abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121602634
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:30 schreef SpaceInvaders het volgende:
Iemand die mij een (mini) lesje letten op wat je koopt kan geven?

Dan bedoel ik bij zulke lijstjes op verpakkingen:

Voedingswaarde per 100 ml
Energie 314 kj 75 kcal
Vet 3,0 g
waarvan verzadigd 2,0 g
Koolhydraten 8,0 g
waarvan suikers 4,0 g
Eiwit 3,0 g
Zout 0,23 g

Ik kom nooit verder dan kcals :@
Er zijn 3 zogeheten macro-nutrienten: vet, koolhydraten, eiwit.
Alles wat we eten en waarvan we kunnen leven, bestaat uit (een samenstelling van / een van die ) macro's. Deze hebben een vrij vaste calorische waarde: een koolhydraat uit een aardappel bevat evenveel energie als een koolhydraat uit suiker.

Niettemin maakt het binnen de macro's wel uit welke je ervan eet.
Een aardappel bevat naakt koolhydraten ook nuttige vezels, vitaminen, sporenelementen etc.
Geraffineerde suiker bevat niets behalve koolhydraten.
Daarnaast is het ene koolhydraat het andere niet.

Of het ene vet het andere: het maakt verschil of je gehard vet eet of olijfolie.

Een deel van de relevante informatie staat in zo'n ingredientenlijst. Helpt deze uitleg of zoek je andere informatie?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121602660
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:07 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

havermoutpap, maar ik wil gewoon in het algemeen weten wat goed slecht is, krijg niet echt een super fantastische site gevonden.
Fout:
gehard vet
suiker

De rest ligt genuanceerder.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121603156
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:07 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

havermoutpap, maar ik wil gewoon in het algemeen weten wat goed slecht is, krijg niet echt een super fantastische site gevonden.
Koop gewoon een zakje havermout vlokken en kook havermout met melk :) veul beter. En goedkoper.
pi_121603847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:29 schreef MarMar het volgende:

[..]

Koop gewoon een zakje havermout vlokken en kook havermout met melk :) veul beter. En goedkoper.
Rolled oats van euroshopper, 50 cent ofzo :9
pi_121604150
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Rolled oats van euroshopper, 50 cent ofzo :9
Erg goedkoop inderdaad
Tijd voor overnight oatmeals :9
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 19:03:59 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121604498
Ik snap helemaal niets van mijn gezondheid op het moment. Net eerder gestopt met werken omdat ik knallende koppijn achter mijn ogen had en nu is het bijna weg :? Of de paracetamol heeft er 1,5 uur over gedaan om te werken, wel vreemd. Nu lekker in bad en morgen uitslapen O+

Vriendlief heeft vandaag een digitale weegschaal aangeschaft. Wij hadden nog zo'n ouderwetse met een wijzer dus daar kun je niet heel nauwkeurig mee wegen. Ben heel benieuwd wat ik weeg!!

Oh en loveli, ik heb mijn eten van vandaag door de calorieteller gehaald en ik zit nu op 900 calorieën zonder avondeten. Dus dat valt nog wel mee :) ik heb trouwens nog 2 mandarijnen gehad voor de lekker :9

Nallie, goed bezig! Het gaat om een interne functie?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121604798
Ja het ging niet per se om die havermout, maar als ik in de winkel sta heb ik dus géén idee wat goed is, hoeveel van wat goed is enzovoort :P

Ik had al iets over overnight oats gehoord dus nog maar wat googlen :Y
pi_121606514
Ik heb geen zinnn meer. Scriptie schrijven is stom.
Worry is a misuse of imagination
pi_121606759
bluh ik heb ff enorm zin in alcohol..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:53:16 #235
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121606820
Scriptie
Scriptie
Scriptie
Scriptie

Ja, 'scriptie' schrijven is inderdaad stom.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:55:05 #236
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121606915
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:52 schreef MarMar het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahja is lastig, ik zat destijds in ongeveer zelfde schuitje al was mijn pa niet meer bij bewustzijn toen. Ben nog wel even heen geweest, was voor mijzelf wel een goede afsluiter ofzo, al zou dat wellicht anders zijn geweest als ie nog terug kon praten :')

Is het al een gesloten boek voor jou, zouden je kinders erheen willen? Die dingen zou ik denk ik overwegen. Sterkte ermee!

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Scriptie
Scriptie
Scriptie
Scriptie

Ja, 'scriptie' schrijven is inderdaad stom.
_O- O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121607145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:52 schreef MarMar het volgende:

SPOILER
:*
pi_121607267
*hugs* voor MarMar, lastige situatie.

Edit: geen idee waar de naamsverwarring vandaan kwam, sorry

[ Bericht 56% gewijzigd door Sarabi op 15-01-2013 20:08:54 ]
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 20:04:21 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121607404
Even trots op mezelf! Ik heb trek omdat we pas om 9 uur gaan eten en in plaats van iets ongezonds te eten (tikkels :@)) heb ik net een halve komkommer weggewerkt *O*

MarMar, lastige situatie lijkt me dat -O- Is het boek inderdaad al voor jou gesloten of is er ergens nog een opening? Sterkte :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_121607472
Vandaag trouwens weer even een slecht dagje -O-
Maar als ik het gemiddelde van gisteren en vandaag neem dan is het wel precies goed :D
Morgen weer beter mijn best doen.
pi_121607487
Lijstjestijd dan maar. :)
O: anderhalve snee roggeknar :9~ , cappuccino
L: enorme snee zuurdesembrood met 3 plakjes ontbijtspek, 3 eieren en een half potje witte bonen in tomatensaus
S: krachttraining
D: heel erg veel zelfgemaakte kippensoep met heel veel groente, heel veel kip en een zakje woknoedels. Groente was een zak thaise wokmix, paar wortels en 4 soorten ui, en ik heb bouillon getrokken van 5 drumsticks waarvan ik het vlees in de soep heb gedaan.
T: misschien wat kwark als ik nog trek heb.

Totaal zo'n 2000 calorieen, 70 gr vet 172 gr KH en 114 gr eiwit. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121607528
Mijn kinderen kennen hem niet eens (niet meer in het geval van de oudste, ze was een kleuter toen ze hem voor het laatst zag) voor hun speelt het niet echt.. Dat scheelt dan weer.
pi_121607994
*knip* iets teveel.. next subject!

:*

[ Bericht 87% gewijzigd door MarMar op 15-01-2013 20:20:22 ]
pi_121608250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:14 schreef MarMar het volgende:

[..]
Je kan gaan voor je broers. Als het jou weinig meer doet, doet een bezoek afleggen je misschien ook niet veel. In elk geval sterkte gewenst met de overwegingen :).

[ Bericht 37% gewijzigd door sigme op 15-01-2013 20:25:08 ]
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:19:50 #245
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121608257
Jij voelt het zelf het beste Mar.. soms moet je echt voor jezelf kiezen.
Sterkte met je gevoel.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121608327
Moeilijk situatie Mar. Maar kies in dit geval wel voor jezelf :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121608343
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Je kan gaan voor je broers. Als het jou weinig meer doet, doet een bezoek afleggen je misschien ook niet veel. In elk geval sterkte gewenst met de overwegingen :).
Het doet me genoeg, alleen dan heb ik het over boosheid en zulks.. daar heb ik het dagelijks leven niet zoveel last van, maar nu ff wel weer.

En wil je de quote weg edditen pls? :*
pi_121608354
thx :*
pi_121608524
lijst
• 2 km afwisseld sprinten / langzaam hardlopen
• wat dips / opdrukken
• 80 gr kokosnootvlees
• 50 gr noten
• 2 ons winterwortel
• 2 glazen fijngemalen/gemixt: wat kokos, 2 zoete appels, 1 banaan, 50 gr bessen, vossebessensap, kokoswater. Dat bleek ondrinkbaar, ik heb het met een lepel uit de bekel gepulkt.
avondeten:
• vooraf : bak geroerbakken tauge met een schep hanesoep
• hoofd :knolselderij, bloemkool, spruiten, varkensfiletlapje, eetlepel ingedikte slagroom
• toe: appelmoes met krenten & kaneel en nog klein restje fruitsalade
pi_121608584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:21 schreef MarMar het volgende:

[..]

Het doet me genoeg, alleen dan heb ik het over boosheid en zulks.. daar heb ik het dagelijks leven niet zoveel last van, maar nu ff wel weer.

En wil je de quote weg edditen pls? :*
Done.

Als het jou te veel kost: niet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')