Ik ben er in 1999 geweest en zou zo weer teruggaan
Voor de liefhebbers, ik heb mijn foto's hier online gezet.
Vooral die ene met het witte gebouw vind ik heel leuk. ![]()
Maak je nog een reisverslag?
quote:Volgens deze site is duiken erg leuk:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:09 schreef bazziman het volgende:
hoe is het daar om te duiken?
ik ben naarstig op zoek naar een vervanging voor mijn reis door indonesie die nu (door de situatie aldaar) niet door kan gaan.
Zijn er ook mensen daar gaan duiken van Fok? Ervaringen? Ik moet binnen een paar dagen een hele alternatieve duikvakantie van een week of 6 in elkaar draaien...is erg spannend maar niet waar ik op gerekend had...(hoe zijn de prijzen in Sri-Lanka?)
quote:Je kunt daar prima duiken en er zijn ook genoeg voorzieningen daarvoor.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:09 schreef bazziman het volgende:
hoe is het daar om te duiken?
ik ben naarstig op zoek naar een vervanging voor mijn reis door indonesie die nu (door de situatie aldaar) niet door kan gaan.
quote:Alsjeblieft.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:27 schreef bazziman het volgende:
haha, wat een snelle reactie...bedankt.
quote:Je kunt bij google zoeken of '+"sri lanka" +duiken'. Ik heb heel wat leuke sites gevonden.
Zijn er ook mensen daar gaan duiken van Fok? Ervaringen? Ik moet binnen een paar dagen een hele alternatieve duikvakantie van een week of 6 in elkaar draaien...is erg spannend maar niet waar ik op gerekend had...(hoe zijn de prijzen in Sri-Lanka?)
Wil je de leukste sites nog wel even doorgeven naar hier? Dan kunnen anderen ze ook gebruiken.
Hoe het duiken op Sri Lanka zelf is weet ik niet...na 2 week Sri Lanka nog 5 dagen naar de Maldiven geweest (ongeveer 750 km verderop), en daar was het duiken echt perfect!!! Haaien gezien tijdens het duiken...waterschildpad..lionfish..octopus...roggen...helemaal te gek
Het halen van een brevet was iig op de Maldiven vrij prijzig..alleen het diploma zelf (CMAS Brons) kost al 135 dollar..ik denk dat dat overal hetzelfde kost. Daarnaast ben je nog redelijk wat geld kwijt aan de lessen zelf...maar dat hangt er denk ik weer vanaf *waar* je de lessen volgt..Op Sri Lanka zelf zou d prijs best wel eens mee kunnen vallen.
Ben 4 weken in Srilanka geweest: eerst w-kust (beruwela) dan naar dambullah/sigeria (met de trein), kandy en de bergen (thee plantages) daarna vliegtuig naar de malediven genomen en daar gedoken. De laatste week op het strand gelegen in het zuiden van het eiland.
Sri-Lanka is een echte aanrader, goedkoop, beetje saai eten, maar prachtige natuur, cultuur en mensen. De mensen alleen al maken het de moeite waard om daar heen te gaan. Het duiken vond ik nogal tegenvallen, maar gelukkig zijn de (dure) malediven daar beter geschikt voor.
Als je wilt weten hoe het eruit ziet: www.vandewerk.nl en op het vlaggetje van sri-lanka klikken...
groeten,
Bazziman
Ik ga binnenkort op vakantie naar Sri Lanka. Geen strandvakantie maar een rondreis om zoveel mogelijk van het eiland, de cultuur en de bewoners te zien.
Normaal gesproken koop ik altijd iets van een Lonely Planet of een Capitool gids, afhankelijk van of ik op eigen houtje ga of niet.
Nu ga ik deze keer op een georganiseerde reis dus een Lonely Planet bevat in dit geval veel te veel informatie over eet- en slaapgelegendheden. En het Capitool heeft weer geen gids over Sri Lanka....
Wie kan mij een goede reisgids voor Sri Lanka aanbevelen? Engels mag, maar ik zou het liefste een Nederlandse gids hebben...
quote:Ik heb destijds de Nelles Reisgids meegenomen, vond 'm zeer nuttig en lekker makkelijk in het nederlands.
Op woensdag 15 oktober 2003 10:06 schreef leonneke het volgende:
Dit topic maar even een schopje omhoog geven....Ik ga binnenkort op vakantie naar Sri Lanka. Geen strandvakantie maar een rondreis om zoveel mogelijk van het eiland, de cultuur en de bewoners te zien.
Normaal gesproken koop ik altijd iets van een Lonely Planet of een Capitool gids, afhankelijk van of ik op eigen houtje ga of niet.
Nu ga ik deze keer op een georganiseerde reis dus een Lonely Planet bevat in dit geval veel te veel informatie over eet- en slaapgelegendheden. En het Capitool heeft weer geen gids over Sri Lanka....Wie kan mij een goede reisgids voor Sri Lanka aanbevelen? Engels mag, maar ik zou het liefste een Nederlandse gids hebben...
http://www.reisboekwinkel.nl/index.html?http://www.reisboekwinkel.nl/reisgidsen/nelles.html
quote:Thanks! Ik zal eens even kijken...
Op woensdag 15 oktober 2003 10:28 schreef happyme28 het volgende:[..]
Ik heb destijds de Nelles Reisgids meegenomen, vond 'm zeer nuttig en lekker makkelijk in het nederlands.
http://www.reisboekwinkel.nl/index.html?http://www.reisboekwinkel.nl/reisgidsen/nelles.html
Iemand trouwens ervaring met de gidsen van Dominicus?
quote:Ik ben net een week of 2 terug van zo'n rondreis en ik moet zeggen dat de LP me toch het best is bevallen, als ik moest kijken naar de andere gidsen
Op woensdag 15 oktober 2003 10:06 schreef leonneke het volgende:
Dit topic maar even een schopje omhoog geven....Ik ga binnenkort op vakantie naar Sri Lanka. Geen strandvakantie maar een rondreis om zoveel mogelijk van het eiland, de cultuur en de bewoners te zien.
Nu ga ik deze keer op een georganiseerde reis dus een Lonely Planet bevat in dit geval veel te veel informatie over eet- en slaapgelegendheden. En het Capitool heeft weer geen gids over Sri Lanka....Wie kan mij een goede reisgids voor Sri Lanka aanbevelen? Engels mag, maar ik zou het liefste een Nederlandse gids hebben...
quote:Met welke organisatie ben je geweest? Of ben je op eigen houtje geweest?
Op woensdag 15 oktober 2003 11:34 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Ik ben net een week of 2 terug van zo'n rondreis en ik moet zeggen dat de LP me toch het best is bevallen, als ik moest kijken naar de andere gidsen
quote:Summum
Op woensdag 15 oktober 2003 12:10 schreef leonneke het volgende:[..]
Met welke organisatie ben je geweest? Of ben je op eigen houtje geweest?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |