Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen deel 2. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op Streamverslagen zaterdag 31 augustus.
Mustapha staat zijn tanden te poetsen.
Jeanette moet naar de DBK komen.........
Nu krijgt een van de dames in de dbk te horen dat ze buiten de slaapkamers altijd de zenders moeten dragen.
Jeannette moest Stefan en Daniella vertellen dat ze ook als ze in bed liggen , hun zender om moeten houden! (Hah!)
0.13 Stefan en Daniela liggen nog altijd te kletsen buiten. Ik kan het nauwelijks verstaan. Stefan heeft het o.a. over zijn ex-vrouw. Stefan als ik het goed versta : De scheiding was echt een eitje. Judith komt er bij staan. Stefan : Het is hier zo warm binnen. Judith : Ik ga het toch maar in de badkamer proberen. Stefan zegt dat er buiten muggen zijn. Stefan : Die kaarsjes heeft wel wat oosters.
0.18 Beeld even naar iemand die de dagboekkamer in gaat. Judith : Ik ga zorgen dat ik iedere dag slaap voordat Bo slaapt. Hij snurkt nu al weer. Ik ga met mijn reet op de bank rotten want hier word ik gek van.
0.20 Judith maakt aanstalten bij Daniela en Stefan te gaan liggen. Speaker : Wil Jeannette naar de dagboekkamer komen ? Een minuut later komt Jeannette uit de dagboekkamer. Er is haar gezegd dat ze haar zender om moet hebben en dat de rest dat ook moet weten. Judith fluistert : Als jullie alleen willen liggen moet je dat zeggen hoor. Dan ga ik wel alleen liggen. Stefan zegt dat dat niet het geval is. Judith klaagt over het zagen van Bo. Ze vindt hem wel een schatje. Judith : Ik kan er echt niet van slapen. Judith gaat bij Stefan en Daniela liggen.
0.25 Jeanette komt er bij staan. Jeannette : Als jullie niet in bed liggen moet je je zender om. Slaap lekker. Jeannette vertrekt weer. Daniela begint weer over het feit dat ze ruimte zo belangrijk vindt en dat ze op een klein kamertje van drie bij vier woont. Dat verhaal heb ik al vaak gehoord. Daniela : Als je ruimte hebt heb je ook meer ruimte in je hoofd.
(hoe typerend zeg..... Zit je dan wel in het goede programma!)
"Als ik Stefan in zijn blote reet in die badkamer zie staan denk ik ook 'goedemorgen'.....", zegt ze.
"En dan die gasten die wat in je drinken stoppen", zegt Judith. "Wat is daar nou leuk aan?"
"Dat is voor hun een soort kick joh!", zegt Jeanette.
"Gaan ze dan van afstand naar je staan kijken?"
"Ja. Zo gaat dat, dat is echt erg!"
"Op Ibiza was dat ook al. Daar gaven ze die meiden wat tijdens hun slaap en gingen daar vanalles mee uithalen", vertelt Judith. "Die meiden wisten echt niet wat er gebeurd was naderhand. Dat zal je maar overkomen!"
"Ja, dat is wat", zucht Jeanette. "Dat drugswereldje is echt geen pretje.
"Het valt me toch op dat zoveel mensen dat gebruiken", zegt Judith verbaasd.
"Ja, dat hoort er tegenwoordig een beetje bij", legt Jeanette uit. "Die bij mij uit de klas roken joints en maken er dan een sport van om te laat op school te komen. Ik ken ook iemand die al heel lang in zo'n afkickcentrum zit. Als ik zie hoeveel er gebruiken en hoeveel er verkocht wordt. En vooral aan jongeren. Allemaal stoerdoenerij. Het blijft niet bij één! Ze krijgen er een fijn gevoel bij en daarom gaan ze slikken. Toen ik mijn ex heroine of coke zag gebruiken....."
"Spoot hij dat?", vraagt Judith.
"Nee, volgens mij rookte hij dat", zegt Jeanette. "Dan rolden ze een tientje op ofzo... ik weet het niet meer. En toen dacht ik 'wil ik dit nog wel'. Mijn moeder heeft me toen letterlijk bij die kerel weggeslagen. Ze sloeg me nooit, maar toen wel. Ik ben jankend naar huis gefietst en ben toen gaan nadenken."
"Waren ze eerst wel normaal?", vraagt Judith.
"Ik kende een stel jongens vanuit de kroeg waar mijn moeder werkte.", vertelt Jeanette. "En zo kwam ik ook die anderen tegen. Het leek wel alsof ik toen die negatieve dingen aantrok. En ik wil zulke mensen ook altijd graag helpen. Toen raakte ik helemaal de band met m'n moeder kwijt, kroop s'nachts stiekem uit het raam en bleef dan bij hem slapen. Ik keur het echt niet goed, maar heb wel wat anders gezien in het leven. Hij was 22 en ik was toen 16. Ik dacht echt dat dat goed voelde omdat ik dacht dat hij om megaf. En liefde maakt blind. Ik was echt tot over m'n oren verliefd op hem".
"daar heeft hij voor gezorgd", valt Judith haar in de rede. "Ze weten wat je zwakke plekken zijn. Ben je alleen door je moeder opgevoed?
Jeanette knikt.
"Krijg je nu geen gedonder met hem dat je dit nu vertelt?", vraagt Judith.
"Maakt me niet uit", zegt Jeanette. "Hij heeft me zo behandeld dat ik dan denk 'ga lekker aan 't gas'. Hij zal me echt niets doen want hij weet dat ik het van hem win. Op alle punten!"
Breedbandstream 2
0.39 Jeannette en Judith op de bank. Eén van beide dames zegt dat ze Stefan in de slaapkamer in zijn blote tokus gezien heeft. Het gesprek gaat als volgt, ik weet niet wie wat zegt omdat het beeld nauwelijks ververst en ik de stemmen nog niet kan onderscheiden : Ik hoor ze lachen (in de slaapkamer neem ik aan). We kunnnen ons gaan bezatten. Dan zijn we morgen nergens. Dat is ook zo. Ik word niet vrolijk van drank. Dan heb ik echt kak aan de hele wereld, dat wil niemand meemaken. Hoezo ? Ik trek mijn broek naar beneden. Omdat ik weet wat drank kan doen met mensen en ik mijn grenzen niet weet drink ik met mate. Judith heeft haar Elton John zonnebril op haar voorhoofd. De dames vertellen verhalen over dronken mensen.
Stream 5
0.46 Nu kan ik wel zien wie iets zegt. Jeannette vertelt over kennissen die drugs gebruiken. Ze vertelt o.a. dat haar ex heroine rookte. Jeannette : Gespoten heeft hij nooit. Mijn moeder heeft me letterlijk bij die kerel weggeslagen. Daar ben ik blij om. Ik ben jankend naar huis gefietst. Toen ben ik gaan nadenken. Zijn dit wel de mensen waar ik mee om wil gaan ?
0.50 Jeannette : Mijn moeder was twintig toen ze mij kreeg. Op een gegeven moment stond ik met mijn moeder in de discotheek. Dat is raar. Maar dat is ook leuk. Ik heb een heel groot medelevengevoel. Ik wil iemand altijd helpen. Ik was op zoek naar liefde, geen echte liefde. Ik raakte totaal de band met mijn moeder kwijt. Ik kroop 's nacht uit mijn ramen. Ik ging bij hem slapen. Ik was 16, hij 22. Liefde maakt echt blind. N.a.v. een vraag van Judith zegt Jeannette dat ze alleen door haar moeder opgevoed is. Jeannette : Mensen die zoveel drugs gebruiken zijn echt niet dom hoor. Die weten je wel te pakken. Jeannette n.a.v. een vraag van Judith : Hij is nu helemaal afgekickt. Ik ben er niet bang voor. Hij zal me echt niks doen. Ik win het van hem, op alle punten. Judith : Bood hij je geen troep aan ? Jeannette : Nee. Hij wist dat ik dat niet doe. Ik heb het ook niet nodig. Ik ben één keer stoned geweest. Van mij mogen ze die drugstypes best wel wat harder aanpakken.
sjanet: "Ja ik heb een broertje van 18" Die weet precies wat hij wil in tegenstelling tot haar zusje (16) die naief is en epilepsie heeft. Als ze gaat stappen drinkt ze wel eens een BB-drankje wat ze in de kast hebben staan.
