Heb het zowel met grep als eerder genoemde methode geprobeerd en krijg niets terug... Ik heb het commando direct nadat ik hoorde dat de schijf op begon te spinnen uitgevoerd maar ook toen kreeg ik niets terug, als ik het op /dev/sda1 doe krijg ik wel output.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:04 schreef Daeron het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik filter de output altijd met grep.
Jup, zolang je die code maar bewaart. Anders is het gewoon eigen schuld, dikke bult.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:57 schreef Klonk het volgende:
maar dan zou mijn idee gewoon moeten werken voor zover ik weet toch?
1 2 3 4 | echo -e "\ndeb http://ftp.debian.org/debian experimental main contrib non-free" >> /etc/apt/sources.list echo -e "\ndeb-src http://ftp.de.debian.org/debian experimental main contrib non-free" >> /etc/apt/sources.list apt-get update apt-get install libc6 libc-bin libc6:i386 -t=experimental |
Het gaat hier om Debian Mintquote:Op zondag 17 februari 2013 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Debian experimental repositories aanzetten onder mint, wat als basis Ubuntu gebruikt, is niet echt een geniaal plan.
https://wiki.ubuntu.com/Valve
Daar kan je de laatste versie scoren voor Mint, wat de Ubuntu-repositories gebruikt.
Oh, my bad. Mijn leeskunsten zijn vandaag nog niet wakkergeworden.quote:
Nouja, steam for linux is opzich al experimental.quote:Maar dan is het nog geen goed idee om van experimental te halen.
Debian exprimental is icm unstable al een heel sinister plan.quote:Op zondag 17 februari 2013 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Debian experimental repositories aanzetten onder mint, wat als basis Ubuntu gebruikt, is niet echt een geniaal plan.
https://wiki.ubuntu.com/Valve
Daar kan je de laatste versie scoren voor Mint, wat de Ubuntu-repositories gebruikt.
Met steam, die lib32 gebruikt, helemaal. Alhoewel Debian experimental tegenwoordig lang niet zo'n duik in het diepe is als pakweg 15 jaar geleden.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Debian exprimental is icm unstable al een heel sinister plan.
Als je gewoon Ubuntu installeert heb je waarschijnlijk nergens last van, aangezien valve daarop test.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Dan laat ik het maar even. Heb ook een windows machine maar was benieuwd of mijn indie games het een beetje doen onder linux
Ik haal er de stable release van firefox uit...quote:Op zondag 17 februari 2013 16:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Debian exprimental is icm unstable al een heel sinister plan.
Ja, dat is zo. Maar ik dacht dat het met symlinks ook wel zou werken. Omdat ik maar 1 'extra' partitie had gemaakt, voor /opt, en /var dus was vergeten, wilde ik eigenlijk proberen om er met een truukje vanaf te komen (dwz zonder een partitie achteraf te splitten en inderdaad via fstab te mounten.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:08 schreef trancethrust het volgende:
je kan in /etc/fstab gewoon linken naar een andere partitie, of mis ik iets?
Was jij diegene die laatst met de windows-bootloader ubuntu vanaf een BTRFS-partitie wou proberen te starten?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik hou het lekker bij EXT4 na allerlei gefaalde experimenten met andere systemen.
Uh, wat? Nee. Windows bootloader.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Was jij diegene die laatst met de windows-bootloader ubuntu vanaf een BTRFS-partitie wou proberen te starten?
Ik wil ook ZFS. Hoe precies gaat dat in zn werk? Kun je een bestaande partitie naar ZFS formatteren, en daar dan een gehele linux sub-partitionering rondkrijgen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:22 schreef NightH4wk het volgende:
ZFS ftw, geen gezeik meer mbt grootte van partities. Echt hemels.
bronquote:On Thu, Feb 21, 2013 at 8:42 AM, Matthew Garrett <mjg59@srcf.ucam.org> wrote:
>
> There's only one signing authority, and they only sign PE binaries.
Guys, this is not a dick-sucking contest.
If you want to parse PE binaries, go right ahead.
If Red Hat wants to deep-throat Microsoft, that's *your* issue. That
has nothing what-so-ever to do with the kernel I maintain. It's
trivial for you guys to have a signing machine that parses the PE
binary, verifies the signatures, and signs the resulting keys with
your own key. You already wrote the code, for chissake, it's in that
f*cking pull request.
Why should *I* care? Why should the kernel care about some idiotic "we
only sign PE binaries" stupidity? We support X.509, which is the
standard for signing.
Do this in user land on a trusted machine. There is zero excuse for
doing it in the kernel.
Linus
Las 't ja. Mooi dat 't zo publiek isquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:36 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.muktware.com/5(...)dick-sucking-contest
[..]
bron
Brilliant reactie van Torvalds
Waar gaat dit precies over; is er ergens een samenvatting dat niet aanneemt dat de lezer weet wat PE-binaries zijn en hoe UEFI-signing werkt (en wat het eventuele nut is)?quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:36 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.muktware.com/5(...)dick-sucking-contest
[..]
bron
Brilliant reactie van Torvalds
Linus is chille gastquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:40 schreef µ het volgende:
[..]
Las 't ja. Mooi dat 't zo publiek is.
UEFI.
Geen custom kernels kunnenbooten.
PE binaries word juist gedaan door M$quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:59 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Waar gaat dit precies over; is er ergens een samenvatting dat niet aanneemt dat de lezer weet wat PE-binaries zijn en hoe UEFI-signing werkt (en wat het eventuele nut is)?
Chill? Mwah. Volgens mij is de open-source gedachte niet bepaald dat je iedereen die andere inzichten heeft dan jij maar publiek te schande maakt.quote:
Er is niet zoveel mis met het idee van Secure Boot. Het enige wat er mis mee is, is dat het een MS-only product is zonder enige inspraak van andere partijen. En dat het als gevolg daarvan vooral ontworpen lijkt om te zorgen dat computers geen niet-MS-systemen kunnen booten. In plaats van te zorgen dat computers geen onveilige systemen in zijn algemeen kunnen booten.quote:[..]
PE binaries word juist gedaan door M$
Secure Boot is een methode om te zorgen dat een computer alleen "vertrouwde" besturingssystemen op kan starten. Het idee is dat het moet voorkomen dat virussen je systeem kapen door het boot-proces te veranderen. De uitvoering is echter dat een computer simpelweg alleen nog Windows 8 kan booten.quote:
En vertrouwde besturinssystemen zijn dan die zgn. PE-binaries? Waarom zouden daarvoor faciliteiten in de Linux kernel moeten komen?quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Secure Boot is een methode om te zorgen dat een computer alleen "vertrouwde" besturingssystemen op kan starten. Het idee is dat het moet voorkomen dat virussen je systeem kapen door het boot-proces te veranderen. De uitvoering is echter dat een computer simpelweg alleen nog Windows 8 kan booten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Portable_Executablequote:Op woensdag 27 februari 2013 12:18 schreef trancethrust het volgende:
[..]
En vertrouwde besturinssystemen zijn dan die zgn. PE-binaries? Waarom zouden daarvoor faciliteiten in de Linux kernel moeten komen?
Dus als ik het goed begrijp gebruikt UEFI de signing-infrastructuur van PE binaries (ergo, de Windows kernel/bootstrapper is ook in PE formaat), en willen ze nu dat een linux-kernel zo'n PE-wrapper imiteert?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:01 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Portable_Executable
Is het format die Microsoft gebruikt voor zijn uitvoerbare bestanden.
Hierin is het ook mogelijk bestanden te signen.
Ja, klopt. Je alloceert een X GB naar een ZFS volume. En dan maak je daarin subvolumes.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:50 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik wil ook ZFS. Hoe precies gaat dat in zn werk? Kun je een bestaande partitie naar ZFS formatteren, en daar dan een gehele linux sub-partitionering rondkrijgen?
staat me behoorlijk aan.quote:makkelijke management van subvolumes
Welk OS gebruik je eigenlijk?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:22 schreef NightH4wk het volgende:
ZFS ftw, geen gezeik meer mbt grootte van partities. Echt hemels.
FreeBSD (desktop). Maar op GNU/Linux werkt het toch ook wel aardig atm?quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:23 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Welk OS gebruik je eigenlijk?
Voor een kleine fileserver hang je een disk array met 12+ disks aan een niet te trage machine. En dan gebruik je hardware raid 6 met 1 of meerdere hot spare drives. Je kunt goedkoop gaan doen door een aantal machines te pakken met 6-8 drives+zfs en dan iets als gluster of swift voor je FS te gebruiken en een nfs server om je file system te exporten, maar het blijft experimental.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:21 schreef slacker_nl het volgende:
Voor een fileserver oid zou ik het wel weer willen gebruiken. Zou het dan alleen niet met Linux doen, maar gewoon met OpenSolaris (of OpenIndiana zoals het nu heet). Want.. leuk.
1 | mkdir $HOME/belastingdienst |
1 2 3 4 | cd $HOME/belastingdienst wget "http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/apps/linux/ib2012_linux.tar.gz" tar xvzf ib2012_linux.tar.gz cd ib2012 |
1 | ./bin/ib2012ux --font=' ' --bestand="$HOME/belastingdienst/*.ibv2012" |
Thanks! Na invullen en inleveren kun je het mapje verwijderen?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:39 schreef µ het volgende:
Kleine HOWTO hoe je je belastingaangifte kan invullen op Linux:
• Maak een mapje voor je aangifte:
[ code verwijderd ]
• Genereer je voorinvulinformatie en sla het op in de belastingdienstmap.
• Download het aangifteprogramma en pak het uit:
[ code verwijderd ]
• Voer het programma uit:
[ code verwijderd ]
'Clean' is een goed font.
Weet nog niet. Daadwerkelijk invullen doe ik zelf vandaag.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 03:05 schreef Dale. het volgende:
[..]
Thanks! Na invullen en inleveren kun je het mapje verwijderen?
Misschien gebruikt ubuntu wireless-n niet?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:05 schreef Klonk het volgende:
Ik heb een heel raar probleem, heb een dualboot laptop met win7 en Ubuntu en een nas van iomega ixth200 om precies te zijn.
Het rare is dat als ik daar een bestand van een gig naar toe verplaats vanaf win7 is dat zo gepiept, maar als ik op dezelfde pc maar dan vanuit Ubuntu hetzelfde doen staat er heel droog dat ie er 7 uur over gaat doen.
Probleem doet zich alleen voor als ik wifi gebruik zodra ik via het bekabelde netwerk doe zijn de overdrachtssnelheden gewoon zoals ze horen.
Iemand een idee in welke hoek ik dat moet zoeken
niet eens naar gekeken om eerlijk te zijn, hij pakte alles perfect, dus tot vanmiddag heb ik eigenlijk niet over N nagedachtquote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:59 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Heb je de firmware voor je wireless adaptor?
Wat moet je doen?quote:Op zondag 3 maart 2013 13:12 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dat je zo 1 college van linux mist en dat je gewoon NIET de opdrachten kan maken.[ afbeelding ]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1. heb ik al gevonden.
2. weet ik dat ik 'iets' met regex moet doen.
En de rest is abacadabra.
Ik zocht al voor een algemene bash scripts tutorial maar geen duidelijke kunnen vinden![]()
quote:Op zondag 3 maart 2013 13:46 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]TLDB heeft een mooie uitgebreide: http://www.tldp.org/LDP/abs/html/index.html .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1. heb ik al gevonden.
2. weet ik dat ik 'iets' met regex moet doen.
En de rest is abacadabra.
Ik zocht al voor een algemene bash scripts tutorial maar geen duidelijke kunnen vindenజ్ఞా
Ah thanks! Daar staat vast wel iets nuttigs inquote:Op zondag 3 maart 2013 13:47 schreef µ het volgende:
[..]
TLDB heeft een mooie uitgebreide: http://www.tldp.org/LDP/abs/html/index.html .
Voor die 2e: gebruik egrep en uniq -c. Check de manuals evenquote:Op zondag 3 maart 2013 13:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ah thanks! Daar staat vast wel iets nuttigs in
Thanks!quote:Op zondag 3 maart 2013 13:59 schreef µ het volgende:
[..]
Voor die 2e: gebruik egrep en uniq -c. Check de manuals even.
Voor 3: argumenten krijg je in je script binnen als $1, $2, ... . Die variabelen moet je in je script gebruiken. Controleren of een bestand bestaat doe je in een if-command. Check 'man test' even, daar staan alle dingen die je in 'if' kan testen.
4 gaat verder op 1,2 en 3, moet wel lukken als de eerste gelukt zijn.
5: Eerste regex: [A-Z][a-z]+[A-Z][a-z]+[A-Z] . Rest moet je zelf ff uitzoeken.
Maak de opdrachten ook nog even voor hem als je toch bezig bentquote:Op zondag 3 maart 2013 13:59 schreef µ het volgende:
[..]
Voor die 2e: gebruik egrep en uniq -c. Check de manuals even.
Voor 3: argumenten krijg je in je script binnen als $1, $2, ... . Die variabelen moet je in je script gebruiken. Controleren of een bestand bestaat doe je in een if-command. Check 'man test' even, daar staan alle dingen die je in 'if' kan testen.
4 gaat verder op 1,2 en 3, moet wel lukken als de eerste gelukt zijn.
5: Eerste regex: [A-Z][a-z]+[A-Z][a-z]+[A-Z] . Rest moet je zelf ff uitzoeken.
Hem/haar?quote:Op zondag 3 maart 2013 15:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Maak de opdrachten ook nog even voor hem als je toch bezig bent
Last time I checked was ik nog geen shemalequote:Op zondag 3 maart 2013 15:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Maak de opdrachten ook nog even voor hem als je toch bezig bent
Ik let niet op icoontjes, mea culpa jongedame.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Last time I checked was ik nog geen shemale
Debianquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:46 schreef DanOam het volgende:
Gentoo eindelijk werkend gekregen op mijn derde poging, voel me alleen nog niet echt op mijn gemak met Portage en USE flags, maar dat komt wel goed. KDE compilen duurt wel lekker lang zeg
Oh natuurlijk, en wat bedoel je met 'bash kent het read commando'? Die gebruik ik toch ook, of wat?quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:06 schreef trancethrust het volgende:
Bash kent het read commando, en $('pwd') kan ook `pwd` zijn.
Dafuq? o.O ..quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:22 schreef trancethrust het volgende:
Oh excuus, ik las je script verkeerd. Dacht dat je character-voor-character de URL aan het lezen was ofzo, in die while loop, maar je support juist meerdere links tegelijkertijdIk snapte het doel al niet helemaal
Ipv. een temp file kun je misschien ook de input direct opslaan in een bash-variabele (dus een multi-line string), die echo-en, en via xargs naar youtube-dl sturen. Misschien vandaaruit zelfs naar 1 commando waarin je stdin door-piped xargs en youtube-dl; maar mijn bash-fu is niet groot genoeg om te zien hoe je repetatief hele regels van input doorstuurt en later nog de pipe graceful kan afsluiten...
Je hebt inderdaad van die mensen die onnodig gaan lopen "optimaliseren" en er dan over opscheppen terwijl het alleen maar averechts werkt hahah, ik gebruik dan ook alleen -march=native -O2 -pipe en voor de rest kloten met USE flags.quote:
Ik zat even te klooien, dit werkt:quote:
1 | while read x; do echo $x; done |
1 | while read x; do youtube-dl <arguments> $x; done |
Ook een tijdje op gedraaid, wel een distro gebaseerd op Debian unstable, aptosid! Mijn eerste ervaring met het rolling release concept.quote:
Damn waarom moet dit altijd gezegd worden in DIG?quote:Op zondag 17 maart 2013 10:49 schreef Faux. het volgende:
Telkens als ik een bestand wijzig en opsla in Ubuntu wordt er een nieuw document aangemaakt met <naam van het bestand>~ (bijvoorbeeld AuthController.php~) met de inhoud van dat bestand. Dit is verschrikkelijk irritant en zorgt voor beveiligingslekken aangezien index.php netjes uitgevoerd wordt maar index.php~ de source van het bestand laat zien met eventuele wachtwoorden en weet ik niet wat. Dus weet iemand hoe het uit kan?
Edit > Preferences > Editor tab > Create a backup copy of files before savingquote:Op zondag 17 maart 2013 10:49 schreef Faux. het volgende:
Telkens als ik een bestand wijzig en opsla in Ubuntu wordt er een nieuw document aangemaakt met <naam van het bestand>~ (bijvoorbeeld AuthController.php~) met de inhoud van dat bestand. Dit is verschrikkelijk irritant en zorgt voor beveiligingslekken aangezien index.php netjes uitgevoerd wordt maar index.php~ de source van het bestand laat zien met eventuele wachtwoorden en weet ik niet wat. Dus weet iemand hoe het uit kan?
Sorry maar dan vraag je er zelf omquote:Dit is verschrikkelijk irritant en zorgt voor beveiligingslekken aangezien index.php netjes uitgevoerd wordt maar index.php~ de source van het bestand laat zien met eventuele wachtwoorden en weet ik niet wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |