abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:29:53 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_121612282
quote:
(Novum/AP) - Indiase militairen hebben in Kashmir een controlepost aan de Pakistaanse kant van de grens onder vuur genomen. Daarbij vond een Pakistaanse militair de dood, deelde de Pakistaanse krijgsmacht dinsdag mee.

De spanningen tussen de aartsvijanden India en Pakistan zijn de laatste tijd sterk toegenomen als gevolg van een reeks grensincidenten in de betwiste regio Kashmir. Beschietingen over en weer hebben de afgelopen tien dagen aan drie Pakistanen en twee Indiërs het leven gekost.

Hoe denken jullie dat dit zich zal ontwikkelen? Een echte oorlog?
Ik denk dat dit een zeer gespannen situatie kan worden oa ook door de conflicten in Pakistan zelf.

Wat denken jullie?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:33:25 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121612544
Het rommelt daar altijd al wat. Niks nieuws. Zowel India als Pakistan hebben maar weinig te winnen bij een grote oorlog, dus gebeurt het ook niet. Oorlog is niet iets wat een land overkomt, oorlog is iets waar bewust voor gekozen wordt.
The End Times are wild
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:38:12 #3
306109 francoisdublanc
pi_121612846
Ja, maar het is wel zo dat de spanningen de afgelopen zijn toe genomen en met doden tot gevolg.
pi_121614128
Ook al is er een spanningen daar.
De gevaar is dat beide landen elkaar kapot maken met hun kernwapens met alle gevolg voor hun buurlanden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 15 januari 2013 @ 22:01:22 #5
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_121614353
Twee kernmachten hebben constant schermutselingen met elkaar, waarvan er één al jaren wankelt, en de grootste bedreiging voor de VS is nog steeds zogenaamd een Iran dat misschien de mogelijkheid zou kunnen hebben om kernwapens te maken, mochten ze daar voor kiezen :N

In Pakistan is het pas echt oppassen geblazen. Niet zozeer dit conflict, maar wel de binnenlandse instabiliteit.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 15 januari 2013 @ 22:02:43 #6
306109 francoisdublanc
pi_121614423
Ik heb echt het idee dat het binnenkort echt volledig los gaat in het Midden-Oosten en Afrika...
pi_121614919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:02 schreef sonnyspek het volgende:
Ik heb echt het idee dat het binnenkort echt volledig los gaat in het Midden-Oosten en Afrika...
Arabische Lente gemist?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_121615073
quote:
Je vergeet ook Azie.
Thailand - Cambodja over grensstreek en tempels. Is nog niet opgelost.
Chinezen met moslims
Noord-Korea met hun raketten gedoe
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 15 januari 2013 @ 22:15:11 #9
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_121615112
quote:
Nou daar is het dus al flink losgegaan. The shit kan nog harder the fan gaan raken als we ons er te veel mee bemoeien, dan hebben ze weer een outsider die ze de schuld kunnen geven.

Je ziet nu juist dat de focus weer wat meer eromheen gaat liggen. Pakistan en Mali zijn voorbeelden, hoewel het daar al lang loos is. We zoeken weer iets nieuws om ons op te richten, maar ik weet niet of Pakistan de media lang genoeg kan 'boeien'. Zie je nu ook met Syrië, dat zou best eens een vergeten conflict kunnen gaan worden als het jarenlang een patstelling blijft.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_121615679
Het grensconflict in Kasjmir is al jaren aan de gang. Laat ze maar, dan hebben ze tenminste geen tijd om een ander lastig te vallen.
pi_121615980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:24 schreef niels0 het volgende:
Het grensconflict in Kasjmir is al jaren aan de gang. Laat ze maar, dan hebben ze tenminste geen tijd om een ander lastig te vallen.
China maakt toch ook (deels) aanspraak op dat gebied?
pi_121616009
Wie van de twee is er sterker in militair opzicht (even de nukes buiten beschouwing gelaten)?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_121616012
Ik herinner mij nog dat toen ik klein was een oom zei dat er een kernoorlog zou uitbreken tussen India en Pakistan en daarna de rest van de wereld.

Ik vond dat best eng toen, maar ik wacht nog steeds..
pi_121616048
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef Hathor het volgende:
Wie van de twee is er sterker in militair opzicht (even de nukes buiten beschouwing gelaten)?
India natuurlijk.
pi_121616186
Met grensconflicten loopt het trouwens sowieso nooit echt zo vaart, dus dit zal ook allemaal wel weer met een sisser aflopen.
pi_121616231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

China maakt toch ook (deels) aanspraak op dat gebied?
Geen idee maar ze grenzen ook aan dat gebied dus het zou me niets verbazen.
Dat ze er aan grenzen komt natuurlijk ook omdat ze Tibet ge-annexeerd hebben. De expansiedrift van China bevalt me allerminst.

Edit. De autonome provincie Xinjiang ligt er ook tegenaan zie ik net.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

India natuurlijk.
Indiase leger is niet veel waard. Door de corruptie onder andere is bijvoorbeeld de kustwacht een behoorlijke gatenkaas, zie aanslagen Mumbai 2008.

[ Bericht 1% gewijzigd door niels0 op 15-01-2013 22:37:59 ]
pi_121616551
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:32 schreef niels0 het volgende:

[..]

[..]

Indiase leger is niet veel waard. Door de corruptie onder andere is bijvoorbeeld de kustwacht een behoorlijke gatenkaas, zie aanslagen Mumbai 2008.
Dat allemaal is in de vredestijd. dat kan je moeilijk aanrekenen.

Stel dat er echt oorlog uitbreekt iets wat andere verhaal is dan in de vredestijd.
Daar is India sterker, alleen om al een betere wapens en materialen dan Pakistan.
pi_121616617
quote:

[..]

Dat ze er aan grenzen komt natuurlijk ook omdat ze Tibet ge-annexeerd hebben. De expansiedrift van China bevalt me allerminst.

[..]

Die van China valt op zich nog wel mee, Taiwan claimt bijvoorbeeld heel Mongolië + nog een stukje van vrijwel alle buurlanden als deel van haar grondgebied:

pi_121616642
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:37 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat allemaal is in de vredestijd. dat kan je moeilijk aanrekenen.

Stel dat er echt oorlog uitbreekt iets wat andere verhaal is dan in de vredestijd.
Daar is India sterker, alleen om al een betere wapens en materialen dan Pakistan.
Daar ga ik met je in mee. Ik verwacht echter niet dat het zaakje escaleert. De gevolgen zijn te groot namelijk.
pi_121616727
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die van China valt op zich nog wel mee, Taiwan claimt bijvoorbeeld heel Mongolië + nog een stukje van vrijwel alle buurlanden als deel van haar grondgebied:

[ afbeelding ]
China vindt op zijn beurt dat Taiwan bij hun hoort, dus. Wat een wereld.
pi_121616832
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:40 schreef niels0 het volgende:

[..]

China vindt op zijn beurt dat Taiwan bij hun hoort, dus. Wat een wereld.
Zelfs wij hebben nog een grensconflict met onze lievelingsvijand Duitsland.
pi_121616917
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zelfs wij hebben nog een grensconflict met onze lievelingsvijand Duitsland.
Bij de Eemshaven, inderdaad. Wordt tijd dat China Friesland en Groningen gaat claimen, mogen zij het met de duitsers uitvechten. :D
pi_121617419
quote:

[..]

Edit. De autonome provincie Xinjiang ligt er ook tegenaan zie ik net.
Ik wou net zeggen dat Xinjiang er ook aan grenst, maar je was me voor.
Net rond de Cuba-crisis in 1962 vochten India en China een oorlog uit, waarbij Aksai Chin onder Chinese controle kwam, hoewel India beweert dat het onder hun "Jammu en Kashmir" valt.
Er woont geen kat, maar het is van strategisch belang, er loopt onder andere een weg door die Tibet met Xinjiang verbindt.

Ik denk niet dat één van deze landen echt een oorlog wil, maar ze hebben genoeg problemen waar ze de aandacht van kunnen afleiden. Beide landen kampen met corruptie, opstanden, fundamentalisme,.. en in Pakistan zijn er binnenkort parlementsverkiezingen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:23:50 #24
306109 francoisdublanc
pi_121619062
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Arabische Lente gemist?
Dat was meer een conflict in eigen land, ik bedoel meer in de regio.

Ik vind 'lente' ook eigenlijk niet goed gekozen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:24:13 #25
306109 francoisdublanc
pi_121619077
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je vergeet ook Azie.
Thailand - Cambodja over grensstreek en tempels. Is nog niet opgelost.
Chinezen met moslims
Noord-Korea met hun raketten gedoe
Nee inderdaad, gaat een keer mis!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')