abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 september 2002 @ 11:35:24 #1
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_5606388
Voor mij is het alweer 13 jaar geleden dat ik er geweest ben, maar het is het mooiste land dat ik tot nu toe gezien heb.

Wie is hier ook wel eens naartoe geweest en wat is jullie mening ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_5609894
Ik heb er hele goede herinneringen aan.
Sri Lanka = het groene eiland , en dat is het terecht.
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_5836246
Sri Lanka is een schitterend (ei)land met heel mooie natuur, lieve en gastvrije mensen en overheerlijk eten

Ik ben er in 1999 geweest en zou zo weer teruggaan

#geen
pi_6484009
Ik ben er van de zomer 2 maanden geweest.
Het is een prachtig land en ik zou er zeker weer naartoe willen gaan.

Voor de liefhebbers, ik heb mijn foto's hier online gezet.

pi_6486174
Mooie foto's!

Vooral die ene met het witte gebouw vind ik heel leuk.

Maak je nog een reisverslag?

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6491348
Hmmm herinneringen...
Ik ga nog eens terug daarheen!!
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_6538401
hoe is het daar om te duiken?
ik ben naarstig op zoek naar een vervanging voor mijn reis door indonesie die nu (door de situatie aldaar) niet door kan gaan.
pi_6538429
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:09 schreef bazziman het volgende:
ik ben naarstig op zoek naar een vervanging voor mijn reis door indonesie die nu (door de situatie aldaar) niet door kan gaan.
Volgens deze site is duiken erg leuk:
"Sri lanka is een ideaal land voor een duikvakantie en de Sri lankaanse onderwaterwereld is dan ook zeer populair bij avontuurlijke duikers. Het is bij verschillende duikscholen mogelijk om je padi of soortgelijk duikbrevet te halen. Wij raden echter altijd aan om je brevet bij een duikschool thuis te halen. Dan is de voorbereiding op een duik in de diepzee meestal gedegener. Ook snorkelen kun je hier uitstekend."
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_6538658
haha, wat een snelle reactie...bedankt.

Zijn er ook mensen daar gaan duiken van Fok? Ervaringen? Ik moet binnen een paar dagen een hele alternatieve duikvakantie van een week of 6 in elkaar draaien...is erg spannend maar niet waar ik op gerekend had...(hoe zijn de prijzen in Sri-Lanka?)

pi_6538709
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:09 schreef bazziman het volgende:
Je kunt daar prima duiken en er zijn ook genoeg voorzieningen daarvoor.
Echter de zee is pas tussen de maanden november en maart geschikt daarvoor.
Aan de zuid-west kust kan de zee nogal ruw zijn met veel stroming en hoge golven.
pi_6538927
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:27 schreef bazziman het volgende:
haha, wat een snelle reactie...bedankt.
Alsjeblieft.
quote:
Zijn er ook mensen daar gaan duiken van Fok? Ervaringen? Ik moet binnen een paar dagen een hele alternatieve duikvakantie van een week of 6 in elkaar draaien...is erg spannend maar niet waar ik op gerekend had...(hoe zijn de prijzen in Sri-Lanka?)
Je kunt bij google zoeken of '+"sri lanka" +duiken'. Ik heb heel wat leuke sites gevonden.

Wil je de leukste sites nog wel even doorgeven naar hier? Dan kunnen anderen ze ook gebruiken.

*OUD heilige*
pi_6654467
zal ik doen. en ook foto's plus eigen ervaringen...(Als ik terug ben)
pi_6680014
Ben afgelopen zomer voor 2 week naar Sri Lanka geweest, heb daarzo de "back to nature" trip van Lanka Travel (http://www.lankatravel.nl) gedaan. *ERG* mooi eiland..mensen zijn er erg vriendelijk, zorg er alleen wel voor dat je het vervoer goed regelt...je wilt daar namelijk geen auto huren...tenzij je bekend bent met het rijden met 3 autos naast elkaar op een twee baans weg...de olifanten/fietsers/honden/voetgangers/toektoeks allemaal weet te ontwijken

Hoe het duiken op Sri Lanka zelf is weet ik niet...na 2 week Sri Lanka nog 5 dagen naar de Maldiven geweest (ongeveer 750 km verderop), en daar was het duiken echt perfect!!! Haaien gezien tijdens het duiken...waterschildpad..lionfish..octopus...roggen...helemaal te gek Het halen van een brevet was iig op de Maldiven vrij prijzig..alleen het diploma zelf (CMAS Brons) kost al 135 dollar..ik denk dat dat overal hetzelfde kost. Daarnaast ben je nog redelijk wat geld kwijt aan de lessen zelf...maar dat hangt er denk ik weer vanaf *waar* je de lessen volgt..Op Sri Lanka zelf zou d prijs best wel eens mee kunnen vallen.

pi_9200867
Ben er 4 jaar geleden geweest voor een weekje.
Een onwijs mooi eiland...echt schitterend!! Vooral het olifanten weeshuis is geweldig om te zien... of om met een boot over een rivier te varen die heel lang geleden door Nederlandse koopvaarders gebruikt werden. Ook de botanische tuin in Kandy is mooi...behalve als je een zwarte schorpioen tegen komt...
Heb toen ook een ritje gemaakt op een olifant... geweldig gevoel en ontzettend lieve dieren.
Wat je vooral moet doen als je erheen gaat is een dag op stad met een gids. Maar niet een gids via het hotel, maar iemand uit het dorp. Ik was met iemand die tegenover het hotel woonde en een juwelierszaak bezitte. Hij wist alle leuke plekjes en kende zeer veel mensen.
Denk er nog zeer vaak aan terug... wil er zeker weer eens heen!!!
pi_9547872
Ik had een aparte topic geopend, maar dat was teveel...ik heb geen echt reisverhaal maar wel foto's met verhalen gemaakt.

Ben 4 weken in Srilanka geweest: eerst w-kust (beruwela) dan naar dambullah/sigeria (met de trein), kandy en de bergen (thee plantages) daarna vliegtuig naar de malediven genomen en daar gedoken. De laatste week op het strand gelegen in het zuiden van het eiland.

Sri-Lanka is een echte aanrader, goedkoop, beetje saai eten, maar prachtige natuur, cultuur en mensen. De mensen alleen al maken het de moeite waard om daar heen te gaan. Het duiken vond ik nogal tegenvallen, maar gelukkig zijn de (dure) malediven daar beter geschikt voor.

Als je wilt weten hoe het eruit ziet: www.vandewerk.nl en op het vlaggetje van sri-lanka klikken...

groeten,

Bazziman

pi_9551464
Mooie foto's! En zelfs met een slang.
*OUD heilige*
pi_9564776
Dank je. Ach, die met de vleermuizen en de olifant staan er nog niet eens bij.
pi_13892392
Dit topic maar even een schopje omhoog geven....

Ik ga binnenkort op vakantie naar Sri Lanka. Geen strandvakantie maar een rondreis om zoveel mogelijk van het eiland, de cultuur en de bewoners te zien.

Normaal gesproken koop ik altijd iets van een Lonely Planet of een Capitool gids, afhankelijk van of ik op eigen houtje ga of niet.
Nu ga ik deze keer op een georganiseerde reis dus een Lonely Planet bevat in dit geval veel te veel informatie over eet- en slaapgelegendheden. En het Capitool heeft weer geen gids over Sri Lanka....

Wie kan mij een goede reisgids voor Sri Lanka aanbevelen? Engels mag, maar ik zou het liefste een Nederlandse gids hebben...

pi_13892729
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:06 schreef leonneke het volgende:

Ik ga binnenkort op vakantie naar Sri Lanka. Geen strandvakantie maar een rondreis om zoveel mogelijk van het eiland, de cultuur en de bewoners te zien.

Normaal gesproken koop ik altijd iets van een Lonely Planet of een Capitool gids, afhankelijk van of ik op eigen houtje ga of niet.
Nu ga ik deze keer op een georganiseerde reis dus een Lonely Planet bevat in dit geval veel te veel informatie over eet- en slaapgelegendheden. En het Capitool heeft weer geen gids over Sri Lanka....

Wie kan mij een goede reisgids voor Sri Lanka aanbevelen? Engels mag, maar ik zou het liefste een Nederlandse gids hebben...

Ik heb destijds de Nelles Reisgids meegenomen, vond 'm zeer nuttig en lekker makkelijk in het nederlands.

http://www.reisboekwinkel.nl/index.html?http://www.reisboekwinkel.nl/reisgidsen/nelles.html

pi_13893871
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:28 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb destijds de Nelles Reisgids meegenomen, vond 'm zeer nuttig en lekker makkelijk in het nederlands.

http://www.reisboekwinkel.nl/index.html?http://www.reisboekwinkel.nl/reisgidsen/nelles.html

Thanks! Ik zal eens even kijken...

Iemand trouwens ervaring met de gidsen van Dominicus?

pi_13894071
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:06 schreef leonneke het volgende:

Ik ben net een week of 2 terug van zo'n rondreis en ik moet zeggen dat de LP me toch het best is bevallen, als ik moest kijken naar de andere gidsen
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_13894961
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:34 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Ik ben net een week of 2 terug van zo'n rondreis en ik moet zeggen dat de LP me toch het best is bevallen, als ik moest kijken naar de andere gidsen

Met welke organisatie ben je geweest? Of ben je op eigen houtje geweest?
pi_13895562
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:10 schreef leonneke het volgende:

[..]

Met welke organisatie ben je geweest? Of ben je op eigen houtje geweest?

Summum
Nu ook Zuid Afrika
pi_20065759
*subtiel schopje*

*hoopt op nieuwe en frisse verhalen en tips*
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20067297
bekijk de pagina in mijn onderschrift
Nu ook Zuid Afrika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')