abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122354713
Wat een lekker koppie CS!

Tankgirl, mijn eerste idee is: eerst wegzetten, dan nee zeggen..
Maar wat voor situaties zijn dat? Dat ze op je schoot iets niet doet. Of ook als ze het jou hoort zeggen tegen iemand anders.
Chris heeft wel een periode zijn hoofd gebonkt. Op en af, maar heeft lang geduurd. We negeerden dat zoveel mogelijk, en dat hielp ook wel. Maar dat is lastig op schoot. Dus dan zou ik kiezen om weg te zetten op zo'n moment, ipv nee te zeggen?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:20:22 #277
30252 Soempie
Procreating
pi_122355150
Ik heb ook nagedacht over eerst wegzetten en dan 'nee' zeggen, maar daarmee heb ik het gevoel ook de boodschap te geven: 'je doet iets wat niet mag, daarom wil ik je nu ook even niet bij me hebben'. Ook al is het zo helemaal niet bedoeld, ik kan me voorstellen dat het zo overkomt. Dat vind ik een nare boodschap en daarom zou ik daar niet -direct- voor kiezen. :?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_122355316
Daarom, het hangt erg af van de reden voor de nee. Toen Chris een periode krabte, hebben wij het zo wel opgelost. Maar dan even 10-20 seconden een "mini-time-out" en daarna weer bij me nemen. Dat werkte goed voor ons..
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:29:09 #279
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_122355535
Het gaat meer om dat ze bijvoorbeeld Bumba wil kijken voor de zoveelste keer, of K3, of achter elkaar Bumba en K3, en als we dan nee zeggen, dan reageert ze zo. Maakt ook niet uit dat ik voorstel om samen te kleuren of iets dergelijks ;-) Ik weet van het alternatief aanbieden, maar ze reageert dus direct zo op afwijzingen (we krijgen nog geen eens de kans om iets anders aan te bieden).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_122355903
En dan zit ze op schoot? Dan zou ik haar oppakken en andersom op je schoot zetten. Of een halve slag draaien. Misschien iets als "we gaan nu even iets anders doen", dan mis je de nee.
Het is een fase denk ik, maar die duren steeds langer als ze ouder worden :P

Ik weet nog de fase waarin Chris altijd brulde als iemand nee zei, ook als ik nee zei als iemand vroeg of ik koffie wilde. Dan wordt je wel creatiever met antwoorden ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:49:49 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122359554
Fijn TT, al een tand door je lip door die kopstoot? Verder geen tips, hier gooit mevrouw zich op de grond....en ja, dan kan je ook wel eens met je hoofd tegen de salontafel aanknallen. :x
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_122359736
Mooie foto's O+

Vandaag is onze kerel heel stoer geweest op het consultatiebureau: maar twee seconden huilen na zijn prikken en daarna zfs nog lachen naar de wvk :)
In oktober pas weer terug. Maar wat hebben wij toch een fijn consultatietiebureau :)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:00:15 #283
30252 Soempie
Procreating
pi_122360115
Ik zou er net als deepfreeze voor kiezen het anders te verwoorden. Daarnaast zou ik vooraf duidelijkheid scheppen. Aangeven dat jullie samen één filmpje gaan kijken en daarna weer iets anders gaan doen. Daar kun je dan daarna op teruggrijpen? Of ook achteraf aangeven wanneer jullie wel weer een filmpje gaan kijken. En dan zou ik haar zoveel mogelijk laten kiezen welke film, wat erna, enz. Misschien nog even nakletsen over wat ze net gezien heeft, zodat de overgang naar iets anders minder plotseling komt.

Verder zou ik me op de emotie richten en daar aandacht aan besteden. Hoe ze die boosheid beter kan uiten komt dan later wel. Of als dat voor jullie geen optie is: aangeven dat ze best boos mag zijn, maar dat ze dan beter het kussen een stomp kan geven of iets dergelijks.

Zomaar wat ideetjes?

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 01-02-2013 22:09:01 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:09:29 #284
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122360639
oktober pas weer Nirak? Ik moet/mag weer in mei? Wat gaat het toch overal anders ook. Vind het niet erg hoor.

Oh, en dan vergat ik nog te jompelen voor je stoere! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:11:03 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122360712
14 maanden en dan 2 jaar is het toch het standaard protocol? Wij mogen 14 februari met de dan peuter.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:12:18 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122360774
Ik ben een week niet thuis geweest en mijn dreumes gaat met sprongen vooruit. Schuifelt langs de tafel, eet als een bootwerker en slaat zijn drinken achterover.

Sinds gisteravond ben ik weer thuis en vannacht was hij compleet overstuur. Echt zo zielig, hij bleef maar huilen. Mijn man was bij hem en ik heb tranen met tuiten gehuild in bed omdat ik zo weinig voor hem kon doen. :'( Uiteindelijk heeft ie nog een tijdje tussen ons in gelegen in bed.

Nu gaat het wel wat beter maar hij moest nog wel huilen als oma de kamer uitging en hij alleen met mij achterbleef (en dat doet pijn.....).

Vanavond gaf ik hem zijn eten en toen keek hij me recht aan en zei "mama" met een smekende blik in zijn ogen. Zo gericht heb ik hem nog geen mama horen zeggen. Toen kon je me helemaal opvegen...
pi_122360890
Och Kyara wat lastig! :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:16:50 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122361003
Ik geloof dat het nu weer goed is.... nog steeds raar dat mama zo weinig kan natuurlijk (en zo ontzettend lastig/moeilijk als je je kind niet op kan tillen....). Maar goed, nu even wat rust voordat er over een paar weekjes "ineens" 2 babies zijn.
pi_122361038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:11 schreef laziness het volgende:
14 maanden en dan 2 jaar is het toch het standaard protocol? Wij mogen 14 februari met de dan peuter.
Goed dat je t zegt! Volgens mij moeten wij ook eens bellen voor een afspraak.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:17:41 #290
30252 Soempie
Procreating
pi_122361044
Och Kyara, wat verdrietig. Het is niet makkelijk, maar je bent weer thuis. :*
pi_122361199
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:16 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat het nu weer goed is.... nog steeds raar dat mama zo weinig kan natuurlijk (en zo ontzettend lastig/moeilijk als je je kind niet op kan tillen....). Maar goed, nu even wat rust voordat er over een paar weekjes "ineens" 2 babies zijn.
Ja frustrerend! Ik herken je gevoel zo erg! (Is een van de redenen waarom ik nog steeds twijfel over wel geen derde ivm weer ks) Maar fijn dat het weer goed lijkt te zijn :D hopelijk went hij straks snel aan zijn twee prachtige zusjes. Het is ook allemaal wat in het leven van zo een klein kereltje wat er in korte tijd allemaal veranderd!
pi_122361306
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Goed dat je t zegt! Volgens mij moeten wij ook eens bellen voor een afspraak.
Vorige jaar precies hetzelfde maar nu dus weer, jullie beginnen over bijna twee of dan twee-jarige (toen eenjarige natuurlijk ;) )en ik word helemaal onrustig en denk potver die van mij volgt na die van jullie.. Waarom gaat het allemaal zo snel!?
pi_122361549
Oh ik vind t allemaal wel meevallen. Vind t heerlijk hoe 'groot' ze nu is en dat we steeds beter kunnen communiceren en samen liedjes zingen enzo O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:30:09 #294
244125 laziness
pi_122361653
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:28 schreef Vanyel het volgende:
Oh ik vind t allemaal wel meevallen. Vind t heerlijk hoe 'groot' ze nu is en dat we steeds beter kunnen communiceren en samen liedjes zingen enzo O+
Ja ik vind het ook wel heel fijn zo als het nu gaat :Y
pi_122361701
Ja dat vind ik ook Vanyel, maar aan de andere kant vind ik klein ook zo leuk. Maar het kunnen communiceren is echt heel fijn! En het hoort ook gewoon zo dat ze groot worden en uiteindelijk vind ik elke fase erg leuk, maar het lijkt bij Sarah allemaal wel veel sneller te gaan dan dat het bij J ging.
pi_122361721
Oh Kyara, dat klinkt heftig. Je kleine wordt groot,maar toch is hij ook nog zo klein. En jij ziet alles aan, maar kunt niet optimaal helpen. Het komt allemaal wel weer goed, en zal zijn eigen ritme wel vinden. Maar het is nu wel even lastig.

Ik dacht dat het cb 14-18-24 maand was. Of is die 18 maand ook al weg bezuinigd, zoals de 7,5 maand afspraak? Daan mag 1 maart voor de BMR.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:33:39 #297
244125 laziness
pi_122361837
Oh die 18 maanden hebben wij over geslagen wegens niet nuttig maar is misschien wel standaard dan?
pi_122362571
Ik sla de komende afspraken tussen 2 en 3 over, heb afgesproken pas met 3 jaar weer te gaan. Laatste keer was met 22 maanden
pi_122362712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:11 schreef laziness het volgende:
Nee verschilt erg per regio. Hier doen ze wel nog die 18 maanden afspraak.

Ik moet ook ergens deze week maae ik ben deze cb-boekjes kwijt :') geen idee wanneer we moeten en weet ook niet of we nog kunnen. Straks ff goed zoeken...
:)
pi_122362856
Bij ons was/is het ook 14, 18 maanden en dan 2 jaar.

Tankgirl, lastig zeg! En pijnlijk ook :X
Ik d3nk dat bovenstaande tips al heel goed zijn. Van tevoren kaderen zodat ze weet of ze bv 1 of 2 filmpjes mag kijken. En dan tijdens het kijken ook zeggen dat nu het laatste stukje begint en dat daarna de tv/laptop uit gaat en ze wat anders gaat doen.

Als je toch een kopstoot krijgt, dan zou ik haar andersom op schoot neerzetten (dus met haar gezicht naar je toe) en haar duidelijk uitleg geven waarom het nu stopt.
Ik vind het ook wel belangrijk om haar te vertellen dat haar gedrag niet goed is en dat ze zo mama au doet.
Ze mag best boos zijn, maar niet mama pijn doen.
Wellicht moet je dit pas aankaarten als ze gekalmeerd is, omdat anders de boodschap niet aankomt, maar ook niet te lang wachten, want dan is het moment voor haar al voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')