abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 augustus 2002 @ 23:48:12 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_5602858
Een heel zware week achter de rug. Veel verdriet maar ondanks alles ook veel gelachen.

Na het bericht zondag, wordt er vanalles in gang gezet. Het is een molen waar je instapt en waar ik gister pas (zeer duizelig) uit ben gerold.

Een week met z'n allen op elkaars lip zitten. Simone, haar drie kinderen (waarvan twee met aanhang), mijn broer en zijn vrouw en m'n vaders beste maat.. tot en met donderdagavond hebben we toch minimaal 10 uur per dag met elkaar doorgebracht en dat allemaal zonder enige irritatie!

Wat een bloemen heeft Pa gekregen! En wat een kaarten zijn er gekomen (en komen er nog steeds)

Dinsdag en woensdagmiddag hadden we thuis gelegenheid tot afscheid nemen voor degenen die dat wilden. Een heel apart idee, doodvermoeiend, heel erg zwaar, maar het heeft toch wel wat. Herrinneringen ophalen, 300 keer hetzelfde verhaal vertellen, liters koffie drinken...

Woensdag de avondwake. Had Pa al jaren zoiets van 'stop mij maar weg en laat me dan maar in een oven'.. De laatste paar weken was dat toch wel veranderd en wilde hij een 'echt' afscheid. Een afscheid zoals kerkelijk en regionaal gebruikelijk is. Hiervoor moest hij dus weg uit huis. De uitvaartondernemer kwam met een kist. En daar werd Pa in gelegd. Vreselijk vond ik 't dat ie uit z'n bed moest.
De avondwake werd 'ons' afscheid. Pa werd binnengedragen door 'zijn' 6 mannen. Jeroen, m'n broer Rene, z'n beste maat, z'n 'stiefzoon', z'n 'stiefschoonzoon' en z'n broer. Heel indrukwekkend.
M'n broer heeft een gedicht opgelezen en Our Farewell van Within Temptation laten horen, z'n vriendin een mooi toespraakje, z'n broer een toespraakje, de zoon van z'n vriendin een gedichtje...
En ik ook. Tot dinsdagavond had ik geen idee wat ik wilde zeggen. Ik wist alleen wel dat ik IETS wilde zeggen. En Dad van K's Choice wilde laten horen. Dat nummer heeft al zolang iets voor mij.. Dat staat al jaren zo direct verbonden met m'n vader.. Dinsdagavond kwam ik in een ander topic een tekst van Karin Bloemen tegen (gepost door Sanshine) .. en dat was 't! Ik heb de tekst een beetje aangepast en alleen de laatste alinea gebruikt.
Heel ontroerend allemaal en ik was blij dat ik een berg zakdoekjes bij me had en dat Swets naast me zat!
Na afloop minimaal een paar honderd handen geschud. De helft kende ik niet, maar ook mensen waar je een heel 'warm' gevoel bij krijgt dat ze er toch zijn.

Als alle overige mensen uit de kerk zijn, wordt 't tijd om echt afscheid te nemen. Dit is de laatste keer dat de kist open is.

Als we terugkomen is 't huis maar leeg. Z'n bed is ondertussen opgeruimd door de begrafenisondernemer en we hebben maar snel alles spullen maar weer op z'n plek gezet. Een heel raar gezicht. Er mist iets in huis. We nemen nog maar een borrel met z'n allen.

Donderdag. De crematie. De uitvaartmis in de kerk lijkt veel op de avondwake. Alleen had ik 't vandaag toch wel slechter dan gister.
Toen de mannen de kist de kerk uit droegen wist ik niet meer waar ik 't zoeken moest. Ik werd geacht achter de kist aan te lopen naar buiten. Steunend op m'n schoonzus liep ik naar buiten. Dikke tranen. Het werd zo definitief. Zo'n raar idee dat ie nu naar 't crematorium moest. Dat wilde ik nog helemaal niet! Gelukkig brak m'n kleine nichtje van 6 mijn verdriet een beetje door me aan te stoten en een zakdoekje te geven.. Ze had 't zo met me te doen..
In 't crematorium werd Pa uitgeleide gedaan door jachthoornblazers. De klanken waren voor mij zo herkenbaar en ik wist zo goed wat 't betekende. Op dat moment kon ik dus niet meer anders dan me helemaal laten gaan. Als een klein kind stond ik te huilen en begroef me in de schoudervulling van Swets z'n colbert tijdens 't zakken van de kist.
En daarna weer zoveel handen schudden..
Toch geeft 't wel een goed gevoel om te weten dat mensen met je meeleven en er zelf ook verdriet van hebben. Je merkt dat je niet alleen staat.

En dan naar huis. Donderdagavond was ik zo moe dat ik gewoon goed geslapen heb. Vrijdag zit je dan thuis. Swets moest heel even naar kantoor.
Ik had zo graag Pa ff willen bellen met hoe alles gegaan was. Wie zich hoe gedragen had enzo. Hij had er zelf ook zo nieuwsgierig naar geweest.
En ik vrees dat zulke momenten wel vaker zullen voorkomen.

Ik weet dat 't beter is. Maar ik mis 'm heel erg.
Het verdriet dat ik heb wordt een beetje overmeesterd door 't gevoel dat hij nu geen pijn meer heeft. Maar 't gemis zorgt voor net zoveel onrust.
Niet meer bij elk telefoontje in paniek opspringen. Niet vier keer in de week 150 km heen en 150 km terug om ff bij Pa te kijken.. Een weekend van twee dagen hebben om zelf in te vullen..

Vandaag als afleiding naar Blijdorp geweest. Dat was lekker om even m'n gedachten bij wat anders te hebben. Al had ik 'm zo graag vanavond even gebeld met hoe 't was.
Z'n vriendin belde. Ze mist ons. Ze mist Pa.. en ze heeft 't zelfde lege gevoel als wij.

't voelt onwerkelijk. Maar 't besef is er wel degelijk.

Het is raar.

Dag Pa.
Niet weglopen.
Geen gekke dingen doen.

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 augustus 2002 @ 23:50:49 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_5602898
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 23:48 schreef E.T. het volgende:
Dag Pa.
Niet weglopen.
Geen gekke dingen doen.
Weer traantje wegpinkt...

Trouwste user 2022 zaterdag 31 augustus 2002 @ 23:55:08 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_5602971
Wat een mooie post E.T.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Milf zaterdag 31 augustus 2002 @ 23:57:29 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_5603010
krijg er een brok van in mijn keel.....

ik wens je het allerbeste toe met periode die gaat komen

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_5603015
Wat prachtig geschreven E.T.

* shmoopy houdt het weer niet droog

Nu de stilte valt komt inderdaad een heel moeilijke tijd,
het is opeens zo plotseling terug naar het dagelijkse leven.
Alles draait weer door, terwijl jullie het gemis nu pas echt gaan voelen.

Ik hoop zo dat je de tijd krijgt en neemt om hiervan uit te rusten,
rust voor jezelf te vinden, en je leven weer op te pakken.

Sterkte voor jullie allebei.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_5603051
Neem alsjeblieft de tijd voor jezelf (samen met Swets) om te rouwen, te huilen, te schreeuwen en het te proberen te verwerken.

Neem alle tijd die je daar voor nodig hebt.

Sterkte voor julle allemaal

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 september 2002 @ 00:11:49 #7
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_5603264
quote:
Vandaag als afleiding naar Blijdorp geweest. Dat was lekker om even m'n gedachten bij wat anders te hebben. Al had ik 'm zo graag vanavond even gebeld met hoe 't was.
Z'n vriendin belde. Ze mist ons. Ze mist Pa.. en ze heeft 't zelfde lege gevoel als wij.

't voelt onwerkelijk. Maar 't besef is er wel degelijk.

Het is raar.

Dag Pa.
Niet weglopen.
Geen gekke dingen doen.

Een heel mooi stuk tekst....
Gek, toen een hele goeie vriend van me zelfmoord had gepleegd ben ik de dag na de crematie ook naar Blijdorp geweest en dat heeft me ook heel goed gedaan toen....

sterkte de aankomende tijd meid....

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
  zondag 1 september 2002 @ 00:50:00 #8
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5603909
Fijn dat je vandaag even wat lol kon maken, kan natuurlijk ook niet anders met zoveel schoonheden om je heen. Als ik denk aan dat nummer 'Dad' kan ik enigzins bevatten wat je bedoelt al is het met een persoonlijke inbreng. Heel erg veel sterkte en kracht komende tijd, neem de tijd voor jezelf en elkaar. *knuf*
  zondag 1 september 2002 @ 01:03:12 #9
173 Nikki
 Anti Kliekjes
pi_5604145
Heb echt tranen in mijn ogen. Ik heb een schat van een pa en ik heb em nog. Door je post waardeer ik dat ff nog meer dan ik gewoonlijk al deed.
Dank je wel daarvoor en veel, heel veel sterkte in alle moeilijke momenten die nog gaan komen voor jou en voor Swets.
Wat nou..'k zie niks!!! Je bent toch niet blind???
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 september 2002 @ 01:17:52 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_5604341
Lang over getwijfeld of ik dit erbij moet zetten. Maar ik denk dat het nodig is om het complete beeld te geven...

Dad
Dag Pa

pi_5604358
Mooi geschreven, E.T.

En wat een week, die afgelopen week.

Heel veel sterkte, ook voor Swets (en uiteraard ook voor de andere nabestaanden).

En voor de rest sluit ik me aan bij golfer:

quote:
Neem alsjeblieft de tijd voor jezelf (samen met Swets) om te rouwen, te huilen, te schreeuwen en het te proberen te verwerken.

Neem alle tijd die je daar voor nodig hebt.

pi_5607985
Heel erg veel sterkte jullie 2.

Ik hoop dat ik ook zo moedig kan zijn als het met mijn vader zover is.

respect!

zondag 1 september 2002 @ 14:47:23 #13
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_5608102
quote:
Vandaag als afleiding naar Blijdorp geweest. Dat was lekker om even m'n gedachten bij wat anders te hebben.
Ik ben heel blij dat jullie erbij waren.
Ik had zo graag met je willen praten maar ik kon het niet, wilde het ook niet... een dag even zonder tranen.
Zo duidelijk je pijn kunnen zien, maar ondanks dat je zo zien genieten van alles was even genoeg voor mij...

*knuf*

Fok!hokker... en NietKlieker.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2002 @ 22:00:58 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5613369
Lieve E.T., ook ik vond het fijn dat je er was zaterdag. Ik heb nog aan alles wat er met je vader gebeurd is gedacht...

Je hebt het erg mooi omschreven, zijn afscheid, het was mooi, het was waardig, het was zoals jullie het graag wilden. Nu gaat de wereld weer draaien, maar zonder hem. Dat is voor de wereld niet moeilijk, maar voor jullie wel.

Nu moet je wennen aan het leven zonder je vader, ach had je maar een telefoonlijntje naar de hemel... wat zou je rekening hoog zijn

Veel sterkte, het gemis krijgt een plekje maar het went nooit helemaal...

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 27 september 2002 @ 23:01:13 #15
3011 E.T.
pi_6007362
Pap, ik mis je!

Vandaag had onze bruiloft moeten zijn. De dag waar we met z'n allen naar uit keken, waar we plannen voor maakten.
Helaas liep alles anders zoals we nu weten..
Vandaag was inderdaad te ver voor je.. De dokter had gelijk.
Toch heb ik geen moment spijt van hoe we 't nu gedaan hebben. Trouwen in Hoorn, zodat je er toch zoveel mogelijk bij kon zijn. Jouw handtekening op onze trouwakte.

Rene en ik zijn in je huis bezig geweest. Jolanda en Simone hebben schoongemaakt. Rene de buitenboel een beetje opgeknapt.. We verwachtten dat je elk moment binnen kon stappen.. Alsof er niets aan de hand was. Wel even slikken toen ik spullen mee ging nemen. Mijn kinderspullen.. 't dure servies uit de kast heb ik iemand zielsgelukkig mee gemaakt.. Dat is goed terecht gekomen

Er zijn zoveel momenten dat ik je even zou willen bellen. Even vertellen wat er gebeurt.. Even je stem horen, je goede raad aanhoren om vervolgens naast me neer te leggen en er een paar maanden later weer aan te denken.
Er zijn ook zoveel dingen waar je van geweten zou willen hebben. Je was zo nieuwsgierig naar hoe mensen zich zouden gan gedragen als je er niet meer was. Ik zou 't je zo graag willen vertellen..

Ik ben nu twee weken weer aan 't werk. Gelukkig zijn mijn collega's erg lief voor me. Ze zeggen niets als ik om drie uur naar huis ga.. of als ik een ochtend niets gedaan heb behalve voor me uit staren..
Sja, 't verdriet wordt minder.. (al blijft 't op de achtergrond aanwezig) 't Gemis blijft.. en op sommige momenten heftiger dan ooit tevoren .. (slijt dat ooit nog?)

En ja, Marieke is blij met haar 'nieuwe grote zus'

Pap, ik hoop dat ik alles nu doe zoals jij van te voren had bedacht.. ik wil je niet teleurstellen..

alleen.. af en toe.. ik ben ook maar je kleine meid..
Ik zou zo graag van je willen horen of ik goed doe..

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_6007417
Sja.
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 27 september 2002 @ 23:07:43 #17
19105 Noayla_
Love me tender
pi_6007465

Ik moet hier stiekum een beetje om huilen.
Heel ontroerend zoals je tegen je vader praat.

Naarmate de pijn slijt zullen de mooie warme herinneringen nog meer de ruimte krijgen.

Sterkte ET.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_6007838
E.T....

Ontroerend om jouw gesprek tegen je vader te mogen meeluisteren. Ik heb er een brok in mijn keel van. Ik weet zéker dat hij hartstikke trots is op zijn kleine meisje en dat je het hartstikke goed doet!

#geen
pi_6007911
Ik ken je niet E.T., maar je verhaal grijpt me erg aan...

heel veel sterkte toegewenst!

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  zaterdag 28 september 2002 @ 09:10:57 #20
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_6010999
Ook de komende tijd heel veel sterkte. Er zullen nog zat dagen komen waarop je hem heel erg mist, maar ook dagen waarop het weer erg goed gaat (klinkt cliche, maar het is wel waar). Dan kun je weer lachen om wat je met elkjaar hebt meegemaakt en dat is erg waardevol!
G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_6011014
Wat fijn dat je collega's zo goed reageren!

Straks komen de feestdagen nog, die vind ik elke jaar het ergste, samen met de verjaardag natuurlijk.

Sterkte nog allebei

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6011915
E.T. Ik volg dit topic al vanaf het moment dat je het gestart hebt en iedere keer wiil ik wat posten en doe ik het niet omdat alles zo knullig lijkt wat ik wil zeggen.

Ik zit hier met tranen in mijn ogen te typen en kan je van hieruit alleen maar heel veel sterkte toewensen en alsnog gecondoleerd.

zaterdag 28 september 2002 @ 12:13:29 #23
20255 Mimic
Out of Control?!
pi_6012021
Sterkte
smile :D
  zaterdag 28 september 2002 @ 13:12:24 #24
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_6012578

ahh sterkte man, ik weet precies hoe je je voelt zo ongeveer...

(heb hetzelfde mee gemaakt)

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_6012806
Tranen met tuiten gehuild na het lezen...

Ontzettend veel sterkte toegewenst...

pi_6014269
E.T. ,

Ik ken jou en swets niet zo goed als sommigen hier maar ik wil je gewoon even een hart onder de riem steken.

Ik zit hier met in mijn ogen dit te typen.

Veel sterkte voor jou en ook swets!

Burned 2 the Soul Copyright by Dagwaarde
  donderdag 27 maart 2003 @ 16:17:48 #27
3011 E.T.
pi_9412789
Wanneer word ik weer mezelf? Wanneer houdt het op?
Ik weet t allemaal ff niet meer.

Ik had gehoopt dat t verdriet en de emotionele spanning minder zouden worden. Niets is minder waar. Sinds de verjaardag van Pa (half februari) is het alleen maar weer erger geworden.
Dan het huis dat leeg moest. Het is verkocht aan een jong stel, dat betekent dat alles eruit moest.
En ja, je tovert maar weer een lach op je gezicht, maar vrolijk ben ik niet.
Mijn drie keer slikken, een keer goed ademhalen en gewoon doorlopen gaat niet meer op. Ik kom mezelf tegen.

De buitenwereld denkt dat je na een maand of twee wel overal overheen moet zijn. Je baas gaat dan weer prestaties verwachten. En ondertussen teer je steeds verder in.
Ik wil zelf weer beter worden! Ik wil weer ongedwongen vrolijk en happy zijn. En dan ook echt van binnen en niet alleen dat flinterdunne maskertje. Maar elke keer dat mijn baas weer iets heeft (en dat zijn nogal wat dingen de afgelopen tijd, dingen door mijn schuld maar ook beslissingen over mij die zomaar zijn genomen zonder mij in te lichten), ga ik me daar weer zorgen over maken.
Leuk zon cirkeltje

Alles schuif ik voor me uit. Er staat nog een doos met spullen die ik niet weg kon gooien van pa. Dat moet ik toch ook eens opruimen? En ondertussen moet je weer bellen met de bank, de verzekering, de makelaar en de notaris.. Het valt nog niet af te sluiten.

Mensen zien niet aan me dat t niet goed gaat. Je doet zo hard je best om in de vaart der volkeren mee te gaan. Maar af en toe gaat t niet. Dan moet ik even om mezelf denken en een paar stappen terug doen. Ik ben niet door een diep dal gegaan, bij mij is het meer een glooiend heuvellandschap.

Achteraf gezien had ik vorig jaar misschien niet zo snel aan het werk moeten gaan, maar toen meer om mezelf moeten denken. Maar toen dacht ik ze hebben meer aan me als ik aanwezig ben en probeer wat te doen, dan dat ik thuis zit. Gaat niet helemaal op dus helaas. Ik had misschien toen langer thuis moeten blijven om alles op een rijtje te krijgen.
Ik weet t niet.
Ik weet wel dat ik t zat ben.

Ik zal blij zijn als alles achter de rug is. Te beginnen met de overdracht van het huis. Misschien dat ik dan wat rust krijg. Dat mijn emotie dan de ruimte krijgt om alles te verwerken. Tot nu toe heb ik steeds over alles rationeel moeten nadenken. Heb steeds mijn gevoel naar de achtergrond moeten verschuiven omdat er geen tijd voor was, omdat er van alles geregeld moest worden..

We beginnen morgen maar eens om met PZ hier te praten. En dan zien we wel weer verder.

Het is een beetje een onsamenhangend, warrig verhaal geworden.. maar zo voel ik me ook wel een beetje. Maar ik moest gewoon ff mijn verhaal weer kwijt.

Papas kleine grote meid.

en ik heb geen zin om de rare tekens uit Word eruit te vissen nu.. misschien later

pi_9412968
Lambo of Rekt
  donderdag 27 maart 2003 @ 16:38:13 #29
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_9413362
Sterkte E.T., heel mooi en ontroerend verhaal en ik hoop dat je op den duur aan alle mooie en leuke dingen terugdenkt die jullie/jij ooit beleefd hebben/hebt met hem. Ik wens je het allerbeste meissie en dat je maar veel steun mag krijgen bij/van elkaar in deze tijden en in de toekomst...

Vooral dat zinnetje 'papas kleine grote meid' doet me zoveel... Zo herkenbaar, moet er zelf een traan om laten... Hou je taai, weet dat je er komt, het duurt even maar je komt er wel, trust me...

van Muurbloempje

quote "zij die wij liefhebben en verloren, zijn niet meer waar zij waren maar zijn altijd waar wij zijn"'

[Dit bericht is gewijzigd door Muurbloempje op 27-03-2003 16:43]

because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
pi_9413453
* addie slikt een brok weg

Heel mooi stukje, ik denk ook een mooi "eerbetoon"

Sterkte

pi_9414253

Ik weet niet of je het kan natuurlijk, maar misschien is het een goed idee om even een paar weekjes lekker weg te gaan, zoek een mooi en warm eiland op oid, en laat je gedachten daar even de vrije loop. Misschien zet het wel wat stukjes op z'n plek. Heel erg veel sterkte in ieder geval..

pi_9414843
Veel sterkte
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:17 schreef E.T. het volgende:

De buitenwereld denkt dat je na een maand of twee wel overal overheen moet zijn. Je baas gaat dan weer prestaties verwachten. En ondertussen teer je steeds verder in.

Mensen verwachten idd, dat je na een paar weken weer de oude bent en het verdriet achter je hebt gelaten.
Hoe graag je ook weer 'verder' wilt, het gaat niet even makkelijk.

Heel veel sterkte

pi_9416663
oei weet niet hoe ik moet reageren... vind ut heel erg voor je, was al over toeren toen me buurman overleed, maar dit terzijde...

ik leef met je mee...

pi_9416881
heel erg veel sterkte nu nog, ik las net dag Pa (deel 1 dus) en dat hele verhaal komt me zo bekent voor, net als bij mijn oom...en de muziek die gekozen is vind ik ook erg mooi!
ik hoop dat het snel beter met je gaat, maar hij zal altijd bij je zijn ook al is hij er eigenlijk niet meer

*knuffel*

donderdag 27 maart 2003 @ 20:12:13 #35
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_9417068
Ach wijffie, mijn hart gaat echt naar je uit. En ik je maar lastig vallen met mijn kleine besonjes. Wat ik je vanmiddag zei meen ik, mijn schouder staat ter jouwer beschikking.

Het is iig goed dat je nu zelf inziet, dat je te hard van stapel bent gegaan. Tuurlijk wil je je eigen leven weer oppakken, dat wilde ik destijds ook maar al te graag. Maar je bent in het proces een stuk van jezelf kwijt geraakt, zo voelde het bij mij iig. En je blijft zoeken naar dat stukje van je oude vertrouwde zorgeloze zelf. Maar dat is er niet meer en je moet jezelf als het ware opnieuw hervinden. Klinkt erg heftig, weet ik. Maar je bent in onbalans, je zekerheden zijn weg. Je moet er weer bovenop krabbelen. En vallen zul je nog vaak...

Ik weet dat jij die kracht in je hebt, je hebt de wil je leven weer op te pakken. Alleen is die veranderd en moet je proberen je daar in te vinden. En dat is heel moeilijk.

Zoals ik je al schreef, kan dit proces nog jaren duren. Ik kan het niet mooier maken dan het is. Maar jij kan het!

Ik weet het, het is niet eerlijk dat je je vader niet meer hebt. Je wilt nog zo graag met hem praten. Maar hij heeft altijd achter je gestaan en dat heeft hij ook duidelijk gemaakt tot aan zijn dood. Nu krijg je die bevestiging niet meer letterlijk, maar geloof me; je blijft altijd 'papa's grote kleine meid'.

(als ik wat voor je kan doen...)

Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 maart 2003 @ 21:30:08 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9418502
(x tig, zoveel als je er nodig hebt)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 27 maart 2003 @ 21:34:48 #37
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_9418622
Lieve ET, ik weet even niet wat te zeggen, ik zou je zo graag willen troosten, maar weet niet hoe . Dikke knuf van mij
  vrijdag 28 maart 2003 @ 01:21:42 #38
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_9423957
heel veel sterkte.
en ik begrijp die gevoelens zo goed.
Ik ben er zelf redelijk doorheen gekomen. Na 2,5 jaar is het verdriet nog zeker niet weg, maar de scherpe randjes wel. Toch komen die soms weer boven, zeker als je 'elders' ook met enorm verdriet geconfronteerd wordt.

Maar wat ik herken is dat mijn zusje het niet zo heeft weten te verwerken als ik. En dat zijn steeds verder 'afgegleden' is en nu in het stadium van anti depressiva zit.
Dus probeer je gevoelens te uiten en niet 'op te bergen' want dat lukt niet. Neem rust, zet het op een rijtje en krop het aub niet op.
Want dan zak je steeds verder weg en ik weet nu wat de gevolgen zijn. Niet alleen voor haar maar ook voor mij (door deze situatie wordt de verwerking ook bij mij steeds weer naar de voorgrond gebracht en blijken er ook nog scherpe kantjes te zitten die ik nog niet kwijt ben).

HEel veel sterkte, neem aub je rust!

wat moet ik hier nu neerzetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')