abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121584045
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_121584101
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:14 schreef Enfermera het volgende:
Kuuk wat gaaf! En beterschap voor alle zieke mini's :*

Hier gaat 6x150 cc echt geweldig btw, ze slaapt 's nachts nu ook een stuk langer, vannacht van 23 tot 4:30 en voeding nog kunnen rekken tot 5:00! :D echt heel fijn, 5uur slaap achter elkaar scheelt echt.. Maar denk ook dat ze er nu pas aan toe was, nu ze wat ouder is.

Twink vaag van je menstruatie.. Hoop dat de gyn je duidelijkheid kan geven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier is het wel winter wonderland!

Ja blijft vaag idd .. zeker omdat ik al vanaf de curretage. met buikpijn en krampen rond loop. Had zo gehoopt dat het door zou zetten. Heb dat vaker aangegeven bij de gyn. Maar die blijft zeggen dat ik geduld moet hebben en eventueel pijnstilling moet slikken als ik het niet meer trek. maar inmiddels zijn we al een dikke twee maanden verder. We wachten braaf af :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:42 schreef Xanteh het volgende:
Idd vervelend Twinkle, ik heb er ook erg veel last van. Als het te pijnlijk wordt dan neem ik een Ibu en een warme kruik :)
pi_121586379
Wat een leuke drinkbeker zeg!

Hier nog geen vlokje sneeuw gezien in Maastricht alhoewel ik nu twijfel af en toe wat te zien vallen.

Ik heb de huisarts gebeld en moet morgen ochtend langs komen want kan een angststoornis zijn zei de assistente maar de huisarts wou het eerst bespreken. ik hoop eigenlijk op iets hormonaals want volgens mij krijg ik geen maagband/verkleining als ik niet psychisch 100 % ben. en ik kan volgende week al na de chirurg om het te bespreken
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 11:55:33 #4
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121586582
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:49 schreef Sam1993 het volgende:
Wat een leuke drinkbeker zeg!

Hier nog geen vlokje sneeuw gezien in Maastricht alhoewel ik nu twijfel af en toe wat te zien vallen.

Ik heb de huisarts gebeld en moet morgen ochtend langs komen want kan een angststoornis zijn zei de assistente maar de huisarts wou het eerst bespreken. ik hoop eigenlijk op iets hormonaals want volgens mij krijg ik geen maagband/verkleining als ik niet psychisch 100 % ben. en ik kan volgende week al na de chirurg om het te bespreken
Sam, via het zh krijg je als het goed is ook een gesprek met de psycholoog ivm maagverkleining
Maar fijn dat je morgen iig terecht kan ;)

Hier in Weeze ligt wel sneeuw, maar het is nu droog.
pi_121586894

Sneeuw hier :P

Best lastig een wagen er doorheen duwen :P
pi_121587555
Je zou eigenlijk van die mini ski's moeten kunnen kopen voor onder je kinderwagen te binden :P Zou me niks verbazen als dat gewoon bestaat trouwens...
pi_121587602
Of sneeuwkettingen :D
pi_121587698
http://kleinanzeigen.ebay(...)ki/95581642-25-18843

20 euro! geen geld, haha! Ja sneeuwkettingen, bestaat vast ook :D
pi_121587951
Ik zal me ook even officieel voorstellen, na al dat gelurk :D

Ons tweede kindje is 6 december geboren en heet Vaughn.
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_121587973
Haha, t bestaat echt *lol*
Samen de berg af :+
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:41:08 #11
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121588144
Son O+ Hihi lastig met die wagen he, ik heb net ook geploeterd (man heenweg, ik terugweg XD) Maar was wel ff lekker! :D Mini vond het ook heerlijk (lees: slapen :+).
En de luiers waren in de aanbieding bij de kruidvat (huismerk), dus ff 3 pakken ingeslagen :7 (maat 3 en hoger)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_121588379
:D ik was in mn uppie, met peuter die op de terugweg niet meer wilde lopen (en dus op t plankje stond) :') hij wilde pannenkoeken eten...
Mini sliep ook lekker (nog.steeds)
Maar goed heb t overleefd en nu doe ik niks meer (tot.de oudste slaapt :P)

Ladylike, wat een moppie zeg O+ nog gefeliciteerd en welkom hier!
pi_121588428
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:41 schreef Enfermera het volgende:
Son O+ Hihi lastig met die wagen he, ik heb net ook geploeterd (man heenweg, ik terugweg XD) Maar was wel ff lekker! :D Mini vond het ook heerlijk (lees: slapen :+).
En de luiers waren in de aanbieding bij de kruidvat (huismerk), dus ff 3 pakken ingeslagen :7 (maat 3 en hoger)
Ze zijn als beste getest geloof ik, maar voor F werken ze echt niet. De poep liep zo langs haar beentjes eruit.
Wij zijn nu aan de aldi luiers, heel tevreden over :)

Ze heeft al 38gr koorts nu. Maar ze is helder en alleen snotterig, dus komt wel goed. Maar zielig is het wel ;(
pi_121588639
Sneu he kwis ;(
Beterschap voor je meisje (en andere kindjes hier)

Ik vond kruidvat altijd wel prettig. Alleen Floris kreeg er rode billen van. En bij Elise vond ik de New baby nog het prettigst doordat ze de poep beter opvingen. Al zit ik nu aan de babydry. Dat gaat ook niet altijd goed kwa poep :P
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:56:11 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121588746
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
:D ik was in mn uppie, met peuter die op de terugweg niet meer wilde lopen (en dus op t plankje stond) :') hij wilde pannenkoeken eten...
Mini sliep ook lekker (nog.steeds)
Maar goed heb t overleefd en nu doe ik niks meer (tot.de oudste slaapt :P)

Ladylike, wat een moppie zeg O+ nog gefeliciteerd en welkom hier!
Whaha oh ook niet ideaal dus :') Fijn! :*

Ja Ladylike welkom! O+ Gaat het allemaal goed met jullie??

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:48 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Ze zijn als beste getest geloof ik, maar voor F werken ze echt niet. De poep liep zo langs haar beentjes eruit.
Wij zijn nu aan de aldi luiers, heel tevreden over :)

Ze heeft al 38gr koorts nu. Maar ze is helder en alleen snotterig, dus komt wel goed. Maar zielig is het wel ;(
Ja, na de pampers dacht ik idd.. nee tis ook heel persoonlijk vind ik hoor, en ook net wat bij je kindje past! :) Oh, das ook een goeie tip. Wilde ook nog de lidl luiers proberen maar ik vind de kruidvat prima en qua prijs scheelt het heel weinig.
He bah zeg... wat zielig joh!! ;( Beterschap! :*
pi_121588781
Thanx sonnetje :*

Hey enferma :* Alles gaat toppie hier O+ *O*
Hoe is het bij jou?
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_121589582
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Ladylike het volgende:
Ik zal me ook even officieel voorstellen, na al dat gelurk :D

Ons tweede kindje is 6 december geboren en heet Vaughn.
[ afbeelding ]
O+ O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef SupremeEvil het volgende:
http://kleinanzeigen.ebay(...)ki/95581642-25-18843

20 euro! geen geld, haha! Ja sneeuwkettingen, bestaat vast ook :D
En dan moet je een weg oversteken waar gestrooid is _O-
pi_121589911
Ladylike welkom!

Hier niet tevreden over Pampers. Vond ze stinken en ze werden snel klam. Tijdje kruidvat geprobeetd en C1000 omdat die in die babypakketten zaten.
Toen Aldi en daar zijn we blijven hangen. Ben daar zeer tevreden over!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:28:50 #19
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121590022
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:57 schreef Ladylike het volgende:
Thanx sonnetje :*

Hey enferma :* Alles gaat toppie hier O+ *O*
Hoe is het bij jou?
Mooi! Wat fijn joh :D O+
Ja goed :Y meisje is alweer ruim 3 maanden, tijd vliegt!! Ze doet het goed en lacht enorm veel, is zo leuk.. dan hang je boven haar bedje, eerst enorm grote ogen en dan zo'n megabrede glimlach, van ohja, das mama/papa! XD :D O+
pi_121590254
Welkom Ladylike! Wat een mini nog dan als ik dan kijk naar mijnes, al weer 5,5 maand!

Heb luiers van de action, merk NehNeh :') Ik vind ze voor een plasje hier en daar overdag goed te doen, gebruik voor de nacht pampers new baby... Maatje 2 past nog steeds :X Maar inderdaad, soms stinken die pampers al als ze uit de verpakking komen, heb ik ook een keer gehad. Maar nu al een poosje niet...

Ik moet nog om boodschappen, meh. Was vanochtend na het kdv gelijk doorgereden naar de ah, ik helemaal geparkeerd en ready to go... Kom ik erachter dat mn tas en dus mn geld nog thuis ligt... En ik heb echt een hekel aan sneeuw als je ergens heen moet, troep!

Oh... En even een tussenstop bij het kdv, want mini drinkt niet hoor ik net... Thuis wel, ook weer uit de fles... Daar niet. Dus nu moet ik het voor gaan doen hoe wij de fles geven, zal je net zien dat ze het nu bij mij ook niet doet :')

[ Bericht 16% gewijzigd door SupremeEvil op 15-01-2013 13:47:27 ]
pi_121591224
SE, misschien kun je ze als back up een spuitje geven? Kun je halen bij de apotheek, dan kunnen ze voorzichtig wat in haar mondje spuiten als het weer eens niet lukt. Ging hier nog het beste.

Ik ben vanochtend door de sneeuw gefietst met m'n knul (de auto laat ik liever staan nu :X ), ging heel best, en hij genoot, want overal stond het verkeer vast dus hij kon lekker auto's kijken. Jongetjes O+

Wat een mooierd, LadyLike!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:05:53 #22
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_121591490
Ahwww Ladylike wat een liefje! Rammelrammel! (Dat deed ik al niet hard genoeg :') .

Pampers stinken inderdaad! Blegh. Hier Bumblies (alleen heeft J s nachts pampers easy up)
pi_121592374
Slapen is hier weer eens overrated geloof ik }:|

Pampers new baby hier, van echt stinken heb ik nooit iets gemerkt.
pi_121592920
Beterschap voor F kwisted! :*

Erg vervelend Sam, hoop dat de ha iets voor je kan betekenen

Ladylike welkom! Wat een knapperd O+

Kuukske *O* voor alle ontwikkelingen

Fee, fijn dat S het zo goed doet. :)

Ophelia :*

Mmm shitnacht vannacht, van half3 tot half6 wakker. Ze wil echt alleen tegen mij aan slapen en verder niks. Overdag gelukkig een vrolijke baby.
Tijdens het middageten gooide ze wel alles er uit :( zo zielig
Ben benieuwd hoe het bij de osteopaat gaat zometeen

Waar is freecell eigenlijk? Heb ik iets gemist?
pi_121601303
Ladylike: Wat een mooie mini ! Prachtige naam, welkom *;

Kuuk wat echt al ! En beterschap ! allemaal zieke baby's , zo sneu.
Die wagen skies :D Leuk !
Enf: Thx ! net 3 pakken ingeslagen.
Sam: Sterkte meid !
CS: Ik durf juist niet te fietsen met dit weer.
Alleen de Acty Fit stinken hier, bah !

Zoe: Shitnacht, naar ! Ben je al alleen ?

Verder iedereen een dikke sneeuw knuffel !

xxx
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_121601353
Heerlijke sneeuw wandeling gemaakt met meisje in de wagen. *;
pi_121601513
Zoe succes bij de osteopaat! Hopelijk kan die iets betekenen voor jullie.

D zit tegen de Nijntjes van de mobiel te kletsen maar ze zeggen niks terug haha.

Free zat ik laatst ook al aan te denken. Hopelijk gaat alles goed daar!
pi_121601568
Twink: Jij wordt steeds zekerder he ? Je klinkt goed *;
pi_121603325
Ja het gaat ook oprecht goed met ons. Denk ook omdat ik haar steeds beter leer kennen. Als ik al een moeilijk moment heb komt dat meestal door slaapgebrek. Snauw niet mwer tegen man en kind en geniet met volle teugen. Ik gun dat de andere dames die het moeilijk hebben ook zo erg!
pi_121603973
Hier sneeuwt het nu ook...

Even zonder bijgelezen te hebben. Deze kwam langs op mijn facebook vond het echt heel grappig:P

Valerio en dennis krijgen weeën :)
pi_121604897
Kleinzusje
Ja 2weken :( mijn vriend is gelukkig zaterdag&zondag wel thuis
Hij werkt bij defensie en is vaak weg

Vind sneeuw altijd zo romantisch! Toen er voor het eerst sneeuw viel deze winter werd ik emo omdat het S haar eerste sneeuw was haha

Twinkle
Dankje!
Ze heeft een nekwervel goed gezet, S maakt andere bewegingen die ze eerst eigenlijk niet deed en na het bezoek aan de osteopaat mega vrolijk!

Goed om te horen O+
pi_121605896
Ladylike gefeliciteerd met Vaughn, wat een knapperd *O*

Die kinderwagen ski's zijn te grappig. Moet je die dan onder voor- en achterwielen zetten? Vraag me af of zoiets goed werkt?

Beterschap voor F.

Hopelijk kan de ha helpen, Sam.

CS, fijn dat het fietsen zo leuk was. Ben je niet bang met dit weer te gaan fietsen?

Zoe, balen van de nacht. Hopelijk vannacht beter na de osteo. Fijn dat S vrolijk is.

Twinkle en Enfermera, fijn dat het goed gaat en jullie genieten.

Vandaag nog minder gekolfd, het lijkt elke dag minder te worden :(. Wat kan ik nog doen, dat helpt, Syntocinon doe ik al?
Verder gaat het hier goed, mijn baby geniet van bijvoeding, is wel wat onrustiger gisteren en vandaag. Gisteren toch maar weer bij ons geslapen, hij had mama nabijheid nodig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121606050
Zoe: wist dat je 2 weken alleen bent, maar niet dat het nu al is begonnen. Pittig ! Sterkte meid !

Twinkle: Blij voor je ( jullie)
Sam: Grappig ! ;)

Sneeuw *; Maar niet morgen, pleeeseeee, moet met de auto naar het ziekenhuis ( hoop ik..bibbeerrr)
Ben nerveus.
Zal de kleine dat merken ? Was vanaf 17.00 uur al jengelig. Nu , na badje, fles en massage op bed.
Massage doet haar heel goed. Heb cursus gedaan en ze vond het super heerlijk.

Misschien zat gewoon de poep dwars.

Anyway: We gaan naar nieuw ritme. Eerder op bed, 1x wakker snachts en overdag redelijk vaste slaaptijden en langer.

Mn kleintje wordt groot ! *;
pi_121606092
Geen ervaring Tinu, sorry. Misschien consult bij een Lactatie D ?
pi_121606756
Tinu
Wat vervelend! Zit er misschien een ongesteldheid aan te komen? (dan is de opbrengst toch ook minder?)
Heb je laatst ook regeldagen gehad oid ( waar je aan kunt merken dat hij te weinig krijgt ) of komt het misschien door stress dat het kolven minder gaat?

Dankje kleinzusje
En wat fijn dat ze lekker slaapt :)
Succes morgen!! :*
Ik denk wel dat de kleintjes het merken als je nerveus, gestressed bent
pi_121607275
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:52 schreef Zoë23 het volgende:
Tinu
Wat vervelend! Zit er misschien een ongesteldheid aan te komen? (dan is de opbrengst toch ook minder?)
Heb je laatst ook regeldagen gehad oid ( waar je aan kunt merken dat hij te weinig krijgt ) of komt het misschien door stress dat het kolven minder is?
Ik denk dat laatste en ben ook niet superlekker, gewoon verkouden.

Kz, succes morgen. Denk gewoon optimistisch, dat het goedkomt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:33:53 #37
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121609060
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:38 schreef kleinzusje het volgende:
Ladylike: Wat een mooie mini ! Prachtige naam, welkom *;

Kuuk wat echt al ! En beterschap ! allemaal zieke baby's , zo sneu.
Die wagen skies :D Leuk !
Enf: Thx ! net 3 pakken ingeslagen.
Sam: Sterkte meid !
CS: Ik durf juist niet te fietsen met dit weer.
Alleen de Acty Fit stinken hier, bah !

Zoe: Shitnacht, naar ! Ben je al alleen ?

Verder iedereen een dikke sneeuw knuffel !

xxx
Haha mooi zo. Ja dacht zeg het hier nog ff :P

Tinu lastig zeg.. Sterkte/beterschap :*
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:44:42 #38
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121613248
whaha, heb net de foto's van de camera gehaald, kwam deze tegen;

})
pi_121614225
PE, haha, stoere meid heb je.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121615531
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:13 schreef Zoë23 het volgende:

Twinkle
Dankje!
Ze heeft een nekwervel goed gezet, S maakt andere bewegingen die ze eerst eigenlijk niet deed en na het bezoek aan de osteopaat mega vrolijk!

Klinkt heel bekend!
D overstrekte zich heel erg naar 1 kant, na een vacuumverlossing. Sinds dat we bij de osteopaat waren geweest nooit meer gezien! :)
pi_121615584
O en Zoe heel veel succes hoor! Zou er niet aan moeten denken dat mijn man twee weken van huis is :@ .. Bikkel you!
pi_121616667
ontzwangeren.. Haaruitval :( dat mocht deze keer wel wegblijven..
*poef* nu is het weg
pi_121620429
Geweldige foto PE! O+

Beterschap voor alle zieke baby's :*

Tinu: ook beterschap. Misschien is het ongesteldheid, wat Zoë zegt. Persoonlijk heb ik gelukkig geen last van een bv-dip als ik ongesteld moet worden/ben. Hoeveel kolfde je eerder dan in vergelijking met nu?

Zoë: hoop dat je a.s. nacht een betere nacht hebt :Y

Ladylike: wat een lekkertje zeg, begin helemaal te rammelen hier :@

Sam: succes bij de huisarts morgen. Denk dat iedere moeder wel bang is voor wiegendood of andere nare dingen, maar als je slecht kan functioneren en slapen dan is er misschien wat meer aan de hand. Hoop dat de ha je kan helpen :) :*

Ben zelf jaren lang depressief geweest en had heel veel paniekaanvallen, dus ik weet hoe erg zoiets je kan belemmeren in het dagelijkse leven :{
pi_121623513
KJ, ja dat zijn de mindere kanten. Ik slik nog steeds vitamine B5 en B12.

Xanteh, zou kunnen maar geloof ik niet zo in. Bij mijn eerste kindje duurde het tot anderhalf jaar ofzo voordat het weer begon en toen gaf ik vanaf 3-4 maanden geen nachtvoedingen meer. Nu geef ik die nog steeds en voel me verder ook niet zo. Gisteren gevraagd aan iemand van vbn: kan goed van stress, de 2 fulltime kolven en ook het ziek zijn komen. Gisteren was het 50ml verschil.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121624166
:D PE haha
Dont mess with me })

Twinkle
Fijn is dat! Opzich ook logisch, die kleine(grote) lijfjes in dat nauwe geboortekanaal :X
Persen duurde lang, 2u 15min, de osteopaat vond het ook niet zo raar dat er iets niet goed zat :9

Dankje :* het is idd niet leuk, ben ook niet mobiel genoeg om ergens naar toe te gaan. 1 voordeel als hij zo weg is :') de december kilo's gaan er snel weer af haha

KJ
:( bij mij stopte de haaruitval pas na 7mnd

Xanteh
Dankje, vannacht ging beter, ze heeft de hele tijd naast me geslapen, niet 1x gehuild.. Wat ze normaal wel doet ook al ligt ze naast me.. Ze werd ook niet echt wakker, eerder zoekend naar borst. Dus voor mij een goede nacht! ^O^

Hoe gaat het met C? O+

Tinu
Vervelend van het kolven, lijkt me ook stressvol

*O* heb binnenkort een intake met het gastouder bureau!
Dat gedoe regelen duurt langer dan ik had gedacht maar gister belde mijn manager en werken gaat m voorlopig niet worden, misschien wel thuiswerken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 16-01-2013 08:42:26 ]
  woensdag 16 januari 2013 @ 08:46:49 #46
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121624362
Haaruitval, herkenbaar.. :X
*O* voor de goeie nachten!

Hier een redelijke nacht, maar ze loopt weer te klooien met die flessen. Nu al 3x 150 op (maar dan wel van de laatste 2 40cc laten staan :?) ik denk dat ik eens wat rijstebloem ga proberen.. Of is jbpm beter? En hoe doe ik dat verder, heb avent flessen, dan gewoon de spelen van 6+ kopen? (ze is nu 3m btw). Lijkt gewoon alsof ze niet genoeg heeft, ik weet t anders ook niet... Tips zijn welkom! :*
pi_121624452
Je hebt ook van die forte melk, schijnt ook goed te helpen tegen teveel honger.

Maar als ze melk laat staan zal ze ook wel genoeg hebben gehad op dat moment toch?
  woensdag 16 januari 2013 @ 09:03:06 #48
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121624584
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 08:46 schreef Enfermera het volgende:
Haaruitval, herkenbaar.. :X
*O* voor de goeie nachten!

Hier een redelijke nacht, maar ze loopt weer te klooien met die flessen. Nu al 3x 150 op (maar dan wel van de laatste 2 40cc laten staan :?) ik denk dat ik eens wat rijstebloem ga proberen.. Of is jbpm beter? En hoe doe ik dat verder, heb avent flessen, dan gewoon de spelen van 6+ kopen? (ze is nu 3m btw). Lijkt gewoon alsof ze niet genoeg heeft, ik weet t anders ook niet... Tips zijn welkom! :*
En als je bij de 1e avondfles dan wat meer indoet? Zal dat niet helpen?
  woensdag 16 januari 2013 @ 09:03:26 #49
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121624591
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 08:53 schreef Zolena het volgende:
Je hebt ook van die forte melk, schijnt ook goed te helpen tegen teveel honger.

Maar als ze melk laat staan zal ze ook wel genoeg hebben gehad op dat moment toch?
Ohja dat kan ook nog ja.. Ja dat is dus het rare.. :? Mja dat doet ze steeds, 's nachts meer en vaker willen dan overdag. Overdag kan ze er soms rustig 6u tussen laten zitten. Misschien is ze daar ook gewoon nog niet aan toe, dat kan ook..
pi_121624601
Dat lijkt me ook, wat Zolena zegt.

Zoë, knap hoor hoe je het allemaal doet. En fijn dat je meisje baat lijkt te hebben bij de behandeling van de osteo!

Hier een betere nacht, ze kwam een paar keer voor de speen maar sliep verder weer snel goed in.

Hier ook Zoë/KJ, ik heb pas sinds een week dat m'n haar minder/niet echt meer uitvalt! En Nientje is volgende week ook zeven maanden.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 16 januari 2013 @ 09:04:59 #51
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121624620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:03 schreef PureEvil het volgende:

[..]

En als je bij de 1e avondfles dan wat meer indoet? Zal dat niet helpen?
Ook al eens gedaan ja. Of wakker maken voor een fles. Maakt weinig uit. Als ze genoeg heeft trekt ze zo'n vies gezicht als je die fles er weer in wilt doen :')
pi_121624658
Enf ik had vorige week ook dat D 's nachts weer wakker werd van de honger. Ik heb nu Forte voeding gekocht. Overdag bied ik 4 flessen van 180/6 aan met gewone voeding. De ene keer drinkt ze dat niet op, de andere keer wel.

En de laatste fles rond 22.30/23.00 Forte voeding 180/6. Ik weet niet of het daar aan ligt maar sinds ik dat doe slaapt ze wel weer tot een uur of 7. Die fles drinkt ze overigens ook niet altijd helemaal op maar heb wel het gevoel dat ze daar meer verzadiging uit haalt.

Okay, ik ga foto's bestellen vandaag na weeeeeken van sorteren etc. Het zijn er 1183 :') .. en ja, ik wil ze allemaal hebben :') :D
  woensdag 16 januari 2013 @ 09:11:35 #53
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121624733
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:08 schreef Twinkle20 het volgende:

Okay, ik ga foto's bestellen vandaag na weeeeeken van sorteren etc. Het zijn er 1183 :') .. en ja, ik wil ze allemaal hebben :') :D
Whaha zó herkenbaar _O-
(ik was van plan om van de week foto's uit 2008 !!! in te plakken, die van wesley liggen al op volgorde :P Tip trouwens: www.webprint.nl )
pi_121624753
Lief van je clauwhee :*

& ik heb nu allemaal babyhaartjes haha dus het haar komt ook weer terug 8-) gelukkig

Enf helaas geen tips qua fv (geen ervaring)
pi_121624805
Twinkle :D. Ga je die dan ook allemaal inplakken?

Hier een koortsblaas. Dat was bijna 10 jaar geleden! M'n weerstand zit dan waarschijnlijk heel erg laag atm. Iemand tips voor vitamines ofzo om die weerstand een beetje op te krikken? Ik eet sowieso al erg gezond, veel groenen en fruit om genoeg vitamines binnen te krijgen, maar blijkbaar volstaat dat niet...
pi_121624807
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:08 schreef Twinkle20 het volgende:

:D

Heb van de 1e 6mnd allemaal losse fotos besteld (ipv een album maken via inet) vind losse foto's ook leuk O+
En voor haar jaar-album maak ik wel een album via internet, albelli is wel goed vind ik, heb voor elk jr dat vriend en ik samen zijn ook een album gemaakt (alleen over het afgelopen jr. niet maar dat zijn grotendeels toch zwangerschap en baby foto's haha dus dat komt wel terug in S haar album :+ )
pi_121624932
Enf, dat gedoe rond de 3 maanden is berucht. Hier deden ze het beide. Komt ook overeen met de regeldagen bij bv. Alleen bij fv is het onhandig..

Bij Daan hebben we een paar dagen iets teveel voeding gegeven, dat is geen drama( dacht 7*150/5, maar dronk niet alles leeg). Daarna was het over. Toegeven helpt hier dus ( met overdag max 4-4,5 uur ertussen). Daarna zaten we ook opeens op een schepje voeding meer en sliep hij nachten door.
Chris bleef honger houden. Die is overgegaan na forte toen hij 6-7x200cc wilde, en nog later ook JBPM ( dat mag voor de 4 maand dus liever dan rijstebloem).

Dus ik zou het even een paar dagen aankijken, voordat je dingen gaat toevoegen
pi_121624940
Fijn van de nacht Zoë :Y C wordt hier vroeger wakker dan twee weken geleden, dat is wel wennen *gaap* Slaapt S de hele nacht bij jou?

Dus dat zijn die rare korte plukken haar :9 me zusje vroeg zich al af tijdens mijn haar kleuren waarom ik van die plukken had aan de voorkant, was me zelf niet eens opgevallen.

Moet ook nog de foto's doen. Heb laatst wel mijn zwangerschapsboek bijgewerkt door er een aantal foto's van de geboorte in te plakken. En webprint is een prima site, die gebruik ik ook PE :Y
pi_121625038
Hallo baby's en mama's, wij komen ons hier melden. :W

Op 8 januari om 6:45 uur is Jolie geboren. Ze woog bij de geboorte 3000 gram en was ongeveer 48 cm lang.

ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_121625141
Estrys, wat kijkt ze helder!
Gefeliciteerd!
pi_121625640
En we zitten boven geboortegewicht. Hoppa slagroom.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121625843
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:50 schreef Ticootje het volgende:
En we zitten boven geboortegewicht. Hoppa slagroom.
Wow. Wat goed!

Hier gaat dat nog wel een weekje duren denk ik. Maar het is ook zo'n poppetje. Bij de geboorte 3000 gram. Eerste wegen was ze 8% afgevallen en bij het tweede 10%. Toen zaten we onder de 2700 gram. Ben al aan het kolven en bijvoeden geweest. En de hele mik mak. Van die voedingen die dan bijna 1,5 uur duren in totaal en om de drie uur moeten.
En nu gaan we gelukkig weer de goede kant op. Het is gewoon een luie baby, net als Seb. :D Het zit ze in het bloed denk ik. Luie Indo's. Hoewel ze iets meer haar best doet inmiddels. Gisteren zaten we op 2880, dus ze heeft de stijgende lijn te pakken. :)
pi_121625948
Als ze dat lijntje omhoog hebben gaat het gewoon hoed komen hoor.
Hier was Bram alleen de eerste weging afgevallen. Daarna kwam hij meteen elke dag aan.
pi_121625991
gefeliciteerd estrys! Die haartjes O+
En prima gewicht hoor voor een meisje!
pi_121626133
Xanteh
Hoe laat werd ze meestal wakker dan? S om 7 of 8u en sinds deze week 8-9u en 1x zelfs half 10 O+
Maar dat alleen als ze bij mij slaapt :9
Ik doe haar begin vd avond in haar eigen bed, en als ze rond 23 of later wakker wordt slaapt ze bij mij in bed voor de rest vd nacht

Haha ja van die rare plukken aan de voorkant :D

Estrys
Gefeliciteerd!
Wat een mooie meid zeg O+ mooie grote ogen
( O+ indo baby's, mijn exen zijn ook Indo's, had altijd gedacht halfbloedjes te krijgen, maar nu verloofd met een blonde/blauwe ogen man :9 & hollandse baby haha )

Ticootje
*O* voor de slagroom :Y)
  woensdag 16 januari 2013 @ 10:14:38 #66
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121626289
Twink ohja dat kan ook nog.

Deepfreeze ohja regeldagen natuurlijk.. :') helemaal vergeten! :@ ja idd. Ja ik wilde het idd ok liever ff aankijken nog.. Toevoegen idd als het echt niet anders kan.

Thx voor de tips dames :) :*
pi_121626713
Terugplaatsing, moeten NU weg ! *O*
pi_121626812
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:32 schreef kleinzusje het volgende:
Spannend! Succes :*
Op naar een plakker!
pi_121626921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:32 schreef kleinzusje het volgende:
Succes!! :*
pi_121627161
Welkom Estrys en wat een mooie dame O+

Terugplaatsing? Zeker wat gemist..

Zoë: Meestal om 23 uur de laatste voeding en dan tot half 8 doorslapen (in eigen bed). Maar de laatste dagen is het 23.30 - 4 - 6.30. Half 10 lijkt mij ook wel wat :9

Op zich is bij ons in bed slapen geen probleem maar wordt idd vervelend als ze constant aan de borst wil hangen of gaat huilen als je weigert. Gelukkig helpt over het buikje aaien hiet soms om haar rustig te krijgen :)
pi_121627478
Xanteh
Haha maar je hebt wel langer rust achter elkaar! :9 als S in haar eigen bed ligt is het elk uur/om de 2uur
Ja dat vind ik ook niet leuk, over het buikje aaien helpt hier idd ook, of een hand op haar bol O+
Als ze in het ledikant ligt kan ik haar 9vd10x kalmeren door aanwezig te zijn, maar ze slaapt dan maar kort elke x, begrijp niet zo goed waarom ze zo vaak wakker wordt, ze valt in slaap door aanwezigheid van mij, dus honger is het niet.
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:15:03 #72
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121627919
Kleinzusje succes!! :D ^O^
pi_121628059
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Het is gewoon een luie baby, net als Seb. :D Het zit ze in het bloed denk ik. Luie Indo's.
[...]
:{w Dat heeft niks met luiheid te maken. Andere mensen kiezen ervoor om voor ons te werken. :P

Feli met je mooie dame! *O*

Ik heb weer mijn thuiswerkdagje vandaag, mijn baby is heel braaf en slaapt het grootste deel van de tijd.
Straks even naar het CB, ik ben zo benieuwd of hij voldoende is aangekomen. Toch even het voedingsritme bespreken.
En prikjes ;(
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:31:25 #74
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_121628520
Wat goed Tico! Hiero nog niet hoor, en morgen moet de weegschaal terug. De kraamverzorgster zei dat het allemaal zo super gaat, gisteren was ze flink aangekomen, maar vandaag dus weer niet. Nu twijfel ik enorm of we de weegschaal terug moeten brengen of niet. Het zou dus moeten kunnen en ik wil me niet ophangen aan het gewicht, maar ik ben dan weer zo bang dat we een probleem niet tijdig zullen detecteren als we 'm wegbrengen :{
3!
pi_121628594
Kun je niet naar het CB weeguurtje Inca?
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:38:37 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_121628725
Inca: doen wat goed voelt. Als je liever toch die controle hebt, gewoon wat langer huren. Dan heb je ook gewoon telkens dezelfde weegschaal om te meten en zit je ook niet met verschillen tussen de weegschalen van CB en thuis :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:40:37 #77
95408 Incantrix
pi_121628794
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:33 schreef Mangostine het volgende:
Kun je niet naar het CB weeguurtje Inca?
Op zich wel natuurlijk, maar met dit weer vind ik dat dan ook wel weer een gedoe. Het is een beetje een klein trauma'tje ook, Stef bleef telkens afvallen, daar lag het uiteindelijk aan het tepelhoedje en daar voed ik nu ook mee, omdat ze ivm te kort tongriempje mijn tepels kapotdrinkt -O-
3!
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:41:08 #78
95408 Incantrix
pi_121628808
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:38 schreef Troel het volgende:
Inca: doen wat goed voelt. Als je liever toch die controle hebt, gewoon wat langer huren. Dan heb je ook gewoon telkens dezelfde weegschaal om te meten en zit je ook niet met verschillen tussen de weegschalen van CB en thuis :)
Dat is ook weer zo ja!
3!
pi_121628938
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:31 schreef Incantrix het volgende:
Wat goed Tico! Hiero nog niet hoor, en morgen moet de weegschaal terug. De kraamverzorgster zei dat het allemaal zo super gaat, gisteren was ze flink aangekomen, maar vandaag dus weer niet. Nu twijfel ik enorm of we de weegschaal terug moeten brengen of niet. Het zou dus moeten kunnen en ik wil me niet ophangen aan het gewicht, maar ik ben dan weer zo bang dat we een probleem niet tijdig zullen detecteren als we 'm wegbrengen :{
Ik heb niet eens een weegschaal gehuurd. De kraam had er 1 bij zich, zo'n hangding.
Bram plast echt onwijs en poept goed, dat zijn de punten waar ik op af ga. Hij is tevreden na de voedingen en slaapt lekker, maar is tussendoor ook alert wakker.

Bij leyla was ik op een gegeven moment ook alleen maar bezig met dat stomme gewicht. Ook een weegschaal gehuurd enzo. Men wat gaf dat ook een stress.

Gaan ze wel wat doen aan het tongriempje inca?
pi_121628994
Oh en eergisteren was Bram 100 gr aangekomen op een dag en de dag erna maar 20. Ook hier schommelt dat hoor.
pi_121629120
Dat had ik met Elise ook inca. Ene dag 250 gram aangekomen, dag erna niks. En dan weer 100 gram erbij enzo.
Kan me.voorstellen dat je er bang voor ben vanwege je start met stef :*
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:53:05 #82
95408 Incantrix
pi_121629230
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een weegschaal gehuurd. De kraam had er 1 bij zich, zo'n hangding.
Bram plast echt onwijs en poept goed, dat zijn de punten waar ik op af ga. Hij is tevreden na de voedingen en slaapt lekker, maar is tussendoor ook alert wakker.

Bij leyla was ik op een gegeven moment ook alleen maar bezig met dat stomme gewicht. Ook een weegschaal gehuurd enzo. Men wat gaf dat ook een stress.

Gaan ze wel wat doen aan het tongriempje inca?
Daar waarschuwde de kraam ook voor, en het is waar ook. Ze mag vandaag voor het eerst naar buiten, maar ik durf nu niet omdat ze niet is aangekomen vandaag -O-

Ik heb nog niet kunnen bellen voor het tongriempje, vanmiddag ga ik bellen :) ik ga er gewoon echt achteraan, ik zou me een stuk minder zorgen maken over aankomen als ik niet met een hoedje zou (moeten) voeden.

Maar ik heb nu wel bedacht dat we gewoon wél heel even naar buiten gaan, ze mag dus ik vind dat we op haar moeten vertrouwen, ze gaat zo fantastisch verder.. Vertrouwen hebben en zulks :P
3!
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:55:09 #83
95408 Incantrix
pi_121629305
Dat idd Son! Ik word er onzeker van omdat ik het bij Stef zo moeizaam op de rit kreeg.

Tico, ik moet ook echt wel bedenken dat ze de ene keer bijv. Net gepoept kan hebben oid. :)
3!
pi_121629437
Zoë: dat is waar :) Alleen als je eenmaal weer gewend bent aan 7 uur slapen achter elkaar dan valt het tegen als het ineens weer minder uren worden haha. Zal wel psychisch zijn :P
Hand op bol werkt hier niet, en dat wakker worden elk uur is hier gelukkig wel over. Deed ook kalmeren en als ze weer rustig was ging ik weg, en kon ze zelf weer in slaap vallen. Maar misschien wordt dat ook een gewenning op een gegeven moment? Hier wordt ze tussen half 7 en 23 ook vaak één keer wakker, altijd om half 9 8)7
pi_121630320
heeft de kraam dan geen weegschaal bij zich? wat slecht..
pi_121630545
:W Jolie (en Estrys) O+ O+

Inca, ik zou voor je eigen gemoedsrust in ieder geval zorgen dat je, voor je hem terugbrengt, op één dag zowel op je "eigen" weegschaal weegt als die van het cb.
pi_121631197
Pe, Wat een knapperd :)

Kleinzusje, Hopelijk een plakkerd!

Ticoo, Fijn dat hij zijn geboortegewicht te pakken heeft :)

Estrys, Hallo ! En wat een mooi kindje .

Inca, Vervelend joh! kun je d huur van de weegschaal niet verlengen?

Troeta, Hier had e kraam ook geen weegschaal bij alleen de dame van het cb en de verloskundige die aan het einde van de week kwam.

Vandaag bij de dokter geweest en heb rustgevend medicatie gehad en volgende week kan ik al naar de psycholoog heb een angststoornis en misschien ook wel een depressie maar dat wilde ze eerst mt de psycholoog bespreken na volgende week waarschijnlijk moet ik aan de anti depresieva (geen idee hoe je het schrijft) maar voor nu wilde ik daar nog niet aan :) Misschein dat ik maar eens in het topic hoe gaat het met moet gaan kijken.
pi_121631319
Ooh, wat is Jolie O+ !

kleinzusje, succes! * plak plak plak
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_121631812
Gister zijn wij even buiten geweest. Ik haat sneeuw! Ik vind de sneeuw alleen al een reden om lekker binnen te blijven.
pi_121632611
Sneeuw is best leuk om naar te kijken door het raam naast de verwarming :) of je moet er in kunnen snowboarden.

Ik keek net naar de eisen voor een id voor M. De foto:

quote:
Het hoofd en de schouders staan recht naar voren afgebeeld. Als het hoofd in enige richting gekanteld is (achterover, voorover, scheef of opzij), dan kan dat problemen opleveren bij (geautomatiseerde) gezichtsherkenning.

Als ondersteuning nodig is dan mag dit niet zichtbaar zijn op de foto.

Breed glimlachen of een open mond is niet toegestaan. Dat wil niet zeggen dat er nors of stuurs gekeken hoeft te worden.
:D Nu nog even aan M. uitleggen niet lachen naar het lampje, net doen of je je hoofd wel heel goed recht kan houden en al helemaal niet huilen van dat gepluk aan je lijf... :')
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:22:58 #91
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_121632745
Jolie O+ O+ O+
Wat een prachtig meiske zeg!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_121632797
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:59 schreef Xanteh het volgende:
Zoë: dat is waar :) Alleen als je eenmaal weer gewend bent aan 7 uur slapen achter elkaar dan valt het tegen als het ineens weer minder uren worden haha. Zal wel psychisch zijn :P
Hand op bol werkt hier niet, en dat wakker worden elk uur is hier gelukkig wel over. Deed ook kalmeren en als ze weer rustig was ging ik weg, en kon ze zelf weer in slaap vallen. Maar misschien wordt dat ook een gewenning op een gegeven moment? Hier wordt ze tussen half 7 en 23 ook vaak één keer wakker, altijd om half 9 8)7
Jaa dat kan ik me goed voorstellen :*

Haha hier ook half9 vaak! Wat is dat toch..
pi_121633355
Jolie O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121633389
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:39 schreef kaatjejannie het volgende:
ontzwangeren.. Haaruitval :( dat mocht deze keer wel wegblijven..
ik heb er helaas ook flink last van :(
pi_121633604
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 09:15 schreef OooLizaooO het volgende:
Twinkle :D. Ga je die dan ook allemaal inplakken?

Hier een koortsblaas. Dat was bijna 10 jaar geleden! M'n weerstand zit dan waarschijnlijk heel erg laag atm. Iemand tips voor vitamines ofzo om die weerstand een beetje op te krikken? Ik eet sowieso al erg gezond, veel groenen en fruit om genoeg vitamines binnen te krijgen, maar blijkbaar volstaat dat niet...
http://www.avogel.nl/webw(...)rstandstabletten.php
pi_121634782
ok even een egopost, maar ik moet even ventileren.

Ik heb vandaag echt een demon child :'( Ze kan er niks aan doen, want ze is nog steeds ziek/verkouden. Maar mijn god, wat breekt dit me op. Ik kan er snachts om het uur uit om haar fiep terug te geven, want zonder hoest ze zichzelf wakker. Ik heb ze na 3x maar naast me in bed gelegd, want steeds in en uit bed werd ik gek van.

Vandaag word ik echt gek van haar. Ik ervaar nu hoe het is om een huilbaby te hebben denk ik. Janken janken janken, niks is goed. Ze poept om het uur, hele vieze poep met grote stukjes en gekke kleuren. Ze laat zich alleen troosten door de borst of door vastgehouden te worden, wat ik dus om de haverklap moet doen. Ik ben nog nergens aan toe gekomen vandaag. Oh en ik krijg ze met geen mogelijkheid in slaap.
:'( :'( :'( :'(
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:12:53 #97
95408 Incantrix
pi_121634800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:25 schreef Troeta het volgende:
heeft de kraam dan geen weegschaal bij zich? wat slecht..
We hebben geen kraamzorg meer :)

En ja, de huur is prima te verlengen, maar ik vroeg me gewoon af of ik dat wel moet doen omdat ik me misschien onnodig druk ga zitten maken. Ik ken mezelf ;)

Maar eind van de middag komt de vk voor het tongriempje! Snel! Wel spannend, maar Tico's ervaring stelt me wel gerust :)
3!
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:24:44 #98
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121635227
Ohh Kwisted jeetje :( Wat een narigheid!! ;( Dat is ook retezwaar zeg, bah! Heb je geen draagdoek oid waar je haar in kan snoeren? Of vind ze dat ook niet prettig? Heel veel sterkte meis :* wanneer komt je vent je aflossen?
pi_121635441
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:12 schreef Kwisted het volgende:

Ik heb vandaag echt een demon child :'( Ze kan er niks aan doen, want ze is nog steeds ziek/verkouden. Maar mijn god, wat breekt dit me op. Ik kan er snachts om het uur uit om haar fiep terug te geven, want zonder hoest ze zichzelf wakker. Ik heb ze na 3x maar naast me in bed gelegd, want steeds in en uit bed werd ik gek van.

Vandaag word ik echt gek van haar. Ik ervaar nu hoe het is om een huilbaby te hebben denk ik. Janken janken janken, niks is goed. Ze poept om het uur, hele vieze poep met grote stukjes en gekke kleuren. Ze laat zich alleen troosten door de borst of door vastgehouden te worden, wat ik dus om de haverklap moet doen. Ik ben nog nergens aan toe gekomen vandaag. Oh en ik krijg ze met geen mogelijkheid in slaap.
Hoe oud is je kleine? Koorts??
Ik zou vooral toegeven dat je dan vandaag ff niets kan en een baby op je laten bivakkeren.
pi_121635488
Kwis :*
pi_121635534
Kwisted, ik ken het. Ik had vrijdag zo'n baby. En dacht toen echt dat ik gek zou worden. En had gelijk medelijden met alle ouders die een huilbaby hebben.

Wat bij mij het beste hielp is wat Tico ook al zegt. Ik heb een paar goede series gedownload en ben die gaan kijken terwijl Luc op mij lag te slapen. (Als was hij meer wakker en aan het huilen en dan bleef ik maar rondjes lopen...)

Succes meid :*
pi_121635834
Wat zwaar Kwisted!! Sterkte!! :* Zieke babies zijn zo zielig en ze kunnen je idd echt non stop bezig houden. Had vorige week ook dat madam heel de avond huilde en was alleen thuis... vond t weer flink pittig dus kan me goed voorstellen dat je er ff doorheen zit. -O- Ik zegen mezelf met een peuter die ontzettend goed slaapt zodat de avond echt van de baby is. Heb toen ook maar series gekeken terwijl ik met de kleine bezig was. Ze is nu ook wat mieperig want verkouden. :-( Ik hoop maar dat het niet doorzet .. :X
pi_121635938
Kwis, sterkte voor jou en je meisje... :*

Nou, terug van CB. Stats met bijna 4 maanden: 6560 gr/ 62 cm (maar volgens mij mat ze 65? :? ).

Advies qua voedingen was om 4 x 210/7 aan te bieden. Als ie het op krijgt zou het geen probleem zijn en qua gewicht zou ie het kunnen hebben.
En de prikjes vielen weer tegen. -O-
pi_121635984
Tico, ze is net geen 4 maanden en gelukkig geen koorts. Gisteren wel wat verhoging, 37,9gr. Vandaag dus gewoon hangerig omdat ze niet fit is. Ik heb ze al in de draagzak gehad, maar zelfs dat vond ze maar heel even goed.
Nu ligt ze eindelijk gewoon even rustig te spelen, zodat ik mijn handen vrij heb.

En op de een of andere manier irriteer ik me echt dood aan mijn kat die juist nu constant in de weg loopt, op schoot wil en langs mijn benen draait :( :')

Mijn (8> is om half 5 thuis, dus dan heb ik even adempauze. Fijn thuis komen wel voor hem.

En ik ruik weer poep }:|
pi_121636129
37,9 is niet wat verhoging... Alles boven de 38 is koorts. Dus je kleine zit er tegen aan. Ik zou de temp even in de gaten houden en als die toch boven de 38 gaat komen even de huisarts bellen. Kleine babies mogen geen koorts hebben.

Oh en bij koorts, niet in een doek. Dan kunnen ze de warmte niet kwijt.
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:57:11 #106
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121636414
Mango: whaha hebben ze bij jou ook al anders gemeten :') Bij mij ook :+ ach ja. Ja mag je zoveel geven joh? Das wel fijn :)
Stom he de prikjes :*

Kwis haha ja die katten zijn dan ineens mega irritant, ik ken het :+
Tja... met kleine kindjes is het gewoon zwaar. Voor jullie allebei.

Eventjes spammen hoor, ik kreeg vandaag mn pakketje met kleertjes van de Zara binnen:

O+ O+ zooo leuk!
pi_121636653
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:49 schreef Ticootje het volgende:
37,9 is niet wat verhoging... Alles boven de 38 is koorts. Dus je kleine zit er tegen aan. Ik zou de temp even in de gaten houden en als die toch boven de 38 gaat komen even de huisarts bellen. Kleine babies mogen geen koorts hebben.

Oh en bij koorts, niet in een doek. Dan kunnen ze de warmte niet kwijt.
Mij werd juist verteld dat vooral die kleintjes makkelijk koorts krijgen. Dat dat niet direct iets is om je zorgen om te maken. Pas als een kind aan de 41 zat, zou het serieus worden.
Het is wel zo dat baby's tot 3 maanden niet snel ziek worden. En dan gaan ze naar de opvang. -O-
pi_121636681
Enf die shirtjes!! O+
pi_121636815
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:02 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Mij werd juist verteld dat vooral die kleintjes makkelijk koorts krijgen. Dat dat niet direct iets is om je zorgen om te maken. Pas als een kind aan de 41 zat, zou het serieus worden.
Het is wel zo dat baby's tot 3 maanden niet snel ziek worden. En dan gaan ze naar de opvang. -O-
Het is geen reden tot paniek nee. Maar ik zou koorts wel serieus nemen. Niet pas bij 41 graden aan de bel gaan hangen. Als je kleine echt uit de doen is, echt ziek is met koorts, wat kan een telefoontje dan kwaad? Toch?
pi_121637091
maar nu zit ze gewoon op 37 graden, dus t is gewoon dat ze hangerig is van t snotterige enzo. En ze is inderdaad pas voor het eerst naar het kdv geweest. Typisch ja.

Ik heb ze nu even huilend/mopperend in bed, omdat ik anders zelf moet huilen ;(
pi_121637210
Het zijn ook veel indrukken op een kdv, daar kunnen ze ook helemaal van slag van zijn he? Belangrijk is het dan thuis toch zo rustig en stabiel mogelijk te hebben. Lekker een vertrouwd ritme aanhouden. Niet teveel gedoe en herrie.
pi_121637438
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:57 schreef Enfermera het volgende:
Mango: whaha hebben ze bij jou ook al anders gemeten :') Bij mij ook :+ ach ja. Ja mag je zoveel geven joh? Das wel fijn :)
Stom he de prikjes :*

Kwis haha ja die katten zijn dan ineens mega irritant, ik ken het :+
Tja... met kleine kindjes is het gewoon zwaar. Voor jullie allebei.

Eventjes spammen hoor, ik kreeg vandaag mn pakketje met kleertjes van de Zara binnen:
[ afbeelding ]
O+ O+ zooo leuk!
O+
Gaat ook maar eens bij Zara kijken oO<
Edit:Ik zie op de site 62 als "1 tot 3 maanden", valt het dan zo klein?

quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:02 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Mij is ook op het hart gedrukt om onder de drie maanden bij alles boven de 38 te bellen, en na drie maanden bij 39.

Dat laatste wilde ik niet lezen :{ -O-
pi_121637731
EIN-DE-LIJK slaapt ze. Hopelijk is het nu wel iets langer dan een half uur wat ze normaal slaapt. Ik heb ze 5 minuten laten huilen, omdat ik het niet meer trok. Toen kon mijn moederhart het huilen echt niet meer aan en heb ik ze nog even getroost. Denk dat ze door het huilen moe is geworden, wat net het zetje gaf om te kunnen slapen. Maar toch, niet leuk zo..

Enf wat een gave kleertjes, ik ga denk ik ook maar eens kijken!

Tico, je hebt helemaal gelijk wbt het kdv. Thuis hebben we echt de 3 R-en regel die we hanteren.

Heeft er iemand hier ervaring met flexibele kinderopvang? F.leur zit nu op een vaste groep, maar ik krijg het op het werk niet gebolwerkt. Ben nu dus aan het kijken naar flexibele opvang, maar ik ben bang dat ze daar niet genoeg structuur kunnen bieden. Steeds andere kindjes op andere uren. Ze hebben wel maar 2 verschillende leidsters, dat had ik al gevraagd. Het liefst zou ik ze gewoon op een normale groep houden, maar die starten pas om half 8 en dat red ik dus steeds niet..
pi_121638058
Kwisted :*. Gewoon de boel de boel laten idd. Toen mijn uk zwaar verkouden was, huilde hij de hele tijd, viel huilend op m'n borst in slaap en werd na een uurtje weer huilend wakker. Slopend en zoooo zielig ;(. Gelukkig was het na een dag wel weer ok. Nog niet de oude, maar ook niet meer zo hangerig. Sterkte!

Ik heb een hoop gemist hier volgns mij. Estrys, welkom met de mooie Jolie! En Vaughn ook welkom! Ik ga bijna rammelen van jullie verse beebs O+.

Incantrix, sterkte met het knippen van het tongriempje. Wij hebben nog wel langer een weegschaal in huis gehad, maar wij moesten dan ook een paar dagen naar het ziekenhuis omdat mijn mini niet genoeg aankwam. Aan de ene kant was het prettig, maar het leverde ook stress op. Als het niet per de nodig is, zou ik het niet doen. Maar dat is nu makkelijk gezegd :*.

Sterkte Sam!

Mango, mooie stats! Lengte meten is altijd wat nattevingerwerk :P. Sterkte met de prikken!

Mijn mini is zo leuk O+. Vrolijk, kan heerlijk zelf spelen, zitten vindt hij de bom en ik geniet zo van hem!!

Wij hebben ook nieuwe stats, gister bij het CB geweest. 7,3 kg en 65 cm. Gewicht gaat goed omhoog, lengte blijft iets achter. Hij is spekjes aan het kweken, komt goed uit met deze kou :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121638109
:* Kwisted, wat vervelend.
En fijn dat ze nu even slaapt, ik vind het heel logisch dat je haar even hebt weggelegd na zo'n nacht + dag en gelukkig werkte dat.
En over opvang, is een gastouder dan niet handiger?

Mango dan krijg je toch de volgende keer die 3 cm er gewoon gratis bij :+
pi_121638146
Kwis, op deze leeftijd is een vaste leidster nog veel belangrijker, ik zou als ik jou was gewoon eens op die groep gaan kijken en je zorgen bespreken.
pi_121638153
Phaidra, Ze schelen niet veel met elkaar die van jou en die van mij. Lisa was laats 7,6 (of 7,8 weet t ff niet meer) kilo en 67 cm :P
pi_121638223
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:39 schreef Sam1993 het volgende:
Phaidra, Ze schelen niet veel met elkaar die van jou en die van mij. Lisa was laats 7,6 (of 7,8 weet t ff niet meer) kilo en 67 cm :P
Grappig, ik vond Lisa laatst spekkiger ogen dan mijn uk (in de goede zin! Uiteraard!). Lisa is 8 maanden toch? I. is nu 7 maanden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121638229
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kwis, op deze leeftijd is een vaste leidster nog veel belangrijker, ik zou als ik jou was gewoon eens op die groep gaan kijken en je zorgen bespreken.
Nou opzich zijn op de vaste groep 2 leidsters en op de flexgroep ook 2 dezelfde. Dus dat is het niet. Ben nu de kosten aan het berekenen, maar ik vind het echt super lastig. Er zijn zoveel verschillende scenario's te bedenken wbt rooster op het werk.
Eigenlijk wil ik ze gewoon op de vaste groep hebben met incidenteel een vervroegd uur, maar dat incidenteel vervroegd uur doen ze alleen op de flexgroep. Dus ik heb eigenlijk geen keuze :{
pi_121638294
ja ze is 8 maanden :) ze is ook spekkig maar ze heeft een tijdje stil gestaan en nu ze in bijna iedere voeding pap kreeg ishet eraan gevlogen ze was in 2 maanden maar 200 gram aangekomen das nie zoveel haha :P als ik dr nu ga wegen denk ik dat ik schrik :P Ze heeft lekkere spekbenen en een bolle toet maar haar buikje blijft wel mooi plat het compenseerd:P
pi_121638336
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:44 schreef Mangostine het volgende:
Kwis, sterkte voor jou en je meisje... :*

Nou, terug van CB. Stats met bijna 4 maanden: 6560 gr/ 62 cm (maar volgens mij mat ze 65? :? ).

Advies qua voedingen was om 4 x 210/7 aan te bieden. Als ie het op krijgt zou het geen probleem zijn en qua gewicht zou ie het kunnen hebben.
En de prikjes vielen weer tegen. -O-
F.leur is nu 6320gr bij 65cm. Dan gaan ze aardig gelijk op :P
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:07:39 #122
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121639194
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:03 schreef Mangostine het volgende:
Enf die shirtjes!! O+
Leuk he!! :D O+ In de sale!

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:20 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

O+
Gaat ook maar eens bij Zara kijken oO<
Edit:Ik zie op de site 62 als "1 tot 3 maanden", valt het dan zo klein?

[..]

Mij is ook op het hart gedrukt om onder de drie maanden bij alles boven de 38 te bellen, en na drie maanden bij 39.

Dat laatste wilde ik niet lezen :{ -O-
Nou mijn mini is met 3 maanden 6500gr en 61 cm, het meeste 62/68 zit goed, ik heb dit in maatje 68 en dat is zeker nog wel een beetje om te groeien :) niet zo klein als 62 valt van de hema bijv. Dit kan ze nog wel een tijdje aan dus, gelukkig. :)

Fijn dat ze eindelijk slaapt Kwis!! En trouwens, heeft jouw mini mijn mini aangestoken?? :o :{w net toen ik haar op bed wilde leggen klamme handjes/pootjes, beetje dunne poep, rooie koontjes, waterige oogjes en 37,5! :o Heb dr lekker een fles gegeven, even erbij gezeten en na een half uurtje viel ze ook in slaap.. hartstikke moe.
pi_121639544
Mijn baby kijkt babytv :') (ze is lichtelijk televisie ziek :P haar andere verslaving is.mn telefoon, die wordt steeds ingepikt.door dr)
En als ik langsloop kijkt ze naar me en begint ze breeduit te lachen O+
Mijn baby is zo leuk :D O+

Oh en ze is een beetje zielig. Ze heeft een rode bult (kleintje hoor), er viel een trein op dr hoofd.
Gevaarlijk een grote.broer :')
pi_121639642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mijn baby kijkt babytv :') (ze is lichtelijk televisie ziek :P haar andere verslaving is.mn telefoon, die wordt steeds ingepikt.door dr)

Oh en ze is een beetje zielig. Ze heeft een rode bult (kleintje hoor), er viel een trein op dr hoofd.
Herkenbaar, een tv verslaafde... :P
*poef* nu is het weg
pi_121640061
Haha, ja dat beeld vergeet ik nooit meer *lol*
pi_121641109
Oef lastig Kwis, vermoeiend hè. Troost je, je weet waar het van komt en het gaat over. Hopelijk slaapt ze even lekker.

Hallo verse beebjes! :W

Inca is er al geknipt? Hoe ging het?

Heb ik dan echt zo'n spekmeisje? Begin december was ze 68 cm en 8175 gram...en volgende week wordt ze dus pas 7 maanden. Ze zit wel hoog in de curve maar volgde netjes haar lijn dus gaf niks zeiden ze.

En hier ook een tv-verslaafde hoor. Babytv en Woezel en Pip.
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:50:29 #127
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121641280
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:16 schreef Sonnetje85 het volgende:

Whaha XD Hier ook ja.. als ze bij ons op schoot zit draait dat hoofdje automatisch naar de tv :') lol.
Achgossie, een bult! Nou zal vast niet dr eerste zijn idd.. hihi :D
pi_121641349
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:12 schreef Kwisted het volgende:

Hee, die had ik gisteren... Op de poepluiers na. Vandaag is het echter een engeltje! Ik heb me maar voorgehouden gister dat ook die dag voorbij zou gaan, dat hielp.

Sterkte!
pi_121642022
Vandaag voor het eerst buiten geweest. Onze oudste gaat sinds deze week naar school en die moest ik ophalen. Viel niet tegen. Maar om deze tijd kickt de vermoeidheid in. En voel ik het wel.

Jolie kwam afgelopen week steeds maar iets van 40 gram aan per twee dagen. Nou ja ze groeit denk ik dan maar :)
Ik vind het ook best lastig dat we nu niet meer kunnen wegen thuis. Maar ik wil ook niet teveel focussen op haar gewicht. Het is even vertrouwen krijgen en je kind leren kennen. Het gaat steeds beter.
En het is zo' n droppie O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Estrys op 16-01-2013 17:09:38 ]
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:38:43 #130
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_121643621
Ik kom even binnenvallen, want ik weet het even niet meer.
Mijn dochtertje van ruim vier maanden heeft last van verstopping(vermoed ik). Aangezien we pas morgen bij de ha terecht kunnen. wilde ik hier even vragen of jullie nog iets weten behalve aanleggen en water.
Ze zit maar te persen en er komt niks. Het is zo zielig!
Tips?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_121643745
Fijn joh eten in je eentje met 2 kinderen...mn uk is een beetje humeurig (zacht uitgedrukt). Zo haar in bad doen en naar bed. Oudste moet ook onder de douche. Ben denk blij als ze liggen :P
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:54:29 #132
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121644271
Ik ga het hier toch maar proberen bij de te houden.

Isabel is vandaag al weer een maand! Time flies!
Het is alleen geen gemakkelijke baby. Ze slaapt, drinkt, poept of huilt. Als je dr niet vast hebt is het huilen, in de box, op aankleedkussen, maar ook veel als ze bij je is. Heel erg ontevreden. En killing, dat huilen. Ze groeit wel goed, van 2935 naar 3800 gram in een maand tijd. Ik eet al zo goed als koemelkvrij en een speen wil ze niet. Vandaag bij het cb aangegeven en het zou eventueel nog verborgen reflux kunnen zijn. Ze vond het vele huilen en de manier van huilen te veel voor alleen darmkrampjes. Morgen dus een afspraak (hoop ik) bij de huisarts. Kijken wat die zegt. Het breekt ons en ook Isabel een beetje op.
De keren dat ze wakker is en niet huilt, is ze superlief en alert.
Baal er wel een beetje van. Bij Noortje ging de start ook zo slecht en nu ook weer.
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:58:07 #133
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121644417
Oh Son, lastig he alleen met twee kids eten. Ik doe dat drie avonden in de week. Isabel aan de borst, want dan huilt ze het minst en met mijn andere arm/hand probeer ik nog wat voedsel bij dwarse peuter naar binnen te werken. Die eet op dit moment echt dramatisch (behalve de lekkere dingen) dus het etenis vaak een gevecht. :)
pi_121644423
Wat vervelend Beck -O- heel herkenbaar.... slopend hè? Wij hebben wat uren gelopen met haar in de draagdoek, dan viel ze in slaap en ging het goed..

Het is hier wel echt enorm omgeslagen inmiddels, maar ik kan het me nog zo goed voor de geest halen... Logisch dat je baalt!
pi_121644530
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik kom even binnenvallen, want ik weet het even niet meer.
Mijn dochtertje van ruim vier maanden heeft last van verstopping(vermoed ik). Aangezien we pas morgen bij de ha terecht kunnen. wilde ik hier even vragen of jullie nog iets weten behalve aanleggen en water.
Ze zit maar te persen en er komt niks. Het is zo zielig!
Tips?
Nóg meer aanleggen, haar rug tegen jouw buik, handen in haar knietjes en dan fiets bewegingen maken, mag je aan haar buikje komen? Dan proberen zacht met de klok mee te masseren..

Sterkte!
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:02:46 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121644614
Ze huilt nog harder als ze in de doek zit, of tenminste als ze erin moet. Dan breekt bij spontaan de paniek uit en kap ik het in de doekfrotgebeuren. Daar ben ik nog niet zo goed in.
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:06:51 #137
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_121644803
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:00 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Nóg meer aanleggen, haar rug tegen jouw buik, handen in haar knietjes en dan fiets bewegingen maken, mag je aan haar buikje komen? Dan proberen zacht met de klok mee te masseren..

Sterkte!
:) Dankje. Ik ga het allemaal proberen. Straks neem ik haar wel even mee in bed onder de dekens.
Overigens weigert ze nu soms de borst. Misschien brengt het de darmwerking op gang en doet dat pijn en beseft ze dat.
pi_121646551
Och becky, wat jammer dat het niet lekker loopt bij jullie. Lijkt me zo naar en slopend idd ;(. Hopelijk kan de ha iets voor haar betekenen. Sterkte! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121646715
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:58 schreef becky27 het volgende:
Oh Son, lastig he alleen met twee kids eten. Ik doe dat drie avonden in de week. Isabel aan de borst, want dan huilt ze het minst en met mijn andere arm/hand probeer ik nog wat voedsel bij dwarse peuter naar binnen te werken. Die eet op dit moment echt dramatisch (behalve de lekkere dingen) dus het etenis vaak een gevecht. :)
Jeetje respect!
Ik vond dit al lastig. Niks gewend he ;)
En een :* vanwege de rotte start. Hopelijk gaat t snel beter!

Baby is gebadderd en op bed. Floris zit nu in t babybad. Normaal douchen maar hij wilde dit. Aan de ene kant jammer dat we geen normaal bad hebben, zijn al ruim een half uur bezig.
En wel sneu net voor elise. Normaal voed.ik haar op dr kamer zonder Floris. Nu was ie erbij :') boe! Hand pakken, heel schattig, maar kind kwam niet tot.rust :P
Uiteindelijk op bed gelegd, Floris gaan badderen. Toen bleef.ze huilen, toen uit bed, in badkamer gevoed en terug op bed. Nu slaapt ze. Was wel even huilen, wel sneu.
pi_121648340
Nou F.leur had vanmiddag maar 20min geslapen, daarna zat ik er echt doorheen. Mijn (8> gebeld of hij aub meteen na het werk naar huis wilde komen om me af te lossen. Hij is toen thuis gekomen en heeft haar van me overgenomen, begint ze meteen te lachen :{
Ik ben toen even naar de supermarkt gegaan, éven het huis uit.. éven weg van F. En dat had geholpen :) Toen ik thuis kwam trof ik trouwens ook een vermoeide (8> en baby aan. Dus t lag niet alleen aan mij.
Ze ligt nu net in bed, helemaal voor pampus. Hopelijk slaapt ze vannacht door en wordt ze niet om het uur wakker.. Morgen hopelijk minder verkouden! Ze gaat dan naar oma.

Ik ga overigens van 28uur naar 32uur. Het werken bevalt me prima, en dan krijgen we net wat meer geld in het laatje. En ik heb een vast contract en mijn (8> werkt via het uitzendbureau. Dan hebben we in elk geval één zeker inkomen. En ik hou van mijn werk, dus ik vind het helemaal niet erg. F.leur gaat dan 2 dagen naar de opvang en 1 dag naar oma. Als ik in het weekend moet werken is papa thuis. En ik heb regelmatig een late dienst, dus dan hoeft ze niet eens een hele dag naar de opvang. Ik ben tevreden ^O^

Becky wat vervelend zo'n start. Misschien zijn het even opstart problemen en ebt het wat weg. Tot die tijd, veel sterkte. :*

Welkom Jolie en Vaughn O+

Enf, ohjeej! Hopelijk word je mini niet ziek. :*

Oh en ik sta nog steeds open voor verhalen van mensen met kinderen op de flexibele opvang..
pi_121648515
Kwisted misschien kan je er even een topic over openen? dan bereik je ook de mama's in de opvolgende topic's
pi_121649175
Oooh is ze alweer zo oud Incantrix, gaat weer snel. Hoe is het gegaan met de tong?

respect dat je ze allebei in bad hebt gedaan, ik eet ook 2 dagen alleen met de kinderen, maar Nena is gelukkig makelijk en die voed ik dan beneden en dan gaan we naar boven en leg ik haar in bed en gaat Mex in bad. De ene keer gaat het wat soepeler als de andere keer.
Mex wil nu ook steeds in het babybad, of de tummytub en het past nog ook. Moet echt een keer een fototoestel neerleggen boven.

Sterkte paradijsvogeltje en kwisted!

Enferma wat een leuke kleertjes!
pi_121649867
Ik heb ook foto's gemaakt haha.
Hij heeft een uur in bad gezeten :D
Nou ja het lastige is gewoon het gebrek aan routine :) En dat ze allebei in bad moesten vandaag. Normaal maakt dat niet zoveel uit, maar morgen moet ik weer werken en gaan ze naar oma, dus moeten ze beiden aangekleed zijn. Uitgebreid wassen heb ik dan geen zin in, dus als ze allebei gewassen en gestreken zijn scheelt dat een hoop morgenochtend :)
Normaal is de donderdag relaxter, dan komt mn moeder hier, mja ouders zitten nu in Thailand :)

Oh en dat wil k idd ook steeds zeggen, je kleertjes zijn tof Enf!

En dat je er zin in heb Kwisted, 32 uur werken! Zou er niet aan moeten denken :@ Maar goed, ik werk dat ook maar de helft :D Dus het lijkt dan gelijk heeeel veel hehe
pi_121650350
Pff ik heb veel gemist zie ik wel haha. Plakbaby hier vandaag .. kon er niks mee beginnen en alleen maar huilen. Nah het voelde voor mij het beste als ze dicht bij me was. Dan had ik tenminste het idee dat ik er voor haar was. Naja .. morgen nieuwe ronde nieuwe kansen :)

Ik ga de foto's niet inplakken. Wilde ze in zo'n flipover doen maar heb er hier een van Henzo die na een paar keer gebruiken al naar zijn galemiezen is dus ik weet nog niet wat ik ermee ga doen haha.

Estrys welkom! Wat een mooie mini heb je! En kijkt ook heel helder idd. Lekker genieten!

Als D een jaar is wil ik idd een jaaralbum maken. Maar daar passen niet alle foto's in als we zo doorgaan. Kind is nog geen drie maanden! Fijn zo'n vent als fotograaf :p

Kleinzusje veel succes!

Mango maak je je zorgen om M ja? Hij dronk eerst prima toch?

Incan hoop dat je gauw wat rust krijgt omtrent het gewichy van mini. Heb daar zelf niet zoveel ervaring mee vanwege fv.. dus feen tips helaas.

Enf wat een leuke kleren!

Sam goed dat je hulp hrbt gevraagd! Hoop dat je op termijn goed geholpen wordt en weer beter in je vel zit.

Jeutje Zolena wat een belavhelijke eisen voor zo'n mini. Is het gelukt?

Och arme mini Kwisted. Dan viel het hier vandaag nog wel mee als ik jouw verhaal zo lees. O en van die kat is herkenbaar hoor. Denk dat je zelf in zo'n. situatie ook wat prikkelbaarder bent.. en dan moet een kat je gewoon evwn niet in de weg lopen. Hoop dat je even op adem hebt kunnen komen toen je man thuis kwam. En dat mini morgen weer wat beterder is! Wanneer moet je weer werken? Want 's nachts doe je ook geen oog dicht zo natuurlijk.

Woow dan is mijn mini een dunnetje geloof ik. Over anderhalve week drie maanden en ik klap in mijn handen als ze de 5,2 aantikt. Meten kunnen ze bij het cb trouwens echt niet. Vorige keer was ze volgens cb 57 terwijl ik thuis 62 meette.

Becky sterkte! Klinkt heel heftig.
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:28:54 #145
95408 Incantrix
pi_121651836
Kwisted, fijn dat je lief eerder naar huis kon komen :) lastig, zulke dagen, ik kan me van Stef ook nog wel van die dagen heugen. Benieuwd hoe ik dat zou moeten doen met peuter erbij :X

Becky, wat jammer zo -O- dikke :*

En poeh, ik vind het echt knap dat jullie bad/douche altijd in de avond doen, ik zou echt niet weten hoe ik mijn kind dan nog op tijd in zijn bed zou moeten krijgen. Isabel gaat zo wel even mee onder de douche denk ik, maar dat is meer ivm de krampjes ook.

Nou, de vk is geweest en ze heeft gecheckt, maar Isabel's tongriempje is niet te kort, het vliesje dat er dan zou zitten zit er niet. Haar tongriempje is wel te stug -O- dat geeft dus ongeveer dezelfde problemen, maar dan moet je wachten tot het vanzelf weggaat :{ we zouden het wat kunnen masseren, zei ze, maarja, dat is niet heel makkelijk ofzo. Dus we houden het nog maar even bij het tepelhoedje en zodra de wondjes genezen zijn en ik geen korstjes enzo meer heb ga ik wel weer een poging zonder doen.
3!
pi_121653277
O vervelend inca...hoop dat d kloofjes snel weg zijn dan.

Badje hoort hier bij het ritueel van de oudste, slaapt ie een stuk beter, dus doe het graag. Nena doe ik nog niet op vaste tijden, maar vaak als mn vriend thuis is of als Mex op de psz is.
Samen in bad werkt nog niet, staat ie t gillen dat ie ook in het badje wil op de standaard en dat is niet echt relax voor Nena.

Sorry becky, had het net niet gelezen, klinkt zwaar, hoop dat er snel betere tijden komen.
pi_121653603
Floris.gaat niet iedere avond onder de douche.
Maar hij ligt altijd rond half 8 op bed. Dus 7uur douchen en dan slapen.
Zou niet weten wanneer ik t anders moet doen. S ochtends vind ik niks en samen met mij ook niet. Staat hij lekker te douchen en ik kou te kleumen, want zelf doen :')
pi_121654212
Becky :* Zwaar zeg.. hopelijk snel verbetering.

Kwisted, hopelijk morgen een betere dag.

Welkom voor de nieuwe babies..

En verder weet ik niet meer wat ik gelezen heb.. :@

Luuk gaat niet op vaste tijden in bad. We hebben hem een week voor de laatste voeding in bad gedaan, want dan dronk hij rustig, en ging hij lekker de nacht in. Toen hij stopte met rustig drinken en lekker de nacht in te gaan, zijn wij ook weer gestopt met dat badje. Het was zo'n gedoe zo laat op de avond.
Nu gaat hij vaak als Sofie op de opvang is, of als ze in bed ligt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Luuk gaat hard. Ik heb alle 50/56 de kast uit gehaald en hij past de 62 nu prima. Luiers zit hij ook al in maat 3. Maandag moeten we weer naar het cb. Ik ben benieuwd hoe zwaar/lang hij dan is.
*poef* nu is het weg
pi_121654215
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
want zelf doen :')
Dat vind ik zo schattig O+
nog wel :P
pi_121654280
Ik kom voorzichtig binnen sluipen hier....Tis nog wat druk hier om volop mee te posten
pi_121654439
Hoe laat gaan jullie kleintjes eigenlijk naar bed??

Wij eten hier tussen 5 en 6 uur. Dan gaan we rond 6 uur zo langzaamaan beginnen met het badje. Dit doen we eigenlijk altijd met z'n 3tjes O+ Echt even een gezinsmomentje. De een zet alles klaar, terwijl de ander met F.leur speelt. Op dat moment schatert ze altijd het hardst :D O+ :D
Dan zijn we om half 7 altijd wel klaar, geef ik ze bv terwijl mijn (8> de badkamer opruimt. En dan leg ik ze tegen 7 uur in bed, waar ze meteen knock-out gaat. Rond 23u, als ik naar bed ga, krijgt ze nog een droomvoeding. Dan slaapt ze door tot 7 uur sochtends voor de volgende voeding. Om dan nog uit te slapen, naast mij, tot half 9/9uur.
We zijn gezegend met een goed en makkelijk slapend kind in de nacht. Overdag ligt dat heel anders :P
pi_121654465
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:09 schreef draculettetje het volgende:
Ik kom voorzichtig binnen sluipen hier....Tis nog wat druk hier om volop mee te posten
gezellig! :W En nog gefeliciteerd!
pi_121654521
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:07 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Haha, is t ook wel hoor :D
Maar hij kan het echt tot in extremen doorvoeren...bv in de supermarkt, doe.ik wat in zijn karretje en dan wordt t eruit gehaald en opnieuw erin gedaan. Soms een halve driftbui erbij :')
Maar over t algemeen helpt t wel om er van te voren rekening mee te houden en dingen samen te doen :D
Wat dan ook weer de andere kant kan doorslaan, want dan wil hij bv zijn toetje ook samen eten. En hij eet dan echt alleen als.ik ook happen neem van zijn toetje (en een andere.keer pik ik een smartie en dan is t.daar een driftbui om want.van Floris, niet mama).
Peuters zijn gelukkig niet.gecompliceerd :P

/offtopic
pi_121654565
Oh wij doen trouwens elke dag F.leur in bad, omdat ze mede daardoor volgens ons zo goed slaapt. We doen dan wel om de dag een oliebadje, zodat ze geen droog huidje krijgt.
Als ze echt al héél moe is, of we hebben het heel druk die avond dan gaat ze niet in bad. Maar meestal slaapt ze dan wat minder..
pi_121654629
Hier gaat ze meestal ergens.tussen half 7 en 7 naar bed.
Al zou ze vaak wel eerder willen, maar dat kan niet echt vanwege.eten.
pi_121655053
Luuk heeft nog geen bedtijd. Hij ligt nu in de box t lachen tegen de mobiel. Hij heeft vandaag overdag veel geslapen. Hij lijkt vooral op dagen dat Sofie thuis is veel te slapen. Alsof ie doorheeft dat het voor hem beter is als ie veel op zijn eigen kamertje is.
*poef* nu is het weg
pi_121655238
Zie jullie gaan nu al heel snel Haha
bedtijd ? Doe ik nog niet aan met de baby Haha
pi_121655411
De jouwe is 2 dagen. Toen hadden we hier ook nog geen bedtijd :P
Nu ook meer omdat ze dan moe wordt, dus pyjama aan en naar bed. Soms wordt ze dan nog wakker (zoals nu :P), soms slaapt ze dan door tot de volgende ochtend.
pi_121655587
Bram gaat om 22 naar bed :P
pi_121655611
Draculetje welkom!

Kwisted wij doen het eigenlijk exact hetzelfde als jullie. Alleen niet iedere dag een bad.. dat wisselen we af met een massage als ze niet te moe is.

Haha fijne gedachte dat er met mij nog vweeel meer dames rond die tijd aan het voeden zijn.
pi_121655684
Tico onze uitgerekende datum vandaag en we hebben ze gewoon allebei al!
pi_121655711
D dlaapt eigenlijk altijd vanaf 7 en moet ik echt wakker maken om 23. Maar vanwege haar gewicht en leeftijd durf ik haar niet te laten liggen. Ze drinkt die late fles ook nog goed dus ik denk dat ze hem nodig heeft. Die tijd komt nog wel ;)
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:35:28 #163
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121655817
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:24 schreef draculettetje het volgende:
Zie jullie gaan nu al heel snel Haha
bedtijd ? Doe ik nog niet aan met de baby Haha
wij ook niet, wakker in d'r bedje leggen is ook not done.... ze slaapt nu in de box. Vaak overdag eigenlijk. Mag r van het cb ook gewoon op d'r zij leggen.
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:35:49 #164
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121655846
tussen 19.00/19.30 gaat Cristel hier naar bed....We hebben haar echt nooit wakker gemaakt voor een voeding! ze meld zich vanzelf mocht er wat zijn.....
pi_121655865
pi_121655871
Ik heb dr een tijdje om 11 uur wakker.gemaakt. Maar nu wordt ze regelmatig op de avond wakker, dus als ze een keer doorslaapt geniet ik daar maar van :P

Ja tico ga je m hier ook spammen O+ ik vind m geweldig!
pi_121655889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:32 schreef draculettetje het volgende:
Tico onze uitgerekende datum vandaag en we hebben ze gewoon allebei al!
Ja!!! Hoe raar is dat! Hij is er al een week!
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:38:18 #168
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121655971
Ze gaat hier twee keer in de week in bad en soms mee onder de douche. Niet te vaak want eventueel ook eczeem huid. morgen moet ik en Noortje in bad doen met Isabel erbij want vent aan het werk.

Bram O+
pi_121656064
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:07 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Haha, meestal zit de shampoo nog in m'n haar en staat ie me te duwen en zegt ie weg weg. Als ik niet ga is het krijsen...

Wat een scheetje tico

Nena gaat om half 7 naar bed.
pi_121656124
Om zes uur is vriend vaak nog niet eens thuis. Wij mikken op een bedtijd tussen 19 en 20 uur. Met om de dag in bad.

Kwisted, zoals het bij jou vandaag ging gaat het hier regelmatig. Ik ben vanochtend dan ook door de dokter doorverwezen naar een psycholoog omdat ik het niet lang meer vol houd zo. De dokter maakte zich zorgen, ik ben over mijn grenzen heengegaan en heb moeite met grensbepaling. Ik doe teveel :@ en weet even niet meer wie ik ben... Morgen eens bellen wanneer er plek is bij de psych.

Mijn boefje is ziekjes ook, gisteren en vandaag verhoging. Hoesten en snot loopt uit dr neusje. Het is echt een droge hoest nu, hebben maar een beetje thijmsiroop gegeven die mocht vanaf zes maanden. Liever niks natuurlijk, maar ze moet ook nog goed kunnen drinken...
pi_121656145
Hier gaat ze ook zo'n 2x per week in bad. Vaker lukt me niet echt.
Vaak gaat ze gelijk naar bed na het eten, dus dan lukt bad niet. En s ochtends worden ze vaak ongeveer tegelijk wakker, dus dan is bad ook niet handig.
pi_121656149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:38 schreef becky27 het volgende:
Ze gaat hier twee keer in de week in bad en soms mee onder de douche. Niet te vaak want eventueel ook eczeem huid. morgen moet ik en Noortje in bad doen met Isabel erbij want vent aan het werk.

Bram O+
Bram heeft de truuk om 2x per dag mee te mogen. :') in de ochtend en de avond gewoon een voeding over je zelf heen gooien werkt.
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:44:38 #173
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121656301
Lekker hoor zo vaak in bad, ik kom zelf niet eens toe aan fatsoenlijk douchen.

We hadden vermaanddag :D
pi_121656376
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:44 schreef becky27 het volgende:
Lekker hoor zo vaak in bad, ik kom zelf niet eens toe aan fatsoenlijk douchen.

We hadden vermaanddag :D
[ afbeelding ]
Ik had m'n kraamhulp nog vandaag. Dus alle tijd om vanmorgen te douchen. En vanavond was J er gewoon.
pi_121656420
Becky! Die lijkt niet op haar zus he?
Mooie dame!
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:49:03 #176
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_121656591
En als je dan een paar weken verder bent heb je zomaar ineens een soort van ritme! ;)

Tico, wat een mooie jongen heb je! O+
Ik zit me de hele dag al af te vragen hoe de rest van z'n tuinbroek (?) er uit ziet. :@

Becky, ik vind je meiske toch ook wel heel erg op de oudste lijken!

Ik lees steeds wel mee maar reageer weinig. Ik ga m'n best doen om vaker te posten!
A grand adventure has begun.
pi_121656648
Tico wat een leuk jochie in leuke kleertjes! O+
Ohnee, ik hoor hier nog niet
pi_121656672
Oh en ik dacht vandaag dat het vloeien al over was. De hele dag niets.... Uhuh. Dat je op de bank zit en het nog net niet langs je benen loopt. :') Gelukkig had ik nog een pak kraamverband.
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:50:35 #179
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_121656696
Ahhhh fotootjes!

Dat mondje van Bram O+ .

En mooie dame, Becky!
pi_121656707
Nena ook maar 2 x per werk denk ik, voel me er wel schuldig over dat ik er gewoon zo weinig tijd of puf voor heb. Ze vind het zo heerlijk.
Op sommigedagen ga ik maar bed en bedenk ik me ook dat ik zelf niet gedouched heb, haha

Dracu welkom!
pi_121656719
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:49 schreef Keshet het volgende:
En als je dan een paar weken verder bent heb je zomaar ineens een soort van ritme! ;)

Tico, wat een mooie jongen heb je! O+
Ik zit me de hele dag al af te vragen hoe de rest van z'n tuinbroek (?) er uit ziet. :@

Becky, ik vind je meiske toch ook wel heel erg op de oudste lijken!

Ik lees steeds wel mee maar reageer weinig. Ik ga m'n best doen om vaker te posten!
Ik kan niet meer een foto maken van de tuinbroek, hij heeft z'n pyjama al aan.

Oh op z'n facebookpagina staat een foto. /kindjewint
pi_121656830
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:50 schreef Troeta het volgende:
Nena ook maar 2 x per werk denk ik, voel me er wel schuldig over dat ik er gewoon zo weinig tijd of puf voor heb. Ze vind het zo heerlijk.
Op sommigedagen ga ik maar bed en bedenk ik me ook dat ik zelf niet gedouched heb, haha

Dracu welkom!
Routine. Mijn 2 dames gaan elke dag. Na het eten is het eerst douchen of in bad. Daarna pyjama aan en naar bed. Bram gaat straks gewoon mee in dat ritme.
Nu ik verlof heb zal hij elke ochtend met mij gaan, daarna is het even zoeken hoe we Bram doen. In bad met de meisjes kan nog niet.
pi_121657034
Ja, zodra ze kan zitten gaan ze lekker samen, maar voor nu is het echt een beetje vogelen, ze valt nu na het eten echt al in slaap, maar dat zal met de tijd ook wel een uurtje later worden.
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:02:32 #184
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121657355
wow Bram O+ O+
en de kleine van Becky O+ O+
pi_121657641
Mooie baby's Tico en Becky! O+

M gaat meestal tussen 18.30-19u in bad (3x per week) of wordt gewassen. Daarna effe tutten met de Slaapzacht massageolie, pyjama aan en dan de laatste fles.
Rond 20u ligt ie in bed.
pi_121657672
Echt een echt meisje Becky! Zo'n lief mondje ook! Ik vind wel dat ze wat weg heeft van N hoor, je kunt wel zien dat het zusjes zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121657792
Jeumig Kwis wat een pruik! Mooi O+
pi_121657801
oh ik had Bram helemaal gemist! Wauw Tico O+ Bedankt.. nou moet ik ook een jongetje :(
pi_121658505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:50 schreef Troeta het volgende:

Dracu welkom!
Vervang Nena voor Elise en dat helemaal!
Zelf douche ik wel elke dag trouwens. Tegenwoordig s avonds, das vooral op werkdagen fijn. Scheelt toch net even (en ik kan later mn bed uit. Ik zeg win-win)

Isabel O+ wat een droppie!

Jeetje Kwis wat een haar heeft jouw meisje zeg! Bizar :o

Oh en als we gaan spammen, mijn dochter is ook zo leuk O+ alleen wat minder behaard :P (en dan zie je op de foto haar plukje haar ook niet eens :P). Zo nog.een foto erbij waar je t wel ziet :P het stuk haar dat niet uitgevallen is :D

pi_121658739
Oh ticootje Becky en kwisted O+ wat doen jullie? Edit en Sonnetje!
Mooie baby's *rammelrammel*

Heb S vandaag zelf in bad gedaan, het scheelt dat ze kan zitten, doe haar in de badring in het grote bad. Was minder zwaar dan in het gewone babybadje, ben blij dat ik mezelf wat kan redden :)
Ze viel nog in slaap bij me op de bank O+ rond 5u alleen rond half8 was ze natuurlijk nog niet moe genoeg..
Sinds 21u slaapt ze eindelijk en haar net alweer opnieuw ingestopt enz enz..

Soms wel moeilijk hoor.. Al meer dan 4mnd gedoe met slapen snachts. In die 4mnd is 5uren t langst geweest en dat is op 1 hand te tellen.. Om de 2u is hier wel gebruikelijk..

Stiekem ben ik wel een beetje jaloers :@
Geen idee wat ik fout doe, mis wel een beetje rust
Maargoed.. Als ze 18 is moet ik dr vast uit bed roepen ;)
pi_121658912
5 uur slaap voor 4 mnd is juist onwijs goed! Echt vergelijk je kind niet met alle mooie doorslaap verhalen.
pi_121659043
Zoë wij zijn hiero ok heel lang mee aan het knutselen geweest uiteindelijk heeft het geholpen om ons er maar gewoon bij neer te leggen. Lisa slaapt nu sinds 2.5 week weer door dus komt vast goed ! (en dat doorslapen is echt niet altijd gisteren 3 kwartier bezig geweest met haar te troosten midden in de nacht..)
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:31:58 #193
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121659216
Oh ik wilde het net zeggen, 5 uur is prima toch. Doorslapen is zo overrated. Noortje sliep pas na 1.5 jaar door.

Son, wat een beauty! Echt een prethoofd zeg.

Kwisted, die haren fantastisch.

Isabel wel wat van Noortje weg hoor. Het zijn wel zusjes maar wel met een eigen koppie.
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:34:04 #194
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121659338
Ik vind het juist echt Noortje in het kwadraat Becky :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121659968
Ik bedoelde dat 5u slaap achter elkaar maar max 5x is voorgekomen in de afgelopen 4maanden
Sinds ze 3-3,5mnd is geloof ik... Is het slapen anders geworden. Heb alles geprobeerd.
Nieuw matras, bedje anders neerzetten, ander ritme, flesvoeding voor het slapen ( :') heb eigenlijk geen pro bv mensen in m'n omgeving.. Dus toch maar eens een tip opvolgen) pap voor het slapen.. Badje.. Nouja wat je maar kunt verzinnen.

Aantal uren slaap achter elkaar is nu zo'n 2-3u maar de laatste week of 2weken 1-2uur

Inslapen gaat prima en ook in de kinderwagen slaapt ze goed, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ze wordt vaak wakker en niet eens om voeding, als ik haar instop of aai valt ze nu gelukkig ook in slaap (sinds kort) eerder wilde ze alleen borst om te drinken of te tutten

Maar het is wel vermoeiend om nooit echt uit te kunnen rusten

Sam
.. Me erbij neer te leggen? Nou vind al dat ik t aardig doe, zo na zoveel tijd met pijn, weinig rust etc
pi_121660061
Dat doe je ook zeker en meer denk ik ook niet dat je nog kunt doen. bedoelde dus niet te zeggen dat je het niet deed.
pi_121660113
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:31 schreef becky27 het volgende:
Oh ik wilde het net zeggen, 5 uur is prima toch. Doorslapen is zo overrated. Noortje sliep pas na 1.5 jaar door.

Son, wat een beauty! Echt een prethoofd zeg.

Kwisted, die haren fantastisch.

Isabel wel wat van Noortje weg hoor. Het zijn wel zusjes maar wel met een eigen koppie.
Dank je O+ Ik vind dr ook zo leuk :D

Ik vind t trouwens een gek idee dat jouw meisje nu, na een maand, nog lichter is dan de mijne bij de geboorte :')
pi_121660299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:45 schreef Sam1993 het volgende:
Dat doe je ook zeker en meer denk ik ook niet dat je nog kunt doen. bedoelde dus niet te zeggen dat je het niet deed.
Begrijp ik, maar zeggen dat ik me erbij moet neerleggen voelt voor mij niet zo prettig, het is echt slopend om te moeten herstellen van oververmoeidheid, bekkerinstabiliteit, gedoe met hormonen en daarbij een man die veel weg is... Als je bijna geen nachtrust krijgt.

Edit: ik trek t allemaal wel, maar ik mis die nachtrust wel.
Ze is nu al 2x wakker geworden net en zo gaat het nog wel even door -O-

Slapen doet ze als ze naast me ligt maar dat vind ik alleen veilig als mijn vriend er niet is. Een Co. Sleeper werkt helaas niet, het is echt alleen als ze tegen me aan ligt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Zoë23 op 16-01-2013 22:56:02 ]
pi_121660712
Ik bedoelde dus alleen maar dat het uiteindelijk wel goed komt en dat het ons gewoon geholpen heeft het er gewoon bij te laten en ook niet te denken van zal ze weer komen vannacht etc. Dat het zwaar is en slopend dat merk ik zelf ook en wilde je dus alleen maar zeggen dat het echt wel goed komt :)
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:57:23 #200
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121660781
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:45 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dank je O+ Ik vind dr ook zo leuk :D

Ik vind t trouwens een gek idee dat jouw meisje nu, na een maand, nog lichter is dan de mijne bij de geboorte :')
Ja he die was ook ruim twee weken te vroeg he ;)
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:02:48 #201
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121661106
Zoe, je zal misschien toch een keer dat patroon moeten doorbreken om zelf (en je meisje natuurlijk ook) tot rust te komen. Dat ze een keer niet bij je komt tutten. Nu nog niet maar over een tijdje.

Slaaptekort is killing. En ja er komt ook ooit een tijd dat het beter gaat en ja dat zijn dooddoeners.

Noortje had tot anderhalf nachtvoedingen, op een gegeven moment gelukkig nog maar 1 maar dat duurde ook lang.
En dan weet iedereen het altijd beter maar het zijn vaak goedbedoelde adviezen.
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:02:53 #202
244125 laziness
pi_121661113
Wat is er niet veilig aan als hij er wel is zoe?
Als dat de manier is om wel te slapen zou ik het namelijk doen!
Ook hier moet je uiteindelijk vanaf want bij ons ging het net zo en met je bekken zit ook daar een grens aan maar eerst lekker slapen elke nacht. Dan pas gaan denken aan de ideale plek om te slapen voor haar en hiermee oefenen.

Maar enorm herkenbaar in het kwadraat inclusief de bekkenpijn.
Hou je voor ogen: het wordt beter, echt!
Zowel het slapen als het bekken.
:*
pi_121661540
Zoe, ik weet niet wt ik zou doen als ik jou was. Ik zou denk ik mezelf niet meer zijn. Ik merkte vandaag al na 2 moeilijke nachten dat ik een kort lontje had..

je hebt vast alle mogelijke adviezen al gehoord.. T lijkt er mij op dat ze je snel mist. Misschien is ze ook wel gewend geraakt aan dit ritme. Overdag/vroegavond wakker houden misschien? Ik weet t ook niet meis. Ik hoop dat S snel leert dat doorslapen toch ook wel fijn is.
pi_121661607
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:57 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ja he die was ook ruim twee weken te vroeg he ;)
En de mijne bijna 2 weken te laat :P
Scheelt 4 weken :D
Maar toch vraag ik me dan af wat ze dan geweest zou zijn :D niet dat t uitmaakt ofzo, maar vraag me.dat soort dingen af :P
.
Dat gewicht komt van sowieso dr vader zn kant :P ik was met 40.5 6 pond, hij met 2 weken later ruim 9 pond geloof ik :D (en zn broer en zus waren geloof ook 8 pond met 2 weken later).
pi_121661854
Zag een aantal mooie mini's voorbij komen O+

Hier was C ook twee keer wakker vanavond en één keer heb ik haar laten huilen totdat ze in slaap viel, normaal ga ik erbij zitten troosten totdat ze stopt met huilen.

Maar ik begrijp Zoë wel, je probeert mee te gaan met het ritme van zo'n kleintje en van alles haal je uit de kast en toch werkt het niet (of soms een nacht wel). Hier was de oplossing laten huilen en ik weet dat veel er niet tegen kunnen en dat er onderzoeken zijn dat het niet goed is voor een baby. Maar elke nacht 6-8 keer eruit is ook niet goed voor jezelf, vooral als het al maanden zo gaat.

Hoop echt dat het snel beter gaat 's. nachts Zoë en dat je zelf ook meer rust krijgt. Dat verdien je!!
pi_121662024
Kwisted wat een mooie bos haar! Net als haar mama!

Ik heb ook mega veel en lang haar maar D heeft echt een kale bollie :D ... kan niet wachten op het moment dat ik dat mag gaan vlechten .. staartjes etc :D

Zoe echt petje af hoor. Ik ben op dit moment gezegend. En heb het gevoel dat ik het al niet trek als ik er een paar nachten om vier uit moet net als vorige week. Snap niet hoe sommigen van jullie dat volhouddn ... + dan nog een baan, brusjes, huishouden enzo. Petje af, mag ook weleens gezegd worden.
pi_121662048
Xanteh dat huilen hebben wij hier ook wel eens gedaan hoor. soms is het beter zelf even tot rust te komen ander kan je ook niet goed en veilig voor je kind zorgen. :) ben het met je eens dat laten huilen soms beter is dan jezelf tot het uiterste dwingen keer op keer
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:19:32 #208
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121662064
Son ik denk dat Isabel bij twee weken te laat ook ongeveer 3800 had gewogen.
pi_121662319
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:19 schreef becky27 het volgende:
Son ik denk dat Isabel bij twee weken te laat ook ongeveer 3800 had gewogen.
Zou zo maar kunne idd. Vind t altijd fascinerend al die verschillende gewichten, bevallingsmomenten enz :')
pi_121662613
Luuk lacht.... O+ O+

*poef* nu is het weg
pi_121663388
Thx ladys voor alle liefde *;
Gebeld met zkh en toen als een gek alles in orde maken.
Meisje naar oma en wij op weg.
Alles is goed gegaan. Ga elders mn ei kwijt schrijven :P
Kleine was super zoet bij oma. Heeft genoten en ligt nu naast me in haar wieg. *;
Bad/bed: 19.30 is haar nieuwe bedtijd. Badje 2x per week, rest douchen.

Ben vast dames vergeten, sorry !
Na een dag bijlezen is het zwaar. Wat wordt er heerlijk veel geschreven.

PE: Stoere diva isut ! O+

Zoe: Als je thuis gaat werken doe je dan wel GastOuder ? En wat Tico zegt over slapen, Mee eens ! Niet vergelijken. Maar wel echt rete zwaar. }:|

Enf: Mosterd ? Hier ook geklooi met de flessen hoor.
Maar dan dus niet te veel maar te weinig honger.

Wat Deepfreeze zegt !
Maar geen tips dus !

Lieve shirtjes. *;

Twink: whaaaaaaaaaaaat veeel fotooooo’s hahaha :D

Estrys: Welkom !! Wat een beauty !! *;

Tico: Lekker, slagroom !
Wat prachtig !!! ^) ?

Xanteh: valt idd tegen om weer wakker te worden, na doorslaap tijd ! Damm ! En je hebt niks gemist hoor, was off topic . ;)

Inca: Succes met tongetje en gewicht. Vertrouwen idd, maar makkelijk praten. :*

Sam: Jemig ! En die maagverkleining dan ? En kan een HA al die stoornissen zo maar vaststellen ??? :? :*

Kwisted: wat vreselijk zwaar ! Wat een mooierd en een kop met haar om verliefd op te worden ! *;

Mango: lekkere stats ! Wel veel zeg, 210. Ben jaloers, wil ik ook hier. 4 flessen. :@

Phaidra: Ook mooie stats ! O+

Son: Baby TV effe met man. das het enige hier. Oh nee, ze kijkt series, voetbal en tennis mee. Ha ! Mooie meid heb je. *;

becky: sterkte ! Pittig ! En in een maand zo’n echte meid !! snel he. O+

Draculettetje welkom ! O+

SE: Sterkte, goed dat je naar de HA bent gegaan. Niet makkelijk ! :*

Kaatje: Luuk denkt, hee nieuwe dames ! :D
pi_121667888
Zoë, alleen even een dikke :* het is hier ook nog steeds dikke drama 's nachts. Je bent niet alleen!

Oh en van 40 graden koorts gaan ze ook niet beter slapen -O-
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121668004
Even egopost

D heeft de laatste fles gisteravond heel slecht gedronken dus had minstens verwacht dat ze vannacht honger zou hebben. Lig zelf vanaf vijf uur al klaarwakker in bed met de babyfoon aan. Maar ze heeft nog geen kik gegeven. Uitzonderingen daargelaten is ze meestal wel rond dit tijdstip wakker. Dat, en het slechte drinken gisteravond zit me niet lekker. Maar muts die ik ben .. ik durf echt niet te gaan kijken.

Wat moet ik nu?
Heb me serieus voorgenomrn om, als ik haar om 8 uur nog niet gehoord heb,een vriendin te bellen om samen te kijken.

Stom he? Het zit me gewoon niet lekker.
pi_121668130
Oh al die ieniemini baby's, wat doen jullie? Bram, Jolie en de dame van becky O+

En Sonnetje, wat een grote lieve lach heeft je meid O+

Welkom ook nieuwe mama's Tico, Estrys, Becky, Dracu en gefeliciteerd *O* Hoop dat ik nu niemand vergeet.

Sterkte voor de slechte nachten.

Inca, fijn dat er zo snel iemand kon komen. Een te strak tongriempje had de mijne ook. Nadat ik een paar dagen de slechte borst had gekolfd, kreeg ik geen nieuwe meer. Wel wat pijn na het drinken en vervormde/ verkleurde tepels. Na 2-3 maanden ging het dan prima. Misschien dat hij eruit gegroeid was.

Zoe, sterkte met S alleen. Fijn dat de nacht goed ging.

Hier ook een redelijke nacht: 22 uur en 4 uur voeding. En ik hoorde dat hij om 24 uur nog wakker was. Manlief kreeg hem zonder voeding weer in slaap. Op ons Kdv hebben ze een soort reuzen zwemband met een bodem. Daar zetten ze weleens kindjes in voor het oefenen met zitten of als ze dat al kunnen. De mijne kan dan nog niet perfect zitten, maar kroop over de rand heen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121668151
Pfieuw ze doet het nog haha. Kneep hem een beetje.
pi_121668264
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 07:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Pfieuw ze doet het nog haha. Kneep hem een beetje.
Was je gaan kijken of heb je haar net gehoord?

Wij hebben babyfoon met camera (of eigenlijk is het gewoon een beveiligingscamera :+ ). Vind ik zelf wel fijn. Als ze dan al een hele tijd (ook overdag) al heel stil is, dan zie je op de camera dat ze vaak haar hoofdje heeft gedraaid enzo.

Anyhoo, mijn baby ligt wakker in haar bedje, zie ik O+ Zo haar fles maken en baby aankleden en knuffelen enzo *; Ze gaat zo voor de eerste keer (oefenen) bij het kdv. Ik ga als ze weg is het huis eens uitmesten en heel goed poetsen :s)
  donderdag 17 januari 2013 @ 08:12:57 #217
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121668454
Ook ff egopost hier...

Elin heeft al 3 dagen koorts, we gaan nu dag 4 in. Vanochtend had ze weer 38,8 dus net maar ff de dokter gebeld. We slapen al sinds zaterdag enorm slecht, max 3 kwartier achter elkaar. Ik ben echt doodmoe en vind mijn meisje zielig ;(
pi_121668522
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:27 schreef Ticootje het volgende:
5 uur slaap voor 4 mnd is juist onwijs goed! Echt vergelijk je kind niet met alle mooie doorslaap verhalen.
Zoe bedoelt 'in de afgelopen 4 maanden'. S is inmiddels 8 maanden ;).

Hier gaat het ook zo, Zoe! Maximaal 3 uur slaap meestal. En er komen tandjes door, dus nu is het helemaal drama. Ik vertrouw erop dat het vanzelf wel goed komt. Maar het is af en toe wel zwaar/ vervelend :*.

Mooie foto's!! O+ O+ Bram heeft een prachtig pakje! Isabel lijkt wel op haar zus maar heeft ook iets heel eigens. Kwis, dat háár!!!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121668711
Ow Bram en Isabel O+

Hier voel ik me wat onzeker. Met name over de voedingen. Ze drinkt nu prima volgens mij, lijkt redelijk tevreden. Ze heeft wel wat moeite na de voedingen met verwerken ervan. Ik vind dat ze met name overdag na de voedingen zo aan het 'wringen' is alsof ze misselijk is. En enorm vaak de hik. Het zijn een beetje reflux achtige klachten volgens mij.

Vanmorgen heeft ze aan 1 kant heel goed gedronken, toen ging ik de luier verschonen. Ik haal direct daarna even snel kleren voor onze oudste, kom terug...slaapt mevrouw. En ik krijg haar dus echt niet wakker, niet wakker genoeg om te eten in ieder geval. Dus ligt ze maar weer in bed maar het zit me toch niet lekker. :{
pi_121668844
Bedankt :* idd veel geprobeerd, ook wakker houden, of juist sneller op bed.
Overdag heeft ze een goed ritme, en svonds qua bedtijd ook, alleen het wakker worden blijft.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:02 schreef laziness het volgende:
Wat is er niet veilig aan als hij er wel is zoe?
Als dat de manier is om wel te slapen zou ik het namelijk doen!
Ook hier moet je uiteindelijk vanaf want bij ons ging het net zo en met je bekken zit ook daar een grens aan maar eerst lekker slapen elke nacht. Dan pas gaan denken aan de ideale plek om te slapen voor haar en hiermee oefenen.

Maar enorm herkenbaar in het kwadraat inclusief de bekkenpijn.
Hou je voor ogen: het wordt beter, echt!
Zowel het slapen als het bekken.
:*
Bedankt, dat is goed om te weten.
Ik vind het niet veilig omdat hij de dekens omhoog trekt, 1x lag hij half op haar zegmaar en hij verplaatst zijn kussen als hij anders gaat liggen.

Maar ik kan naar wel na het voeden aan mijn kant leggen, dan is het wel veilig vind ik.

Becky,
We hebben tijdens de vakantie de nachten geprobeerd te doorbreken maar we zagen dat ze weer tanden krijgt, en dan vind ik het moeilijk om haar te laten als ze wel pijn heeft, ze had ook duidelijk een kussen nodig enz
Dat voelt niet prettig en dat gevoel had mijn vriend ook. In slapen zonder huilen staat ook dat je altijd moet kijken of je kindje niet ziek is oid, omdat je dan niet kunt verwachten dat de verander-tips helpen.

Maar we zijn er wel mee bezig. Vind het moeilijk als ze huilt (in bed), ze gaat dan snel overgeven enz :@ dat wil ik niet.
Na het nieuwe ritme met bijvoeding sliep ze sneller en makkelijker, nog steeds vaak wakker maar ze viel niet aan de borst in slaap en ze liet sneller los snachts. Toen werd ik wat onzeker over haar groei en ben ik haar vaker gaan aanleggen, en nu tut ze ook weer lang aan de borst.

Maar ze valt zelf in slaap, zonder te huilen, kan wel weglopen enz. Dus dat vind ik al erg fijn

Marjolijntje en Phaidra (bah tandjesleed :( ) :* ook voor jullie
Beterschap voor Faye

KJ
O+ lief

Tante soesa
Beterschap voor je meisje

Twinkle
:* wij hebben ook een webcam, ben ik soms zo blij mee! Vaak ging ik te vroeg naar haar kamer en werd ze wakker van mij.. Huilen etc omdat ze nog te moe was. Nu kan ik kijken zonder dat ze er wakker van wordt
pi_121669200
Coco ik hoorde haar ineens vertrouwde ontwaakgeluidjes maken door de babyfoon dus toen wist ik dat het goed was. Een lachend meisje keek me aan toen ik haar deur open deed. Heerlijk wakker worden zo! Wel deze fles ook echt heel slecht gedronken. Heb niet het idee dat ze ziek is ofzo .. lekker blij en vrolijk, voelt niet warm aan. Dus dan zal het wel? O en trouwens .. ze had zichzelf helemaal natgepiest dus over natte luiers hoef ik me al helemaal geen zorgen te maken haha.

Soesa heel veel sterkte! Klinkt echt naar. Kan de dokter iets voor je betekenen?

Via marktplaats probeer ik idd een infrarood camera op de kop te tikken. Al is het idd maar dat je haar hoofdje ziet draaien ofzo. Overdag hoef ik haar kamer ook niet in te komen want dan is ze wakker. 's Avonds vanaf 7 slaapt ze wel heel vast.
pi_121669860
Als kindjes ziek zijn is het een heel ander verhaal natuurlijk :Y

Soesa: beterschap met Elin :*

Luuk O+

Wij gaan zo maar eens ontbijten. Half acht wakker en bij me in bed gelegd en beide weer in slaap gevallen tot 9 uur :@
pi_121669971
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:42 schreef Xanteh het volgende:
Als kindjes ziek zijn is het een heel ander verhaal natuurlijk :Y

Soesa: beterschap met Elin :*

Luuk O+

Wij gaan zo maar eens ontbijten. Half acht wakker en bij me in bed gelegd en beide weer in slaap gevallen tot 9 uur :@
Lekker toch O+ S moet maar eens bij C leren hoe het moet...snachts slapen :9 ze lijken toch al op elkaar, kan ze dat ook wel hetzelfde doen haha

Vannacht heb ik dr een paar keer opnieuw ingestopt en later is ze bij me in bed gaan slapen. Op een gegeven moment op dr buik O+
Ze vecht dan zo, gaat niet echt ontspannen, maar heeft nog wel even lekker geslapen. Zometeen bij haar ochtenslaap weer eens proberen of ze liever op haar buik ligt, nu na de osteopaat doet ze haar hoofdje weer richting haar schouder, deed ze eerder eigenlijk niet (meer)
pi_121670281
Begrijp ik daaruit dat dat een vooruitgang is Zoe?
pi_121670637
Oef wat gaan jullie snel..wat ik even snel heb onthouden: hier ook bijna elke dag een bad. Dat is echt haar dagafsluiting. We zijn beide pas tegen zessen thuis van werk en dan is het snel eten en rond kwart voor zeven naar boven. Meestal ligt ze er tussen half acht en acht in.

O de minifoto's! Heerlijk O+

Becky wat vervelend en zwaar. Erg herkenbaar ook, hadden wij hier ook tot aan drie maanden ongeveer. Hier was het wel KMA trouwens.

Beterschap voor alle zieke kindjes, de mijne is ook nog steeds niet helemaal fit. Ze hebben dr gisteren en eergisteren wel lekker buiten laten slapen, en dan tikt ze zo drie uren weg. Ze vindt het heerlijk. En het is gezond weer.

Hier is doorslapen ook nog niet het geval. Sommige nachten gaan beter en dan heeft ze alleen even een speen nodig, maar regelmatig moeten wij er ook zo'n vijf/zes keer uit. Overdag gaat het wel beter tegenwoordig.
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:16:21 #226
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121670830
Zoë, fijn dat het bezoekje bij de osteopaat lijkt te helpen!

Cristel ligt te slapen op dr buik in de box O+
Komt opzich goed uit dat ze NU ff slaapt, dan hoeft ze vanmiddag niet naar bed, kan ook niet...want we moeten om 2 uur gaan rijden, heb om 3 uur een afspraak in veghel voor dr helm.
pi_121670868
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:56 schreef Twinkle20 het volgende:
Begrijp ik daaruit dat dat een vooruitgang is Zoe?
Ja wat betreft haar nek enz wel, ze heeft het kussen niet meer nodig, lijkt het nu weer onhandig te vinden, wat ook logisch is nu de nekwervel weer goed zit.
Er zijn wel kleine dingen in beweging en gedrag die anders zijn, daar ben ik blij om, het zat dr dus wel dwars.

Ik denk ( hoop) dat het na het tandjesgedoe nog wel wat beter gaat & als mijn vriend weer thuis is. Ze is zo dol op hem, dat zit allemaal natuurlijk ook niet mee.

Zometeen gaat ze weer slapen, ben benieuwd of buikligging dr bevalt! :)

Clauwhee
:* gelukkig gaat t overdag goed, nu de nachten nog
pi_121671118
Luuuuk O+
pi_121671482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:17 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja wat betreft haar nek enz wel, ze heeft het kussen niet meer nodig, lijkt het nu weer onhandig te vinden, wat ook logisch is nu de nekwervel weer goed zit.
Er zijn wel kleine dingen in beweging en gedrag die anders zijn, daar ben ik blij om, het zat dr dus wel dwars.

Ik denk ( hoop) dat het na het tandjesgedoe nog wel wat beter gaat & als mijn vriend weer thuis is. Ze is zo dol op hem, dat zit allemaal natuurlijk ook niet mee.

Zometeen gaat ze weer slapen, ben benieuwd of buikligging dr bevalt! :)
Fijn dat de osteopaat (het was toch osteopaat he? Of was ze ergens anders geweest?) echt verbetering heeft gebracht :Y

Buikligging al aan het proberen? Bevalt het?
pi_121671575
Saartje is al ruim 1,5 uur op het kdv. De monitor van de camera ligt voor mijn neus en staat -uiteraard- uit. Heb de hele tijd de neiging 'm aan te zetten. Klopt niet zo! :D

Over ongeveer 2,5 uur kan ik Saartje weer ophalen. Ga nu maar even grote schoonmaak houden ofzo.
pi_121672115
Gek hè Coco! Het is wel heel anders als je zelf ook weer echt aan het werk bent :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:03:37 #232
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121672286
Oorontsteking, een beste ook ;(. Nu aan de antibiotica! Wel fijn in te weten wat er is en dat dit dus niet een nieuw ritme is! Ik ga snel weer mijn zielige meisje knuffelen. Ik lees later weer helemaal bij :@
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:09:44 #233
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121672482
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:29 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk lacht.... O+ O+

[ afbeelding ]
O+ (en wat lijkt ie op z'n zus!)
in de haak.
pi_121672603
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oorontsteking, een beste ook ;(. Nu aan de antibiotica! Wel fijn in te weten wat er is en dat dit dus niet een nieuw ritme is! Ik ga snel weer mijn zielige meisje knuffelen. Ik lees later weer helemaal bij :@
Och gets. Sterkte :*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_121672742
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef Phaidra het volgende:
Gek hè Coco! Het is wel heel anders als je zelf ook weer echt aan het werk bent :).
Beetje vreemd is het wel, ja :Y Er klopt iets niet nu, zo'n gevoel is het ongeveer :+

Zal straks met werk wel echt anders voelen, ja :D Over twee weken ben ik weer aan de beurt :)
pi_121672879
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef Phaidra het volgende:
Inderdaad. Ik ben ook zo druk op mijn werk dat ik helemaal geen tijd heb hem te missen of zo, dat is eigenlijk ook wel fijn. En het voelt toch ook wel weer heel erg fijn om aan het werkt te zijn. (Gelukkig)
pi_121672891
Tante_Soesa beterschap voor je meisje!

En verder die foto's O+ O+
pi_121672914
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ah, zielig! ;( Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121673105
Coco
De osteopaat idd!
Haha ja geprobeerd, ze werd woest! :+ ze was erg moe en kon t niet waarderen dat ik dr op haar buik draaide.
Gister ging ze uit zichzelf op haar zij in het ledikant en vannacht bij mij in bed op haar buik
Nouja overdag slaapt ze goed, dus dat is oké.

Over 2weken alweer werken! Heb je er zin in?
En lekker poetsen, heb je echt even de tijd voor alles

Tante soesa
:( oh arm meisje, beterschap voor haar :*
Lekker knuffelen
pi_121673633
Soesa heel veel beterschap.

Coco idd even bezigheidje zoeken. Ben benieuwd hoe het Saartje vergaat!
pi_121674102
Zoë: wat is S haar ritme overdag eigenlijk? Hier is het 11 uur slapen en rond 15.00 uur weer een uurtje/anderhalf uurtje. Buikliggen niet bevallen vanmorgen? :P Heeft C een hekel aan :9
C wil haar best 's nachts leren slapen maar dan moet S mijn kleintje leren kruipen :+

Soesa: he bah, veel beterschap gewenst!

Neefje van C (1.5 jaar) heeft eergisteren een allergische reactie ergens op gehad, lichaam vol paarse vlekken en overal blaasjes, moet er echt naar uit zien. Arm ding, gelukkig gaat het dankzij medicatie al beter maar ze weten nog niet hoe het komt :{
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:03:39 #242
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121674213
Thanks meiden :*

Check die koortswangetjes O+:

Bah Xanteh, wat eng!

[ Bericht 29% gewijzigd door Tante_Soesa op 17-01-2013 13:46:58 ]
pi_121674556
Oh arme pop :* die wangetjes!
En het vestje wat S ook aan heeft gehad! Leuk om te zien :)

Xanteh
Smorgens gaat ze 2uren na het wakker worden ( tijd verschilt weleens maar na 2uren is ze moe, ergens rond 10 of 11u) gaat ze een uur/ anderhalf u slapen
En rond 15 idd ook.
Haha ja dat kan S wel doen!

:{ oh bah wat eng!
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:21:21 #244
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121674769
Kleinzusje: mosterd? Wat? :P xD

Zoe: lijkt me zwaar hoe het allemaal gaat, maar ik vind je echt sterk. Knap van je. :* adviezen zijn idd ook niet altijd wat je wilt horen, en denk ook dat veel ouders vooral veel positieve verhalen vertellen. Hier is er gelukkig wat contrast! :)

Soesa achgos.. Wat een rode wangetjes! Beterschap, fijn dat je iig weet wat er is en ab hebt.

Mijn moeder is nu aant oppassen, mijn auto moest voor apk en gelijk boodschappen gedaan. Toen ik thuiskwam kreeg ik een beetje een minachtende blik van mn meisje, zo van: nee, laat maar. Mij heb je in de steek gelaten. :{w :o
Lijkt me wat vroeg voor eenkennigheid magoed xD
pi_121675309
Enf
Dankje :*
Nouja adviezen zijn welkom, alleen dingen als dat je je erbij moet neerleggen voelt niet zo lekker. Go with the flow is wel belangrijk bij tandjesleed en fases etc maar als het slaapgdoe een aantal maanden duurt is dat soms wel even lastig.
Ik ken niet zoveel mensen met baby's maar die een baby hebben vertellen dat het allemaal geweldig gaat snachts, en als de man aan het woord is komt er een heel ander verhaal ;) heb ik nu 2x meegemaakt dus die rooskleurige doorslaap verhalen neem ik met een korrel zout. Alleen wel lastig dat mensen zich ervoor schamen ofzo, ik vertel gewoon hoe het is.

Haha een echt dametje!
Ze heeft zich dus wel vermaakt bij je moeder?
pi_121675896
Mijn kleine man was opeens ontroostbaar vannacht. Last van te veel melk, darmen. Zo sneu.
Wilde ook echt alleen bij me liggen, maar lag dus de hele nacht redelijk onder m'n deken en daardoor was z'n temperatuur ook tegen de 38 aan. Dus voortaan even opletten dat hij echt niet onder m'n dekbed mag.
Vanmorgen nog 2 keer een voeding eruit. Dus mocht hij weer in bad en nu ligt Bram heerlijk te tukken, alsof er niets aan de hand was.
pi_121676002
Wat een grote kijkers Soesa O+

Dat soort slaapverhalen ken ik. Het ergste advies wat ik heb gehad toen C slecht sliep was een thee lepeltje Jenever en dat advies heb ik van dezelfde persoon al vier keer gehad! :(

Iemand nog advies betreft een droge huid? Vaseline en bepathen lijkt niet echt te werken meer.
pi_121676131
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:59 schreef Xanteh het volgende:
Wat een grote kijkers Soesa O+

Dat soort slaapverhalen ken ik. Het ergste advies wat ik heb gehad toen C slecht sliep was een thee lepeltje Jenever en dat advies heb ik van dezelfde persoon al vier keer gehad! :(

Iemand nog advies betreft een droge huid? Vaseline en bepathen lijkt niet echt te werken meer.
Natuurlijke olie. Wedela bijvoorbeeld. En dan lekker een babymassage ervan maken.

Geen zwitsal ed. Daar zit een lading parfum in.
pi_121676842
Och Zoë, ene oor in en andere uit hoor. Die verhalen ken ik ook, en geloof me, ze zijn vaak niet waar. Ik weet ook niet waarom mensen dat doen. Ti's zoals het is, ik zeg ook gewoon eerlijk hoe het hier gaat. En dan er altijd bij dat ze dat niet van mij heeft ;)
pi_121677176
D had in het begin een heel droog huidje. Hebben we ongeparfurmeerde badolie bij kruidvat gehaald en toen s het bwst snel weg gegaan.

Alleen de berg op haar voorhoofdje daar komen we niet vanaf. Ons schurftkindje :)
pi_121677451
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ons schurftkindje :)
O+

Saartje is net terug van de opvang. Was goed gegaan (voor zover zoiets goed kan gaan, vind het maar een rare term). Ze had geslapen, gedronken en lekker gekletst :) O+

En ergens verbaast het me niet dat zoveel mensen doen alsof het allemaal zo perfect gaat met hun baby. Zit sowieso wel in onze cultuur, heb ik het idee. Plus, misschien dat mensen zich inderdaad schamen omdat ze dan het gevoel hebben dat ze falen ofzo? Wat niet zo is, maar ja.
pi_121677454
O ja en van die waardeloze adviezen en opmerkingen waar je niks mee kan.
Gister was mijn schoonmoeder hier. Fijn mens hoor, staat altijd voor ons klaar. Maar die achterhaalde, ouderwetse adviezen soms..

Heb toch een babysense aangeschaft bv. Wellicht schijnveiligheid maar geeft mij een fijner gevoel na dat incidentje van vorige week. En vanmorgen .. (heb hem nog niet in gebruik).

Krijg je van die opmerkingen dat ze dat vroeger ook niet hadden en dat het belachelijk is dat kindjes voortaan op hun rugvte slapen worden gelegd en dat ze nog steeds niet weten hoe wiegendood ontstaat en dat ze alleen maar een lelijke kop krijgen met rugligging en blablabla.

Allemaal heel fijn maar krijg ik daar een beter gevoel van? NEE.
Doos stond nog op tafel .. als ik hem opgeruimd had was de hele discussie er niet geweest. Maar goed :). Overleven we ook wel weer.
pi_121677561
Nou dan klinkt het alsof ze het naar haar zin heeft gehad. Geeft vast een fijn gevoel toch? :)

O nog even ter aanvulling Zoe: ik ben er van overtuigd dat je de dingen weloverwogen en met de beste bedoeling doet. En waar jij je het fijnste bij voelt. Jij weet wat het beste is voor je mini ;)
pi_121678313
Zeggen dat alles super goed gaat en dat jouw baby al weeeeeken doorslaapt ja. Trap er niet in mensen :D
Zo had ik een aanvaring met iemand vorige week. Die vroeg 'hoe gaat het? ' Dus ik zeg dat ik moe ben. En dat de nachten niet meevallen. Nou zitten zij in een IVF traject. Blijkbaar mag je dan niet zeggen dat het niet meevalt want dan krijg je de opmerking: 'jij hebt tenminste kinderen.' En 'ik zou ervoor tekenen'
Ja maar we zijn heel blij en gelukkig en we doen het met liefde hoor die nachten maar dat wil nog niet zeggen dat het makkelijk is. Zo lastig dat soort opmerkingen.
pi_121678345
Heb ik ook ja van die opmerkingen van "Oh slaapt ie nou nog niet door??"

Nee hij is 3,5 maand oud dat hoort heul nog niet! :(

En nee ik ben dus ook nog niet aan het oefenen met langer laten huilen of andere ongein want hij heeft ook nog gewoon recht op melk om 4 uur 's nachts.

:6 Dus.

Maar ach vaak bedoelen mensen het goed willen ze je misschien wel laten weten dat het ooit goed komt en dat hun kinderen met -insert oplossing- wel heel snel doorsliepen en dat het zo vervelend is dat je moe bent. En dat is natuurlijk ook zo. En over een paar jaar zeg ik waarschijnlijk precies hetzelfde tegen nieuwe verse mama's omdat ik de realiteit vergeten ben. :P
pi_121678439
De wijkverpleegkundige is hier net weg. Weet je wat ze zegt? 'mijn zoontje sliep met vier weken al door.' _O-
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:10:16 #257
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121678516
Ik hoor hier dan wel niet maar mag ik even aansluiten mbt het niet doorslapen? Juist die opmerkingen maken het nog heftiger, zo fijn daar jullie eerlijk zijn over het niet doorslapen. Hulde!
pi_121678570
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:07 schreef Estrys het volgende:
De wijkverpleegkundige is hier net weg. Weet je wat ze zegt? 'mijn zoontje sliep met vier weken al door.' _O-
o|O _O-
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:14:14 #259
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121678652
Nouja, er zijn natuurlijk ook kindjes die wél doorslapen vrij snel. Mijn meisje sliep ook vanaf dat ze ong. 3 maanden oud was bijna een maand lang door, ze sliep toen van 7 tot 7. Nu slaapt ze van 7 uur 's avonds tot half 9 's ochtends als het aan haar ligt maar wordt ze wel weer wakker voor een fles om 10 en om 4. Ach ja. Komt vanzelf wel een keer! Het hoort er ook bij hoor! alleen dat iedere 3 kwartier wakker worden zoals vannacht is wel heel zwaar, gelukkig snap ik nu dat het komt door haar oortje

Bedankt voor jullie reacties op de foto O+. Ze is, naast dat ze nu ziek is, zo'n lief grietje.
pi_121678676
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:10 schreef mikoxx het volgende:
Ik hoor hier dan wel niet maar mag ik even aansluiten mbt het niet doorslapen? Juist die opmerkingen maken het nog heftiger, zo fijn daar jullie eerlijk zijn over het niet doorslapen. Hulde!
Welke opmerkingen precies? Ook vragen of een baby wel/niet al doorslaapt?

Ik vraag me bij die opmerking namelijk af of mensen daar überhaupt iets mee bedoelen als ze het vragen, of dat het puur interesse is (of gewoon, making conversation).
pi_121678751
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nouja, er zijn natuurlijk ook kindjes die wél doorslapen vrij snel. Mijn meisje sliep ook vanaf dat ze ong. 3 maanden oud was bijna een maand lang door, ze sliep toen van 7 tot 7. Nu slaapt ze van 7 uur 's avonds tot half 9 's ochtends als het aan haar ligt maar wordt ze wel weer wakker voor een fles om 10 en om 4. Ach ja. Komt vanzelf wel een keer! Het hoort er ook bij hoor! alleen dat iedere 3 kwartier wakker worden zoals vannacht is wel heel zwaar, gelukkig snap ik nu dat het komt door haar oortje

Bedankt voor jullie reacties op de foto O+. Ze is, naast dat ze nu ziek is, zo'n lief grietje.
Ben je eigenlijk al gestart met de antibiotica? Hoop dat het snel werkt! Zieke baby's zijn zielig ;(
Bij Saartje merkte ik laatst op het einde van de eerste dag antibiotica al verschil! Dus hopelijk werkt het voor jouw meisje ook zo snel! O+
pi_121678753
Estrys xou heel gemeen zijn. Maar stel dat ze dadelijk via ivf dan een kindje krijgen en zitten te zeuren over gebroken nachten .. kan je dan hun eigen opmerking terug kaatsen. Niet zeuren je hebt tenminste je kind :p

Sorry echt gemeen :D
pi_121678844
Had saartje ook oorontsteking gehad dan? Even gemist zijn denk ik.

Ben nu zon programma van bnn aan het kijken. Alleenstaande mama van 19, zwanger van een tweeling .. ppff lijkte dubbel zo heftig. Wat zeg ik .. driedubbel zo heftig.
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:21:19 #264
244125 laziness
pi_121678871
En toch als moeder van een kind dat 14 maanden beroerd sliep 's nachts en overdag. En de eerste zes maanden was zoals Becky nu van Isabel beschrijft zonder dat we een oorzaak ooit hebben gevonden.
Als je alles uitgesloten en geprobeerd hebt dan is het enige dat over blijft accepteren, meeveren en anticiperen.
Op tijd naar bed, op je vrije dagen mee slapen 's middags en toch maar gewoon door gaan want wat moet je anders?
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:29:43 #265
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121679146
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ben je eigenlijk al gestart met de antibiotica? Hoop dat het snel werkt! Zieke baby's zijn zielig ;(
Bij Saartje merkte ik laatst op het einde van de eerste dag antibiotica al verschil! Dus hopelijk werkt het voor jouw meisje ook zo snel! O+
[/quote]
Ah, fijn om te horen dat je al zo snel resultaat zag! Ze heeft de eerste dosis binnen gehad, met zo'n spuitje :'). Ik kon mij meteen omkleden, het zat overal. In eerste instantie vond ze het vies maar na 1 slokje ging het wel goed naar binnen.
pi_121679167
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Had saartje ook oorontsteking gehad dan? Even gemist zijn denk ik.

Ben nu zon programma van bnn aan het kijken. Alleenstaande mama van 19, zwanger van een tweeling .. ppff lijkte dubbel zo heftig. Wat zeg ik .. driedubbel zo heftig.
Nee, nee. Ze had bronchitis. Maar daarvoor wel antibiotica.
pi_121679203
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ah, fijn om te horen dat je al zo snel resultaat zag! Ze heeft de eerste dosis binnen gehad, met zo'n spuitje :'). Ik kon mij meteen omkleden, het zat overal. In eerste instantie vond ze het vies maar na 1 slokje ging het wel goed naar binnen.
Ja! Hadden wij ook :D 2ml per keer, 3x/dag. Ik spoot het op een lepeltje (zo'n zacht plastic ding) en gaf 't dan voor de fles. Dan had ze zo'n honger dat de ab erin zat voor ze doorhad dat het geen eten was :+

[ Bericht 4% gewijzigd door Cocotrimonium op 17-01-2013 15:00:54 ]
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:42:12 #268
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121679578
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja! Hadden wij ook :D 2mm per keer, 3x/dag. Ik spoot het op een lepeltje (zo'n zacht plastic ding) en gaf 't dan voor de fles. Dan had ze zo'n honger dat de ab erin zat voor ze doorhad dat het geen eten was :+
Heuj, da's slim, daar had ik nog niet aan gedacht :'). Lepeltje kent ze al dus dat is vertrouwder dan zo'n spuitje! Wij moeten 6 ml, 3x per dag. Da's nog best veel als ze het weer allemaal haar mond uit laat lopen :') :D
pi_121679927
Sofie begon met doorslapen toen ze een week of 8 was, ik zie het bij Luuk voorlopig nog niet gebeuren. We hebben nu 1 nacht gehad dat ie 5 uur sliep, de rest is 3 tot 4 uur. Ik vind het wel prima. Hij doet het prima, en ik voel me eigenlijk ook best weer fit. Sommige dagen zijn minder fijn, maar dat hoort erbij.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel weer zin heb om te gaan werken.. :@ Ik vind mijn wereldje nu zo klein. Ik zie het alleen echt nog niet zitten om Luuk weg te brengen, ik heb gelukkig nog wel even vrij. Ik moet half maart weer beginnen.
*poef* nu is het weg
pi_121680253
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:42 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Heuj, da's slim, daar had ik nog niet aan gedacht :'). Lepeltje kent ze al dus dat is vertrouwder dan zo'n spuitje! Wij moeten 6 ml, 3x per dag. Da's nog best veel als ze het weer allemaal haar mond uit laat lopen :') :D
Die 2ml was al best veel als het er eens een keer uitliep :D Dus kan me dat bij die 6ml goed voorstellen :D
pi_121680337
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie begon met doorslapen toen ze een week of 8 was, ik zie het bij Luuk voorlopig nog niet gebeuren. We hebben nu 1 nacht gehad dat ie 5 uur sliep, de rest is 3 tot 4 uur. Ik vind het wel prima. Hij doet het prima, en ik voel me eigenlijk ook best weer fit. Sommige dagen zijn minder fijn, maar dat hoort erbij.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel weer zin heb om te gaan werken.. :@ Ik vind mijn wereldje nu zo klein. Ik zie het alleen echt nog niet zitten om Luuk weg te brengen, ik heb gelukkig nog wel even vrij. Ik moet half maart weer beginnen.
Ik kan het me wel voorstellen hoor! Ik ga vaak genoeg de deur uit, maar toch heb ik ook gewoon zin om te werken :) Zal het aan de ene kant jammer vinden dat ik Saartje minder vaak zie dan, maar aan de andere kant.. Ik vind mijn werk gewoon tof ook! :Y En ik heb genoeg vakanties waarin ik Saartje dan weer extra veel zie O+
pi_121680649
Ik zit trouwens met een raar soort dilemma/probleem.

In principe is de kinderopvang zo geregeld dat S. 1 dag/week naar de opvang gaat (en 1 dag naar mijn moeder, de rest vangen we zelf op). Ik heb ook altijd gezegd dat ik sowieso een voorstander ben van óók opvang, zeker voor als ze straks wat ouder is.

Schoonmoeder werkt 32u/week ofzo, maar dan wel iedere week andere dagen en uren. Dus standaard een vaste dag naar haar gaat niet. Nu heb ik haar gezegd dat we aan de hand van haar rooster wel wekelijks een (halve) dag kunnen inplannen. Dus de dagen die wij anders zelf zouden opvangen, kan ze dan naar haar toe. Heb ook gezegd dat ze het iedere week gerust mag afzeggen. Het moet voor haar echt leuk blijven, ze werkt ernaast nog genoeg uren!

Maar nu. Nu heeft ze bedacht dat als zij een dag minder gaat werken, S. dan naar haar kan ipv de opvang. Dan betalen wij schoonmoeder ipv de opvang. Ze had zoiets van "daarmee vang ik meerdere vliegen in één klap, want eigenlijk wil ik sowieso minder werken omdat het gewoon teveel voor me is en ik er niet gelukkig van word". En als wij dan háár betalen, dan gaat ze er minder in inkomen op achteruit dan wanneer ze gewoon minder gaat werken.

Nu snap ik het wel. Maar ja. Als wij een extra opvangdag nodig zouden hebben, of als we de opvang niet zouden kúnnen betalen, dan zou mijn moeder dolgraag een tweede dag oppassen. Alleen, ik wíl heel graag dat S. ook naar de opvang gaat. Daarbij betalen we mijn moeder ook niks, maar die heeft er dan ook geen werk voor hoeven opgeven. Mgoed. Ik vind het een lastige situatie. Aan de ene kant snap ik mijn schoonmoeder heel goed, maar ja, Saartje gaat naar de opvang omdat we daar bewust voor hebben gekozen. Maar ja, het blijft de moeder van mijn man die het werken blijkbaar niet meer helemaal trekt.

Meh :{ -O-
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:22:18 #273
244125 laziness
pi_121681098
Maar hoeveel ga je haar betalen dan coco? Want je krijgt geen toeslag dus je kan haar max het deel betalen dat je bij de opvang dan zelf zou betalen lijkt me?

Ik zou er zelf geloof ik niet aan beginnen omdat je moeder ook niks krijgt en ik zou zo'n scheve situatie me niet op de hals willen halen en ik ondersteun je argument voor één dag kdv helemaal.
pi_121681179
Pfff mn hoofd nog een vergiet, zag een lachende luuk en mooie bram met moeilijke nacht

meerdere met slechte nacht of ziek zijn :*

Hier gaat het goed, meneer is lekker in bad geweest en op 25gr na terug op geboortegewicht! En dat op zo'n korte termijn!
pi_121681250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:22 schreef laziness het volgende:
Maar hoeveel ga je haar betalen dan coco? Want je krijgt geen toeslag dus je kan haar max het deel betalen dat je bij de opvang dan zelf zou betalen lijkt me?

Ik zou er zelf geloof ik niet aan beginnen omdat je moeder ook niks krijgt en ik zou zo'n scheve situatie me niet op de hals willen halen en ik ondersteun je argument voor één dag kdv helemaal.
Ik wil me hier bij aansluiten.
pi_121681405
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:22 schreef laziness het volgende:

Yup. Maar volgens mij heeft ze daar rekening mee gehouden. Wij betalen netto zo'n ¤190/maand. En schoonmoeder had zoiets van, dan betalen jullie mij ¤40-50/week ofzo. Maar ja. Het is idd ergens scheef (al weet ik vrij zeker dat mijn moeder het wel zou begrijpen, aangezien mijn schoonmoeder er minder voor 'moet' gaan werken, maar dan nog).

Ik hoop dat mijn man ook nog steeds zo'n voorstander is van minstens éen dag kdv. Ze vertelde het mij vanmiddag, dus M. weet het nog niets eens. Maar ja. Als zijn moeder ongelukkig wordt van de hoeveelheid uren die ze nu werkt, dan kan ik me ook goed voorstellen dat hij haar wil helpen.
(maar aan de andere kant vind ik dat weer niet onze verantwoordelijkheid, maar ja, stel dat het mijn moeder was? Dan zou ik haar ook vast willen helpen. Lastig).

S. slaapt trouwens nog steeds :o Fles bij kdv heeft ze om 12u gehad. Dus verwacht haar ieder moment nu :)
pi_121681571
Zojuist Seb van school opgehaald met Jolie in de doek en Seb op de slee. Ging goed! Ben trots op mezelf :)
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:36:32 #278
244125 laziness
pi_121681658
Het blijft een hele lastige situatie coco.
Ik vind het niet aan jullie om haar financieel op te moeten vangen als zij haar werk niet meer leuk vindt. Wat als het jullie zelf financieel slecht gaat op enig moment?
Tevens vind ik de argumenten om één dag voor een kdv te kiezen erg sterk maar ik zie dan ook veel voordelen in een kdv qua omgeving. Daar zal niet iedereen het mee eens zijn.
En dan heb ik het nog niet over het feit dat je dus twee verschillende mensen hebt die ziek kunnen worden en op vakantie willen etc wat dus door jullie zelf opgevangen moet worden. Ook dat is een groot pluspunt van een kdv vind ik, continuïteit.
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:41:49 #279
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121681885
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:37 schreef Zoë23 het volgende:
Enf
Dankje :*
Nouja adviezen zijn welkom, alleen dingen als dat je je erbij moet neerleggen voelt niet zo lekker. Go with the flow is wel belangrijk bij tandjesleed en fases etc maar als het slaapgdoe een aantal maanden duurt is dat soms wel even lastig.
Ik ken niet zoveel mensen met baby's maar die een baby hebben vertellen dat het allemaal geweldig gaat snachts, en als de man aan het woord is komt er een heel ander verhaal ;) heb ik nu 2x meegemaakt dus die rooskleurige doorslaap verhalen neem ik met een korrel zout. Alleen wel lastig dat mensen zich ervoor schamen ofzo, ik vertel gewoon hoe het is.

Haha een echt dametje!
Ze heeft zich dus wel vermaakt bij je moeder?
Ja inderdaad, alsof het niet zwaar is ofzo, een kind hebben.. Je mag best eens zeuren toch? Haha zo is het.
Ja ze vermaakt zich prima, hele verhalen. :D Mn moeder smste dat ze net pas gegeten had.. Dus overdag wel 6u tussen een voeding maar s nachts niet. :+ Ach ja. Ben blij dat ik nog niet werk en mn man veel helpt. Ik vaar ook niet goed op weinig slaap.
pi_121681939
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
, want eigenlijk wil ik sowieso minder werken omdat het gewoon teveel voor me is en ik er niet gelukkig van word".
Dan zou ik het sowieso al niet doen.. Want nu is het nog een baby en is de inspanning nog best weinig.Maar dat is het des te groter ze woorden ook niet meer. Ze hebben steeds meer uitdaging en entertainment nodig..

En verder ben ik het eens met laziness. Dat afzeggen is leuk in idee maar wat als jullie het een keer echt nodig hebben? Dan zit je mooi met een probleem. Bij ziekte, vakantie etc.
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:50:17 #281
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121682268
Lastig coco .. Kan alleen maar zeggen doe wat goed voelt :*

Draculettje fijn!! *O*

Estrys fijn! :)
pi_121682280
Hebben wij dezelfde schoonmoeder, Coco? :+ Hier werd het ook aangeboden, niet op in gegaan en gewoon bij ons kdv gebleven. Vooral om de continuïteit en omgang met andere kindjes.
pi_121682416
Ik vind het nogal wat, zeggen dat ze d'r werk niet leuk vind en dat ze best minder wil werken maar dat jullie dat dan moeten opvangen.
Als ze minder gaat werken, krijgen jullie dan wel een vaste dag?
Want 40-50 euro per week voor iets wat geen zekerheid bied vind ik ook nog best veel.
Het is duurder dan bij de kdv en je ziet er niets van terug. Je kan er geen belasting van terug vragen want dan moet je schoonmoeder ingeschreven staan als gastouder.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_121682424
Beterschap Soesa :*

Berg hebben we hier ook, interessant geurtje zit eraan. :P Otje heeft net zo'n droge huid als ik -O- voorlopig smeer ik maar lekker dik Bepanthen en als de sneeuw weg is ga ik eens bij de apotheek kijken of ze iets beters hebben.

Ze heeft trouwens ontdekt dat er een oplossing is voor op je buik liggen (heeft ze een hekel aan), terug naar op je rug wiebelen :o Nu nog een antwoord op de vraag "hoe krijg ik dat knuffelkonijn in mijn mond" en ze is voorlopig helemaal tevreden.
pi_121682469
Quote ipv edit :')
pi_121683170
Hmm coco ik sluit me aan bij de dames hier. Ik ken je schoonmoeder niet dus misschien datvik verkeerde conclusies trek. Maar het komt nu op mij over dat zij geen inkomstenderving wil ofzo en dat jullie dat dan maar op moeten vangen als jullie voor haar kiezen. Bovendien kiezen jullie bewust voor het kdv.. dat stukje kan je schoonmoeder nooit bieden.
En idd scheve gezichten. Ik vind het ergens misschien zelfs wel een beetje brutaal. Maar dat kan ook omdat ik me zo voorstel dat mijn moeder zon voorstel zou doen.

Mijn schoonmoeder heeft dat ook voorgesteld maar wij hebben de boot sfgehouden omdat we willen dat ze een echte verwenoma is en geen oppasoma, die dan stiekem ook een vinger in de pap krijgt qua opvoeding.

Ik zou het niet doen als ik in jouw schoenen stond gezien jouw redenering.
En ik krijg het gevoel dat jij dat ook zo vindt, maar dat niet durft te zeggen omdat je bang bent om haar te kwetsen ofzo.
pi_121684450
Vrijwel alle reacties op het schoonmoederdilemma komen overeen met hoe ik het zie.

En idd, wat Pvoesss ook aangeeft: straks gaat schoonmoeder misschien juist stressen als S. meer aandacht gaat vragen. Ook wat meerderen aangeven: de continuïteit en wat als de oppas ziek is? Wat dan? Alleen maar extra argumenten om het niet te doen.

Twinkle, ik heb haar vanmiddag gewoon gezegd dat ik groot voorstander ben van het kinderdagverblijf, en dat Saartje daar niet zit omdat wij geen andere keuze hebben, maar dat we er juist heel bewust voor kiezen. Dus dat durven zeggen is het probleem niet. Alleen, wat ik haar ook heb gezegd, het is niet alleen mijn keuze, maar ook die van M. Dus heb haar gezegd dat ik het nog met M. zal bespreken.

Ik vermoed dat hij het met mij eens is. Meestal is hij heel erg van de ratio. Maar ja. Het is wel zijn moeder he? Dus ik ben heel erg benieuwd.

Bedankt voor het meedenken allemaal, heel fijn! O+
  donderdag 17 januari 2013 @ 16:57:09 #288
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121685183
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Welke opmerkingen precies? Ook vragen of een baby wel/niet al doorslaapt?

Ik vraag me bij die opmerking namelijk af of mensen daar überhaupt iets mee bedoelen als ze het vragen, of dat het puur interesse is (of gewoon, making conversation).
Ik doel op het eerlijk vertellen dat je kindje niet of nog niet door slaapt. Wij hebben nu al ruim 3,5 jaar slechte slapers, en dat nekt je echt. Opmerkingen in de trant can 'hij/zij zou nu toch echt door moeten slapen' helpen dan echt niet mee. Ik heb zelf iig veel baat bij mensen die eerlijk vertellen dat ze het herkennen, dan aan mensen die er blijkbaar over liegen. En begrijp me niet verkeerd hoor, natuurlijk zijn er kindjes die echt doorslapen bij een x aantal maanden, maar soort van herkenning en 'delen' maakt accepteren vaak zo veel makkelijker.
pi_121685626
Ik denk dat het er meer om gaat dat het niet vanzelfsprekend is dat babies vana een x aantal maanden doorslapen.

ik durf nu bijna niet te zeggen dat M wel degelijk snel doorsliep en met 5 maanden gewoon een hele nacht van 12 uur.Besef me wel dat dit niet vanzelfsprekend is en dat we mazzel hebben gehad en dat het met de tweeling heel anders kan zijn. Maar het is niet zo dat dit soort verhalen nooit waar zijn.

Maar ik neem wel mijn petje af voor de dames met moeilijk slapende kinderen. Zeker als dat echt heel erg lang duurt. :*
pi_121686369
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:00 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Sterkte!
ff een update'tje.
Vandaag naar het cb geweest en die zeiden dat we eventueel kunnen proberen om met een hapje te beginnen. Maar dat moesten we dan even overleggen met de dokter. De dokter stelde nog voor om een zetpilletje te geven, omdat ze pijn heeft bij het persen en dan mogelijk gaat knijpen.
Dus wij een winterpeen gekocht en ik thuis toch weer even aangelegd. Houd ik haar tegen me aan om te boeren en ze poept! *O* Ben nog nooit zo blij geweest met een vieze romper!
Daarna was ze nog steeds aan het persen en had ze pijn, dus toch maar een zetpilletje gegeven.
Maargoed, ze is wat kwijt. Dus ik ben blij. Het gaat de goede kant op. :)
  donderdag 17 januari 2013 @ 18:00:25 #291
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121687211
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:08 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat het er meer om gaat dat het niet vanzelfsprekend is dat babies vana een x aantal maanden doorslapen.

ik durf nu bijna niet te zeggen dat M wel degelijk snel doorsliep en met 5 maanden gewoon een hele nacht van 12 uur.Besef me wel dat dit niet vanzelfsprekend is en dat we mazzel hebben gehad en dat het met de tweeling heel anders kan zijn. Maar het is niet zo dat dit soort verhalen nooit waar zijn.

Maar ik neem wel mijn petje af voor de dames met moeilijk slapende kinderen. Zeker als dat echt heel erg lang duurt. :*
Nou ja, dat dus..... :-)
pi_121687287
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:00 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Nou ja, dat dus..... :-)
oh ja, jij zei bijna hetzelfde... :')
sorry...
pi_121687363
Goed nieuws PV, nu door voor de wasmachine (vol met gore rompers dus ;) )

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:03 schreef Estrys het volgende:
Zeggen dat alles super goed gaat en dat jouw baby al weeeeeken doorslaapt ja. Trap er niet in mensen :D
Zo had ik een aanvaring met iemand vorige week. Die vroeg 'hoe gaat het? ' Dus ik zeg dat ik moe ben. En dat de nachten niet meevallen. Nou zitten zij in een IVF traject. Blijkbaar mag je dan niet zeggen dat het niet meevalt want dan krijg je de opmerking: 'jij hebt tenminste kinderen.' En 'ik zou ervoor tekenen'
Ja maar we zijn heel blij en gelukkig en we doen het met liefde hoor die nachten maar dat wil nog niet zeggen dat het makkelijk is. Zo lastig dat soort opmerkingen.
Voor haar (ik gok even op een zij) ook lastig om op te reageren overigens. Want hoe zwaar het ook is, ze zou zo willen ruilen. Maar het was handiger geweest als ze jouw vermoeidheid ook had erkend. (Als ze altijd zo reageert wordt het wel heel vervelend trouwens)
pi_121688263
Nohhh, baby met acute luchtweginfectie en oorontsteking hier, antibioticakuurtje gestart... Arm boefje
Strakjes bijlezen :)
pi_121689068
Hier ook SE, bagger is het :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 17 januari 2013 @ 18:58:48 #296
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121689411
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:31 schreef SupremeEvil het volgende:
Nohhh, baby met oorontsteking hier, antibioticakuurtje gestart... Arm boefje
Strakjes bijlezen :)
Hier dus ook... Sneu hè! Beterschap! Voor jullie ook, Marjolijntje!
pi_121689417
Doorslapen.... Leyla is 2,5 en er zijn meer nachten dat ik eruit moet dan dat ze gewoon van 7 tot 6 slaapt.

Ik slaap al een jaar of 5 niet meer hele nachten, tenzij de dames bij papa waren. Uit mezelf ben ik rond vaste tijden gewoon wakker.
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:04:33 #298
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_121689648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:58 schreef Ticootje het volgende:

Ik slaap al een jaar of 5 niet meer hele nachten, tenzij de dames bij papa waren. Uit mezelf ben ik rond vaste tijden gewoon wakker.
Dat heb ik dus ook, slaat mijn dochter 1 van de twee nachtvoedingen over, word ik alsnog wakker :{
pi_121690482
Ophelia
:D leuk die ontwikkelingen en dat je kunt zien wat ze willen, en hoe ze het toch weer voor elkaar krijgen haha

Coco
Persoonlijk zou ik het niet doen, gezienjullie standpunt mbt het kdv maar ook de kosten die je nu kwijt bent aan schoonmoeder, ik vind het nog best een bedrag (voor 1dag toch?) en ook dat het haar idee is, niet die van jullie.
Verder wel lief aangeboden

SE en marjolijntje
:* beterschap .. Wat sneu!

Mikoxx
Ja precies! En natuurlijk slapen er kindjes door dat is echt fijn! Maar heb nu al 2x meegemaakt dat de moeders er over liegen.. T begrijp ik niet zo

Ik koop meestal wat leuks voor mensen die me helpen, vind geld geven niet zo leuk en ik ken ze goed genoeg om te weten wat ze nodig hebben/leuk vinden
Gister kwam mijn moeder eventjes oppassen zodat ik naar de kapper kon en mijn tweelingbroer die wilde Sara eventjes zien O+ en vandaag mijn zus die eten meebracht en mijn vader&broer die iets voor Sara kwamen brengen :D zo lief!
SPOILER
pi_121691906
SE en Marjolijntje sterkte met de mini's!
pi_121697512
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')