quote:
Eén van de redenen dat ik geen fan ben van Spotify. En natuurlijk dat je geld betaalt voor niets of anders reclame hebt, maar dat terzijdequote:Op woensdag 16 januari 2013 17:16 schreef Norrage het volgende:
Spotify is soms erg irritant (zeker als je naar last.fm gaat kijken) met titels. Ook dat "(album version)" en dat soort dingen erachter die ie dan tagt, en het gezeik met meerdere artiesten waar hij alleen de eerste scrobbelt en zo
Spotify is echt een drama bij jazz. Bij bv. Miles Davis en John Coltrane is het een oerwoud aan onduidelijke albums en titels.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:16 schreef Norrage het volgende:
Spotify is soms erg irritant (zeker als je naar last.fm gaat kijken) met titels. Ook dat "(album version)" en dat soort dingen erachter die ie dan tagt, en het gezeik met meerdere artiesten waar hij alleen de eerste scrobbelt en zo
Dat laatste argument vind ik een beetje een dooddoener altijd. Die mensen moet ook aan hun geld komen. Mensen kunnen gratis alle muziek van de wereld (behalve nog steeds die *%( Beatles, maar dat terzijde) luisteren, dan is het toch wel logisch dat er op een of andere betaald voor moet worden?quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eén van de redenen dat ik geen fan ben van Spotify. En natuurlijk dat je geld betaalt voor niets of anders reclame hebt, maar dat terzijde
Ja, dat is vooral werkelijk waar onbruikbaar. Ik gebruik spotify altijd op mijn werk omdat ik dan mijn muziek niet hoef mee te nemen, en albums die ik vaak luister waarbij er verkeerd getagged wordt neem ik (dmv Dropbox) over in mijn itunes.....echt een luxeprobleemquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:18 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Spotify is echt een drama bij jazz. Bij bv. Miles Davis en John Coltrane is het een oerwoud aan onduidelijke albums en titels.
Ik zeg niet dat ik geld betalen voor muziek slecht vind. Alleen de manier waarop Spotify dat gebruikt wel.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:21 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dat laatste argument vind ik een beetje een dooddoener altijd. Die mensen moet ook aan hun geld komen. Mensen kunnen gratis alle muziek van de wereld (behalve nog steeds die *%( Beatles, maar dat terzijde) luisteren, dan is het toch wel logisch dat er op een of andere betaald voor moet worden?
Haha, nee oké, het was natuurlijk ook niet alleen op je opmerking gebaseerd. Meer op het gezeur van mensen over reclame bij gratis services. Spotify, maar ook Youtube en andere streamingdiensten. Niks betalen maar toch zeuren, het irriteert me altijd. Spotify is echt een prima service als je betaaldquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik geld betalen voor muziek slecht vind.
Nouja, wat bij Spotify wel zo is is dat de reclame extreem opdringerig is. Veel meer dan bij Youtube en bovendien niet omzeilbaar. Maar niet alleen dat hoor, ook de exteem lage marges die Spotify aan de artiesten uitbetaalt, het feit dat je je eigen accountrommel kwijt bent als je je abo niet meer betaalt, zoals eerder gezegd dat het een puinzooi is wat tags betreft, dat er heel erg veel niet op staat als je ook maar iets obscuurdere muziek gaat luisteren en ga zo maar door.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:24 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Haha, nee oké, het was natuurlijk ook niet alleen op je opmerking gebaseerd. Meer op het gezeur van mensen over reclame bij gratis services. Spotify, maar ook Youtube en andere streamingdiensten. Niks betalen maar toch zeuren, het irriteert me altijd. Spotify is echt een prima service als je betaald
Mee eens, het is wel opdringerig. Gelukkig heb ik geen probleem met het vinden van muziek (het is maar net wat je obscuur noemt denk ik.) Daarnaast is het dan de schuld van de artiest, niet zozeer van Spotify, al maken ze het niet altijd even makkelijk en zullen zeker beginnende artiesten het geld nooit met Spotify alleen terugverdienen. De lage marges zijn jammer, maar het is een beginnend bedrijf dus dat zal nog wel veranderen. Dat is ook weer deels de schuld van de platenmaatschappijen natuurlijk.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, wat bij Spotify wel zo is is dat de reclame extreem opdringerig is. Veel meer dan bij Youtube en bovendien niet omzeilbaar. Maar niet alleen dat hoor, ook de exteem lage marges die Spotify aan de artiesten uitbetaalt, het feit dat je je eigen accountrommel kwijt bent als je je abo niet meer betaalt, zoals eerder gezegd dat het een puinzooi is wat tags betreft, dat er heel erg veel niet op staat als je ook maar iets obscuurdere muziek gaat luisteren en ga zo maar door.
Sowieso vind ik betalen voor enkel digitale muziek eigenlijk altijd zondeMaar daarvan weet ik ook dat het onzin is. Ik koop zo veel muziek als mijn budget toe laat en het liefst zo direct bij de artiest als ik kan. Ik ben echt niet een 'betalen voor muziek
' type, daarvoor houd ik er veel te veel van
Ik denk niet dat Spotify gaat veranderen. Of, nouja, in elk geval niet in positieve richting voor de artiesten en gebruikers. Ze maken nu al bergen verlies.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:34 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Mee eens, het is wel opdringerig. Gelukkig heb ik geen probleem met het vinden van muziek (het is maar net wat je obscuur noemt denk ik.) Daarnaast is het dan de schuld van de artiest, niet zozeer van Spotify, al maken ze het niet altijd even makkelijk en zullen zeker beginnende artiesten het geld nooit met Spotify alleen terugverdienen. De lage marges zijn jammer, maar het is een beginnend bedrijf dus dat zal nog wel veranderen. Dat is ook weer deels de schuld van de platenmaatschappijen natuurlijk.
Dat komt omdat ze nu nog constant moeten investeren in nieuwe opties en er een grote machtsstrijd gaande is op het gebied van streamingsoftware. Als de markt wat gaat liggen zal het wel goed komen denk ikquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Spotify gaat veranderen. Of, nouja, in elk geval niet in positieve richting voor de artiesten en gebruikers. Ze maken nu al bergen verlies.
quote:
Hi fidelity gekeken?quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:52 schreef Norrage het volgende:
Ik heb vandaag de Beta Band ontdekt. Ik kende wel wat van ze, maar nooit meer van ze geluisterd
Ja, maar zonder te realiseren dat ze daar in zatenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Bij (zeldzame) vragen wel leuk, verder saai en veilig. Volgens mij stond dat in niemands lijstjequote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:37 schreef debeterebob het volgende:
Mag ik jullie mening vragen over deze band?
Zag dat dit helemaal niet voorkwam in de jaarlijstjes
En ik voel me al zo'n noob hierquote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij (zeldzame) vragen wel leuk, verder saai en veilig. Volgens mij stond dat in niemands lijstje
Nouja, het kwam uit in de lente van 2011 volgens mij, dus logisch dat de hype wat over is. Die video voor Sail was wel leuk, maar de rest vind ik echt bagger.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En ik voel me al zo'n noob hier
Echt constant gevoel dat ik 6 maanden achter loop en domme opmerkingen plaats.
En stiekem zit ik wel beetje de muziek te volgen die hier gepost wordt
Och, trek het je niet aan, ik ontdek de meeste muziek pas 1-2 jaar nadat het uit komt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En ik voel me al zo'n noob hier
Echt constant gevoel dat ik 6 maanden achter loop en domme opmerkingen plaats.
En stiekem zit ik wel beetje de muziek te volgen die hier gepost wordt
Van Bert Ostyn bedoel je? Die staat er idd op.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:10 schreef Bol_Wan het volgende:
Dat is waar Envoi vandaan komt toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |