Bijvoorbeeld: extra verpakkingbelastingen etc.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:09 schreef Bhj92 het volgende:
Klinkt aannemelijk. Kun je daar misschien een voorbeeld van geven? Weet niet goed waar ik aan moet denken.
Is uit onderzoek gebleken van een of andere instantie, kan het nu even niet snel nazoeken. Uit dat onderzoek blijkt in ieder geval dat de huishoudens zonder kinderen vaak boodschappen doen bij AH, maar zodra er (veel) kinderen komen stappen ze over op andere supermarkten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:11 schreef Dribbel_ het volgende:
En waarom gericht op kleine huishoudens?
En naamsbekendheid past beter onder extern.
Idd naamsbekendheid extern.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:11 schreef Dribbel_ het volgende:
En waarom gericht op kleine huishoudens?
En naamsbekendheid past beter onder extern.
Dat klinkt al beterquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:12 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: extra verpakkingbelastingen etc.
Niet m'n beste voorbeeld ooit maar kom even niet op beter. Hoop dat je het begrijpt.
Kans: standaard open op zondag
Voordeel is dan weer dat je onderdeel bent van een grote keten en dus minder kwetsbaar bent.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:16 schreef dickiedik het volgende:
Een zwakte is dat als je geen franchiser bent (weet ik veel hoe je dat schrijft) bijna niet in kan spelen op de lokale vraag, maar het standaard assortiment moet verkopen.
Heb even nagezocht wat franchise inhoudt (was ik niet bekend mee), en dat klinkt inderdaad wel als iets waar Albert Heijn zijn voordeel mee zou kunnen doen, maar dus niet doet. Thanks!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:16 schreef dickiedik het volgende:
Een zwakte is dat als je geen franchiser bent (weet ik veel hoe je dat schrijft) bijna niet in kan spelen op de lokale vraag, maar het standaard assortiment moet verkopen.
Dit niet dus, elke andere supermarkt heeft hier ook last van.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:08 schreef Cindy1988 het volgende:
Bedreiging: verandering in wetgeving
Specifiek voor Albert Heijn. Niet één filiaal, maar gewoon Albert Heijn in het algemeen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:25 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Is dit voor een specifieke AH of voor ahold.
Wat zijn daar dan de nadelen van? En kan het ook voordeel hebben?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:31 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Zwakte: onderdeel van beursgenoteerde onderneming.
Dat kun je toch met alles zeggen dan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:33 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Wat maakt bijvoorbeeld 'andere markten betreden' een kans. De jumbo, aldi en c1000 kunnen rit met het zelfde gemak. Geen kans specifiek voor AH dus.
Nee.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:36 schreef Bhj92 het volgende:
[..]
Dat kun je toch met alles zeggen dan?
Wat wel een kans kan zijn is dat ahold veel kennis heeft van een specifieke nieuwe markt die bij anderen welicht ontbreekt. Voorbeeld: ahold heeft veel supermarkten in amerika. Als AH uit zou willen breiden naar amerika is dat een groot voordeel. Je zou dus wel kunnen zeggen dat de kennis van ahold als internationaal concern een kans is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:36 schreef Bhj92 het volgende:
[..]
Dat kun je toch met alles zeggen dan?
Heb je gelijk in. Ook je voorbeeld van uitbreiding naar buitenland vind ik een goeie. Wat zouden nog nadelen van een beursnotatie van het moederbedrijf kunnen zijn? Dan moet ik mijn begeleider dus even overtuigen dat de beursgang van Ahold daadwerkelijk een zwakte isquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:34 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Nadeel dat het ten kosye kan gaan van vlotte beslyitvorming om maar eat te noemen. Voordeel mss extra kapitaal kunnen verkrijgen door aandelenemissie.
Daarom moet het nog wel meegenomen worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:23 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Dit niet dus, elke andere supermarkt heeft hier ook last van.
Je hebt grotendeels gelijk, maar die kennis is een interne factor. Een sterkte dus. Een ontwikkeling die het tot een kans kan maken is bv 'Toenemende belangstelling onder Amerikaanse investeerders in Europese supermarktconcepten'quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:44 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Wat wel een kans kan zijn is dat ahold veel kennis heeft van een specifieke nieuwe markt die bij anderen welicht ontbreekt. Voorbeeld: ahold heeft veel supermarkten in amerika. Als AH uit zou willen breiden naar amerika is dat een groot voordeel. Je zou dus wel kunnen zeggen dat de kennis van ahold als internationaal concern een kans is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |