander stickertje op te plakken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou een vereniging geen verzekering kunnen aanbieden? Dat product is niet gebonden aan een rechtsvorm.
Ook permanente reparatie's voeren wij uit. Ik heb diverse onderdelen standaard bij me, zoals pen bobine's van de VAG groep, thermostaat huizen van de polo 6n2, BDP sensoren en stekkers van renaults van bouwjaren 1997-2002, electrische gedeelte van het contact slot van een micra k12quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat gaat om noodreparaties. Denk aan een lege accu opladen, benzinetank vullen etc. Of zoals ze bij mij eens gedaan hebben een startbeveiliging omzeilen door ergens wat draadjes door te knippen en anders door te verbinden. De echte reparatie doen ze niet voor je.
[..]
Dat doen ze dus niet. De ANWB heeft de Wet van Dam niet ontworpen en heeft ook niet bepaald dat er assurantiebelasting over de wegenwacht service geheven moet worden. Als er ergens al een foutje zit is het aan de kant van de overheid, bij het ontwerpen van de Wet van Dam.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Het gaat me erom dat je de voordelen van het ene niet zondermeer kan overhevelen naar het andere door er een ander stickertje op te plakken.
Dat is relatief nieuw dan zeker? Heb jullie vroeger heel veel nodig gehad en toen werd altijd verteld dat jullie alleen noodreparaties deden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ook permanente reparatie's voeren wij uit. Ik heb diverse onderdelen standaard bij me, zoals pen bobine's van de VAG groep, thermostaat huizen van de polo 6n2, BDP sensoren en stekkers van renaults van bouwjaren 1997-2002, electrische gedeelte van het contact slot van een micra k12
Neuh hoor, door de regel doen we een nood reparatie puur omdat er een limit is aan wat je mee kan nemen. Elke wegenwachter kan zijn auto naar wens aanpassen naast het standaard spul. Zo kies ik niet voor een losse startbooster maar een ander welquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is relatief nieuw dan zeker? Heb jullie vroeger heel veel nodig gehad en toen werd altijd verteld dat jullie alleen noodreparaties deden.
Zit dat materiaal dan bij de verzekering inbegrepen? Of betaal je daar dan nog los voor?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Neuh hoor, door de regel doen we een nood reparatie puur omdat er een limit is aan wat je mee kan nemen. Elke wegenwachter kan zijn auto naar wens aanpassen naast het standaard spul. Zo kies ik niet voor een losse startbooster maar een ander wel
daar betaal je los voor.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Zit dat materiaal dan bij de verzekering inbegrepen? Of betaal je daar dan nog los voor?
Dus feitelijk ben je nog steeds alleen verzekerd voor de hulp, het werk dat jullie er aan hebben. Hoe zit het met eventuele arbeidsuren dan? Is er een max wat er is inbegrepen?quote:
je betaald alleen eventueel gebruikte onderdelen geen uurloon. worden er geen onderdelen gebruikt dan betaal je naast je lidmaatschap niksquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus feitelijk ben je nog steeds alleen verzekerd voor de hulp, het werk dat jullie er aan hebben. Hoe zit het met eventuele arbeidsuren dan? Is er een max wat er is inbegrepen?
Om even te mierenneukenquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
je betaald alleen eventueel gebruikte onderdelen geen uurloon. worden er geen onderdelen gebruikt dan betaal je naast je lidmaatschap niks![]()
Met het lidmaatschap bedoel ik dus bijv. Wegenwacht Nederland Servicequote:Op woensdag 16 januari 2013 20:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Om even te mierenneuken![]()
Om aanspraak te maken op de wegenwacht service betaal je naast je lidmaatschap toch apart voor de wegenwacht? je betaald dus:
Lidmaatschap ¤ 18
Wegenwacht ¤ 90
Toch?
Bedragen zijn even geschat hoor.
Maar dat is dus juist geen lidmaatschap, maar een verzekering (anders zou er geen assurantiebelasting over betaald moeten worden)quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Met het lidmaatschap bedoel ik dus bijv. Wegenwacht Nederland Service
Dit ( http://www.anwb.nl/verzekeringen ) zijn de verzekeringen van de ANWB, Wegenwacht is pech hulp service. waarom die assurantie belasting? Geen idee, bel het juridisch loket op van de ANWBquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dat is dus juist geen lidmaatschap, maar een verzekering (anders zou er geen assurantiebelasting over betaald moeten worden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |