abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121563805
Helaas zit ik ziek thuis ivm rug problemen. Ik werk normaal, dus ik zit in de ziektewet.
Ben nog niet gezien door de arbo arts. Wel heb ik contact met de afdeling verzuim van 't werk.

Als je in de ziektewet zit mag je dan toch de deur uit om eens een wandeling te maken / boodschappen te doen etc? Ivm de controleur die kan komen ofzo?

En nog een twijfelpunt. Ik heb morgen eigenlijk een etentje (om 18.30 uur) in een restaurant hier dichtbij. Mijn ouders zijn 25 jaar getrouwd.
Eigenlijk wil ik dit etentje niet aan mijn neus voorbij laten gaan. En met genoeg pijnstillers moet ik het ook wel kunnen denk ik.
Maar mag dit wel? Niet dat die controleur komt aan mijn deur en dat ik dan een probleem heb.

Dus kortom, hoe gaat dat in zijn werk met de controleur?
pi_121563899
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:42 schreef kevindonzel het volgende:
Helaas zit ik ziek thuis ivm rug problemen. Ik werk normaal, dus ik zit in de ziektewet.
Ben nog niet gezien door de arbo arts. Wel heb ik contact met de afdeling verzuim van 't werk.

Als je in de ziektewet zit mag je dan toch de deur uit om eens een wandeling te maken / boodschappen te doen etc? Ivm de controleur die kan komen ofzo?

En nog een twijfelpunt. Ik heb morgen eigenlijk een etentje (om 18.30 uur) in een restaurant hier dichtbij. Mijn ouders zijn 25 jaar getrouwd.
Eigenlijk wil ik dit etentje niet aan mijn neus voorbij laten gaan. En met genoeg pijnstillers moet ik het ook wel kunnen denk ik.
Maar mag dit wel? Niet dat die controleur komt aan mijn deur en dat ik dan een probleem heb.

Snap niet waarom je niet naar buiten mag. Het is zo geregeld dat je gewoon boodschappen kunt halen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een paar dagen op vakantie gaat.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:46:43 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121564026
Vraag na wat bij jullie het protocol is. Kan zijn dat je de eerste dagen te allen tijde bereikbaar moet zijn. Daarna geldt dat je niks mag doen wat je proces van herstel kan schaden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121564044
Ik heb er nooit mee te maken gehad gelukkig, baal er nu ook van dat ik thuis zit, maar weet niet hoe zoiets werkt met controleur etc.

Maar dat etentje morgen moet dus ook gewoon kunnen?
  maandag 14 januari 2013 @ 20:47:08 #5
335452 cricket
cricket from space
pi_121564047
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:42 schreef kevindonzel het volgende:

Het hangt er helemaal vanaf wat de reden van de ziekmelding is in combinatie met je werkzaamheden. Als er een controleur komt (weet je zeker dat die komt?) en je bent er niet, zal hij wel om een verklaring vragen. Boodschappen doen is prima, tenzij je dat 5x per dag gaat doen, of je je klachten zo hebt omschreven dat je dat eigenlijk niet meer zou moeten kunnen doen.
pi_121564264
Ik heb niks gehoord van een controleur. Weet alleen dat die kan komen als je in de ziektewet zit?!
Ik mag met de rug ook niet stil zitten, moet van de neuroloog regelmatig wandelen.
Maar gaat me dan ook met name om dat etentje morgenavond?
pi_121564332
Moet je niet op bepaalde tijden bereikbaar/thuis zijn? Ik meen me te herinneren dat het bij ons iets was van tussen 08:00 en 13:00 of zo. Sowieso moet je af en toe nog wel het huis uit kunnen om boodschappen te doen of naar de apotheek te gaan of zo.
pi_121564372
Lijkt me sterk dat zo´n vent ´s avonds komt? Ik zou wel mijn mond houden over dat etentje verder.
Raak en plezierig.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:53:18 #9
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_121564373
Vaak kan die controleur komen tussen 9:00 en 16:00. Sowieso als je regelmatig een stukje moet wandelen, hoef je niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat thuis te blijven hoor :)
pi_121564387
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:51 schreef kevindonzel het volgende:
Ik heb niks gehoord van een controleur. Weet alleen dat die kan komen als je in de ziektewet zit?!
Ik mag met de rug ook niet stil zitten, moet van de neuroloog regelmatig wandelen.
's avonds zullen controleurs niet komen. Vaak komen die ook alleen eventueel de eerste dagen als je werkgever twijfelt.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_121564399
Dat weet ik niet, wel dat ik bereikbaar moet zijn. Maargoed ik draag de gsm bij me. Van thuis blijven heb ik niks gehoord
pi_121564447
Ik ben nu een week ziek thuis
  maandag 14 januari 2013 @ 20:54:59 #13
335452 cricket
cricket from space
pi_121564476
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:51 schreef kevindonzel het volgende:
Als je het helemaal veilig wilt spelen moet je dat even met je werkgever overleggen. In de praktijk is de kans klein dat een controleur - ALS er al een controle komt - in de avonduren komt.
pi_121564611
Dat ziet er naar uit dat ik gewoon rustig even een uurtje of twee kan happen en mijn ouders kan feliciteren :D
  maandag 14 januari 2013 @ 20:57:27 #15
335452 cricket
cricket from space
pi_121564612
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:52 schreef gelestipjes het volgende:
Moet je niet op bepaalde tijden bereikbaar/thuis zijn? Ik meen me te herinneren dat het bij ons iets was van tussen 08:00 en 13:00 of zo.
Hangt helemaal af van de afspraken die met je werkgever bestaan. Sommigen sturen in alle gevallen zo snel mogelijk een controle, anderen nooit. Een bepaald tijdvak (of de hele dag) in ieder geval telefonisch bereikbaar zijn is wel gebruikelijk, maar met een goede reden (boodschappen, naar de arts, etc), is dat zelden een probleem.
pi_121564721
In redelijkheid en na overleg.... of iets in die strekking, staat er in ons arbeidsreglement...
Ik ben zes weken aaneen ziek geweest afgelopen jaar en een etentje of een verjaardag kan best, zolang het je herstel niet hindert.

Je bent te ziek om te werken, daar gaat het volgens mij om en misbruik (een dagje efteling in jou geval b.v.) mag niet
  maandag 14 januari 2013 @ 21:03:04 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121564930
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:57 schreef kevindonzel het volgende:
Dat ziet er naar uit dat ik gewoon rustig even een uurtje of twee kan happen en mijn ouders kan feliciteren :D
Advocaat van de duivel: als je twee uur naar een feestje kan, kan je dan ook wel twee uurtjes werken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_121565016
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Advocaat van de duivel: als je twee uur naar een feestje kan, kan je dan ook wel twee uurtjes werken?
Als het werk bestaat uit een viergangenmaaltijd naar binnen werken: ja *O* !
pi_121565099
Ik moet een groot deel van de dag tillen dus dat is heel wat anders dan even wat eten toch
En ik mag niet rijden ivm pijnmedicatie :)
pi_121565541
Gewoon gaan man, je moet van de neuroloog toch lopen dus waarom zou je niet naar dat etentje kunnen?
Wat voor werk doe je eigenlijk TS, fysiek zwaar werk?
pi_121565763
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:57 schreef kevindonzel het volgende:
Tuurlijk kan dat, de zilveren bruiloft van je eigen ouders sla je toch niet over omdat je controle kúnt krijgen (maar hoogstwaarschijnlijk niet)? Je gaat. Punt uit.

En gefeliciteerd met je ouders.
pi_121565834
Ja, ik zou ook gaan en er gewoon een hele leuke avond van maken!
Geestelijke ontspanning is ook goed voor de genezing!!!!
pi_121566091
Geregeld, even naar het werk gebeld. Tussen 10u en 16u moet ik thuis zijn :D
pi_121566126
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:22 schreef kevindonzel het volgende:
Geregeld, even naar het werk gebeld. Tussen 10u en 16u moet ik thuis zijn :D
*O*
pi_121566882
Volgens mij zijn controles vooral bedoeld dat je niet tijdens je ziekte lekker op vakantie gaat. Veel controles zullen vast ook wel aangekondigd worden. In de vrije tijd zal het sowieso niet snel gebeuren, omdat je dan toch niet hoeft te werken.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')