Tot haar 8e was haar vader bij hun. "Nah ja, bij ons" "Wat hij geflikt heeft, flik je gewoon niemand" sjanet gaat niet meer met hem om. Zusje heeft hersenvliesontsteking gehad, was klinisch dood. Vader weet niet dat sjanet in BB zit.
Sjanet is bang dat BB een grapje met papa wil uithalen, soort van hereniging. Sjanet heeft in ancedentenonderzoek duidelijk aangegeven dat ze dat niet wil.
Volgt nog een liefdesverklaring aan haar moeder.
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 01-09-2002 03:08]
sjanet: "Ja klopt en ik kan nog veel harder, als het echt moet kan ik mijn gevoel helemaal uitschakelen"
sjanet laat haar vader los "het is klaar zo". Haar opa is overleden aan kanker toen ze 3 was. Familie van papa's kant ziet ze nooit. Ze heeft amper herinneringen aan haar vader en vertrouwt mannen over het algemeen niet. Ze vergt best veel aandacht (zegt ze zelf) en wil zich niet zomaar storten in een relatie.
judith is begripvol
sjanet: Ik ben heel achterdochtig, ik zit altijd te wachten op het moment dat mensen me gaan kwetsen. Ik denk daarom ook dat dit een goede leerschool is voor mij.
judith vind ut moedig
sjanet: Er zijn echt heel veel mensen die lariekoek over me kunnen vertellen, maar laat ze dat maar doen. Er is 1 ding wat me ooit is overkomen dat vertel ik nooit. Zelfs de psychiater niet.
judith vind dat ok
sjanet: ik heb het goed opgelost, dankzij mijn moeder, die weet ut wel. Maar het heeft me zo gekrenkt. Ik snapte ook niet dat ik zoiets ooit heb kunnen ervaren, maar dat ga ik nooit aan de grote klok hangen. Als de roddelpers erachter komt: so bie it.
judith is het met haar eens
sjanet: ik heb zonne-uitslag op m'n schouders.
"We moesten maar weer eens naar bed gaan", zegt Judith even later.
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 01-09-2002 01:24]
judith:"Leuke vriend?" sjanet:"nah laat ik me niet over uit. Hij is 8 jaar jonger en goed voor m'n moeder en ze zijn gelukkig."
de dames gaan richting bed
1.04 Judith : Ik merk een bepaalde hardheid bij jou. Jenanette : Ik kan nog veel harder zijn. Als het echt moet kan ik mijn gevoel helemaal uitschakelen. Als mijn vader voor de deur staat vraag ik waarom en daarna mag hij wegwezen. Jeannette vertelt dat de ouders van haar vader in Duitsland wonen. Jeannette : Ik heb ze één keer gezien, op de bruiloft van mijn ouders. Toen was ik er nog geen eens. Later zegt ze dat ze niet weet waar ze ze gezien heeft. Jeannette zegt dat ze aandacht heerlijk vindt. Jeannette : Maar eng. Ze vond de persconferentie heerlijk. Jeannette zegt dat ze zich niet snel zal storten in een relatie. Jeannette : Het moet een persoon zijn die enigszins weet wat ik denk en voel zonder dat ik het steeds moet uitleggen. Judith : Weet je het zelf wel ? Jeannette : Ik zit altijd te wachten tot mensen mij gaan kwetsen. Soms laat ik ze me ook kwetsen. Dat is ook niet goed. Ik denk daarom ook dat dit een goede leerschool is voor mij. Judith : Ik vind het heel moedig. Als ik dingen had meegemaakt weet ik niet of ik hier had gezeten. Ik heb niks te verbergen. Jeannette zegt dat er veel mensen zijn die verhalen over haar kunnen vertellen. Jeannette : Als bladen willen schrijven doen ze maar. Als ik alleen moet blijven doe ik dat. Er is één ding dat ik nooit zal zeggen. Ook al kan het mijn kop kosten. Zelf een psychiater vertel ik het niet. Echt niet. Als ze zeggen of dat of het huis uit dan ga ik het huis uit. Misschien niet slim dat ik dit nu vertel maar so be it. Judith : Misschien is het niet goed, misschien vreet het aan je, misschien moet je het toch een keer uiten. Jeannette zegt dat haar moeder en haar oma het weten. Jeannette : Het is goed afgehandeld. Het heeft me zo gekrenkt. Ik snapte niet dat ik zoiets ooit had kunnen ervaren. Mijn moeder zegt als het naar buiten komt komt het naar buiten. Als de roddelpers erover gaat schrijven gaan ze erover schrijven. Maar ik heb ook wel leuke dingen meegemaakt hoor. Jeannette steekt de zoveelste sigaret op.
1.16 Jeannette : Geloof is echt niks voor mij. Ik kan het niet vatten. Jeannette vertelt dat haar moeder ook niet meer gelovig is. Jeannette : Ze is humanistisch geworden. We gaan nog wel eens naar de kerk hoor. Jeannette woont nog thuis. Haar moeder heeft een nieuwe vriend. Judith : Een leuke vriend ? Jeannette : Daar laat ik me niet over uit. Mijn moeder weet wat ik van hem denk. Hij is acht jaar jonger dan mijn moeder. Hij is goed voor mijn moeder. Ik hoef er niet mee te leven.
1.21 De stream gaat om onduidelijke reden even naar de slaapkamer. Jeannette en Judith proberen te slapen op de banken in de woonkamer.
Daniela is opgestaan en.. ik hoor wat geluiden. Helaas slaapt ondertussen de regie dus verder geen beelden. De camera's staan al sinds 3 uur stil. (net als eerder vannacht toen er iemand op was)
En nu staat het weer stil. Ik zie geen bewegende activiteiten van de bewoners op 3 en 4 (die ik alleen kan bekijken).
Laurens staat bij Daniela en Stefan te praten buiten bij het geimprosviseerde bed, terwijl ik op de andere stream Magriet druk in de keuken bezig zie. Zal wel met ontbijt te maken hebben. Van crazy Mus nog geen beeld.
Bo had het er net over dat het hockeyseizoen alweer begonnen is. Voor de rest kletsen ze wat door elkaar.
De 6 aan tafel bespreken de kick-off van vanavond.
Waar Mustapha uithangt weet ik niet.
Wat is er het afgelopen half uur besproken.
Wat we normaal zouden doen op zondag, sporten, hou moet Magriet haar Bikinilijn uit het oog van de camera bewerken, er word nu gezongen. Volgens mij zijn ze een BB lied aan het componeren.
Ze hebben nu een discussie over een regel van het lied. Dat 500.000 euro geen 1 miljoen gulden is zoals ze in het lied zingen. Het is dus weer erg intressant
"De dingen die gebeuren, gebeuren toch wel vroeg of laat.
Ik geef mijn leven over, aan jou die met me praat.
Als ik zou mogen kiezen, dan koos ik voor die ene zoen.
Mocht dat nou niet lukken dan ging ik voor die 1 miljoen."
Iemand merkt op dat het toch 1,2 miljoen moet zijn. Bo zegt: Hou je kop, dat past niet.
Daniela is inmiddels ook weer wakker.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 01-09-2002 11:29]
Ze hebben het over afscheid nemen op niveau omdat ze hier zitten om het algemene niveau van alle BB's omhoog te trekken. Dit alles gebeurt aan de ontbijttafel.
Op de andere stream zien we Daniela in haar slaapoutfit in de badkamer en we switchen over naar het beeld in de slaapkamer van Crazy Mustapha die wakker probeert te worden
Ze hebben nu over sterrenbeelden.
Margriet merkt op dat ze eigenlijk meer van de periode van Pipo de Clown is.
Ook Bassie en Adriaan passeren de revue. Bo (geloof ik) heeft het over B1 en B2. Prachtig vond ie dat.
Iemand merkt op dat Pipo weer terug komt op tv. Ze vragen zich af wie deze rol gaat spelen.
Daniele was aan het douchen met bikini.
Daniela is aan 't douchen.
Jeanette ligt buiten te zonnen.
Margriet gaat ook naar buiten.
Waar Judith is weet ik niet.
Mus slaapt nog?
(Scanman vraagt zich af wanneer de vrouwen eigenlijk hun intieme delen wassen)
Laurens is geblindoekt en krijgt opdrachten. Hij moet plekken in huis vinden om te kijken hoe goed hij het huis kent.
De rode kuipstoel.
Het bubbelbad buiten.
Margriet ligt te zonnen, met een dikke ochtendjas aan.
(Ik ga nu stoppen, zoonlief wil computeren. )
scanman vindt Jeanette wel cute
3 van de 4 streams staan gericht op Mustapha die aan het strijken is. Stream 1 staat van grote afstand gericht op de rest van de groep.
Er gebeurt nix.
Mus moet naar de dagboekkamer komen.
Na een paar minuten voor de deur gewacht te hebben gaat 'ie maar weer aan de strijk. De deur gaat niet open. Oh toch wel.
Ik kan het gesprek horen en zien!
De stem zegt dat 'ie twee dingen te melden heeft. Het eerste gaat over het zendergebruik.
*grrrr, alleen stream 4 nog, zonder geluid..*
"Je eigen wil zit de rest niet in de weg?" vraagt de stem.
"Nee, nee" zegt Mus. En weg is het geluid weer.
Mustapha is weer uit de dbk. Hij leest een brief van BB over het zendergebruik. Schijnbaar gaan ze daar nog te onzorgvuldig mee om.
Hij meldt niet waar ze het nog meer over gehad hebben. (ik denk dus zijn gedrag in de groep) maar gaat meteen weer aan de strijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 01-09-2002 12:55]
Hij moet een algemene brief over het gebruik van de zenders aan een ieder laten lezen. Hij leest nu enkele algemene regels hierover voor.
"Gangbang".... "Tieten".... De meiden lachen (maar zijn niet blij!)
De dames hebben er over dat de rust snel over is vanavond als de tv begint.
De dames proberen wat acrobatische dingen te doen, maar geven het al snel weer op. De mannen zitten te kaarten voor slechtzienden.
De meiden liggen weer uitgeteld te zonnen en kletsen over niets.
Liggen deze dames ook niet topless aan het strand?Wat zullen ze straks 'mooie' witte borsten hebben!
En buiten fluiten een paar vogels.
De bewoners zitten bij het zwembad ik hoor geloof ik Bo zeggen: Goh ze hebben echt de verkeerde keus gemaakt, de mensen zitten nu echt te denken o god wat erg. (hij heeft het helemaal goed)
Ze zitten dus in bikini bij het zwembad, net hadden ze het over de video's faces of death. Nu zingt er iemand Jongens het is zo enorm saai,maar ik zal even mee luisteren.
Ze denken nu dat er buiten geroepen wordt voor Bo.
"nee joh ze weten niet eens wie er in het buitenland zitten."
volgens mij denken ze trouwens (heb ik eens opgevangen) dat de streams ook nog niet aan zijn, en dat het pas vanavond gaat beginnen.
Margriet heeft het over de appeltaart die ze gebakken heeft.degene met t amsterdamse accent houd zo wie zo al niet van appeltaart.
Ze mist ook haar hoe noem je dat, haar regelmaat wat ze normaal heeft, en de lekkere dingen.
Laurens komt er ook bij, margriet volgens mij zegt "hey laurens je moet je broek nog hoger op trekken. dat doet hij ook wat enige hilariteit onder de dames opbrengt. (zie foto)
Ze hebben het nu over het lichaam van laurens dat het een beetje vreemd is.
Nog meer gelach om de broek van laurens.
Er is een van de vrouwen die een erg irritant lachje heeft. grr
---Edit: vreemd plaatje verwijderd, foutje waarschijnlijk---
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 01-09-2002 19:39]
Stefan is vannacht onder zijn oksel geprikt door een mug. Hij merkte dit tijdens het opdoen van zijn deo
Op de andere stream zien we Mustapha die zit te genieten van de zon en hierbij hebben we het geluid van Stefan
Aan het geluid te horen staat er iemand in het zwembad te pissen en verzuipt hierbij de eend. Kan het alleen niet zien omdat beide streams op Mustapha staan, die op een bankje ligt te zonnen.
15.38 Mustapha zit te zonnen in een tuinstoel met zijn hoofd achterover.
Breedbandstream 1
15.39 Stefan en Jeannette spelen met een badeendje in het zwembad. Speaker : De boodschappen staan klaar in het washok. Stefan en Jeannette staan op. De stream blijft bij het badeendje op de rand van het zwembad.
Breedbandstream 2
15.42 Stefan stopt boodschappen in de koelkast. Judith en Laurens staan er bij.
Stream 3
15.45 De bewoners zitten weer bij het zwembad.
Breedbandstream 1
15.47 Mustpaha ligt inmiddels op een tuinbank. Hij lijkt te slapen.
Dit is het weer van mij.
15:51
Jeanette lust niets. Dus ook geen asperges (zijn naar mijn mening ook niet te vreten overgens...). De rest van de bewoners zijn er over uit dat ze door de week daarom alleen maar patat eet.
Ik zal maar eens letterlijk neer zetten wat de bewoners precies zeggen, dan weten jullie hoe saai het is.
Laurens, Stefan, Margriet en Daniela liggen in de tuin te zonnen. Ze hebben het over een masage.
Laurens: Ja maar dat komt omdat we elkaar nog maar zo kort kennen.
Daniela: Ow dan geef ik hem toch pas over 3 weken.
"HARD GELACH"
Margriet: Misschien wil je hem dan niet meer geven.
Daniela: Misschien kan ik hem dan wel niet meer geven.
Laurens: Door de tralies kan je hem niet geven.
Laurens: Ik zit alleen te bedenken wat voor massage.
Daniela: Joh ik heb de tijd hoor.
Margriet: "Dan zegt-ie Ik heb het druk vandaag.
"HARD GELACH"
Margriet: Wat voor massage?
Daniela: Handen, hoofd en schouders.
Margriet: Ik wil wel even over je ruggetje heen lopen.
Stefan: Uhm ja.
Margriet: Zit je te verbranden?
Stefan: Ik ga zo de zon uit. Dus schat.
Margriet: Kijkuh? Je bent al aardig rood, ikke dan, ben ik ook rood hier?
Stefan: Morgen is het weg en dan zit ik hier.
Margriet: Je krijgt wel witte korstjes. Ja hier, god dat vind ik zo lelijk dit.
Stefan: ja maar ja.
Stefan loopt weg.
laurens vraagt: Hey mag ik even op je plaats zitten?
Ze hebben het nu over koopwoningen. En over parkeren, over van alles.
Laurens: dat scheelt helemaal.
Daniela: Goh ik ga lekker de stad in, ik ga lekker in het weekend uit me dak.
Laurens: Nee ik had ooit een collega, die was in Friesland komen wonen. Echt een hele mooie woning.
Margiet: Ja
Laurens: Echt ruimte, maar hij kreeg ook weer een baan in amsterdam en dan zijn ze weer naar toe te gaan om iets te gaan vinden. Maar daar heb je dan zo grachtenpand van 2,5 miljoen. En daar loopt en rijd iedereen langs. Maar ze vinden het fantastich om op te staan in je duster, naar beneden te lopen, je broodjes halen, en dan ergens koffie drinken met 10.000 taxi's voor je lijf. Nou omdat ze dat zo gewend zijn. ik zou kiezen voor heerlijk open in het bos.
Margriet: ja dat mis ook wel. ik mis wel heel erg natuur moet ik zeggen.
Laurens: Ja
Margriet: Ik vind het echt een verademing om op het water of. Nou ik ga met mooi weer ga ik niet naar het strand. Dat vind ik dus 3 keer niks. Voor je in Zandvoort ben, met de auto geparkeerd, voor dat je, ik vind dat zo gedoe. Wat heel het ras dat gaat naar zandvoort. Dan ga ik wel naar Noordwijk ipv naar Zandvvoort. dat is dan beter en leuker en de terassen zijn beter vind ik. Maar ik vind er ook wel heel veel nadelen aanzitten hoor om in Amsterdam of de Randstad te wonen.
Laurens: Ja.
Margriet: Parkeerbeleid, ik heb nog steeds een vergunning van me ander huis, je moet minimaal 3 uur in de rij staan bij parkeerbeheer omje vergunning te veranderen. Ik heb nu een vergunning bij een ander parkeer, in een andere wijk. Die andere vergunning heb ik nog niet opgezegd.
(jezus wat interessant zeg..........SAAI!)
Margriet: Ik heb van de week nog een bon gehad, omdat ik bij vrienden voor de deur stond, eventjes erin en eruit. het gaat maar door gewoon. Qua parkeren ook, vreselijk. Kom er een keer mensen bij je op bezoek.....Moet ik betaald parkeren bij je? Ja dat is betaald parkeren. Tot hoelaat? Tor uh twaalf uur.
Laurens: weet je en dat he kan niet. Dat kan niet he. Totaal niet./ ok als jij geen bonnetje koopt. dan loop je de kans een bekeuring te krijgen.
Mustapha wil gewoon heel erg zuinig zijn. "Iedereen doet alsof ie rijk is, en dan lenen ze geld, en kunnen het niet afbetalen."
Stefan: "Ook met kleding, iedereen wil zich onderscheiden."
Stefan: "Ik heb twee of drie keer met haar geknuffeld maar vond het irritant worden." (over wie gaat dit?) Mushi: "Ze is erg knuffelig."
Mushi: "Een huisje voor jezelf. En een dikke ferrari." Stefan: Nee. Mushi ziet zichzelf in een pink cadillac.
Stefan: "Het laatste was; Hier heb je mijn nummer, tis leuk als je me nog eens belt." onverstaanbaar. Stefan: Ik ga toch voor het geld, tis goed als je me nog eens belt." Mustapha en Stefan kunnen er hartelijk om lachen.
Buiten wordt gekeuveld door Margriet, Daniela, Bo en Laurens. In de keuken wordt een spelletje doorgenomen door Jeanette.
Wat voor auto's ze hebben en dit proberen zonder een merk te noemen uit te leggen. Volgens mij rijd Laurens een auto met een blauw merk een ford want hij vergelijkt het met siesta. En fiesta is een ford. Cryptisch voor de streamers onder ons dat geen merken namen mogen noemen
Judith loopt naar Mus en vraagt of ze haar zonnenbril terug mag. Jeanette loopt nu ook weg. Magriet staat op een loopt naar het bankje waar Judith zit om een chipje te pakken.
Margriet is nu ook bij Judith gaan zitten. Jeanette is nu hier ook nu ook bij komen staan en gaat nu zitten op de rand van het zwembad. Het gesprek gaat weer nergens over. Ze hebben net besproken wat ze niet gaan vertellen aan Jeanette.
Jeanette heeft haar haar geföhned. Ze ziet er tiptop uit, zich waarschijnlijk bewust dat er straks een live-uitzending is.
(veel bufferproblemen)
De string wordt duidelijk het hoofdthema van deze BB.
20.13
De stem meldt dat de boodschappen klaar staan in het washok. De bewoners reageren met een luid Yes!
Er word nu ongeloofelijk hard gelachen en geschreeuwd. Er is helaas geen kaas van te maken.
Stefan is er van overtuigd dat pedofilie aangeboren is, dat het enige dat je kunt doen is het te accepteren.
Jeanette vind het heel dubbel. Ze denkt dat therapie werkt.
Stefan: Als je mij zegt dat ik geen vrouwen meer mag aanraken dan lukt dat misschien een jaar....
(Even uit mijn hoofd, de streams stonden aan op de achtergrond.)
22.49 Daniela en Laurens lezen in het bestelboek. Ze zitten op de stoelen bij de keuken. Op andere streams zitten de andere bewoners te kletsen in de woonkamer. Daniela noemt Laurens Stefan. Daniela : O wat erg.
Stream 5
22.54 Daniela : Dat gaan we morgen bestellen. Laurens drinkt bier. Laurens : Misschien is die lasagna wel eens lekker of zo. Daniela : Rustig aan jij hè. O, jij lust ook geen vis. Daniela bladert driftig. Laurens : Even rustig doen. Daniela leest iets met kipfilet voor. Daniela : Dat lust zelfs Jeanette. Laurens : Ik wil wel iets met vis maar ik maak het niet klaar. Daniela : We moeten op tijd op om te bestellen. We moeten zo naar bed. Laurens : Judith heeft een wekker toch ? Daniela : Ja, ik ook.
22.58 Bo komt er bij staan. Bo en Laurens zeggen dat ze vrouwenhanden hebben omdat ze geen eelt hebben. Laurens : Ik heb eelt op mijn hart.
23.02 In de woonkamer. Als één van de dames zegt dat Laurens veel rookt zegt hij dat hij om 11 uur, om 3 uur en net een sigaret heeft gerookt. Laurens doet een poging tot humor : Jeannette die zegt Stefan tegen mij. Big Brother kan de bloedsomloop verminderen (hij refereert aan het pakje sigaretten dat hij vast heeft). Laurens even later : Het is warm hier. Ik ga even een wandeling maken buiten.
Breedbandstream 1
23.08 Beeld van Mustapha die met zonnebril op en muts op op een bank zit.
Op geen van de streams is iets te zien waar ik een zinnig verslag van kan maken dus dit is het voorlopig van mij.
Margriet valt op bruine ogen bruin haar. Ze vindt een beetje grijs ook wel leuk. Daniela zegt dat zij dat ook wel leuk vindt.
judith is uit de kamer weggelopen, waarom weet ik niet want ik zet de streams net aan. Laurens ging Judith achterna. Ze denken dat er vanacht iets gaat gebeuren.
Laurens: Dat is het he? Het is bijzonder rustig vind ik. Het is te rustig. vandaag nog niet die stem gehoord.
Judith: Nee
Laurens: Vanacht gaan we eruit.
Judith: Echt waar? denk je dat echt?Ik dahct dat er wel contact zou komen, maar dat heb ik ook mis.
Laurens: Nou dat kan nog.Ik denk uh, vanacht gaan we vlammen. Iedereen ligt op bed en dan komen we naar het slachtveld.
Judith: Ow prima.
"gelach"
Judith: Nou 's nachts ben ik niet op me best hoor.
laurens: nee? ok waar kan ik je 's nachts voor wakker maken?
Judith: Ja uh, zwemmen of een duik in de zee ofzo. Gekkigheid.
Laurens: Ja he.
Judith: of pak nu je koffers en ga naar schiphol.Daar kan je me altijd wakker voor maken. Vind ik prima. Kampvuurtje. Ja moet niet iets doms zijn of iets lulligs. Maar gewoon iets geks.
J: Ik vraag me af of je goede TV krijgt als je een groep zo lang zonder impulsen laat zitten.
J: Waar kun jij nou echt niet tegen?
L: Als het ergens een bende is.
J: Dat kan niet met acht mensen....
L: Maar dingen waar ik me mateloos aan 'iriteer'. Ik ben misschien te makkelijk. (Ik vind hem moeilijk te verstaan, hij praat alsof hij al 48 uur wakker is.) Waar word jij dan snel geirriteerd van?
J: Mensen die ontzettend aanwezig zijn, die de groep over-rulen. Die gewoon je kast opentrekken en schreeuwen 'Hé, die trui die heb ik ook!'
L: Ik ken mensen die als je iets verteld alles ook al meegemaakt hebben.
(Bo komt er bij staan.)
J: Bo, waar irriteer jij je aan?
Bo: Aan jou! Nee hoor, grapje.
(Bo wil zwemmen. Laurens haalt nog een sigaar voor Jeanette.)
quote:Judith is dat! Niet Jeanette.
Op zondag 01 september 2002 23:37 schreef APK het volgende:
Laurens haalt nog een sigaar voor Jeanette.)
quote:Weet ik, sorry, bovenaan stond 'Judith'
Op zondag 01 september 2002 23:40 schreef charmed_angel het volgende:[..]
Judith is dat! Niet Jeanette.
"So be it" valt veelvuldig.
Stephan legt uit wat een onderdeel van het concept is van BB en Jeanette wil niet aan de uitleg van Stephan en doet stoer door te stellen dat ze bepaalde dingen niet accepteert en dat ze nog wel kwader kan reageren.
(waar het exact over gaat is mij enigzins onduidelijk, het lijkt er op dat ze een beetje langs elkaar heen beginnen te lullen)
Kennelijk heeft iemand (Stephan?) haar aan tafel een beetje zitten pesten en daarop is ze boos van tafel gelopen...vervolgens is ze na haar boosheid een beetje te hebben laten zakken er nog op teruggekomen.
De reden waarom ze op het concept van BB kwamen is dat Stephan een vergelijk trok om haar duidelijk te maken dat je je niet om alle geintjes druk kan gaan lopen maken aangezien het concept nog wel eens veel verder zou kunnen gaan en je dan helemaal doorslaat. Het meisje Jeanette wilde daar geen genoegen meenemen...die wilde een excuus...en dan wel een met drama en knieval die daarbij hoort en niet zoals Stephan deed door gewoon zijn excuus terloops aan te bieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |