abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121626164
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121626288
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:09 schreef V1z0R het volgende:
Ik duim mee voor jullie, DaD! ^O^
wil ook eventueel wel FB-linkje delen wanneer het helpt, heb wel een aantal mensen die in Groningen gestudeerd hebben in m'n kennissenkring...

[..]

:D tof!

En een *O* voor Nallie d'r solli. Was het al zeker dat je baan op de tocht stond trouwens, of ga je voor sowieso wat meer zekerheid? (heb wat gemist geloof ik :@)

Dat wat Maria zegt, plus MASK, Dungeons and Dragons, COPS, DinoRiders, Arthur and the knights of justice, Darkwing Duck, Reboot, Biker Mice from Mars, Jonny Quest, Bionic 6, Foofur, The incredible Hulk, Kissyfur, Spiderman and his amazing friends, Fantastic four, TMNT _O_ en Thundercats en, en, en :')
Ik heb eerder veel TV gekeken :D
Naja ik weet in elk geval zeker dat ik qua uitdaging iets anders wil. Mn contract loopt in elk geval tot 1 augustus en wordt hoogstwaarschijnlijk nog een jaar verlengd dan. Maar wil gewoon stapje verder, dus vandaar :) Daarnaast vind ik t fijner om te solliciteren als t nog niet moet!
Be someone that makes you happy
pi_121626299
Het wilde plan voor vandaag:
O. 2 boterhammen met jam en een handje nootjes
L. 2 boterhammen met pindakaas
T. Een appel en een bakje yoghurt
D. Salade van quinola paprika, komkommer, tomaat, feta en olijven
T.Cup-a-soup groente
pi_121626314
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:14 schreef Nallie het volgende:

[..]

Naja ik weet in elk geval zeker dat ik qua uitdaging iets anders wil. Mn contract loopt in elk geval tot 1 augustus en wordt hoogstwaarschijnlijk nog een jaar verlengd dan. Maar wil gewoon stapje verder, dus vandaar :) Daarnaast vind ik t fijner om te solliciteren als t nog niet moet!
Dat kan ik me voorstellen, zekerheid is altijd fijn :)
Veel succes!
pi_121626345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen, zekerheid is altijd fijn :)
Veel succes!
Thanks! Prima lijstje, al is cup-a-soup niet de beste keuze (veel zout) en zou ik een andere T kiezen, maar ik gok dat het te maken heeft met meeneemvoer en drukte ;)
Oh en t heet quinoa :P
pi_121626428
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:16 schreef Nallie het volgende:

[..]

Thanks! Prima lijstje, al is cup-a-soup niet de beste keuze (veel zout) en zou ik een andere T kiezen, maar ik gok dat het te maken heeft met meeneemvoer en drukte ;)
Oh en t heet quinoa :P
Ahem... spelling en ik zijn dikke vriendjes ;)

Naja... vanavond ben ik om 21:00 thuis denk ik (school van 12.30 tot 20.30) en meestal ben ik dan goed verkleumd en wil dan wat warms (en vaak heb ik dan een beetje trek). Ik denk dat ik voor thee ga, een gezondere keuze (met eventueel een appel).

(en omg... gisteravond om 22.00 staan koken en zo voor de salade :')).
Nog een week hectisch en dan kan ik weer leven ;)
pi_121626448
@chico
Ik leg het later duidelijker uit! Het is trouwens een tussenhalfjaar dat ik anders tussen mijn bachelor en master zou hebben.
Worry is a misuse of imagination
pi_121626468
Beter plaatje van de vrachtwaggel :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat was ik die kerst blij! :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:14 schreef Nallie het volgende:

[..]

Als je 1 autistje hebt gezien heb je ze allemaal gezien natuurlijk :+ :P
Nee oke, begrijpelijk ;)

CotS, warme melk met banaan is ook erg lekker! :Y Velletje er af slurpen :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121626482
Velletje... brrr :N

Of warme appel met kaneel :9
pi_121626516
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:21 schreef Probability het volgende:
@chico
Ik leg het later duidelijker uit! Het is trouwens een tussenhalfjaar dat ik anders tussen mijn bachelor en master zou hebben.
Ik zou 'm dan toch tussen de bachelor en master houden denk ik. :@
pi_121626739
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Eens!

Zou ik het vandaag aandurven om een rondje te gaan rennen? Ik ben bang dat mijn tenen de kou niet overleven! :o
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121626759
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Eens!

Zou ik het vandaag aandurven om een rondje te gaan rennen? Ik ben bang dat mijn tenen de kou niet overleven! :o
Ik zou meer bang zijn voor op je plaat gaan eigenlijk :P
pi_121626800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:34 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik zou meer bang zijn voor op je plaat gaan eigenlijk :P
Hehehe, goed punt. :D
Alhoewel de fietspaden hier over het algemeen erg schoon zijn.
Toch maar even langslopen bij mn hoogbejaarde buurvrouw om te vragen of ik iets voor haar kan doen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_121626856
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehehe, goed punt. :D
Alhoewel de fietspaden hier over het algemeen erg schoon zijn.
Toch maar even langslopen bij mn hoogbejaarde buurvrouw om te vragen of ik iets voor haar kan doen. :)
Lief O+
pi_121626900
Mijn buuv is ook lief. O+
En 88 ofzo. Dus daar mag ik wel een beetje zuinig op zijn. :)
Doe wat je niet durft.
pi_121627239
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Eens!

Kijk maar uit, mijn zwager heeft gister z'n enkel gebroken toen hij m'n nichtje met de slee naar school bracht. Hij rende niet eens!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121627492
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kijk maar uit, mijn zwager heeft gister z'n enkel gebroken toen hij m'n nichtje met de slee naar school bracht. Hij rende niet eens!
Oei, dan lig je daar ineens, pijn te hebben en met een dochter die naar school moet ;(
pi_121627520
Ik ga vandaag ook maar even niet. Het schijnt -9 te zijn hier buiten. Haha. No way dat ik de deur uit ga vandaag. Dat wordt nog een dagje kikkererwten/zoete aardappel curry 8-)
Ja doei.
pi_121627586
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga vandaag ook maar even niet. Het schijnt -9 te zijn hier buiten. Haha. No way dat ik de deur uit ga vandaag. Dat wordt nog een dagje kikkererwten/zoete aardappel curry 8-)
Freud had, super lief, mijn auto schoongeveegd. Daar lag nog 20 cm bovenop. Ik smssen: ohw wat lief O+ maar ik werk toch nog maar een dagje thuis :P :+
pi_121627603
Ghehehe, arme freud!
Ja doei.
pi_121627609
Ik was gisteravond ongewild way cool op de fiets. Het is zoooo glad bij mij in de straat dat bij het nemen van de bocht ik somehow een pirouette draaide met mijn fiets en toen weer door kon fietsen. Jammer dat niemand het zag. :D
pi_121627722
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:21 schreef V1z0R het volgende:
Beter plaatje van de vrachtwaggel :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat was ik die kerst blij! :Y

[..]

Als je 1 autistje hebt gezien heb je ze allemaal gezien natuurlijk :+ :P
Nee oke, begrijpelijk ;)

CotS, warme melk met banaan is ook erg lekker! :Y Velletje er af slurpen :9
De velletjes stuur ik dan naar jou door hoor *rill* maar banaan met melk klink goddelijk :)!
pi_121627778
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:05 schreef conleche het volgende:
Ik was gisteravond ongewild way cool op de fiets. Het is zoooo glad bij mij in de straat dat bij het nemen van de bocht ik somehow een pirouette draaide met mijn fiets en toen weer door kon fietsen. Jammer dat niemand het zag. :D
:( Op elke gladde hoek zou iemand met een camera moeten staan ;) Gelukkig ben je niet gevallen.

Waarom heeft heel Nederland dramatisch weer behalve Grunn :'( ;)
pi_121627828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik leg het nog wel uit.

O.a kan ik nu een extra stage doen en dan niet meer & kan ik mijn achterstanden wegwerken om zonder achterstanden aan jaar 4 te beginnen.

Ook kan ik dus mijn cv pimpen om überhaupt aangenomen te worden voor de master, ik moet nog een heel zwaar assessment halen.

Daarnaast kan ik mijn adhd cursus volgen & daarvoor moet ik ook veel huiswerk maken. Vaardigheden die ik onder de knie moet krijgen etc.

Daarnaast kan ik eindelijk eens leuke vakken er naast volgen of kijken wat er nog meer is inplaats van onder hele zieke werkdruk achterstanden weg te werken. Zodat ik voor het eerst studeren leuk ga vinden.

Daarnaast heb ik dan een half jaar vrij maar geen kans gehad om geld te verdienen om daar bijvoorbeeld mee op reis te gaan wegens (te) hoge werkdruk.
pi_121627907
Als jullie de badkamer schoon maken wat maken jullie dan schoon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')