Tankiej | maandag 14 januari 2013 @ 15:20 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: In de planning: - De 5e motorrijders new/oldbierit: PTA / [aanmelden!] De 5e Motorrijders New/Oldbierit! ??-??-2013 #10 - Voorjaarsrit met BBQ ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda VFR800Fi '00 - (Mirgeam) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600f '97 - (WhiteJoker) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Suzuki SV650S '07 - (mstx) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak • Reflectiestickers Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() | |
Tankiej | maandag 14 januari 2013 @ 15:20 |
![]() | |
einschtein | maandag 14 januari 2013 @ 15:21 |
![]() | |
BlackLining | maandag 14 januari 2013 @ 15:22 |
Damned, ik zat al iets te bedenken in de trand van wie heeft de langste ofzo ![]() @lipjes, wat kan mij de auto van mijn pa verrekken? | |
einschtein | maandag 14 januari 2013 @ 15:26 |
![]() | |
lipjes | maandag 14 januari 2013 @ 15:28 |
Ik dacht dat het om je motor ging ![]() | |
Sounddragon | maandag 14 januari 2013 @ 15:41 |
Wie heeft er een Db meter en waar is die meet? ![]() | |
einschtein | maandag 14 januari 2013 @ 15:43 |
Dan doe ik niet mee ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 januari 2013 @ 15:57 |
Is die Transalp verlaagd? Klopt. | |
Sounddragon | maandag 14 januari 2013 @ 15:58 |
Een beetje ja, anders valt kleine Smurf om bij het verkeerslicht, en de mijne is ietsje verhoogd, dus best wel een flink contrast als ze zo naast elkaar staan ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 januari 2013 @ 16:03 |
Viel me inderdaad op, een Transalp is al vrij hoog, en dan zo'n groot verschil... | |
Sounddragon | maandag 14 januari 2013 @ 16:13 |
Een Alp vrij hoog? huh? da's dé damesallroad bij uitstek op TCN, heb wel eens op de verhoogde van Ad Mies gezeten, en hoewel dat qua hoogte wel ging, voelde het net als een Dinkytoy ![]() Anne d'r Alp is alleen omlaag geschroefd, zit nog niet eens een andere link onder, en de mijne heeft een Hyperpro veer achter die ergens op 75% staat qua hoogte. | |
#ANONIEM | maandag 14 januari 2013 @ 16:17 |
Weinig ervaring met andere allroads (alleen een 1200GS), maar vergeleken met andere motoren vind ik 'm vrij hoog. | |
Sounddragon | maandag 14 januari 2013 @ 16:26 |
Ghi, dan moet je eens op mijn AT gaan zitten, dan krijgt 'hoog' toch wel een andere definitie ![]() | |
Salatrel | maandag 14 januari 2013 @ 16:28 |
Deka: Heb gegarandeerd verlof gekregen 22 feb. Zal de tickets morgen FF in orde maken. Ik ga iig met de trein, je kan gratis meereizen met mij als je wil moet je alleen ff naar het station komen. | |
BlackLining | maandag 14 januari 2013 @ 16:41 |
Toch wel een paar echte bazen tegengekomen net hoor. 2cm sneeuw, 2 graden onder nul, en dan met je motor de snelweg op tussen de file door ![]() Één zat er zelfs op een Suzuki GS500. Ik moet er niet aan denken ![]() | |
Vrieskist | maandag 14 januari 2013 @ 16:47 |
![]() Die hebben flinke ijsballen ![]() | |
JK | maandag 14 januari 2013 @ 16:51 |
Ik denk dat ze geen keus hadden.. ik wist niet eens dat zou gaan sneeuwen vandaag, dacht pas in het weekend. Op de trapfiets is het al koud, laat staan op de motor! Maargoed, voordeel van een naked bike is dat je wel meteen de warmte van het blok voelt... voor zover je dat nog kan voelen in de kou. ![]() | |
Salatrel | maandag 14 januari 2013 @ 16:54 |
Ik ben ook op de motor gegaan. Het alternatief was om 2 uur vannacht nog 15km fietsen | |
Dekatria | maandag 14 januari 2013 @ 17:16 |
Supah ![]() | |
Geerd | maandag 14 januari 2013 @ 17:19 |
Vanmiddag even wasmachine gekocht, onderweg 3 auto's in de sloot 1x aanrijding en 1 uit de bocht geraakt. Zou niet glad zijn ![]() | |
motorbloempje | maandag 14 januari 2013 @ 17:30 |
![]() Net hier en daar nog wel een motor zien rijden. Maar 't sneeuwt aardig hier! Hopelijk morgen iig de straat hier weer wat sneeuwvrij.. en ook hopelijk m'n schijfjes binnen en dan even de motor naar de garage brengen voor de apk ![]() | |
BlackLining | maandag 14 januari 2013 @ 17:31 |
En je kreeg elke keer weer vervangend vervoer? Beste verzekering dan! | |
motorbloempje | maandag 14 januari 2013 @ 17:32 |
Zag eergisteren trouwens tijdens 't hardlopen ook nog een leuk tafereel... Gozer op een XL-achtig ding die een doos mee moest nemen op de motor. Door erop te zitten, ongeveer. Jammer dat ik toen geen camera bij me had ![]() | |
Geerd | maandag 14 januari 2013 @ 17:32 |
![]() | |
Tankiej | maandag 14 januari 2013 @ 17:35 |
Vorig jaar op de MFMM was er iemand van een bedrijf die db metingen deed. De winnaar kreeg een presentje dacht ik ![]() | |
JK | maandag 14 januari 2013 @ 17:39 |
Dat was die knakker van Sidekick Performance. Ik heb mijn volledige uitlaat bij 'm vandaan. Aardige gozer, een rubber klopte niet bij de levering, dus nog even langs zijn huis gereden en heeft ie het passend gemaakt en meteen even het lasje kapot gemaakt zodat m'n dB-killer er uit kon. Heerlijk geluid. ![]() Scheelt mij zelf weer rotzooien met een dremeltje en als ik er toch was... | |
Tankiej | maandag 14 januari 2013 @ 17:41 |
Oh, dat zou wel kunnen. Wist zo niet meer welk bedrijf het was ![]() Als hij er dit jaar weer staat ga ik er wel even heen, anders sla ik de MFMM over dit jaar ![]() | |
JK | maandag 14 januari 2013 @ 17:45 |
Zou je 'm dan moeten vragen.. is trouwens 'culater' op M-F. Elk beetje reclame voor je bedrijf kan geen kwaad.. en op de MFMM komt toch wel de doelgroep die hij moet hebben. Hij geeft ook M-F korting als je een uitlaat koopt. | |
BlackLining | maandag 14 januari 2013 @ 18:18 |
Zit trouwens nog eens te lezen. Volgens mij mag je, als je nu een AL rijbewijs hebt dus geen 35kW motor rijden tenzij je een nieuw rijbewijs gaat halen, dan krijg je A2. Maar dan mag je dus later wel nog een keer examen gaan doen voor volvermogen.. Wat een gedrocht van een wet zeg. Als je het als overheid ook al niet meer snapt ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 januari 2013 @ 18:28 |
Deze vraag zal al meermaals voorbij zijn gekomen, maar: hoe denken jullie over die motorspijkerbroeken? Ik weet dat ze redelijk veilig zijn als je een eindje glijdt, maar dat je er niet te veel mee moet stuiteren - maar dat is bij leer natuurlijk ook zo. | |
motorbloempje | maandag 14 januari 2013 @ 18:36 |
Als ze goedgekeurde protectoren hebben en dergelijken: waarom niet? Anders zou ik er persoonlijk niet aan beginnen. Maargoed, dat ben ik ![]() | |
Tankiej | maandag 14 januari 2013 @ 18:40 |
Dan lees je verkeerd, het mag namelijk wel ![]() Zie de tabel op pagina 5 van dit document: http://www.rijksoverheid.(...)-a-september2012.pdf Daar staat dat als je al AL hebt, je vanaf 19 januari 35kw mag rijden, mits de motor origineel niet meer dan 70kw heeft. Je rijbewijs gaat dan nog steeds automatisch over in A (onbeperkt). | |
BlackLining | maandag 14 januari 2013 @ 18:47 |
Wrijvingsvast zijn ze wel. Misschien nog wel beter dan leer met enkele stiknaken. En je kunt er gewoon protectoren in hangen. Bij mij zitten die er overigens niet in, binnenkort toch maar eens terug zetten.. | |
lipjes | maandag 14 januari 2013 @ 19:03 |
Vandaag stuk of 6-7 motoren gezien, reden goed door ![]() | |
lipjes | maandag 14 januari 2013 @ 19:06 |
SCHERP! ![]() | |
BlackLining | maandag 14 januari 2013 @ 19:10 |
Ik heb er ook een paar gezien ja. Vriezen dus echt je kloten eraf. Lijkt me doodeng, zeker met bevroren klauwen kun je volgens mij de motor echt niet recht houden in de sneeuw. Mag toch hopen dat ze geen andere optie hadden, want als je nu voor je lol gaat rijden dan verklaar ik je zowel tot eindbaas als voor knettergek. | |
Joooo-pi | maandag 14 januari 2013 @ 19:11 |
Ik zag er vanochtend zelfs een met aanhanger ![]() | |
BlackLining | maandag 14 januari 2013 @ 19:11 |
Ik heb vanmiddag ook nog snel een rondje gereden maar dat was voor het ging sneeuwen. Kwam later vandaag toen de eerste vlokken vielen ook een lessert tegen. Beetje onverantwoord wel. | |
lipjes | maandag 14 januari 2013 @ 19:13 |
Ik had er spijt van dat ik niet was gaan rijden ![]() Achja, op naar vriendinlief in het blik, maar voor jullie entertainment: | |
Geerd | maandag 14 januari 2013 @ 19:18 |
Precies Arriva kan het het beste bij bussen houden, al die buschauffeurs op het spoor. Oa een echte fokker die al ontslagen is bij Arriva GekkeHaan. ![]() | |
Tankiej | maandag 14 januari 2013 @ 19:21 |
In het noorden doet Arriva het wel goed met de treinen hoor. Die rijden tenminste ![]() | |
BlackLining | maandag 14 januari 2013 @ 19:23 |
Jullie hebben geen sneeuw, zo kan ik het ook ![]() | |
Salatrel | maandag 14 januari 2013 @ 20:01 |
geen last van gehad. Ben wel benieuwd naar vannacht. Heb de gopro meegenomed ter leeringh ende vermaek | |
einschtein | maandag 14 januari 2013 @ 20:08 |
Al aan de bier, Sal? ![]() | |
Dekatria | maandag 14 januari 2013 @ 21:00 |
Ik haat scooters, ik haat quads. Maar oké, vooruit, je bent of te jong of te schijterig om een AZ rijbewijs te hebben, dat kan.![]() Maar dit, dit ging echt te ver. Brommerplaatje en alles ![]() | |
Tankiej | maandag 14 januari 2013 @ 21:05 |
Maar als er wel sneeuw ligt rijden ze ook gewoon ![]() | |
Salatrel | maandag 14 januari 2013 @ 21:24 |
aan het werk ![]() | |
Geerd | maandag 14 januari 2013 @ 21:28 |
Proost iig ![]() | |
BlackLining | maandag 14 januari 2013 @ 21:41 |
Proost ![]() ![]() Ik drink erop dat ik nu 6 geinteresseerde heb voor mijn appartement in Leiden, daar moet vast wel een goeie tussen zitten en met een beetje geluk ben ik hier volgende week weg ![]() | |
lipjes | maandag 14 januari 2013 @ 23:35 |
Snelwegen spekglad en slecht/niet gestrooid, evenals de op en afritten Rijd ik het dorp in, perfect gestrooid. Goed bezig Rijkswaterstaat! | |
Sounddragon | maandag 14 januari 2013 @ 23:38 |
Glad van de sneeuw of door opvriezing? | |
lipjes | maandag 14 januari 2013 @ 23:39 |
Sneeuw, belijning is niet eens meer zichtbaar. | |
Tankiej | maandag 14 januari 2013 @ 23:41 |
Hier is geen vlok gevallen, hele droge kou hier. Dat is wel lekker ![]() Maar ik zou ook wel wat sneeuw willen.. | |
Sounddragon | maandag 14 januari 2013 @ 23:48 |
Nog geen vlokkie gezien hier idd.. zou na middernacht moeten gaan gebeuren volgens buienshit, zal mij benieuwen. | |
Geerd | maandag 14 januari 2013 @ 23:53 |
Had ik toch al verteld dat het niet glad was ![]() | |
Juicyhil | dinsdag 15 januari 2013 @ 00:07 |
Dat is wel zo ![]() ![]() ![]() | |
Geerd | dinsdag 15 januari 2013 @ 00:24 |
Handvat verwarming is heerlijk, ![]() | |
Juicyhil | dinsdag 15 januari 2013 @ 00:25 |
Alleen ze kunnen soms gloeiheet worden ![]() | |
Geerd | dinsdag 15 januari 2013 @ 00:27 |
Jup vorige wel, deze zijn beetje lafjes. En daardoor blijft je bloed stromen niks aan de hand. | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 01:59 |
In West-Brabant was het vanmiddag al mis. Ik reed er rond een uur of 4. Amper zicht en inderdaad de weg niet meer zichtbaar. Was érg blij dat ik de motor had laten staan ![]() Hier in Leiden ligt ondertussen een centimeter of 7 a 8.. [ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 15-01-2013 02:20:38 ] | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 02:48 |
gevalletje je moet alles een keer geprobeerd hebben..... tevens eens maar nooit weer ![]() ![]() gelukkig zonder incidenten naar huis gekomen maar vlot ging het niet ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 03:13 |
Wow, da's redelijk heftig ![]() Mazzel is weer dat je de listige stukken in verse sneeuw rijdt, da's goed te doen, zeker als je alleen op de wereld bent 's nachts, maar leuk is het niet. Morgen ochtend, als de helft al platgereden is, of als het lichtjes gaat dooien in de zon en dan weer bevriest, dan is het onrijdbaar. Heel thuis; goezzo! ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 07:29 |
Er ligt hier in brabant een beste laag, gaat leuk worden zo ![]() | |
Vrieskist | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:02 |
Hier in Almere (vandaag thuiswerken ivm kapotte kachel) sneeuwt het nog steeds. | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:14 |
Hier in Noord-Limburg idem ![]() En respect voor de mensen die nu nog wel op de motor stappen, ik had met de auto al moeite om niet te glibberen ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:17 |
ik had geen enkele moeite met de auto vandaag btw. Volgend jaar ga ik wel winter doorrijden | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:20 |
Bij mij sloeg de TCS continu in en met inhalen had ik last van aquaplaning. Industrieterrein hier is sowieso drama. Daar doen ze niet aan strooien. Edit: 929 km file op dit moment in NL ![]() ![]() | |
Vrieskist | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:30 |
Lekkere chaos ja. Gelukkig kan ik mijn werk ook thuis doen, hoef ik op dit soort dagen niet mij te mengen in het verkeer naar buiten ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 09:34 |
Ik neem aan TCS = Traction control neem ik aan? Geen last van, zomerbandjes en een Fiat Panda 1.2 automaat. Iedereen moeite, ik heb geen enkele slip gehad vandaag, niet eens een wielspin ![]() | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:01 |
![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:03 |
![]() ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:04 |
Zo'n hekel aan dat soort systemen ![]() En vreemd genoeg staan mensen met dat soort dingen ook het meest in de berm ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:06 |
In Leiden is het totale chaos ![]() Geen enkele auto, bus, trein of strooiwagen. Doodstil op straat, winkels zijn ook nog niet open. | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:23 |
Want? | |
Vrieskist | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:28 |
Alsof er 3 meter sneeuw ligt ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:33 |
Geven toch meer een gevoel van schijnveiligheid. Ze zullen ook echt wel helpen. Maar niet als je met 130 door een bocht gaat waar 4cm sneeuw ligt. Heb het liever zelf onder controle ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:33 |
Het gevoel van 'veiligheid' wat sommige mensen er aan ontlenen denk ik.. Ik vind het ook niks; heb wel eens met een bussie bijna in een sloot gelegen omdat ABS vond dat het te glad was om te remmen, terwijl die bocht prima te doen was als die stomme kutcomputer zich er niet mee had bemoeid. Gelukkig heeft ABS niks te vertellen over de handrem ![]() | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:34 |
TCS kun je uitzetten.. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:35 |
Klopt, maar ABS niet, TCS is nog tot daar aan toe, maar dat je auto in sommige gevallen domweg niet wil remmen is wel een beetje listig natuurlijk. Blokkerende wielen kunnen zo hun nut hebben; die computer kan niet naar buiten kijken wat er aan komt, jij wel. | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:36 |
Had ik maar een all-road nu ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:36 |
Dat weet ik dus niet, ik vermeid die auto's altijd ![]() Eensch, hoewel je met de ABS ook wel dikke pret kan hebben met dit weer en een lege parkeerplaats ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:37 |
Had ik mijn crosser maar nu ![]() Hopelijk dit jaar ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:37 |
Got one; kopuh? ![]() | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:37 |
Ik heb mijn schakelbrommert, maar als ik daar 1x gas mee gaf vliegt mijn ketting eraf. | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:37 |
Mag ik hem lenen? Ik moet straks naar rotterdam ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:38 |
Spannen man! | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:38 |
Remmen is voor mietjes, sturen en het gas erop; dát is de shit ![]() | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:38 |
Zit geen rek meer aan ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:39 |
Handrem ![]() Dat maakt toch neit uit met 50km/h ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:39 |
Whehe, If you pay for damages; kom maar halen ![]() Wil je niet; ik heb nog steeds de Anakee voorop liggen met 2mm profiel, daar ga je niet blij van worden in de sneeuw ![]() | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:39 |
Ik had anders toch wel graag ABS gehad tijdens mijn rijlessen voor de noodstop ![]() Dan had ik nu waarschijnlijk niet zo'n mooi litteken gehad ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:40 |
Ik rem altijd op zo een manier bij een noodstop, dat de ABS net niet ingrijpt. Juist omdat ik dan eerder stil sta dan met ABS. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:41 |
Hehe, had idd in jouw geval een litteken gescheeld. Ik heb het nog geleerd op een brommer zonder niks; moet je wat langer oefenen voor je de max in je vingers hebt, maar dan ben jje iig zelf de baas. | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:42 |
Ik zorg gewoon dat ik geen noodstop meer hoef te maken. Kost je af en toe een bekeuring voor door rood rijden, maar ach ![]() Grapje natuurlijk eh. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:43 |
Ik moet overigens ook toegeven dat ik nog nooit op een brommer met ABS heb gereden, maar ik mis het ook niet, nog nooit gedaan ook, zelfs niet toen er een auto in de weg stond. Als ik met een zo goed als stoppie een auto in knal, weet ik iig zéker dat ik maximaal heb geremd. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:44 |
Afgezaagd; maar dat bepaal je helaas niet altijd zelf.. was het maar zo'n feest.. | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:44 |
Ik denk dat zodra het moet, mij het ook wel lukt. Geforceerd dus niet. Zeker niet als een rij-instructeur 5 lessen achter elkaar loopt te zeiken dat je moet REMMEN! | |
Tankiej | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:48 |
Pff, overal sneeuw behalve hier. Er is nog geen vlokje gevallen, ik wil ook sneeuw! | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:48 |
Moet je niet denken, dat moet je wéten. Ik doe het nog steeds regelmatig effe om het gevoel te houden van 'die voorvork op de aanslag en pletten die voorband'. Als je het gevoel hebt om hem in één keer max in de veren te kwakken en door te knijpen, kun je veel harder remmen als je denkt. Als je dat niet hebt, heb je een riante kans om al op je smoel te liggen voor je ook maar in de buurt komt van het obstakel wat je wilde ontwijken. voorbeelden zat op JijBuis. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:48 |
Had ik gelukkig geen problemen mee. Wel een keer mijn instructeur een keer bijna een whiplash bezorgd. Kreeg geen voorrang, ik vol in de ankers, hij: waarom deed je dat godverdomme. enige wat ik deed was naar rechts wijzen, toen snapte die het al (ik reed op een voorrangsweg) | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:48 |
Kom maar halen; je mag het allemaal meenemen ![]() | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:48 |
Dan is het geforceerd, dat werkt niet. Niet bij mij in ieder geval ![]() | |
Joooo-pi | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:49 |
Sowieso vraag ik me zo nu en dan af of ik die AVB oefeningen nog wel zou kunnen, na amper 1 jaar... ![]() Zo nu en dan probeer ik wel even te draaien op een weggetje, of wat steviger remmen, maar toch. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:49 |
Dit jaar VRO ![]() Maar halve draai lukt me ook niet met mijn huidige motor ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:50 |
Mwa, ABS in de auto vind ik wel prettig. Hoe je het ook wendt of keert, rollende wielen hebben meer grip dan glijdende. Tenzij je zijwaards gaat, dan wil je die ellende niet hebben maar dan is het ook al wat te laat. Moet wel zeggen dat de ABS bij mij nog nooit (onbedoeld) heeft ingegrepen in de auto, het is natuurlijk ook maar een laatste redmiddel voor als je het zelf verprutst hebt. Zoals SD zegt wordt het inderdaad gevaarlijk als mensen er vanuit gaan dat ie er is. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:50 |
Het gaat om het gevoel hoe hard je hem erin kunt knallen zonder dat er konten omhoog komen of er een voorwiel gaat stuiteren, niet om je reaktievermogen, dat kun je alleen in een ekte ekte noodsituatie testen idd ![]() | |
Joooo-pi | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:50 |
Da's wel een goed idee, idd. | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:51 |
Dat durf ik dus niet meer ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:51 |
Het achtje met de Bandit? Echt niet ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:52 |
Ik weet ook niet of ik met de mijne alles nog zou kunnen zoals het hoort hoor, vooral dat heeeele kleine kutrondje van 3 meter en dan andersom eruit (weet niet of ze dat nog steeds doen) ga ik niet redden denk ik.. de rest lukt me denk ik wel. | |
Joooo-pi | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:52 |
Tsjah, wie post dat filmpje met die Amerikaanse motoragent in dat parcours... Alles kan he... Maar een lesmotor laten vallen, vind ik minder erg dan mijn eigen ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Joooo-pi op 15-01-2013 11:01:29 ] | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:53 |
Ja wij gaan met een hele groep. Groepskorting ![]() Ja je bent toch nederlander he ![]() Vorig jaar gratis VRO-R gedaan ![]() | |
Joooo-pi | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:53 |
Natuurlijk ![]() | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:53 |
Ik zou het achtje niet eens willen proberen ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:53 |
Dan moet je dat maar eens rapido gaan oefenen, is best belangrijk.. | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:54 |
Mijn Bandit is zo'n 100kg zwaarder dan de lesmotor die ik had ![]() | |
Vrieskist | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:54 |
Laatst het U-tje nog geoefend op de Bandit, ging redelijk. Met iets meer oefenen/afschuinen lukt dat prima. Volgens mij is er ook iemand die moto gymkhana op een Bandit doet in Nederland. | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:54 |
Zoals ik al zei; Als het moet, doe ik het heus wel. Maar geforceerd even proberen/oefenen lukt niet. Dat heb ik tijdens mijn rijlessen wel bewezen. Mijn rijinstructeur gaf de moed zelfs op en dus ben ik mij toen op andere verrichtingen gaan focussen, aangezien je er toch twee foutief mag doen. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:55 |
Tevens is VRO-R ook echt een aanrader. Ben er heel anders door gaan rijden, veel veiliger. | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:55 |
Het achtje was ik goed in ![]() Nou ja, goed, behalve op het examen natuurlijk. 2 kegels omver gereden ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:55 |
Ik zou daarmee even wachten tot de sneeuw weg is ![]() | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:55 |
Ik deed hem met 1 hand ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:57 |
Dan zit er ook wat meer druk op de ketel, als je dat zelf oefent met 2 pionnetjes en elke keer het laatste pionnetje 10 cm dichterbij zet, kun je er een hele dag over doen om uit te vinden hoe hard je kunt remmen. ![]() | |
Joooo-pi | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:57 |
Hoe kwam je daar dan gratis aan? | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:57 |
Als je niet in de sneeuw rijdt, is er idd geen noodzaak om dat NU te gaan oefenen ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 10:59 |
Op de motorbeurs afgelopen jaar. Was om te kijken of het echt nut had. 1 controle rit, 1 dag cursus, nog een controle rit. En dit jaar worden we waarschijnlijk ook weer opgeroepen voor de laatste controlerit Iedereen die we kende die motor reed hadden we opgegeven ![]() | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:00 |
Maybe! Maar dan nog vind ik dat een beetje eng/zonde om dat op mijn motor te doen (terwijl je het daar juist op moet doen). Hoe vaak ik hem ook al heb laten vallen ![]() | |
Tankiej | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:00 |
Bandit is ongeveer net zo zwaar als de lesmotor die ik had, denk dat het perfect zou kunnen op de bandit ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:05 |
15 a 20 km. dat was ook een beetje de reden dat ik niet zoveel zin had om te fietsen. vanaf vandaag kan ik de rest van de week de auto weer nemen dus dat ga ik lekker doen ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:21 |
En ik dan? ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:22 |
we kijken van de zomer wel effe, misschien wel grappig om eens zoiets te doen met de MC, paar pionnetjes en een lege parkeerplaats ergens is all you need ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:22 |
Had jou gegevens toch niet man ![]() Had wel even pa gebeld, wil je mee? mooi, gegevens aub Die liep ergens in breda ofzo ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:23 |
Da's ver zat in die meuk; op de fiets is net zo kut, dan had ik ook de motor gepakt; hoef je iig niet te trappen ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:24 |
Mailuh jonguh ![]() Zou best eens een VRO'tje willen doen op de motor, lijkt me wel grappig, is nooit weg om weer eens wat bij te leren van de ekte cracks ![]() | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:26 |
Ik had eigenlijk eind vorig jaar nog even een VRO moeten bestellen voor dit jaar. Nu isse te laat. KNMV opgezegd. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:28 |
Naja, wij gaan dit jaar in rosmalen. Je kan vast wel mee, groepskorting man ![]() Mwa, die 20 euro die je uitspaart, meh, de cursussen zijn goed, maar verder, knmv ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 11:29 |
MIjn KNMV is ook opgezegd, was alleen vergeten dan ANWB af te sluiten ![]() En inderdaad, eerste week van het nieuwe jaar, op de snelweg 80 kilometer van huis: "bruwp bruwhp bwuuuhhh.." ![]() Trollmotor. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:04 |
Hehe, korting is altijd wel te organiseren op de één of andere manier ![]() Wanneer is dat dan? | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:06 |
Ik heb al jaren ANWB pech hulp voor de voiture, dan helpen ze je ook als je met de brommer met panne staat; KNMV komt vast niet als je eens pech hebt met het blik ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:07 |
alleen als blik 13 jaar of jonger is geloof ik ![]() | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:07 |
Nope, dan moet je (minimaal) 10 euro per maand extra bijbetalen. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:08 |
Schiet voor mij dus niet op, want ik heb altijd een wb-vrije kar omdat ik meestal motor rijd ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:15 |
Ik had ook gewoon blikservice bij de KNMV hoor ![]() Lullige is dat die gasten je gewoon direct afslepen naar de dichtsbijzijnde garage en dan is het tabé, succes ermee. | |
Tankiej | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:25 |
Bij mij stond in de voorwaarden dat ze ook gewoon hulp verlenen als je pech hebt met de auto, geen extra kosten.. Wel de voorwaarde dat hij maximaal 14 jaar oud mag zijn, maar bijna overal op internet is te lezen dat ze ook helpen als hij ouder is ![]() Edit: Dat is zeker nieuw dan dit jaar? Zie ook net dat er opeens een kopje 'Auto' en 'Motor' staat onder Pechservice op de website van KNMV. Voorheen stond daar 'Nederland' en 'Buitenland' ![]() Dat is het pas sinds vorig jaar, daarvoor zorgden ze er ook nog voor dat de motor naar een garage naar keuze (in het hele land) gebracht werd en je kreeg direct vervangend vervoer ![]() Maar ik heb KNMV ook opgezegd afgelopen jaar, ANWB heeft nu betere voorwaarden en is voordeliger icm jongerenvoordeel ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:34 |
Is even nog afspreken. Vanuit ons thuis is het sowieso al een groep van +/- 8 man. | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36 |
Ik heb aan mijn knmv lidmaatschap een tomtom te danken ![]() | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:37 |
Denk het.. In mijn voorwaarden destijds stond ook gewoon inclusief auto inderdaad. | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:37 |
Ik heb ook nog meegedaan aan die actie. Jouw schuld dus dat ik niet heb gewonnen ![]() | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38 |
ik had ze geblokt op fb omdat ze zoveel troep spammen. Krijg ik een mailtje ja ene Yreal heeft een tomtom gewonnen. we checken effe of jij dat bent, hij heeft nog niet gereageerd. dus we checken het ledenbestand even. pwew ![]() | |
stinkie | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:42 |
Is dat nieuw? Ik kon voor alles bellen, ik was lid, ongeacht waarik op reed. Overigens wegens kutservice al jaren geen lid meer ![]() Pechhulp motor zat bij verzekering en auto is lease | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:43 |
http://www.knmv.nl/knmv/pechservice/auto | |
Joooo-pi | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:56 |
Wist ik niet ![]() We kwamen er onlangs achter dat we een veel te uitgebreid pakket hebben bij de anwb. Incl. buitenland, terwijl we daar bijna nooit rijden. We vliegen altijd ![]() | |
stinkie | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:05 |
O, wacht, ik las ANWB ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:13 |
Anwb helpt me met auto en motor hoor | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:14 |
Ja, daar is niets in veranderd. | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:17 |
Vond het toch wel mooi dat in hun laatste magazine wat hier op de mat viel ineens een hoop hetze tegen de APK stond. Zullen wel flink veel afmeldingen hebben ontvangen omdat ze daar niet tegenin waren gegaan ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:23 |
ANWB is persoonsgebonden en niet voertuiggebonden. die helpen ook als je met iemand anders zijn auto staat (maar niet onbeperkt) | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:24 |
2 keer. werd me verteld toen ik de anwb nodig had met de auto van pa ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:26 |
Ja, en zo stond ik dus een keer met de auto van pa maar dan zonder eigen ANWB lidmaatschap ![]() En dan werkt het dus niet. | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:26 |
Best groot, zo'n remschijf.![]() ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:26 |
geen weefdisk? | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:43 |
Heerlijk altijd die mensen die zeggen ja winterbanden zijn zoveel beter en met zomerbanden kan je nu echt niet rijden. Vreemd genoeg zijn dat de mensen die ik als eerste in de vangrail tegenkom terwijl ik langs rijd op mijn zomerbanden Vooral ook leuk als ze dan gaan zeggen: ja winterbanden helpt meer dan dat de bestuurder kan doen ![]() ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:44 |
Tsja, vaak denken mensen dat die winterbanden ze meteen voor alle vormen van onkunde behoeden ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:46 |
Ja daarom. rijd liever op zomerbanden en anticipeer meer. Maar dat doen wij motorrijders sowieso al ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:53 |
en toch merk je wel degelijk of je zomer of winterbanden eronder heb liggen. vandaag ga ik lekker in het blik naar werk. wel wat eerder vertrekken zodat ik niet door de spits hoef ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:55 |
Verschil (merken) != zelfoverschatting met winterbanden ![]() | |
Danger.Mouse | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:56 |
Precies, waarom zou je meer risico nemen als je winterbanden rijdt? Omdat de grip maximaal is? ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:57 |
Dat ![]() Tevens rijd ik volgend jaar winter op een crosser met noppenbanden door. File? geen probleem, gaan we gewoon off-road verder!!! BROAAAP ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:57 |
heeft niks met zelfoverschatting te maken maar gewoon al met remgedrag en in bochten | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:58 |
of berg op tijdens wintersport.. mensen met zomerbanden die sneeuwkettingen om moeten leggen terwijl je op winterbanden gewoon door kon rijden | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:59 |
Jij hebt iets tegen alle hulpmiddelen of niet ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:00 |
anywho: het merendeel van de mensen op zomerbanden zijn gierigaards die overige weggebruikers in gevaar brengen en de mensen met winterbanden zijn roekeloze rijders die de grens opzoeken.... de waarheid zal uiteindelijk ergens in het midden liggen ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:05 |
Op zich wel ja ![]() Ik hoef ook geen ABS op mijn motor, sta sneller stil zonder. Tijdens de les zelfs een keer gehad, de ABS greep in terwijl dat nog compleet overbodig was. Lag ik bijna ![]() Enige nuttige vind ik de dode-hoek verklikker, maar dat is helaas ook weer omdat onze autorijdende medemens te lui is om even over dat schoudertje te kijken ![]() Helemaal mee eens ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:15 |
Ben het toch niet helemaal met je eens hoor. Zomerbanden worden keihard bij temperaturen onder de 4 graden en drukken zich dan minder in het asfalt zoals een winterband dat nog wel kan. Zelfde met ABS. Het is ook maar een hulpmiddel voor als je het zelf verprutst hebt, zoals bijvoorbeeld je pak of helm. Het is nou eenmaal een feit dat wanneer jouw wiel blokkeert die minder grip heeft dan wanneer die nog draait, al dan niet geremd. Ben het met je eens dat je met beide hulpmiddelen nog net zo goed zélf goed moet rijden, maar als je het eenmaal fout doet, kan het je wel een hoop ellende besparen. ABS omdat het de fout corrigeert, winterbanden omdat ze de grens voor het slippen wat hoger leggen. Heb trouwens nog nooit op een motor met ABS gereden, dus dat weet ik niet. Kan me wel voorstellen dat dat getril wat het oplevert niet bevorderlijk is, maar in een auto heb je daar minder last van. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:17 |
Geloof me, ABS op een motor wordt je niet vrolijk van, maar dat is mijn mening ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:18 |
Het vervelende is dat jij niet kunt bepalen of ABS overbodig ingegrepen heeft of niet. Als het ingrijpt, was je hoogstwaarschijnlijk gewoon aan het slippen. Normaal niet zo'n probleem om dat bij het remmen een beetje te doen, maar als het glad is heb ik toch liever dat de rem dan deels gelost wordt, dan dat de handel echt gaat glijden. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:21 |
Collega van mij had ABS erop zitten, die greep te vroeg in. Kon hem gelukkig ook uitzetten, stond die ineens een stuk sneller en zonder te slippen stil ![]() Maar het probleem wat ABS heeft, het is niet dat het deels gelost wordt, maar het gaat "Klepperen" Pakt steeds de schijft vast en en weer los | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:21 |
Daar heb je idd precies het 'gevaar' van winterbanden; die knuppels hebben 10% (of zo) extra grip, en dat gaan ze gebruiken in de vorm van een hogere snelheid/meer risico's nemen, en als het dan mis gaat en er ligt iemand zonder winterruber in de kofferbak heeft die het ineens gedaan, want die had geen winterbanden ![]() Net zo'n faalverhaal als je turbodieseltje laten chippen onder het motto van; daar wordt 'ie zuiniger van, ook zoiets geweldigs ![]() Ander rubber ónder je auto, verandert niks aan het IQ ín de auto. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:22 |
Ga er maar eens mee offroad rijden en probeer maar te remmen op een zandpad; ken je lagguh ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:23 |
Ik gok erop dat je dan standaart ligt? Of je rechtdoor de sloot ingaat ![]() Of zit ik er dan erg naast,. | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:23 |
Waarschijnlijk gewoon beter geremd dan. Of het was een hele brakke implementatie van ABS. Het enige wat ABS doet is wanneer het wiel blokkeert de rem weer iets lossen om zo te zorgen dat het wiel niet gaat glijden. En hoe je het ook wendt of keert, een glijdend wiel heeft een veel langere remweg dan een draaiend geremd wiel. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:23 |
Kopieer mijn nog wel even: Maar het probleem wat ABS heeft, het is niet dat het deels gelost wordt, maar het gaat "Klepperen" Pakt steeds de schijf vast en en weer los, en dat zoveel keer per minuut/seconde oid | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:24 |
Klopt, maar steeds even een seconde grip en dan een fractie van een seconde niet is beter dan helemaal geen grip. Zeker op een motor die gewoon plat klapt als de voorband wegglijdt. Heeft immers geen traagheid meer, dus je stabiliteit is ook pissen. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:24 |
Zelfde als op sneeuw en ijs heah, dan remt 'ie gewoon niet ![]() Zit te zoeken naar een filmpje met een zwikkie GS'en die een stukkie downhill rijden op onverhard; gaat er eentje gigantisch op zijn bakkes met zo'n tank ![]() Kan hem alleen niet vinden ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:25 |
Nog zo'n gevaarlijke vind ik een slipcursus ![]() "Ik weet hoe ik uit een slip kan komen dus het maakt niet uit als ik een haakse bocht met 150 neem als er sneeuw ligt" | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:26 |
Ja ik zit even te lezen en lees dit: Maar een ABS kan dus ook te vroeg ingrijpen. Die wil ik zien ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:26 |
Heb ook een slipcursus gehad maar gebruik hem anders. "Als het glad is, rijd ik al rustiger. Dus mocht ik dan toch in een slip komen dan weet ik hoe ik moet handelen". Heb hem tot op heden 1 keer nodig gehad. | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:28 |
De meeste ABS implementaties tegenwoordig controleren de draaisnelheid van beide wielen. Draait het voorwiel langzamer dan het achterwiel als je de rem in knijpt dan staat ie op het punt volledig te blokkeren. Dat gaat echt nauwelijks te vroeg. Altijd wel iets natuurlijk, anders is het te laat. Maar zo'n ABS systeem reageert echt wel sneller dan jij ooit zult kunnen. Ik hoef het ook niet zo nodig op mijn motor hoor, maar het afschrijven als onzin danwel gevaarlijk vind ik weer een andere kant.. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:29 |
Nee voor veel mensen zal het ook echt wel helpen, maar mijn mening is dat ik vind dat ik het niet nodig heb. Tot ik in een situatie kom waar ik het wel nodig heb, en dan heb ik eventjes pijn denk ik zo ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:32 |
Zelfde met winterbanden dus. Mocht je het zelf verneuken, en die kans is hoe goed je ook kunt rijden best reëel, kan het je nog aardig wat ellende besparen. Maar de basis blijft natuurlijk gewoon zelf fatsoenlijk rijden en weten hoe je moet remmen en sturen. | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:35 |
Yep, maar komt wel goed. Tot op heden nog geen enkel ongeluk gehad maar wel gezien. Dus ik ga goed ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:39 |
Kan het filmpje nog steeds niet vinden, maar een hobbeltje in de weg en ze liggen plat ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:41 |
Hoe de fuck flikt hij dat ![]() Wel mooie koprol ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:52 |
Oehoeeehh.. bijna met het luchtfilter onder water als hij omvalt ![]() Check ook die straal water uit de uitlaat als hij hem weer start ![]() | |
Dekatria | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:56 |
Ze heten niet voor niets 'driver-aids'. Leuk om vanmorgen al die mensen op die ongestrooide singeltjes geen grip te zien hebben ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:58 |
Was toch iets te diep denk ik zo ![]() Collega hier ging bijna op zijn plaat, te voet, dus dat was grappig ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:00 |
Neuh, ik heb hem tot halverwege de tank in het water gehad; luchtfilterinlaat zit bovenop de tank he ![]() Ik krijg zin om door het bos te raggen van die filmpjes ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:02 |
Ik moet zo naar Gennep, een km of 5 verderop hier, zit te twijfelen, moet strakkies in het donker weer terug, dan vriest het wel harder, dus kan het gladachtig zijn, maar ik ben heel erg in de verleiding om gewoon op de brommer te gaan, gewoon, omdat het kan ![]() | |
stinkie | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:05 |
Uberhaupt maar 2 keer. Heb 1 keer voor auto en 1 keer voor motor gebeld binnen 12 maanden. Rest van het jaar werd ik niet meer geholpen wegens te veel voertuigen. Beide waren van mij. Jaar later werd ik niet geholpen in het buitenland. Had wel buitenland dekking, maar geen ANWB reischeques. Vanuit Frankrijk meteen opgezegt ![]() | |
stinkie | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:08 |
Ik heb de afgelopen 2,5 maand vaker glijder(tje)s en TCS ingrepen gehad met nat en niet te koud weer op winterbanden dan ik normaal op in de sneeuw op zomerbanden heb. Het netto resultaat is dat winterbanden zuigen en allweathers perfect zijn. DIe anderhalve dag dat het asfalt hier echt onder de 4 graden is ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:20 |
Nah, ik ga effe een stukkie glibberen voor de leut; ik hoop dat ik mijn valbeugels niet nodig ga hebben ![]() Bis später ![]() | |
Geerd | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:27 |
Succes! | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:43 |
ABS of geen ABS, het remt nog altijd beter dan zonder remdruk: | |
Geerd | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:45 |
http://www.dumpert.nl/med(...)_schijt_aan_kou.html En wij klagen met -3 en 5cm sneeuw, wat een baas! | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 16:51 |
1. netjes opgevangen 2. gaat hij nou serieus omkeren en doorrijden ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:07 |
nog heel, blijft grappig dat geglibber, hield met 40 per uur 50 meter afstand, kwam ik er precies nog effe achter dat ik ook gewoon 40 meter nodig had toen de auto voor me rechtsaf ging slaan ![]() | |
Dekatria | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:11 |
Dan schrik je wel ja ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:43 |
Heerlijk zon aangepaste dienstregeling. Eerste 2 uur niks doen, ff een intercity naar Roosendaal brengen en dan weer 2 uur pauze. Dan weer terug naar rotterdam, 45 minuten pauze, 2 keer naar hoek v Holland en dan weer naar huis ![]() | |
Dekatria | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:45 |
Denk dat er weinig het daarmee eens zijn ![]() | |
Geerd | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:51 |
Kun je beter die 4 uur aan het eind hebben ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:52 |
Nah, alleen ff op de hoek stilstaan om de boel te checken volgens mij... zit mobiel, dus kan 't ff niet checken, maar hier is de volledige versie: Hele dag pech zo te zien ![]() Die baas rijdt wel door met sneeuw: | |
Geerd | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:57 |
Hij liever dan ik, 1 rotonde en je ligt plat. | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:15 |
Wat een slagschip ook zeg ![]() | |
Geerd | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:19 |
![]() Sorry moest even. | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:25 |
![]() | |
Dekatria | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:27 |
![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:30 |
Ik heb zo'n actie een keer gehad op de brommer ![]() Nieuwe remblokjes nodig. Dus ik de klauw eraf, blokje eruit, clinder er ook even uit om schoon te maken. Cilinder erin, blokje erin en terugschroeven. Bijvullen, ontluchten en klaar. Hoorde wel wat metaal vallen, maar kon niks vinden dus boeiend. Rijen meej die handel. Kom ik bij een bocht waar ik zoals gewoonlijk veel te hard op af reed. Ik de rem intrappen om vervolgens rechtdoor de struiken in te vliegen. Brommer opgeraapt alsof het de bedoeling was (was midden in de stad op een zaterdagmiddag) en met een poker face naar huis gelopen. Na 20 meter zag ik de remblokjes liggen, bij thuiskomst viel mijn oog op de clipjes die deze hadden moeten vasthouden. ![]() | |
Geerd | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:34 |
Whehe | |
Mirgeam | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:36 |
![]() | |
ikookhier | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:21 |
Geen weer om motor te rijden ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:27 |
Dan maar bier drinken he ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:46 |
Jawel, net nog gedaan, ging mooi, tot ik hier op de parkeerplaats zo nodig effe een rondje moest driften, toen kon ik hem oprapen ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:47 |
* motorbloempje doet mee ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:47 |
ach het is een gebruiksvoorwerp toch ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:48 |
Valbeugel en kofferrek, en ik legde hem heel rustig neer, niks aan het handje. Die meuck zit er niet voor niks op he ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:49 |
Valbeugels zijn het eerste wat ik ga kopen als ik geld óver heb. Tot die tijd maar gewoon niet vallen. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:52 |
Goud waard die zooi, scheelt je heel veel zelfvertrouwen offroad en in dit soort situaties; het is fijn om te weten dat een oepsie niet meteen geld kost ![]() | |
Dekatria | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:53 |
Mijn valbeugels hebben me op reis goud geld bespaard ja. Sowieso doen. | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:54 |
Ja, het staat echt al een tijd op de to-do-list, tot nu toe op de gs nog niet nodig gehad, maargoed, je weet nooit. Ben voor mezelf niet zo bang om te pleuren ![]() ![]() Hoe de dieven die hem gejat hebben 'm mishandeld hebben is al erg genoeg ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:56 |
Weet nog wel dat ik om was gepleurd in Italië ergens, gewoon omdat er een gat in de grond zat waar ik m'n poot neer wilde zetten ![]() ![]() Krassen en deuken boeien me niet zozeer, maar als 't even niet hoeft, dan liever niet ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:56 |
Weet je wat het is; nu post je dit, maar als hij morgen om gaat en je hebt een deuk in je tank, je spiegel en je remgreep breekt af, en er is een kleppendeksel beschadigd, had je voor dat geld 2 setjes kunnen kopen, en had je gewild dat je je to-do-list effe anders had ingedeeld. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:57 |
Nou ja, bovenaan de to-do-list staat nu de APK zodat hij op kenteken kan en ik hier ook eindelijk legaal rond mag rijden ![]() ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:59 |
Eej MoBlo, wat was jij nou kwijt voor je voorschijven? | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 19:59 |
Oh, wacht, ik ben met de gs al een keer onderuit gegleden. Op een ijzige kruising. ![]() ![]() Ach, beter dan de keer dat ik in de greppel lag ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:00 |
euhm, 99gbp *rekent* 120 euro ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:01 |
per stuk en OEM? | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:03 |
Nee, samen, en nope, geen OEM, die waren echt onbetaalbaar voor mij op 't moment, maar de schijven kregen echt prima reviews ![]() Linkje. | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:05 |
Kosten ze dan OEM? ik vind 120¤ wel een beetje héél erg el cheapo ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:08 |
Rond de 150 per stuk ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:10 |
Eerst ook maar eens zorgen dat ik het dieptepunt van 2012 qua rijden weer eens te boven kom *kras*. Als ik iets gemist heb ![]() ![]() | |
Geerd | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:10 |
Sparen voor 30 euro? | |
Anne | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:11 |
180. | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:13 |
Dat. ![]() Aan 't eind van het jaar hoop ik afgestudeerd te zijn en daarna een baan te vinden en m'n motor álles te kunnen geven wat ik wil. Tot die tijd even op 'n houtje bijten. Doe verder al niets qua sociaal leven of reizen of wat dan ook. Ik studeer. Ga nooit uit, koop zelden iets voor mezelf behalve studieboeken, kleding tweedehands, etc. Gaan een huis kopen (op salaris van m'n man voorlopig), dus het is gewoon allemaal even behelpen. ![]() ![]() | |
Geerd | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:14 |
Scheelt een paar euro kun je het toch beter meteen goed doen? | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:15 |
Wat voor de één 'een paar euro' is, is voor de ander een berg geld. Daarbij werden de schijven her en der aangeraden, reviews zijn prima, dus daar wil ik het wel voor proberen. Blijft mijn gok. Mijn fout ook als ze kut blijken te zijn, tijd zal het leren! ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:19 |
Gaan eind april overigens lekker een lang weekend met vrienden uit NL naar Wales ![]() ![]() ![]() | |
einschtein | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:22 |
Achtje, nice, ja die was leuk om te doen. ![]() ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:32 |
Voor dat geld heb je ook Galfers zag ik net; mooier en beter als OEM ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:34 |
Mooier boeit me dan niet zoveel ![]() ![]() *bookmark* zal eens kijken tegen die tijd, thanks! | |
Sounddragon | dinsdag 15 januari 2013 @ 20:37 |
Ik heb er nu eentje achter op de Twin; bijt lekker, goed te doseren en piept 0,0. Volgens mij remt hij harder als de oude, iig minder pedaaldruk nodig om hem te laten slippen ![]() | |
BlackLining | dinsdag 15 januari 2013 @ 21:56 |
Een beetje zoals op je bek gaan en als eerste denken Kut, mijn motor ![]() ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:00 |
* motorbloempje reed eens een greppel in na verkeerd inschatten bocht en missen greppel (zag eruit als grasveld/berm waar ik wel gewoon op kon remmen na rechttrekken ![]() Salto over het stuur heen, *plof* in de greppel. En alleen maar roepen om m'n motor ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:04 |
Oh ik ken nog iemand die een keer de greppel inreed. Ik noem geen namen maar hij begon met de D van Dekatria | |
einschtein | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:05 |
![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:05 |
*greppelboks* | |
Yreal | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:22 |
Krijg net mijn nieuwe lidmaatschapskaart van de knmv. Met een mooie brief dat ik bij pech nu een taxirit naar huis krijg en de motor afgeleverd in een garage naar keuze maaruuh... Ik heb nog helemaal niet betaald ofzo ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:23 |
Ruim 600 mensen bij sneeuwballengevecht in Park Valkenberg in Breda, geen problemen http://www.omroepbrabant.(...)+geen+problemen.aspx ![]() | |
weerstandje | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:27 |
heb ik nu dus ook bij de anwb Best wel kut. Als student wil je toch graag weten wanneer er geld van je rekening word afgehaald ![]() | |
einschtein | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:31 |
Je zou de video van GeenStijl moeten zien, die waren daar voor een reportage. ![]() http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/gstv_tom.html | |
Tankiej | dinsdag 15 januari 2013 @ 22:34 |
Oh, dat doen ze nu wel weer? Die 2 dingen hadden ze vorig jaar juist geschrapt uit de voorwaarden ![]() | |
lipjes | dinsdag 15 januari 2013 @ 23:04 |
Volgens mij zijn ze veel leden kwijt geraakt en is het tijd om ze terug te lokken ![]() Whehe ![]() | |
BlackLining | woensdag 16 januari 2013 @ 02:15 |
Vandaar waarschijnlijk ook de open brief die ze naar de EU publiceerden in het laatste magazine nummer ![]() | |
stoeltafel | woensdag 16 januari 2013 @ 08:42 |
Voor mijn nieuwe baan wil ik een motor aanschaffen. In de winter pak ik lekker de auto maar met mooi weer moet de motor in beeld komen. Aan deze motor zit ik te denken http://motorhuisbrabant.n(...)ction_ref_map=%5B%5D De afstand is 50km heen dus 100km totaal. Qua kleding kan ik gewoon een rugzak mee nemen en op mijn werk me omkleden. Qua routes zijn er nooit files dus ik kan lekker door rijden. Zijn er mensen die ervaring hebben met een super sport voor het woon werk verkeer? | |
Vrieskist | woensdag 16 januari 2013 @ 09:09 |
Blits ding ![]() Heel wat anders dan de BMW K75 of Diversion 900 waar ik naar zit te kijken. | |
einschtein | woensdag 16 januari 2013 @ 09:13 |
Heb je al eens vaker/langer op zo'n type motor gereden? Om nou direct zo een te kopen, zonder flink test te rijden, voor dagelijks (verplicht) gebruik.. Zijn genoeg mensen die last krijgen van pijntjes bij zo'n motor, door de manier van zitten. | |
lipjes | woensdag 16 januari 2013 @ 09:15 |
Eensch. zou zelf eerder gaan voor een Yamaha XJ600 bijv. Tevens, google heeft weer een leuk spelletje op de FP | |
stoeltafel | woensdag 16 januari 2013 @ 09:26 |
Vorig jaar een dagje gehuurd. In de middag kon ik al bijna niet mijn polsen bewegen door de spierpijn ![]() Twijfel alleen nog of het niet verstandiger is om met een goedkoper motorsport te beginnen van ongeveer ¤ 2000 en dan later een duurdere. Heb namelijk nagenoeg geen rijervaring. Moet er niet aan denken dat ik direct valt met deze motor. Met slecht weer wordt er sowieso niet op de motor gereden. | |
Juicyhil | woensdag 16 januari 2013 @ 09:27 |
Zo, eindelijk m'n rijbewijs kunnen aanvragen.... Natuurlijk waren m'n pasfoto's weer niet goed... | |
lipjes | woensdag 16 januari 2013 @ 09:29 |
Zou dan eerder voor deze gaan imho. http://www.motoroccasion.(...)600-s-diversion.html Als je al last van je rug krijgt is het niet aan te raden. Reden ook dat ik op een sport/tour rijd, krijg ook last van mijn rug op een supersport | |
whY... | woensdag 16 januari 2013 @ 09:47 |
Moest gisteren in het blik toch nog even glibberen. Maar het ging goed, ![]() Bekijk deze YouTube-video Mooie schijven heb je zo hoor Motorbloempje! Ze lijken zo groot ![]() | |
Anne | woensdag 16 januari 2013 @ 09:49 |
Misschien heeft ze wel een heel klein hoofd ![]() | |
Tankiej | woensdag 16 januari 2013 @ 11:09 |
Wel een toffe motor! Maarre zijn ze alles wezen poetsen, behalve de uitlaatbochten? Die zien er wel erg bruin uit.. | |
motorbloempje | woensdag 16 januari 2013 @ 11:19 |
Dat weet ik wel zeker ![]() ![]() | |
Anne | woensdag 16 januari 2013 @ 11:24 |
Wat is het nou, S, XS, te klein of te groot ![]() | |
motorbloempje | woensdag 16 januari 2013 @ 11:25 |
Ben net wakker ![]() | |
lipjes | woensdag 16 januari 2013 @ 11:32 |
Dat heeft mijn vriendin dus. Die heeft nu een XS helm en die is eigenlijk nog net te groot ![]() | |
BlackLining | woensdag 16 januari 2013 @ 12:56 |
Vastzetten met duct tape. | |
stinkie | woensdag 16 januari 2013 @ 13:05 |
Nou een ducati gat het niet worden als opvolger. Mijn god wat een prijzen vragen ze voor die sleutelhokken ![]() Gelukkig nog wel wat jaren op de soes te gaan ![]() | |
Anne | woensdag 16 januari 2013 @ 13:06 |
Dus het wordt nu toch motor rijden ipv duiken? | |
Sounddragon | woensdag 16 januari 2013 @ 13:31 |
Net als met een Harley he, veel geld betalen voor een bodemloze onderhoudskosten-put. Het is een wannahave, en dat zie je in de prijzen terug. | |
lipjes | woensdag 16 januari 2013 @ 13:33 |
Had ik al voorgesteld bij een andere helm, kreeg een knal voor mn bakkes ermee ![]() | |
stoeltafel | woensdag 16 januari 2013 @ 13:46 |
![]() Wat is dit bruine links? Toch geen roest? | |
stinkie | woensdag 16 januari 2013 @ 13:47 |
beide ![]() Ik heb altijd geroepen eerst een Busa dan een onderwater scooter. De Busa staat er..... Maar get. Is wel leuk om te zien wat er eventueel na de Busa kan komen he | |
lipjes | woensdag 16 januari 2013 @ 13:47 |
Uitlaatbocht, vrij normaal dat die roest. Kan je vervangen door RVS maar is niet goedkoop | |
stoeltafel | woensdag 16 januari 2013 @ 13:47 |
Oke. Is het niet erg de roest? | |
lipjes | woensdag 16 januari 2013 @ 13:50 |
Neu, pas als je een gat krijgt moet je je zorgen gaan maken. Geef er een zacht tikje op met een steeksleutel 19 oid en je ziet vanzelf of die nog sterk genoeg is. Mijn pa heeft die van hem eens vervangen door RVS pijpen, maar ook alleen omdat die nog zeker 150.000km op die motor zou wegrijden. Maar verder, allemaal gewone standaard buizen. Wij zijn niet zo moeilijk thuis | |
Anne | woensdag 16 januari 2013 @ 13:51 |
Aah okay! Ik dacht dat je van BE moest kiezen ![]() | |
Joooo-pi | woensdag 16 januari 2013 @ 14:27 |
Dat spruitstuk kun je wel oppoetsen met Belgom pasta ![]() Heb ik ook gedaan, maarja, die van mij zijn niet verstopt achter de kuip. | |
BlackLining | woensdag 16 januari 2013 @ 14:31 |
Die dingen zijn vrij dik, roest echt niet zomaar door. En het vangt alle crap op van de weg, dus die gaan als eerste ja. Zou wel even uitzoeken of je een kijkje onder de kuip mag nemen wat er nog meer verroest is. Ik heb op mijn Bandit wel RVS pijpen. Stuk mooier, maar inderdaad erg duur. | |
lipjes | woensdag 16 januari 2013 @ 14:32 |
Daarom gewoon even tikken met steeksleutel 19. Als je er doorheen gaat weet je genoeg ![]() | |
BlackLining | woensdag 16 januari 2013 @ 14:34 |
![]() Zag trouwens dat mijn voorvorkpoten iets beginnen te roesten ![]() | |
lipjes | woensdag 16 januari 2013 @ 14:37 |
Dat is weer het voordeel van mijn kuip, zie je niks van ![]() Hammerite, goed spul | |
stinkie | woensdag 16 januari 2013 @ 14:37 |
Niet tussen duiken & motorrijden. Maar als ik wilde gaan grotduiken, moest de motor eruit ![]() Ik hou het wel bij onderwaterfotografie en wrakduiken dus ![]() | |
Joooo-pi | woensdag 16 januari 2013 @ 14:56 |
Had ik deze al eens laten zien? Voor: ![]() Na: ![]() | |
motorbloempje | woensdag 16 januari 2013 @ 14:58 |
![]() Seksuele chantage, pittige tante, die BE. | |
BlackLining | woensdag 16 januari 2013 @ 15:30 |
Shiny ![]() | |
Vrieskist | woensdag 16 januari 2013 @ 15:36 |
Heel goed poetsen of nieuwe buizen? | |
Joooo-pi | woensdag 16 januari 2013 @ 15:39 |
Goed poetsen ![]() | |
BlackLining | woensdag 16 januari 2013 @ 15:39 |
Dat mag je dan bij mij ook wel eens komen doen ![]() Mijn motor is niet groen meer, maar een beetje bruin/grijs achtig ![]() | |
Joooo-pi | woensdag 16 januari 2013 @ 15:40 |
Met behulp van Belgom pasta ![]() |