quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:14 schreef Enfermera het volgende:
Kuuk wat gaaf! En beterschap voor alle zieke mini's
Hier gaat 6x150 cc echt geweldig btw, ze slaapt 's nachts nu ook een stuk langer, vannacht van 23 tot 4:30 en voeding nog kunnen rekken tot 5:00!echt heel fijn, 5uur slaap achter elkaar scheelt echt.. Maar denk ook dat ze er nu pas aan toe was, nu ze wat ouder is.
Twink vaag van je menstruatie.. Hoop dat de gyn je duidelijkheid kan geven.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier is het wel winter wonderland!
Ja blijft vaag idd .. zeker omdat ik al vanaf de curretage. met buikpijn en krampen rond loop. Had zo gehoopt dat het door zou zetten. Heb dat vaker aangegeven bij de gyn. Maar die blijft zeggen dat ik geduld moet hebben en eventueel pijnstilling moet slikken als ik het niet meer trek. maar inmiddels zijn we al een dikke twee maanden verder. We wachten braaf af
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:42 schreef Xanteh het volgende:
Idd vervelend Twinkle, ik heb er ook erg veel last van. Als het te pijnlijk wordt dan neem ik een Ibu en een warme kruik
Sam, via het zh krijg je als het goed is ook een gesprek met de psycholoog ivm maagverkleiningquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:49 schreef Sam1993 het volgende:
Wat een leuke drinkbeker zeg!
Hier nog geen vlokje sneeuw gezien in Maastricht alhoewel ik nu twijfel af en toe wat te zien vallen.
Ik heb de huisarts gebeld en moet morgen ochtend langs komen want kan een angststoornis zijn zei de assistente maar de huisarts wou het eerst bespreken. ik hoop eigenlijk op iets hormonaals want volgens mij krijg ik geen maagband/verkleining als ik niet psychisch 100 % ben. en ik kan volgende week al na de chirurg om het te bespreken
Ze zijn als beste getest geloof ik, maar voor F werken ze echt niet. De poep liep zo langs haar beentjes eruit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:41 schreef Enfermera het volgende:
SonHihi lastig met die wagen he, ik heb net ook geploeterd (man heenweg, ik terugweg XD) Maar was wel ff lekker!
Mini vond het ook heerlijk (lees: slapen
).
En de luiers waren in de aanbieding bij de kruidvat (huismerk), dus ff 3 pakken ingeslagen(maat 3 en hoger)
Whaha oh ook niet ideaal dusquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik was in mn uppie, met peuter die op de terugweg niet meer wilde lopen (en dus op t plankje stond)
hij wilde pannenkoeken eten...
Mini sliep ook lekker (nog.steeds)
Maar goed heb t overleefd en nu doe ik niks meer (tot.de oudste slaapt)
Ladylike, wat een moppie zegnog gefeliciteerd en welkom hier!
Ja, na de pampers dacht ik idd.. nee tis ook heel persoonlijk vind ik hoor, en ook net wat bij je kindje past!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:48 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Ze zijn als beste getest geloof ik, maar voor F werken ze echt niet. De poep liep zo langs haar beentjes eruit.
Wij zijn nu aan de aldi luiers, heel tevreden over![]()
Ze heeft al 38gr koorts nu. Maar ze is helder en alleen snotterig, dus komt wel goed. Maar zielig is het wel
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Ladylike het volgende:
Ik zal me ook even officieel voorstellen, na al dat gelurk
Ons tweede kindje is 6 december geboren en heet Vaughn.
[ afbeelding ]
En dan moet je een weg oversteken waar gestrooid isquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef SupremeEvil het volgende:
http://kleinanzeigen.ebay(...)ki/95581642-25-18843
20 euro! geen geld, haha! Ja sneeuwkettingen, bestaat vast ook
Mooi! Wat fijn johquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:57 schreef Ladylike het volgende:
Thanx sonnetje
Hey enfermaAlles gaat toppie hier
![]()
Hoe is het bij jou?
Ik denk dat laatste en ben ook niet superlekker, gewoon verkouden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:52 schreef Zoë23 het volgende:
Tinu
Wat vervelend! Zit er misschien een ongesteldheid aan te komen? (dan is de opbrengst toch ook minder?)
Heb je laatst ook regeldagen gehad oid ( waar je aan kunt merken dat hij te weinig krijgt ) of komt het misschien door stress dat het kolven minder is?
Haha mooi zo. Ja dacht zeg het hier nog ffquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:38 schreef kleinzusje het volgende:
Ladylike: Wat een mooie mini ! Prachtige naam, welkom![]()
Kuuk wat echt al ! En beterschap ! allemaal zieke baby's , zo sneu.
Die wagen skiesLeuk !
Enf: Thx ! net 3 pakken ingeslagen.
Sam: Sterkte meid !
CS: Ik durf juist niet te fietsen met dit weer.
Alleen de Acty Fit stinken hier, bah !
Zoe: Shitnacht, naar ! Ben je al alleen ?
Verder iedereen een dikke sneeuw knuffel !
xxx
Klinkt heel bekend!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:13 schreef Zoë23 het volgende:
Twinkle
Dankje!
Ze heeft een nekwervel goed gezet, S maakt andere bewegingen die ze eerst eigenlijk niet deed en na het bezoek aan de osteopaat mega vrolijk!
En als je bij de 1e avondfles dan wat meer indoet? Zal dat niet helpen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:46 schreef Enfermera het volgende:
Haaruitval, herkenbaar..![]()
voor de goeie nachten!
Hier een redelijke nacht, maar ze loopt weer te klooien met die flessen. Nu al 3x 150 op (maar dan wel van de laatste 2 40cc laten staan) ik denk dat ik eens wat rijstebloem ga proberen.. Of is jbpm beter? En hoe doe ik dat verder, heb avent flessen, dan gewoon de spelen van 6+ kopen? (ze is nu 3m btw). Lijkt gewoon alsof ze niet genoeg heeft, ik weet t anders ook niet... Tips zijn welkom!
Ohja dat kan ook nog ja.. Ja dat is dus het rare..quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:53 schreef Zolena het volgende:
Je hebt ook van die forte melk, schijnt ook goed te helpen tegen teveel honger.
Maar als ze melk laat staan zal ze ook wel genoeg hebben gehad op dat moment toch?
Ook al eens gedaan ja. Of wakker maken voor een fles. Maakt weinig uit. Als ze genoeg heeft trekt ze zo'n vies gezicht als je die fles er weer in wilt doenquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:03 schreef PureEvil het volgende:
[..]
En als je bij de 1e avondfles dan wat meer indoet? Zal dat niet helpen?
Whaha zó herkenbaarquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay, ik ga foto's bestellen vandaag na weeeeeken van sorteren etc. Het zijn er 1183.. en ja, ik wil ze allemaal hebben
![]()
quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay, ik ga foto's bestellen vandaag na weeeeeken van sorteren etc. Het zijn er 1183.. en ja, ik wil ze allemaal hebben
![]()
Wow. Wat goed!quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:50 schreef Ticootje het volgende:
En we zitten boven geboortegewicht. Hoppa slagroom.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:57 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het is gewoon een luie baby, net als Seb.Het zit ze in het bloed denk ik. Luie Indo's.
[...]
Op zich wel natuurlijk, maar met dit weer vind ik dat dan ook wel weer een gedoe. Het is een beetje een klein trauma'tje ook, Stef bleef telkens afvallen, daar lag het uiteindelijk aan het tepelhoedje en daar voed ik nu ook mee, omdat ze ivm te kort tongriempje mijn tepels kapotdrinktquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:33 schreef Mangostine het volgende:
Kun je niet naar het CB weeguurtje Inca?
Dat is ook weer zo ja!quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:38 schreef Troel het volgende:
Inca: doen wat goed voelt. Als je liever toch die controle hebt, gewoon wat langer huren. Dan heb je ook gewoon telkens dezelfde weegschaal om te meten en zit je ook niet met verschillen tussen de weegschalen van CB en thuis
Ik heb niet eens een weegschaal gehuurd. De kraam had er 1 bij zich, zo'n hangding.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:31 schreef Incantrix het volgende:
Wat goed Tico! Hiero nog niet hoor, en morgen moet de weegschaal terug. De kraamverzorgster zei dat het allemaal zo super gaat, gisteren was ze flink aangekomen, maar vandaag dus weer niet. Nu twijfel ik enorm of we de weegschaal terug moeten brengen of niet. Het zou dus moeten kunnen en ik wil me niet ophangen aan het gewicht, maar ik ben dan weer zo bang dat we een probleem niet tijdig zullen detecteren als we 'm wegbrengen
Daar waarschuwde de kraam ook voor, en het is waar ook. Ze mag vandaag voor het eerst naar buiten, maar ik durf nu niet omdat ze niet is aangekomen vandaagquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een weegschaal gehuurd. De kraam had er 1 bij zich, zo'n hangding.
Bram plast echt onwijs en poept goed, dat zijn de punten waar ik op af ga. Hij is tevreden na de voedingen en slaapt lekker, maar is tussendoor ook alert wakker.
Bij leyla was ik op een gegeven moment ook alleen maar bezig met dat stomme gewicht. Ook een weegschaal gehuurd enzo. Men wat gaf dat ook een stress.
Gaan ze wel wat doen aan het tongriempje inca?
quote:Het hoofd en de schouders staan recht naar voren afgebeeld. Als het hoofd in enige richting gekanteld is (achterover, voorover, scheef of opzij), dan kan dat problemen opleveren bij (geautomatiseerde) gezichtsherkenning.
Als ondersteuning nodig is dan mag dit niet zichtbaar zijn op de foto.
Breed glimlachen of een open mond is niet toegestaan. Dat wil niet zeggen dat er nors of stuurs gekeken hoeft te worden.
Jaa dat kan ik me goed voorstellenquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:59 schreef Xanteh het volgende:
Zoë: dat is waarAlleen als je eenmaal weer gewend bent aan 7 uur slapen achter elkaar dan valt het tegen als het ineens weer minder uren worden haha. Zal wel psychisch zijn
Hand op bol werkt hier niet, en dat wakker worden elk uur is hier gelukkig wel over. Deed ook kalmeren en als ze weer rustig was ging ik weg, en kon ze zelf weer in slaap vallen. Maar misschien wordt dat ook een gewenning op een gegeven moment? Hier wordt ze tussen half 7 en 23 ook vaak één keer wakker, altijd om half 9
ik heb er helaas ook flink last vanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:39 schreef kaatjejannie het volgende:
ontzwangeren.. Haaruitvaldat mocht deze keer wel wegblijven..
http://www.avogel.nl/webw(...)rstandstabletten.phpquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:15 schreef OooLizaooO het volgende:
Twinkle. Ga je die dan ook allemaal inplakken?
Hier een koortsblaas. Dat was bijna 10 jaar geleden! M'n weerstand zit dan waarschijnlijk heel erg laag atm. Iemand tips voor vitamines ofzo om die weerstand een beetje op te krikken? Ik eet sowieso al erg gezond, veel groenen en fruit om genoeg vitamines binnen te krijgen, maar blijkbaar volstaat dat niet...
We hebben geen kraamzorg meerquote:Op woensdag 16 januari 2013 12:25 schreef Troeta het volgende:
heeft de kraam dan geen weegschaal bij zich? wat slecht..
Hoe oud is je kleine? Koorts??quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:12 schreef Kwisted het volgende:
ok even een egopost, maar ik moet even ventileren.
Ik heb vandaag echt een demon childZe kan er niks aan doen, want ze is nog steeds ziek/verkouden. Maar mijn god, wat breekt dit me op. Ik kan er snachts om het uur uit om haar fiep terug te geven, want zonder hoest ze zichzelf wakker. Ik heb ze na 3x maar naast me in bed gelegd, want steeds in en uit bed werd ik gek van.
Vandaag word ik echt gek van haar. Ik ervaar nu hoe het is om een huilbaby te hebben denk ik. Janken janken janken, niks is goed. Ze poept om het uur, hele vieze poep met grote stukjes en gekke kleuren. Ze laat zich alleen troosten door de borst of door vastgehouden te worden, wat ik dus om de haverklap moet doen. Ik ben nog nergens aan toe gekomen vandaag. Oh en ik krijg ze met geen mogelijkheid in slaap.
![]()
![]()
![]()
Mij werd juist verteld dat vooral die kleintjes makkelijk koorts krijgen. Dat dat niet direct iets is om je zorgen om te maken. Pas als een kind aan de 41 zat, zou het serieus worden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:49 schreef Ticootje het volgende:
37,9 is niet wat verhoging... Alles boven de 38 is koorts. Dus je kleine zit er tegen aan. Ik zou de temp even in de gaten houden en als die toch boven de 38 gaat komen even de huisarts bellen. Kleine babies mogen geen koorts hebben.
Oh en bij koorts, niet in een doek. Dan kunnen ze de warmte niet kwijt.
Het is geen reden tot paniek nee. Maar ik zou koorts wel serieus nemen. Niet pas bij 41 graden aan de bel gaan hangen. Als je kleine echt uit de doen is, echt ziek is met koorts, wat kan een telefoontje dan kwaad? Toch?quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:02 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Mij werd juist verteld dat vooral die kleintjes makkelijk koorts krijgen. Dat dat niet direct iets is om je zorgen om te maken. Pas als een kind aan de 41 zat, zou het serieus worden.
Het is wel zo dat baby's tot 3 maanden niet snel ziek worden. En dan gaan ze naar de opvang.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:57 schreef Enfermera het volgende:
Mango: whaha hebben ze bij jou ook al anders gemetenBij mij ook
ach ja. Ja mag je zoveel geven joh? Das wel fijn
![]()
Stom he de prikjes
Kwis haha ja die katten zijn dan ineens mega irritant, ik ken het![]()
Tja... met kleine kindjes is het gewoon zwaar. Voor jullie allebei.
Eventjes spammen hoor, ik kreeg vandaag mn pakketje met kleertjes van de Zara binnen:
[ afbeelding ]![]()
zooo leuk!
Mij is ook op het hart gedrukt om onder de drie maanden bij alles boven de 38 te bellen, en na drie maanden bij 39.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:02 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Mij werd juist verteld dat vooral die kleintjes makkelijk koorts krijgen. Dat dat niet direct iets is om je zorgen om te maken. Pas als een kind aan de 41 zat, zou het serieus worden.
Het is wel zo dat baby's tot 3 maanden niet snel ziek worden. En dan gaan ze naar de opvang.
Grappig, ik vond Lisa laatst spekkiger ogen dan mijn uk (in de goede zin! Uiteraard!). Lisa is 8 maanden toch? I. is nu 7 maanden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:39 schreef Sam1993 het volgende:
Phaidra, Ze schelen niet veel met elkaar die van jou en die van mij. Lisa was laats 7,6 (of 7,8 weet t ff niet meer) kilo en 67 cm
Nou opzich zijn op de vaste groep 2 leidsters en op de flexgroep ook 2 dezelfde. Dus dat is het niet. Ben nu de kosten aan het berekenen, maar ik vind het echt super lastig. Er zijn zoveel verschillende scenario's te bedenken wbt rooster op het werk.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kwis, op deze leeftijd is een vaste leidster nog veel belangrijker, ik zou als ik jou was gewoon eens op die groep gaan kijken en je zorgen bespreken.
F.leur is nu 6320gr bij 65cm. Dan gaan ze aardig gelijk opquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:44 schreef Mangostine het volgende:
Kwis, sterkte voor jou en je meisje...![]()
Nou, terug van CB. Stats met bijna 4 maanden: 6560 gr/ 62 cm (maar volgens mij mat ze 65?).
Advies qua voedingen was om 4 x 210/7 aan te bieden. Als ie het op krijgt zou het geen probleem zijn en qua gewicht zou ie het kunnen hebben.
En de prikjes vielen weer tegen.
Leuk he!!quote:
Nou mijn mini is met 3 maanden 6500gr en 61 cm, het meeste 62/68 zit goed, ik heb dit in maatje 68 en dat is zeker nog wel een beetje om te groeienquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]![]()
Gaat ook maar eens bij Zara kijken![]()
Edit:Ik zie op de site 62 als "1 tot 3 maanden", valt het dan zo klein?
[..]
Mij is ook op het hart gedrukt om onder de drie maanden bij alles boven de 38 te bellen, en na drie maanden bij 39.
Dat laatste wilde ik niet lezen![]()
Herkenbaar, een tv verslaafde...quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mijn baby kijkt babytv(ze is lichtelijk televisie ziek
haar andere verslaving is.mn telefoon, die wordt steeds ingepikt.door dr)
En als ik langsloop kijkt ze naar me en begint ze breeduit te lachen![]()
Mijn baby is zo leuk![]()
![]()
Oh en ze is een beetje zielig. Ze heeft een rode bult (kleintje hoor), er viel een trein op dr hoofd.
Gevaarlijk een grote.broer
Whaha XD Hier ook ja.. als ze bij ons op schoot zit draait dat hoofdje automatisch naar de tvquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mijn baby kijkt babytv(ze is lichtelijk televisie ziek
haar andere verslaving is.mn telefoon, die wordt steeds ingepikt.door dr)
En als ik langsloop kijkt ze naar me en begint ze breeduit te lachen![]()
Mijn baby is zo leuk![]()
![]()
Oh en ze is een beetje zielig. Ze heeft een rode bult (kleintje hoor), er viel een trein op dr hoofd.
Gevaarlijk een grote.broer
Hee, die had ik gisteren... Op de poepluiers na. Vandaag is het echter een engeltje! Ik heb me maar voorgehouden gister dat ook die dag voorbij zou gaan, dat hielp.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:12 schreef Kwisted het volgende:
ok even een egopost, maar ik moet even ventileren.
Ik heb vandaag echt een demon childZe kan er niks aan doen, want ze is nog steeds ziek/verkouden. Maar mijn god, wat breekt dit me op. Ik kan er snachts om het uur uit om haar fiep terug te geven, want zonder hoest ze zichzelf wakker. Ik heb ze na 3x maar naast me in bed gelegd, want steeds in en uit bed werd ik gek van.
Vandaag word ik echt gek van haar. Ik ervaar nu hoe het is om een huilbaby te hebben denk ik. Janken janken janken, niks is goed. Ze poept om het uur, hele vieze poep met grote stukjes en gekke kleuren. Ze laat zich alleen troosten door de borst of door vastgehouden te worden, wat ik dus om de haverklap moet doen. Ik ben nog nergens aan toe gekomen vandaag. Oh en ik krijg ze met geen mogelijkheid in slaap.
![]()
![]()
![]()
Nóg meer aanleggen, haar rug tegen jouw buik, handen in haar knietjes en dan fiets bewegingen maken, mag je aan haar buikje komen? Dan proberen zacht met de klok mee te masseren..quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik kom even binnenvallen, want ik weet het even niet meer.
Mijn dochtertje van ruim vier maanden heeft last van verstopping(vermoed ik). Aangezien we pas morgen bij de ha terecht kunnen. wilde ik hier even vragen of jullie nog iets weten behalve aanleggen en water.
Ze zit maar te persen en er komt niks. Het is zo zielig!
Tips?
quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:00 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Nóg meer aanleggen, haar rug tegen jouw buik, handen in haar knietjes en dan fiets bewegingen maken, mag je aan haar buikje komen? Dan proberen zacht met de klok mee te masseren..
Sterkte!
Jeetje respect!quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:58 schreef becky27 het volgende:
Oh Son, lastig he alleen met twee kids eten. Ik doe dat drie avonden in de week. Isabel aan de borst, want dan huilt ze het minst en met mijn andere arm/hand probeer ik nog wat voedsel bij dwarse peuter naar binnen te werken. Die eet op dit moment echt dramatisch (behalve de lekkere dingen) dus het etenis vaak een gevecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Luuk gaat hard. Ik heb alle 50/56 de kast uit gehaald en hij past de 62 nu prima. Luiers zit hij ook al in maat 3. Maandag moeten we weer naar het cb. Ik ben benieuwd hoe zwaar/lang hij dan is.*poef* nu is het weg
gezellig!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:09 schreef draculettetje het volgende:
Ik kom voorzichtig binnen sluipen hier....Tis nog wat druk hier om volop mee te posten
Haha, is t ook wel hoorquote:
wij ook niet, wakker in d'r bedje leggen is ook not done.... ze slaapt nu in de box. Vaak overdag eigenlijk. Mag r van het cb ook gewoon op d'r zij leggen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:24 schreef draculettetje het volgende:
Zie jullie gaan nu al heel snel Haha
bedtijd ? Doe ik nog niet aan met de baby Haha
Ja!!! Hoe raar is dat! Hij is er al een week!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:32 schreef draculettetje het volgende:
Tico onze uitgerekende datum vandaag en we hebben ze gewoon allebei al!
Haha, meestal zit de shampoo nog in m'n haar en staat ie me te duwen en zegt ie weg weg. Als ik niet ga is het krijsen...quote:
Bram heeft de truuk om 2x per dag mee te mogen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:38 schreef becky27 het volgende:
Ze gaat hier twee keer in de week in bad en soms mee onder de douche. Niet te vaak want eventueel ook eczeem huid. morgen moet ik en Noortje in bad doen met Isabel erbij want vent aan het werk.
Bram
Ik had m'n kraamhulp nog vandaag. Dus alle tijd om vanmorgen te douchen. En vanavond was J er gewoon.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:44 schreef becky27 het volgende:
Lekker hoor zo vaak in bad, ik kom zelf niet eens toe aan fatsoenlijk douchen.
We hadden vermaanddag![]()
[ afbeelding ]
Ik kan niet meer een foto maken van de tuinbroek, hij heeft z'n pyjama al aan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:49 schreef Keshet het volgende:
En als je dan een paar weken verder bent heb je zomaar ineens een soort van ritme!
Tico, wat een mooie jongen heb je!![]()
Ik zit me de hele dag al af te vragen hoe de rest van z'n tuinbroek (?) er uit ziet.
Becky, ik vind je meiske toch ook wel heel erg op de oudste lijken!
Ik lees steeds wel mee maar reageer weinig. Ik ga m'n best doen om vaker te posten!
Routine. Mijn 2 dames gaan elke dag. Na het eten is het eerst douchen of in bad. Daarna pyjama aan en naar bed. Bram gaat straks gewoon mee in dat ritme.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:50 schreef Troeta het volgende:
Nena ook maar 2 x per werk denk ik, voel me er wel schuldig over dat ik er gewoon zo weinig tijd of puf voor heb. Ze vind het zo heerlijk.
Op sommigedagen ga ik maar bed en bedenk ik me ook dat ik zelf niet gedouched heb, haha
Dracu welkom!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervang Nena voor Elise en dat helemaal!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:50 schreef Troeta het volgende:
Nena ook maar 2 x per werk denk ik, voel me er wel schuldig over dat ik er gewoon zo weinig tijd of puf voor heb. Ze vind het zo heerlijk.
Op sommigedagen ga ik maar bed en bedenk ik me ook dat ik zelf niet gedouched heb, haha
Dracu welkom!
Dank jequote:Op woensdag 16 januari 2013 22:31 schreef becky27 het volgende:
Oh ik wilde het net zeggen, 5 uur is prima toch. Doorslapen is zo overrated. Noortje sliep pas na 1.5 jaar door.
Son, wat een beauty! Echt een prethoofd zeg.
Kwisted, die haren fantastisch.
Isabel wel wat van Noortje weg hoor. Het zijn wel zusjes maar wel met een eigen koppie.
Begrijp ik, maar zeggen dat ik me erbij moet neerleggen voelt voor mij niet zo prettig, het is echt slopend om te moeten herstellen van oververmoeidheid, bekkerinstabiliteit, gedoe met hormonen en daarbij een man die veel weg is... Als je bijna geen nachtrust krijgt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:45 schreef Sam1993 het volgende:
Dat doe je ook zeker en meer denk ik ook niet dat je nog kunt doen. bedoelde dus niet te zeggen dat je het niet deed.
Ja he die was ook ruim twee weken te vroeg hequote:Op woensdag 16 januari 2013 22:45 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dank jeIk vind dr ook zo leuk
Ik vind t trouwens een gek idee dat jouw meisje nu, na een maand, nog lichter is dan de mijne bij de geboorte
En de mijne bijna 2 weken te laatquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:57 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ja he die was ook ruim twee weken te vroeg he
Zou zo maar kunne idd. Vind t altijd fascinerend al die verschillende gewichten, bevallingsmomenten enzquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:19 schreef becky27 het volgende:
Son ik denk dat Isabel bij twee weken te laat ook ongeveer 3800 had gewogen.
Was je gaan kijken of heb je haar net gehoord?quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Pfieuw ze doet het nog haha. Kneep hem een beetje.
Zoe bedoelt 'in de afgelopen 4 maanden'. S is inmiddels 8 maandenquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:27 schreef Ticootje het volgende:
5 uur slaap voor 4 mnd is juist onwijs goed! Echt vergelijk je kind niet met alle mooie doorslaap verhalen.
Bedankt, dat is goed om te weten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:02 schreef laziness het volgende:
Wat is er niet veilig aan als hij er wel is zoe?
Als dat de manier is om wel te slapen zou ik het namelijk doen!
Ook hier moet je uiteindelijk vanaf want bij ons ging het net zo en met je bekken zit ook daar een grens aan maar eerst lekker slapen elke nacht. Dan pas gaan denken aan de ideale plek om te slapen voor haar en hiermee oefenen.
Maar enorm herkenbaar in het kwadraat inclusief de bekkenpijn.
Hou je voor ogen: het wordt beter, echt!
Zowel het slapen als het bekken.
Lekker tochquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:42 schreef Xanteh het volgende:
Als kindjes ziek zijn is het een heel ander verhaal natuurlijk
Soesa: beterschap met Elin
Luuk
Wij gaan zo maar eens ontbijten. Half acht wakker en bij me in bed gelegd en beide weer in slaap gevallen tot 9 uur
Ja wat betreft haar nek enz wel, ze heeft het kussen niet meer nodig, lijkt het nu weer onhandig te vinden, wat ook logisch is nu de nekwervel weer goed zit.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:56 schreef Twinkle20 het volgende:
Begrijp ik daaruit dat dat een vooruitgang is Zoe?
Fijn dat de osteopaat (het was toch osteopaat he? Of was ze ergens anders geweest?) echt verbetering heeft gebrachtquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:17 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja wat betreft haar nek enz wel, ze heeft het kussen niet meer nodig, lijkt het nu weer onhandig te vinden, wat ook logisch is nu de nekwervel weer goed zit.
Er zijn wel kleine dingen in beweging en gedrag die anders zijn, daar ben ik blij om, het zat dr dus wel dwars.
Ik denk ( hoop) dat het na het tandjesgedoe nog wel wat beter gaat & als mijn vriend weer thuis is. Ze is zo dol op hem, dat zit allemaal natuurlijk ook niet mee.
Zometeen gaat ze weer slapen, ben benieuwd of buikligging dr bevalt!
Och gets. Sterktequote:Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oorontsteking, een beste ook. Nu aan de antibiotica! Wel fijn in te weten wat er is en dat dit dus niet een nieuw ritme is! Ik ga snel weer mijn zielige meisje knuffelen. Ik lees later weer helemaal bij
Beetje vreemd is het wel, jaquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef Phaidra het volgende:
Gek hè Coco! Het is wel heel anders als je zelf ook weer echt aan het werk bent.
Inderdaad. Ik ben ook zo druk op mijn werk dat ik helemaal geen tijd heb hem te missen of zo, dat is eigenlijk ook wel fijn. En het voelt toch ook wel weer heel erg fijn om aan het werkt te zijn. (Gelukkig)quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef Phaidra het volgende:
Gek hè Coco! Het is wel heel anders als je zelf ook weer echt aan het werk bent.
Ah, zielig!quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oorontsteking, een beste ook. Nu aan de antibiotica! Wel fijn in te weten wat er is en dat dit dus niet een nieuw ritme is! Ik ga snel weer mijn zielige meisje knuffelen. Ik lees later weer helemaal bij
Natuurlijke olie. Wedela bijvoorbeeld. En dan lekker een babymassage ervan maken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:59 schreef Xanteh het volgende:
Wat een grote kijkers Soesa
Dat soort slaapverhalen ken ik. Het ergste advies wat ik heb gehad toen C slecht sliep was een thee lepeltje Jenever en dat advies heb ik van dezelfde persoon al vier keer gehad!
Iemand nog advies betreft een droge huid? Vaseline en bepathen lijkt niet echt te werken meer.
quote:
quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:07 schreef Estrys het volgende:
De wijkverpleegkundige is hier net weg. Weet je wat ze zegt? 'mijn zoontje sliep met vier weken al door.'
Welke opmerkingen precies? Ook vragen of een baby wel/niet al doorslaapt?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:10 schreef mikoxx het volgende:
Ik hoor hier dan wel niet maar mag ik even aansluiten mbt het niet doorslapen? Juist die opmerkingen maken het nog heftiger, zo fijn daar jullie eerlijk zijn over het niet doorslapen. Hulde!
Ben je eigenlijk al gestart met de antibiotica? Hoop dat het snel werkt! Zieke baby's zijn zieligquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nouja, er zijn natuurlijk ook kindjes die wél doorslapen vrij snel. Mijn meisje sliep ook vanaf dat ze ong. 3 maanden oud was bijna een maand lang door, ze sliep toen van 7 tot 7. Nu slaapt ze van 7 uur 's avonds tot half 9 's ochtends als het aan haar ligt maar wordt ze wel weer wakker voor een fles om 10 en om 4. Ach ja. Komt vanzelf wel een keer! Het hoort er ook bij hoor! alleen dat iedere 3 kwartier wakker worden zoals vannacht is wel heel zwaar, gelukkig snap ik nu dat het komt door haar oortje
Bedankt voor jullie reacties op de foto. Ze is, naast dat ze nu ziek is, zo'n lief grietje.
Ben je eigenlijk al gestart met de antibiotica? Hoop dat het snel werkt! Zieke baby's zijn zieligquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Bedankt voor jullie reacties op de foto. Ze is, naast dat ze nu ziek is, zo'n lief grietje.
Nee, nee. Ze had bronchitis. Maar daarvoor wel antibiotica.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Had saartje ook oorontsteking gehad dan? Even gemist zijn denk ik.
Ben nu zon programma van bnn aan het kijken. Alleenstaande mama van 19, zwanger van een tweeling .. ppff lijkte dubbel zo heftig. Wat zeg ik .. driedubbel zo heftig.
Ja! Hadden wij ookquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ah, fijn om te horen dat je al zo snel resultaat zag! Ze heeft de eerste dosis binnen gehad, met zo'n spuitje. Ik kon mij meteen omkleden, het zat overal. In eerste instantie vond ze het vies maar na 1 slokje ging het wel goed naar binnen.
Heuj, da's slim, daar had ik nog niet aan gedachtquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja! Hadden wij ook2mm per keer, 3x/dag. Ik spoot het op een lepeltje (zo'n zacht plastic ding) en gaf 't dan voor de fles. Dan had ze zo'n honger dat de ab erin zat voor ze doorhad dat het geen eten was
Die 2ml was al best veel als het er eens een keer uitliepquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Heuj, da's slim, daar had ik nog niet aan gedacht. Lepeltje kent ze al dus dat is vertrouwder dan zo'n spuitje! Wij moeten 6 ml, 3x per dag. Da's nog best veel als ze het weer allemaal haar mond uit laat lopen
![]()
Ik kan het me wel voorstellen hoor! Ik ga vaak genoeg de deur uit, maar toch heb ik ook gewoon zin om te werkenquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie begon met doorslapen toen ze een week of 8 was, ik zie het bij Luuk voorlopig nog niet gebeuren. We hebben nu 1 nacht gehad dat ie 5 uur sliep, de rest is 3 tot 4 uur. Ik vind het wel prima. Hij doet het prima, en ik voel me eigenlijk ook best weer fit. Sommige dagen zijn minder fijn, maar dat hoort erbij.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel weer zin heb om te gaan werken..Ik vind mijn wereldje nu zo klein. Ik zie het alleen echt nog niet zitten om Luuk weg te brengen, ik heb gelukkig nog wel even vrij. Ik moet half maart weer beginnen.
Ik wil me hier bij aansluiten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:22 schreef laziness het volgende:
Maar hoeveel ga je haar betalen dan coco? Want je krijgt geen toeslag dus je kan haar max het deel betalen dat je bij de opvang dan zelf zou betalen lijkt me?
Ik zou er zelf geloof ik niet aan beginnen omdat je moeder ook niks krijgt en ik zou zo'n scheve situatie me niet op de hals willen halen en ik ondersteun je argument voor één dag kdv helemaal.
Yup. Maar volgens mij heeft ze daar rekening mee gehouden. Wij betalen netto zo'n ¤190/maand. En schoonmoeder had zoiets van, dan betalen jullie mij ¤40-50/week ofzo. Maar ja. Het is idd ergens scheef (al weet ik vrij zeker dat mijn moeder het wel zou begrijpen, aangezien mijn schoonmoeder er minder voor 'moet' gaan werken, maar dan nog).quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:22 schreef laziness het volgende:
Maar hoeveel ga je haar betalen dan coco? Want je krijgt geen toeslag dus je kan haar max het deel betalen dat je bij de opvang dan zelf zou betalen lijkt me?
Ik zou er zelf geloof ik niet aan beginnen omdat je moeder ook niks krijgt en ik zou zo'n scheve situatie me niet op de hals willen halen en ik ondersteun je argument voor één dag kdv helemaal.
Ja inderdaad, alsof het niet zwaar is ofzo, een kind hebben.. Je mag best eens zeuren toch? Haha zo is het.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:37 schreef Zoë23 het volgende:
Enf
Dankje
Nouja adviezen zijn welkom, alleen dingen als dat je je erbij moet neerleggen voelt niet zo lekker. Go with the flow is wel belangrijk bij tandjesleed en fases etc maar als het slaapgdoe een aantal maanden duurt is dat soms wel even lastig.
Ik ken niet zoveel mensen met baby's maar die een baby hebben vertellen dat het allemaal geweldig gaat snachts, en als de man aan het woord is komt er een heel ander verhaalheb ik nu 2x meegemaakt dus die rooskleurige doorslaap verhalen neem ik met een korrel zout. Alleen wel lastig dat mensen zich ervoor schamen ofzo, ik vertel gewoon hoe het is.
Haha een echt dametje!
Ze heeft zich dus wel vermaakt bij je moeder?
Dan zou ik het sowieso al niet doen.. Want nu is het nog een baby en is de inspanning nog best weinig.Maar dat is het des te groter ze woorden ook niet meer. Ze hebben steeds meer uitdaging en entertainment nodig..quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
, want eigenlijk wil ik sowieso minder werken omdat het gewoon teveel voor me is en ik er niet gelukkig van word".
Ik doel op het eerlijk vertellen dat je kindje niet of nog niet door slaapt. Wij hebben nu al ruim 3,5 jaar slechte slapers, en dat nekt je echt. Opmerkingen in de trant can 'hij/zij zou nu toch echt door moeten slapen' helpen dan echt niet mee. Ik heb zelf iig veel baat bij mensen die eerlijk vertellen dat ze het herkennen, dan aan mensen die er blijkbaar over liegen. En begrijp me niet verkeerd hoor, natuurlijk zijn er kindjes die echt doorslapen bij een x aantal maanden, maar soort van herkenning en 'delen' maakt accepteren vaak zo veel makkelijker.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Welke opmerkingen precies? Ook vragen of een baby wel/niet al doorslaapt?
Ik vraag me bij die opmerking namelijk af of mensen daar überhaupt iets mee bedoelen als ze het vragen, of dat het puur interesse is (of gewoon, making conversation).
ff een update'tje.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:00 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Nóg meer aanleggen, haar rug tegen jouw buik, handen in haar knietjes en dan fiets bewegingen maken, mag je aan haar buikje komen? Dan proberen zacht met de klok mee te masseren..
Sterkte!
Nou ja, dat dus..... :-)quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:08 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat het er meer om gaat dat het niet vanzelfsprekend is dat babies vana een x aantal maanden doorslapen.
ik durf nu bijna niet te zeggen dat M wel degelijk snel doorsliep en met 5 maanden gewoon een hele nacht van 12 uur.Besef me wel dat dit niet vanzelfsprekend is en dat we mazzel hebben gehad en dat het met de tweeling heel anders kan zijn. Maar het is niet zo dat dit soort verhalen nooit waar zijn.
Maar ik neem wel mijn petje af voor de dames met moeilijk slapende kinderen. Zeker als dat echt heel erg lang duurt.
Voor haar (ik gok even op een zij) ook lastig om op te reageren overigens. Want hoe zwaar het ook is, ze zou zo willen ruilen. Maar het was handiger geweest als ze jouw vermoeidheid ook had erkend. (Als ze altijd zo reageert wordt het wel heel vervelend trouwens)quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:03 schreef Estrys het volgende:
Zeggen dat alles super goed gaat en dat jouw baby al weeeeeken doorslaapt ja. Trap er niet in mensen![]()
Zo had ik een aanvaring met iemand vorige week. Die vroeg 'hoe gaat het? ' Dus ik zeg dat ik moe ben. En dat de nachten niet meevallen. Nou zitten zij in een IVF traject. Blijkbaar mag je dan niet zeggen dat het niet meevalt want dan krijg je de opmerking: 'jij hebt tenminste kinderen.' En 'ik zou ervoor tekenen'
Ja maar we zijn heel blij en gelukkig en we doen het met liefde hoor die nachten maar dat wil nog niet zeggen dat het makkelijk is. Zo lastig dat soort opmerkingen.
Hier dus ook... Sneu hè! Beterschap! Voor jullie ook, Marjolijntje!quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:31 schreef SupremeEvil het volgende:
Nohhh, baby met oorontsteking hier, antibioticakuurtje gestart... Arm boefje
Strakjes bijlezen
Dat heb ik dus ook, slaat mijn dochter 1 van de twee nachtvoedingen over, word ik alsnog wakkerquote:Op donderdag 17 januari 2013 18:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik slaap al een jaar of 5 niet meer hele nachten, tenzij de dames bij papa waren. Uit mezelf ben ik rond vaste tijden gewoon wakker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |