Hoe denken jullie dat dit zich zal ontwikkelen? Een echte oorlog?quote:(Novum/AP) - Indiase militairen hebben in Kashmir een controlepost aan de Pakistaanse kant van de grens onder vuur genomen. Daarbij vond een Pakistaanse militair de dood, deelde de Pakistaanse krijgsmacht dinsdag mee.
De spanningen tussen de aartsvijanden India en Pakistan zijn de laatste tijd sterk toegenomen als gevolg van een reeks grensincidenten in de betwiste regio Kashmir. Beschietingen over en weer hebben de afgelopen tien dagen aan drie Pakistanen en twee Indiërs het leven gekost.
Arabische Lente gemist?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:02 schreef sonnyspek het volgende:
Ik heb echt het idee dat het binnenkort echt volledig los gaat in het Midden-Oosten en Afrika...
Je vergeet ook Azie.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:02 schreef sonnyspek het volgende:
Ik heb echt het idee dat het binnenkort echt volledig los gaat in het Midden-Oosten en Afrika...
Nou daar is het dus al flink losgegaan. The shit kan nog harder the fan gaan raken als we ons er te veel mee bemoeien, dan hebben ze weer een outsider die ze de schuld kunnen geven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:02 schreef sonnyspek het volgende:
China maakt toch ook (deels) aanspraak op dat gebied?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:24 schreef niels0 het volgende:
Het grensconflict in Kasjmir is al jaren aan de gang. Laat ze maar, dan hebben ze tenminste geen tijd om een ander lastig te vallen.
India natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef Hathor het volgende:
Wie van de twee is er sterker in militair opzicht (even de nukes buiten beschouwing gelaten)?
Geen idee maar ze grenzen ook aan dat gebied dus het zou me niets verbazen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
China maakt toch ook (deels) aanspraak op dat gebied?
Indiase leger is niet veel waard. Door de corruptie onder andere is bijvoorbeeld de kustwacht een behoorlijke gatenkaas, zie aanslagen Mumbai 2008.quote:
Dat allemaal is in de vredestijd. dat kan je moeilijk aanrekenen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Geen idee maar ze grenzen ook aan dat gebied dus het zou me niets verbazen.
[..]
Indiase leger is niet veel waard. Door de corruptie onder andere is bijvoorbeeld de kustwacht een behoorlijke gatenkaas, zie aanslagen Mumbai 2008.
Die van China valt op zich nog wel mee, Taiwan claimt bijvoorbeeld heel Mongolië + nog een stukje van vrijwel alle buurlanden als deel van haar grondgebied:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat ze er aan grenzen komt natuurlijk ook omdat ze Tibet ge-annexeerd hebben. De expansiedrift van China bevalt me allerminst.
[..]
Indiase leger is niet veel waard. Door de corruptie onder andere is bijvoorbeeld de kustwacht een behoorlijke gatenkaas, zie aanslagen Mumbai 2008.
Daar ga ik met je in mee. Ik verwacht echter niet dat het zaakje escaleert. De gevolgen zijn te groot namelijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:37 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat allemaal is in de vredestijd. dat kan je moeilijk aanrekenen.
Stel dat er echt oorlog uitbreekt iets wat andere verhaal is dan in de vredestijd.
Daar is India sterker, alleen om al een betere wapens en materialen dan Pakistan.
China vindt op zijn beurt dat Taiwan bij hun hoort, dus. Wat een wereld.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die van China valt op zich nog wel mee, Taiwan claimt bijvoorbeeld heel Mongolië + nog een stukje van vrijwel alle buurlanden als deel van haar grondgebied:
[ afbeelding ]
Zelfs wij hebben nog een grensconflict met onze lievelingsvijand Duitsland.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:40 schreef niels0 het volgende:
[..]
China vindt op zijn beurt dat Taiwan bij hun hoort, dus. Wat een wereld.
Bij de Eemshaven, inderdaad. Wordt tijd dat China Friesland en Groningen gaat claimen, mogen zij het met de duitsers uitvechten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zelfs wij hebben nog een grensconflict met onze lievelingsvijand Duitsland.
Ik wou net zeggen dat Xinjiang er ook aan grenst, maar je was me voor.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat ze er aan grenzen komt natuurlijk ook omdat ze Tibet ge-annexeerd hebben. De expansiedrift van China bevalt me allerminst.
Edit. De autonome provincie Xinjiang ligt er ook tegenaan zie ik net.
Dat was meer een conflict in eigen land, ik bedoel meer in de regio.quote:
Nee inderdaad, gaat een keer mis!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Je vergeet ook Azie.
Thailand - Cambodja over grensstreek en tempels. Is nog niet opgelost.
Chinezen met moslims
Noord-Korea met hun raketten gedoe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |