Dat is niet de insteek van mijn vraag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:59 schreef MAHL het volgende:
[..]
Nee, dat het kinderachtig is om je druk te maken om je facebook- en twittervriendjes. Je echte vrienden weten toch wel dat je dood bent mag ik hopenEr zal vast wel eentje zijn die een berichtje op je wall achterlaat.
Wat voor klapjosti ben je dan ook als je dat soort shit überhaupt op internet zet. Je weet toch dat dat soort dingen zullen blijven bestaanquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:08 schreef elkravo het volgende:
[..]
Dat is niet de insteek van mijn vraag.
Ik maak me niet zozeer druk om "sociale media vriendjes". Waar ik wel over nadenk is dat wanneer ik overlijd er allerlei media online staan over mij. Waarbij nabestaanden misschien daar niet zo happig/blij over zijn. Nabestaanden die die zaken misschien willen afsluiten. En weten nabestaanden over jouw internet-dingen...
Heb jij misschien dingen ergens in een dropbox of cloud staan... persoonlijke files... dat soort zaken ook
Ik denk er over na. Maak me niet druk.
Een "het kan me niet schelen mentaliteit" heb ik itt sommigen hier niet...
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:03 schreef BenjaminLinus het volgende:
Wat interesseert mij het nou of mijn facebook er nog is nadat ik dood ben?
Onlangs iemand overleden hier in de omgeving, had iemand tijdens de crematie de overledene getagd![]()
Stond er : Piet, Jan en Klaas zijn met Kees(overledene) bij: Crematorium
Staat nu nog steeds bovenaan zijn profiel en bezochte plaatsen
Onlangs iemand overleden hier in de omgeving, had iemand tijdens de crematie de overledene getagd![]()
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:19 schreef Insomnia_ het volgende:
Hopelijk wil een goede vriend dan mijn browsergeschiedenis wissen en hopelijk lezen ze niet mijn emails.
NSA...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:24 schreef Aldo-MC het volgende:
Mijn digitale leven is geheim in zoverre dat het niemand iets aangaat.
Verstandig. Toevallig laatst met mijn vrouw over gesproken. Juist in een lange relatie ga je steeds meer je eigen taken in het runnen van het huishouden krijgen. Ik heb me verdiept in het digitale deel en doe de administratie. Als ik morgen omval dan lukt het haar waarschijnlijk niet eens om de automatische verwarming (EvoHome) te resetten of in te stellen. Inloggen op mijn werk-laptop om zo mijn opdrachtgevers te informeren zal al helemaal lastig worden. Ze weet niet eens wie ze zou moeten aanschrijven, omdat mijn opdrachtgevers in het buitenland zitten en ik hen alleen digitaal ken. Dan wordt het al snel 'mijn opdrachtgever' ipv 'meneer X' als je tijdens het eten wat vertelt...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Heb een map klaarliggen met daarin alle adressen van mensen waarvan ik vind dat die moeten weten dat ik er niet meer ben. Verder klantnummers van alle zakelijke meuk (gas/water/licht/internet, etc), bankrekeningnummers, spaarrekeningnummers, de inlognamen van websites van verzekeringen, alle email accounts, inclusief de te bellen telefoonnummers en in te vullen formulieren hoe de boel op te zeggen, enzovoort enzoverder.
Geen wachtwoorden en pincodes, want als bij een inbraak die map gesnaaid wordt, ben je zuur.
Moet alleen nog een 'draaiboek' voor de uitvaart opzetten, hoe ik graag zie dat het moet gaan allemaal (welke muziek enzo).
Maar nu weten nabestaanden precies waar ze aan toe zijn.
Dit nav iemand die ik ken die overleed, die zijn boeltje niet op orde had, en het was Drama om het allemaal geregeld te krijgen. Echt een kwestie van de post afwachten welke aanmaningen binnen druppelden.
En ik dacht bij mezelf: dit moet mij niet overkomen. Dus zodoende.
't is wel even werk om het op te zetten (kost je echt dagen, vooral om klantnummers en shit in alle administratie bij elkaar te zoeken), maar nu is het een kwestie van bijhouden dus da's nog geen 10 minuten per maand.
Dat vind ik stiekem best geestig.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:03 schreef BenjaminLinus het volgende:
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:22 schreef D. het volgende:
[..]
Je zat te wachten tot het topic 1 jaar oud was voor je jouw zinnige bijdrage leverde?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |