Daarnaast heb je nog l'Etape du tour. Jaarlijks wordt er één touretappe georganiseerd als cyclosportieve. Een cyclosportieve is een officieuze wedstrijd. Iedereen kan deelnemen, in Frankrijk heb je wel een gezondheidsverklaring nodig. Soms doen er aan dergelijke cyclo's ook profs of topamateurs mee. Het niveau is de afgelopen tien jaar flink gestegen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 07:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Sinds een paar jaar wordt 1 dag voor de echte tour langs komt door een aantal verschillende organisatie's het hele parcours met amateurs gereden. Maar dat is een prestatie an sich. Er worden geen tijden op genomen, tenminste, voor zover ik weet niet![]()
Zie bijvoorbeeld: http://www.tropicalcyclist.com/reisverslagen/artikel_fiets.pdf
Zou dat boek dan over een paar jaar naast 'Ma Vérité' van Virenque gezet kunnen worden?quote:
Dat dacht ik vorige maand al. Erger mij aan het gegeven dat bepaalde posters hier alles claimen te weten op basis van vage geruchten in de media en onderwijl van de sport zelf de ballen verstand hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 01:28 schreef wimderon het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden zeg
Doet ondertussen al een beetje denken aan:quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:41 schreef DeeBee het volgende:
Al is dat interview denk ik geweest voor het Lance interview, misschien had Hein wat minder hoog van de toren geblazen als hij zou merken dat Lance nog wel een boekje open wil doen over de UCI...
en dat bepaal jij even voor mij? wie ben jij dan?quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat dacht ik vorige maand al. Erger mij aan het gegeven dat bepaalde posters hier alles claimen te weten op basis van vage geruchten in de media en onderwijl van de sport zelf de ballen verstand hebben.
Sorry hoor THEFXR, als je niet eens weet of er een TDF voor amateurs is mag je wat mij betreft best een toontje lager gaan zingen. En dat is een understatement.
Karel van Loenen, oud profwielrenner.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dat bepaal jij even voor mij? wie ben jij dan?
nee, ik probeer te achterhalen, waarom hij denkt mij voor te kunnen schrijven, wat ik wel en niet mag posten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:37 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom alweer die "wie ben jij" vraag? Je probeert te achterhalen of het je moeder is?
en jij probeert mijn vader te spelen? ik schrijf ook niet voor wat jij wel en niet mag posten, dus andersom ook niet!quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Karel van Loenen, oud profwielrenner.
Maar dat doet niet ter zake.
Dat zegt hij niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, ik probeer te achterhalen, waarom hij denkt mij voor te kunnen schrijven, wat ik wel en niet mag posten.
Dit topic heet "doping in de sport" als ik 1 dingentje niet weet, heb ik er gelijk de ballen verstand van? dit gaat niet alleen over "doping in het wielrennen", omdat wielrennen ook niet de enigste sport is.
Zodra iemand niet vuistdiep met jullie mening meegaat en een andere mening/visie heeft, begint men hier keihard teklagen en met persoonlijke aanvallen te strooien.
Ik heb genoeg onderbouwt, en niet iedereen wil dat lezen, omdat het veel is of de bron is weer eens onbetrouwbaar. verder hoeft mijn onderbouwing niet sterker te zijn, dat maak jij er weer van (verzonnen voorwaarden)quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet.
Het hebben van een mening is makkelijk, heck, iedereen kan een mening hebben. Uit je je mening (en vooral, probeer je anderen te overtuigen) dan dien je die mening wel netjes te onderbouwen. En laat het nu net fout gaan bij dat laatste essentiele puntje. En hoe hoger je blaast, de sterker moeten je onderbouwing zijn
Het is niet conspiracy-achtig bedoelt, ik zie er wel een connectie in, waarom trainingen ze zo vaak op die can eilanden?, ik zie er niks bijzonders aan, behalve dat fuentes daar toevallig zit, dat vind ik echt erg verdacht.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:53 schreef DeeBee het volgende:
Het is alleen al vaker gezegd, een mening an sich is niets bijzonders, dus daar hoef je niet zo prat op te gaan telkens. Zeker niet als die mening geen enkele beweging heeft en de discussie ook nooit echt loopt (het doel van een topic / forum), want bij elk argument wordt het uiteindelijk gereduceerd door nog maar eens te herhalen 'ja, maar ik vind dat...'.
Verder machine-gun je allerlei geruchten of one-liners op momenten en dan wordt er een van die dingen in een compleet andere context genoemd en probeer je je er je gelijk mee te halen. Je riep bijv. 'trainingskamp van TVM / Spanje / doping' en dan worden er 'Berend Nikkels / (oud-schaatser) Erben Wennemars / Spaar Select' tegelijk in een artikel genoemd en dan vertel je het alsof je connectie letterlijk waar was, maar de enige link die er is, is tussen TVM en Wennemars en dus geen enkel bewijs dat de hele ploeg dan ook maar gelijk gebruikt en wordt klaargestoomd door Ferrari op Tenerife... Dat is erg moeizaam discussieren als er zoveel bochten worden afgesneden keer op keer en de helft van de meningen ook nog conspiracy-achtig klinken en claims compleet uit de lucht komen vallen...
Je andere kijk op doping of sport waardeer ik heus wel, er hoeven niet alleen gelijkgestemden te zijn, alleen moet je een mening wel kunnen onderbouwen met feiten om hem meer waarde te geven (en dat is het punt van velen hier, dat dat af en toe mist en het dan een herhaling van zetten wordt). Ik kan ook wel ergens de mening hebben dat de maan vierkant is ('lekker gek en out of the box'), maar als mensen dan genoeg foto's en bewijzen posten dat het niet zo is dan blijf ik niet stug die mening herhalen (hoe uniek die ook is...), want dan kom ik nogal als een idioot over...
quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dat bepaal jij even voor mij? wie ben jij dan?
Fuentes is na Kelme weer op de Canarische eilanden gaan wonen/werken in 1 of ander kankerlab. Niet dat het verder ergens op slaat, want er trainen minstens net zoveel maar volgens mij tegenwoordig veel meer ploegen rond Alicante of op Mallorca.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:14 schreef DeeBee het volgende:
Dat zijn de voornaamste redenen natuurlijk. Nu kan het ook wel zo zijn dat het vanwege een dopingarts is daar, maar daar is nul aanleiding of bewijs voor en het dan als voornaamste reden noemen dat ze daar trainen is dus nogal een claim...
En dan is het precies wat opgebaarde zegt, als je iets aparts beweert, moet je net zo goed bewijzen kunnen overleggen, juist omdat het zo onrealistisch klinkt... Er hoeven niet betere bewijzen te komen, maar in ieder geval wel kloppende redeneringen en bewijzen.
Maar je doet het in die laatste zin direct weer, want je pleit jezelf 'vrij' van het zorgvuldig redeneren door gelijk te zeggen dat er geen bewijzen zijn, lekker makkelijk... En nogmaals, al die connecties die je in je hoofd bedenkt zijn niks bijzonders en ze hier allemaal maar rondspuien alsof het waarheden zijn is wat bij zoveel users
Ja, dat was even de initiele reactiequote:
Ik. Want vrijdag vrij.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ja, dat was even de initiele reactie, wie gaat er eigenlijk vannacht live kijken, lijkt mij dat er niet veel schokkends uitkomt, behalve dat hij Hein aan het spit rijgt.
quote:IOC: ‘Wielrennen kan van Spelen verdwijnen'
Dick Pound, lid van het Internationaal Olympisch Comité, heeft aan het persagentschap Reuters gezegd dat wielrennen een aantal jaar van de Olympische Spelen zou kunnen verdwijnen als Lance Armstrong kan aantonen dat de Internationale Wielerunie (UCI) zijn dopinggebruik mogelijk heeft gemaakt. ‘We zouden kunnen zeggen: Jullie hebben een probleem en krijgen vier of acht jaar om het op te lossen. Dan zullen we bekijken of het een goed idee is jullie er weer bij te nemen ', aldus Pound.
De UCI wacht het interview af en roept Armstrong op eventueel te getuigen voor de onafhankelijke commissie die de beschuldigingen in het Usada-rapport tegen de UCI onderzoekt.
Het internationale anti-dopingbureau Wada zegt dat Armstrong onder ede moet bekennen als hij onder zijn levenslange schorsing wil uitkomen.
er komen ook herhalingen s'avonds op discovery channel.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik. Want vrijdag vrij.
Weet niet wat ik vrijdag op zaterdag doe. Moet zaterdag erg vroeg beginnen met pallets stapelen, misschien dat ik kijk, wakker blijf en direct door ga met werken.
Het staat waarschijnlijk al eerder op Youtube dus dat maakt niks uit. Liefst kijk ik live.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er komen ook herhalingen s'avonds op discovery channel.
Dan hadden ze na de jaren 80 atletiek en zwemmen ook al moeten verbannen, zou een beetje inconsequent zijn. Zeker als je hoort wat er toen bij de atletiek controles allemaal is gebeurd/verstopt/verzwegen/"geregulariseerd".quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:26 schreef opgebaarde het volgende:
Nou, an sich ben ik het niet oneens met Pound. Maar als ik de andere sporten en hun beleid in het achterhoofd houdt, dan lijkt het toch meer op totale hypocriete kinderachtige kolder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |