ze is helemaal geen student meer en heeft de meeste getrouwde mensen in haar omgeving van alle mensen die mee gaanquote:Op maandag 14 januari 2013 21:32 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
alleen onze taart maak shit was al 30 euro![]()
Mja ik vind het vaak wel echt duur hoor, mja het kan gewoon niet andersAls student is het wel een beetje jammer dat zo'n dag dan al je extra geld erdoorheen ramt
![]()
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
ze is helemaal geen student meer en heeft de meeste getrouwde mensen in haar omgeving van alle mensen die mee gaan
Nou ja, ze kijkt maar waar ze dan aan mee wil doen, alleen is bijna alles in Boxtel of Eindhoven dus dan moet ze in d'r eentje reizen denk ik
prima als zij de keuze maakt om niet de hele dag mee te gaan met alles. Als je tegen trouwen en het concept bent, ook prima, ga je niet mee.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik zou ook behoorlijk na moeten denken om meer dan 30 euro uit te geven voor een vrijgezellenfeest. Maar dat is een oude discussie. Ik vind het hele concept vrijgezellenfeest al twijfelachtig, maar dat het als raar wordt gezien dat je niet bereid bent daar even 100 euro voor uit te geven...
I just don't get it.
Ik vind een vrijgezellenfeest niet bij het concept van trouwen horen. Het is net als halloween, het is overgewaaid uit Amerika en wordt volgens mij pas sinds een jaar of 10 hier gedaan.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:41 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
prima als zij de keuze maakt om niet de hele dag mee te gaan met alles. Als je tegen trouwen en her concept bent, ook prima, ga je niet mee.
Maar denken dat je een hele dag leuke dingen kunt doen aan de andere kant van Nederland en kunt eten en drinken voor 30 euro is gewoon niet realistisch
Het kan ook best budget en leuk hoor. We zijn met mijn zus gaan bowlen, eten en daarna gewoon de kroeg in. Duurste van alles was het eten, maar ook dat valt goed budget te houden.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik zou ook behoorlijk na moeten denken om meer dan 30 euro uit te geven voor een vrijgezellenfeest. Maar dat is een oude discussie. Ik vind het hele concept vrijgezellenfeest al twijfelachtig, maar dat het als raar wordt gezien dat je niet bereid bent daar even 100 euro voor uit te geven...
I just don't get it.
quote:Een vrijgezellenfeest (Nederland) of vrijgezellenavond (België) is een feest dat door vrienden of familie (broers en zussen) van de bruid of bruidegom (die tot aan het huwelijk als "vrijgezel" beschouwd worden) georganiseerd wordt om afscheid te nemen van het vrijgezellenbestaan voordat de bruid en bruidegom in kwestie in het huwelijk treden. Het feestje voor de bruid wordt doorgaans door een groep vriendinnen van de bruid georganiseerd, het feestje voor de bruidegom door een groep vrienden van de bruidegom.
Het vrijgezellenfeestje is er doorgaans op gericht om de bruid of bruidegom voor paal te zetten. De locatie, de dag, het tijdstip en het antwoord op de vraag ķf er wel een vrijgezellenfeestje gaat komen, dient bij voorkeur tot op het laatste moment geheim te worden gehouden om zo de vrijgezel in kwestie zo veel mogelijk te verrassen. Het is gebruikelijk dat de vrijgezel tijdens het vrijgezellenfeest in een opvallend kledingstuk wordt gehesen, zodat hij of zij duidelijk te herkennen is. In deze hoedanigheid dienen vaak één of meerdere gęnante opdrachten uitgevoerd te worden.
Soms gaan de vrienden zeer ver hierin, tot op of over de grens van wat voor de bruidegom of het koppel toelaatbaar is. Voorbeelden zijn het inhuren van strippers of zelfs prostituees.
Sommige bedrijven zijn volledig ingespeeld op vrijgezellenfeesten en bieden daarom speciale arrangementen aan om de dag tot een succes te maken - hetzij voor de vrijgezel, hetzij voor de overige feestgangers. Zo is er bij sommige paintballverenigingen standaard een konijnenpak voor de vrijgezel aanwezig, zodat de vrijgezel - die geen wapen krijgt - tijdens een potje paintballen door de feestgangers vrolijk opgejaagd kan worden
dat jij dat vind is prima, niemand dwingt je. Als deze meid het geld er niet voor over heeft of er tegen is, is dat ook prima, niemand dwingt iemand.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:45 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik vind een vrijgezellenfeest niet bij het concept van trouwen horen. Het is net als halloween, het is overgewaaid uit Amerika en wordt volgens mij pas sinds een jaar of 10 hier gedaan.
En ik vind het jammer dat de tendens dus tegenwoordig is dat het een hele dag vol met allerlei dingen moet zijn. Gewoon een avondje met een zooi meiden in de kroeg lijkt me gezelliger en dan doe ik mee![]()
En voor zo'n hele dag zou ik inderdaad zeggen "sorry, niet mijn kopje thee, ik heb er het geld niet voor (over).".
Mijn vriendinnen heb ik al duidelijk gemaakt dat mocht ik ooit gaan trouwen, ik absoluut geen vrijgezellenfeest wil, tenzij ze alles (maar dan ook alles) van te voren met mij bespreken[/autist]
ja verschillende vriendinnengroepen bij elkaar inderdaadquote:Op maandag 14 januari 2013 21:49 schreef PriemGirl het volgende:
Ik vind vrijgezellen wel erg tof!!En voordeel is ook dat je een boel meiden leert kennen ook voor het trouwen. Maar kan me voorstellen dat schaar daar moeite mee heeft
Maar ben kapot, dus duik m'n bed in
quote:Voorbeelden zijn het inhuren van strippers of zelfs prostituees.
Ja precies, ik hoop dat de vrijgezellen-feesten in mijn omgeving van dat niveau zijnquote:Op maandag 14 januari 2013 21:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het kan ook best budget en leuk hoor. We zijn met mijn zus gaan bowlen, eten en daarna gewoon de kroeg in. Duurste van alles was het eten, maar ook dat valt goed budget te houden.
Belangrijkste is toch dat het leuk is.
Neuh, vandaar m'n TT.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:52 schreef BBQ-kip het volgende:
maar goed, het verrassende voor mij was dus met name dat je denkt de hele dag alles te kunnen doen voor 30 euro, das echt niet mogelijk![]()
dat zijn dezelfde mensen die denken dat je een feestje kunt geven in een afgehuurd cafeetje voor iedereen voor 200 euro ofzo![]()
ik had uiteraard wel ontfutseld wanneer het zou zijnquote:Op maandag 14 januari 2013 21:52 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij gingen hightea'en en dat was het. Ongeplande feesten waar ik niets over te zeggen heb trekt mijn autistenbrein niet
Ja, nog even hulde daarvoorquote:
Daarom bowlen.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:53 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
ik had uiteraard wel ontfutseld wanneer het zou zijn
en als je een beetje leuke vrienden en familie hebt snappen ze wel wat je wel en niet leuk vindt
feestje moet leuk zijn, niet alleen maar voor paal staan ofzo, das toch niet leuk man.
met mijn vriendinnenclubje deden we altijd op de middelbare uitstapjes als bowlen, dan strand en daarna bij Mac etenquote:
Ja daar zit wel wat van naīviteit in, truestory.gifquote:Op maandag 14 januari 2013 21:52 schreef BBQ-kip het volgende:
maar goed, het verrassende voor mij was dus met name dat je denkt de hele dag alles te kunnen doen voor 30 euro, das echt niet mogelijk![]()
dat zijn dezelfde mensen die denken dat je een feestje kunt geven in een afgehuurd cafeetje voor iedereen voor 200 euro ofzo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |