Snap niet waarom je niet naar buiten mag. Het is zo geregeld dat je gewoon boodschappen kunt halen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een paar dagen op vakantie gaat.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:42 schreef kevindonzel het volgende:
Helaas zit ik ziek thuis ivm rug problemen. Ik werk normaal, dus ik zit in de ziektewet.
Ben nog niet gezien door de arbo arts. Wel heb ik contact met de afdeling verzuim van 't werk.
Als je in de ziektewet zit mag je dan toch de deur uit om eens een wandeling te maken / boodschappen te doen etc? Ivm de controleur die kan komen ofzo?
En nog een twijfelpunt. Ik heb morgen eigenlijk een etentje (om 18.30 uur) in een restaurant hier dichtbij. Mijn ouders zijn 25 jaar getrouwd.
Eigenlijk wil ik dit etentje niet aan mijn neus voorbij laten gaan. En met genoeg pijnstillers moet ik het ook wel kunnen denk ik.
Maar mag dit wel? Niet dat die controleur komt aan mijn deur en dat ik dan een probleem heb.
Dus kortom, hoe gaat dat in zijn werk met de controleur?
Het hangt er helemaal vanaf wat de reden van de ziekmelding is in combinatie met je werkzaamheden. Als er een controleur komt (weet je zeker dat die komt?) en je bent er niet, zal hij wel om een verklaring vragen. Boodschappen doen is prima, tenzij je dat 5x per dag gaat doen, of je je klachten zo hebt omschreven dat je dat eigenlijk niet meer zou moeten kunnen doen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:42 schreef kevindonzel het volgende:
Maar mag dit wel? Niet dat die controleur komt aan mijn deur en dat ik dan een probleem heb.
Dus kortom, hoe gaat dat in zijn werk met de controleur?
's avonds zullen controleurs niet komen. Vaak komen die ook alleen eventueel de eerste dagen als je werkgever twijfelt.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:51 schreef kevindonzel het volgende:
Ik heb niks gehoord van een controleur. Weet alleen dat die kan komen als je in de ziektewet zit?!
Ik mag met de rug ook niet stil zitten, moet van de neuroloog regelmatig wandelen.
Maar gaat me dan ook met name om dat etentje morgenavond?
Als je het helemaal veilig wilt spelen moet je dat even met je werkgever overleggen. In de praktijk is de kans klein dat een controleur - ALS er al een controle komt - in de avonduren komt.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:51 schreef kevindonzel het volgende:
Maar gaat me dan ook met name om dat etentje morgenavond?
Hangt helemaal af van de afspraken die met je werkgever bestaan. Sommigen sturen in alle gevallen zo snel mogelijk een controle, anderen nooit. Een bepaald tijdvak (of de hele dag) in ieder geval telefonisch bereikbaar zijn is wel gebruikelijk, maar met een goede reden (boodschappen, naar de arts, etc), is dat zelden een probleem.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:52 schreef gelestipjes het volgende:
Moet je niet op bepaalde tijden bereikbaar/thuis zijn? Ik meen me te herinneren dat het bij ons iets was van tussen 08:00 en 13:00 of zo.
Advocaat van de duivel: als je twee uur naar een feestje kan, kan je dan ook wel twee uurtjes werken?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:57 schreef kevindonzel het volgende:
Dat ziet er naar uit dat ik gewoon rustig even een uurtje of twee kan happen en mijn ouders kan feliciteren
Als het werk bestaat uit een viergangenmaaltijd naar binnen werken: jaquote:Op maandag 14 januari 2013 21:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel: als je twee uur naar een feestje kan, kan je dan ook wel twee uurtjes werken?
Tuurlijk kan dat, de zilveren bruiloft van je eigen ouders sla je toch niet over omdat je controle kúnt krijgen (maar hoogstwaarschijnlijk niet)? Je gaat. Punt uit.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:57 schreef kevindonzel het volgende:
Dat ziet er naar uit dat ik gewoon rustig even een uurtje of twee kan happen en mijn ouders kan feliciteren
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:22 schreef kevindonzel het volgende:
Geregeld, even naar het werk gebeld. Tussen 10u en 16u moet ik thuis zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |